Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1048
    • Lumbriver

    Originally posted by *PexU* View Post
    Kaverin puolesta tiedustelen seuraavaa, searchillä löytyy useita vihjeitä, mutta koitetaas kuitenkin
    -->>

    Eli farkku E39 525d -01 aloitti tänään aamulla seuraavanlaisen rienaamisen, mikää ovi aukene, ainoastaan kuskin ovesta pääsee avaimella sisälle, takakontti ei aukene mitenkään (missä siellä on lukkopesä), sisävalot eivät syty mistään, ja vaihteenvalitsemen vieressä oleva valo joka osoittaa vaihteen, pimeni myös tänään samalla, tankinluukku on myös jumissa:think

    Takaluukun johtosarjoja on vähän vaikea tarkistaa kun luukkuun ei kovin nopeasti pääse, olisiko joku moduuli tai rele jumissa:think

    Kiitos taas
    Vastaavat viat omassa aiheutti palanut sulake, numeroa tai mitä se ohjaa niin ei pysty tässä punkkupäissään muistamaan Mutta siellä akun yläpuolella se oli ja takaluukkuhan aukeaa manuaalisesti sieltä työkaluluukun alta löytyvästä mustasta ovaalista nykäisemällä.
    Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
    Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
    Kauppakassina: Hyundai i30 -21
    -Raahe Connection-
    -Team Kärppä- limited edition

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      Originally posted by Arppa View Post
      Vastaavat viat omassa aiheutti palanut sulake, numeroa tai mitä se ohjaa niin ei pysty tässä punkkupäissään muistamaan Mutta siellä akun yläpuolella se oli ja takaluukkuhan aukeaa manuaalisesti sieltä työkaluluukun alta löytyvästä mustasta ovaalista nykäisemällä.
      Kiitos tästä

      Pakko myöntää että en kyllä muista missä e39n kontissa oli työkaluluukku ja sieltä siis löytyy tuo musta vipstaaki

      Se olisikin hienoa jos johtuisi jostain sulakkeesta, niin pääsisi kaveri tankkaamaankin
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14440
        • Oulu

        Originally posted by *PexU* View Post
        Se olisikin hienoa jos johtuisi jostain sulakkeesta, niin pääsisi kaveri tankkaamaankin
        No senkinhän saa hätätilanteessa auki sieltä sulakkeiden vierestä vihreästä nauhasta nykäiselmällä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          Muistaakos kukaan mikä sulake ( ja missä) noita ohjailee..?
          Vai oiskos vaan jossain kosteutta :think
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • Arppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1048
            • Lumbriver

            Originally posted by *PexU* View Post
            Muistaakos kukaan mikä sulake ( ja missä) noita ohjailee..?
            Vai oiskos vaan jossain kosteutta :think
            Punaviinit sen verran jo haihtuneet niin kuvasta numero 53 ja 7,5a sulake.

            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


            Nämähän on siellä akun päällä peräkontissa. Luukku lähtee manuaalisesti auki työkaluluukun alta löytyvästä muovisesta mustasta ovaalista nykäisemällä. Molemmat sivupaneelit pitää ensin aukaista, muuten työkaluluukku ei mahdu aukeamaan.



            Osanumerosta 3 kun nykäisee
            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
            -Raahe Connection-
            -Team Kärppä- limited edition

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Takakontti ja tankinluukku auki, sulakkeet ehjinä, mistäs sitten jatkettaisiin:think
              Joku on varmaan ottanut kosteutta ihteensa..
              Last edited by *PexU*; 13-12-2014, 12:36.
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • Oxtar_
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 314
                • Hämeenlinna

                Söörtsiä joko en osaa käyttää tai sitten ei vaan löydy..

                Mutta ongelmana se, että navi ei muista kellon aikoja päivämääriä eikä mitään muutakaan asetuksia paitsi kulutuksen.

                En tiedä miten kuuluu e39 toimia mutta esim navin levyä ei saa pois lukijasta jos ei ole virrat päällä autossa. X5 esimerkkinä sai kyllä pois koska jonkinlainen virta jäi päälle virtojen sammutuksen jälkeen. Ilmeisesti koko navi on siis aivan pimeänä kun avaimen ottaa pois. Muuten toimii kuitenkin täysin miten pitää.

                Auto on 99 528 touring. Ja navi mk4
                E39 540iA Oxfordgrün

                ex:
                E39 528iA
                E53 3.0dA
                E34 530iA
                E34 525i

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by Oxtar_ View Post
                  Söörtsiä joko en osaa käyttää tai sitten ei vaan löydy..

                  Mutta ongelmana se, että navi ei muista kellon aikoja päivämääriä eikä mitään muutakaan asetuksia paitsi kulutuksen.

                  En tiedä miten kuuluu e39 toimia mutta esim navin levyä ei saa pois lukijasta jos ei ole virrat päällä autossa. X5 esimerkkinä sai kyllä pois koska jonkinlainen virta jäi päälle virtojen sammutuksen jälkeen. Ilmeisesti koko navi on siis aivan pimeänä kun avaimen ottaa pois. Muuten toimii kuitenkin täysin miten pitää.

                  Auto on 99 528 touring. Ja navi mk4
                  Onko navijärjestelmä tehtaasta asti? Onko iso vai pieni BC?
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • *PexU*
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1989
                    • Vantaa

                    Olikos näissä e39:ssä kanssa samallalailla johtosarja vikoja kun e61:ssa? Koitin searchilla hakea mutta ei vaan tuntunut löytyvän

                    Sisävalot syttyy ja sammuu itsekseen ajon aikana, ainoa ovi joka toimii on kuskin ovi ja sekin manuaalisesti avaimella, takakontti toimii takakontista avaamalla samoin polttoainetankin luukku, takalasin avaus ei toimi, pyyhin ja pissapoika toimivat, vaihdekepin vieressä olevassa valitsimessa vilkkuu myös valo ajossa
                    Last edited by *PexU*; 13-12-2014, 20:09.
                    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                    E61 530xd M-Sport Touring -07
                    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                    Duunissa: F11 520d x-drive -17

                    Comment

                    • Oxtar_
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 314
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by buksin-1 View Post
                      Onko navijärjestelmä tehtaasta asti? Onko iso vai pieni BC?
                      On alkuperäinen navi mutta itse edellisen omistajan päivittämä mk4:ksi ja iso bc.

                      Sen verta mukana tulleita huoltokuitteja että on ollut niiden mukaan ongelmia aikasemminkin mutta silloin jäänyt päälle päinvastoin koko järjestelmä kun virrat on sammutettu.

                      Kuittien mukaan vaihdettu videomoduuli joskus syystä epäiltynä.
                      E39 540iA Oxfordgrün

                      ex:
                      E39 528iA
                      E53 3.0dA
                      E34 530iA
                      E34 525i

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        Kellään vihjeitä, hyviä tai huonoja
                        Kaikki sulakkeet ehjät..
                        Liittyköhän pyyhkimen ja pissapojan ajoittainen toimimattomuus tähän, sillä tämä touhu alkoi viime vuoden lopulla

                        Originally posted by *PexU* View Post
                        Olikos näissä e39:ssä kanssa samallalailla johtosarja vikoja kun e61:ssa? Koitin searchilla hakea mutta ei vaan tuntunut löytyvän

                        Sisävalot syttyy ja sammuu itsekseen ajon aikana, ainoa ovi joka toimii on kuskin ovi ja sekin vain manuaalisesti avaimella, takakontti toimii takakontista avaamalla samoin polttoainetankin luukku, takalasin avaus ei toimi, pyyhin ja pissapoika toimivat, vaihdekepin vieressä olevassa valitsimessa vilkkuu myös valo ajossa
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          En tiedä, pitäisikö huolestua, vai onko kyse vain yhteensattumista. Nimittäin E39 päätti eilen halkaista turbon painepuolen letkun (osanumero 1). Pieni halkeama oli tullut taitoksen "sisämutkaan".

                          Ei ole kauaakaan, kun viimeksi kyseinen osa oli irti, kun selvittelin öljyvuodon lähdettä. Se todennäköisesti johtui siitä, että huohotusilman huopasuodatin oli ollut menossa tukkoon ja alkoi ajamaan öljyä ilmanputsarin ja sitä myötä turbon suuntaan. Se kuitenkin tuli vaihdettua vortex-malliseen erottimeen. Silti näyttäisi siltä, että edelleen öljyä on hieman tirskunut tuolta ilmupuolelta ja kone on hieman öljyinen. Itse turbo kuitenkin vaikuttaisi kuivalta. Onkohan mahdollista, että sinne ilmanputsarin koteloon olisi jäänyt jonnekkin pohjalle vielä öljyä, joka nyt vielä ajautuu tuonne turbon suuntaan? Montaa sataa kilometriä tuosta öljynerottimen vaihdosta ei ole.

                          Joka tapauksessa tuo pieni kuminen mutkaletku oli irti ja en ainakaan silloin havainnut siinä halkeamia. Kun olin vaihtanut öljynerottimen ja laitoin kaikki takaisin nippuun, seuraavana päivänä ajolenkin jälkeen havaitsin, että tuo pieni kuminen letku oli hieman hievahtanut taaksepäin siitä metallisesta putkesta, johon sen toinen pää tulee kiinni. Asia ratkesi ihan sillä, että painoin letkun takaisin paikalleen ja kiristin klemmaria hieman lisää.

                          En tiedä, maalaanko vain piruja seinille, mutta voisikohan tuo turbo kehittää ylipainetta, jonka seurauksena letku nyt halkesi? Vai onko todennäköisempää, että letku halkesi vain vanhuuttaan? Vikakoodeja ei ole, vedot ovat tallella (tai olivat ennen kuin tuo letku halkesi), eikä auto savuta kovillakaan kierroksilla.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            En tiedä, pitäisikö huolestua, vai onko kyse vain yhteensattumista. Nimittäin E39 päätti eilen halkaista turbon painepuolen letkun (osanumero 1). Pieni halkeama oli tullut taitoksen "sisämutkaan".

                            Ei ole kauaakaan, kun viimeksi kyseinen osa oli irti, kun selvittelin öljyvuodon lähdettä. Se todennäköisesti johtui siitä, että huohotusilman huopasuodatin oli ollut menossa tukkoon ja alkoi ajamaan öljyä ilmanputsarin ja sitä myötä turbon suuntaan. Se kuitenkin tuli vaihdettua vortex-malliseen erottimeen. Silti näyttäisi siltä, että edelleen öljyä on hieman tirskunut tuolta ilmupuolelta ja kone on hieman öljyinen. Itse turbo kuitenkin vaikuttaisi kuivalta. Onkohan mahdollista, että sinne ilmanputsarin koteloon olisi jäänyt jonnekkin pohjalle vielä öljyä, joka nyt vielä ajautuu tuonne turbon suuntaan? Montaa sataa kilometriä tuosta öljynerottimen vaihdosta ei ole.

                            Joka tapauksessa tuo pieni kuminen mutkaletku oli irti ja en ainakaan silloin havainnut siinä halkeamia. Kun olin vaihtanut öljynerottimen ja laitoin kaikki takaisin nippuun, seuraavana päivänä ajolenkin jälkeen havaitsin, että tuo pieni kuminen letku oli hieman hievahtanut taaksepäin siitä metallisesta putkesta, johon sen toinen pää tulee kiinni. Asia ratkesi ihan sillä, että painoin letkun takaisin paikalleen ja kiristin klemmaria hieman lisää.

                            En tiedä, maalaanko vain piruja seinille, mutta voisikohan tuo turbo kehittää ylipainetta, jonka seurauksena letku nyt halkesi? Vai onko todennäköisempää, että letku halkesi vain vanhuuttaan? Vikakoodeja ei ole, vedot ovat tallella (tai olivat ennen kuin tuo letku halkesi), eikä auto savuta kovillakaan kierroksilla.
                            Näistä diisseleistä aika vähän kokemusta mutta eikös tuosta jäisi silloin over boost vikakoodi jos painetta tulisi liikaa?

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Näistä diisseleistä aika vähän kokemusta mutta eikös tuosta jäisi silloin over boost vikakoodi jos painetta tulisi liikaa?
                              Niin olen antanut ymmärtää, mutta eipä vaan ollut vikakoodeja, vaikka inpalla niitä tänään etsiskelin. En edes eilen ajossa tajunnut sitä, että letku halkesi, kun auto toimi muuten normaalisti, mutta turbo alkoi pitää hieman epätavallisen kovaa suhinaa. Sen seurauksena sitten selvisi, että oli mennyt letku halki. Mietin vaan sitä mahdollisuutta, että voisiko tuon letkun hajottaa ylipaine, jota itse auto ei kuitenkaan rekisteröi millään tavalla. Nimittäin uusi tuollainen letkunpätkä on 80€ luokkaa, niin ei niitä viitsisi joka välissä olla vaihtamassa. Siksi kyselen.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Öljy kovettaa kumiosia.. olisko vaan tullut tunnit täyteen letkulle :think
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎