pikakysymys, tänään pitäis olla ajossa... millä mitoilla nippa 523i:hin jarruputkesta navan viereen letkuun ? Eli takapäähän, missä tuo täysipitkä jarruputki yhtyy jarruletkuun. Eli jarruputkeen tulevan kierrenipan mitat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jjanii View Postmites tuommoset e39 m5set, uskaltasko semmosen hommata, onko mitä isoja remppoja muita jos koneeseen on jo laakerit vaihdettu? :think:thinkBMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Onko E39:ssä yleensä ollut murtumisvikaa kuskin oveen tulevassa johtonipussa? Hävis meinaan sähköt yhtäkkiä ovesta, huomasin kun ensiksi ei toiminut minkään sähköikkunan katkaisija enää siitä mötikästä ja sitten herkesi kuskin ovi menemästä lukkoon. Apparin peilin säätö toimii vielä siitä kuskin oven paneelista. Kaiutin soi myös. Ovipahvin purin edestä mutta johdot ovat päällisinpuolin täysin kunnossa. Mitenkähän lähtisin tuota nyt mittailemaan ja selvittämään?MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostOnko E39:ssä yleensä ollut murtumisvikaa kuskin oveen tulevassa johtonipussa? Hävis meinaan sähköt yhtäkkiä ovesta, huomasin kun ensiksi ei toiminut minkään sähköikkunan katkaisija enää siitä mötikästä ja sitten herkesi kuskin ovi menemästä lukkoon. Apparin peilin säätö toimii vielä siitä kuskin oven paneelista. Kaiutin soi myös. Ovipahvin purin edestä mutta johdot ovat päällisinpuolin täysin kunnossa. Mitenkähän lähtisin tuota nyt mittailemaan ja selvittämään?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Kävin tuossa hakemassa marmorilta pääjarrusylinterin tiivisteen ja pari klemmaria. En sen tarkemmin kattonut osia liikkeessä, mutta nyt kotona huomasin, että noi klemmarit on tommosta puristettavaa tyyppiä. Pystyykö niitä mitenkään helposti kotikonstein puristamaan vai tarvitseeko jonkun erikoiskalun?BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Originally posted by Agio View PostKävin tuossa hakemassa marmorilta pääjarrusylinterin tiivisteen ja pari klemmaria. En sen tarkemmin kattonut osia liikkeessä, mutta nyt kotona huomasin, että noi klemmarit on tommosta puristettavaa tyyppiä. Pystyykö niitä mitenkään helposti kotikonstein puristamaan vai tarvitseeko jonkun erikoiskalun?BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
HNF XD2 Urban s-pedelec
Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25
Comment
-
-
Noniin, hieno homma. Pääsee vissiin repimään touringin kuskinpuolen takaoven ovipahvia auki auton sisältä käsin. Ovi ei aukea ulkoa kahvasta eikä sisäkahvasta. Ainoastaan sisäkahvasta kääntämällä lukon nuppi nousee ylös, muuta ei tapahdu. Kaupan pihalla oven lukon jäädyttyä ei tahtonut ovi mennä kiinni, no kun sain sen viimein kestämään niin kiinni niin nyt se ei enää aukea ollenkaan. On sulateltu vesipussilla ja kuumailmapuhaltimella. Ilmeisesti siellä on joku vaijeri nyt irronnut jostain?Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostNoniin, hieno homma. Pääsee vissiin repimään touringin kuskinpuolen takaoven ovipahvia auki auton sisältä käsin. Ovi ei aukea ulkoa kahvasta eikä sisäkahvasta. Ainoastaan sisäkahvasta kääntämällä lukon nuppi nousee ylös, muuta ei tapahdu. Kaupan pihalla oven lukon jäädyttyä ei tahtonut ovi mennä kiinni, no kun sain sen viimein kestämään niin kiinni niin nyt se ei enää aukea ollenkaan. On sulateltu vesipussilla ja kuumailmapuhaltimella. Ilmeisesti siellä on joku vaijeri nyt irronnut jostain?
Comment
-
-
Olen tekemässä kytkinremppaa omaan 523seen ja käytin vauhtipyörän irti, joskus lukenut jostain ettei saisi vauhtipyörää laittaa kasaan vanhoilla pulteiltta mutta vanha vauhtipyörän on ok eikä ole uusia pultteja niin voiko vanhan vauhtipyörän lyyä kasaan vanhoilla pulteilla ja uuella lukiteliimalla? :thinkBMW E91 320D m-sport '06
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostNoniin, hieno homma. Pääsee vissiin repimään touringin kuskinpuolen takaoven ovipahvia auki auton sisältä käsin. Ovi ei aukea ulkoa kahvasta eikä sisäkahvasta. Ainoastaan sisäkahvasta kääntämällä lukon nuppi nousee ylös, muuta ei tapahdu. Kaupan pihalla oven lukon jäädyttyä ei tahtonut ovi mennä kiinni, no kun sain sen viimein kestämään niin kiinni niin nyt se ei enää aukea ollenkaan. On sulateltu vesipussilla ja kuumailmapuhaltimella. Ilmeisesti siellä on joku vaijeri nyt irronnut jostain?
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostItellä jäi 528i:stä aikanaan kuskinovin jumiin, siinä jotenki keskuslukon moottori ei yhtäkkiä aukassu lukkoa tarpeeksi ja se oli osittain lukossa. Sain oven auki vastaku irrotin keskuslukonmoottorin lukko-osasta. Sen jälkeen kasasin ja toimi ongelmitta. :thinkOriginally posted by Ramzez View PostE38:ssa on ainakin sellainen servo, joka käyttää tuota lukkomekanismia. Vanhemmiten se lakkaa toimimasta kunnolla, jolloin nuppi saattaa nousta ylös, mutta ovi ei silti aukea sisältä eikä ulkoa. Minulla kävi joskus noin ihan kesäaikaan, mutta sain oven säkällä auki siten, että avasin ikkunan ja napsuttelin ulko- ja sisäkahvaa hetken aikaa, jolloin ovi aukesi. Ei sitä enää kiinni saanut, muttei ainakaan tarvinnut ruveta kikkailemaan ja riskeeraamaan, että ovipahvi ottaa kipeää.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostOk, itse olen täysin kujalla siitä millainen mekanismi tuolla on. Ulkokahvassa ei ole mitään tuntoa, sisäkahvassa pieni. Pitänee vielä koittaa koplata noita kahvoja jos se "säkällä" aukeaisi, kunhan kelit lämpenee parin päivän päästä.. Olisi varmaan tältäkin vältytty jos olisi ajoissa tajunnut rasvata lukot
Comment
-
-
Kävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:
Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...
Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:
1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...-
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostNoniin, hieno homma. Pääsee vissiin repimään touringin kuskinpuolen takaoven ovipahvia auki auton sisältä käsin. Ovi ei aukea ulkoa kahvasta eikä sisäkahvasta. Ainoastaan sisäkahvasta kääntämällä lukon nuppi nousee ylös, muuta ei tapahdu. Kaupan pihalla oven lukon jäädyttyä ei tahtonut ovi mennä kiinni, no kun sain sen viimein kestämään niin kiinni niin nyt se ei enää aukea ollenkaan. On sulateltu vesipussilla ja kuumailmapuhaltimella. Ilmeisesti siellä on joku vaijeri nyt irronnut jostain?Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Comment