Originally posted by Tomba87
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by apche View PostKatsastusmiäs meinas että väljää on etupiässä. Alatukivarren pallonivel, etummainen ja takimmainen. Onkos ne nyt sitten kuvassa nrot 11 ja 4 ?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKyllä on. Reaktiotanko ja suora alatukivarsi. Vaihda suosilla molemman puolen tukivarret (yhteensä neljä kappaletta), sillä on todennäköistä, että nekin ovat menneet entiseksi tai ainakin tulevat menemään lähiaikoina. Jos haluat homman hyvin tehdä ja muita tukivarsia ei ole vaihdettu auton olemassaolon aikana, vaihda myös raidetangon sisä- ja ulkopäät sekä koiranluut. Suosittelen Lemförderiä ja sellaisesta paikasta kuin profiteile.de
Vai tilaanko tuon ylläolevan paketin?-
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostJos kaikki kerran kannattaa vaihtaa kerralla (pyöränsuuntaukset pitää tehdä?), niin löytyykö tuolta profiteile.de:ltä koko setti etupäähän? Tyyliin: http://www.car-parts24.com/VA-Querle...-BMW-e39-6-Zyl
Vai tilaanko tuon ylläolevan paketin?
Jos päädyt vaihtamaan kaikki tukivarret, niin suosittelen myös vaihtamaan samalla raidetangon osat, koska ne ovat sitten enää satasen verran enemmän hintaan. Monesti raidetangon säädöt jumittuvat vuosien varrella ja se saattaa teettää hankaluuksia pyöränsuuntauksessa. Pyöränsuuntaukseen auto kannattaa joka tapauksessa viedä, jos tukivarsiin kosketaan.Last edited by Ramzez; 31-12-2014, 21:17.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKyllä tuo setti tulee itse asiassa hieman halvemmaksi. Profiteilessä joutuisit yksittäin valikoimaan osat ostoskoriin ja hinnaksi tulisi karvan verran yli 400€. Eli kymppi tulee eroa. En nyt muista, että mitkä olivat Car Partsin postikulut, mutta Profiteilessä ne ovat ainakin 20€ luokkaa. Erotus voi siis tuosta vielä kaventua. Myös toimitus saattaa olla hieman nopeampi Profiteilessä.
Jos päädyt vaihtamaan kaikki tukivarret, niin suosittelen myös vaihtamaan samalla raidetangon osat, koska ne ovat sitten enää satasen verran enemmän hintaan. Monesti raidetangon säädöt jumittuvat vuosien varrella ja se saattaa teettää hankaluuksia pyöränsuuntauksessa. Pyöränsuuntaukseen auto kannattaa joka tapauksessa viedä, jos tukivarsiin kosketaan.-
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostTuo setti olisi n. 410€ postikuluineen. Kalliiksi tämä käy tällä menolla. Auto on minulle uusi tuttavuus, enkä tiedä mitä sinne on vaihdeltu lähiaikoina, joten taidan vielä käyttää tuota nosturilla katsottavana ja tarkistaa mikä on kunto muutoin alustan osilla.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVoihan sen alustan katsoa ja varmistaa, että mitä sinne on mahdollisesti tehty aiemmin. Mutta moni tekee sen virheen, että vaihtaa vain osan tukivarsista uuteen, vaikka kaikki tukivarret kaipaisivat vaihtoa. Sen seurauksena saa sitten olla jatkuvasti vaihtamassa tukivarsia ja suuntauttamassa autoa. Puhumattakaan renkaiden epätasaisesta kulumisesta. Alustan nivelet kuluvat näistä väkisin ja on todella tyypillistä, että niitä ei ole vaihdettu tai on vaihdettu vain osa tukivarsista. Kokonaistaloudellisesti edullisin vaihtoehto monen auton kohdalla on ollut koko alustan uusiminen kerralla. Saman ruljanssin jouduin käymään molempien nykyisten autojeni kohdalla. Kerran se kirpaisee, mutta yksi ylimääräinen rengassetti jo kustantaa enemmän, kuin tehdä homma kerralla kunnolla.-
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostTotta turiset kyllä. Tosin jos siihen koko alustan korjaamiseen nyt lähden, niin se tarkoittaa sitä, että sinne vaihtuu kaikki jousitusta ja viimeistä alustan puslaa myöten. Aika monen rengassatsin hinnan saa pelkkiin osiin uppoomaan, jos koko alustan laitan viimeisen päälle uuteen uskoon...
Nivelet sen sijaan tuppaavat tulemaan elinikänsä päähän 200 tkm jälkeen tai jos siellä on edellisessä vaihdossa käytetty huonoja tarvikeosia, aiemminkin. Kun kerralla laittaa alustan kuntoon, niin eipä tarvitse enää vuosiin upottaa rahaa siihen suuntaan. Nykypäivänä suuntaus per kerta on satasen luokkaa ja renkaatkin riippuen koosta ja merkistä 350-800€ luokkaa. Jos alusta ei ole tikissä, niin lasku kasvaa hiljalleen paljon suuremmaksi kuin laittaa kaikki heti kuntoon. Yleensä myös siinä vaiheessa kun auto on jo ylhäällä, niin nopeamin vaihtaa kaikki varret kuin joka kerta erikseen purkaa auto tukivarsien vaihtoa varten.
Comment
-
-
Terve, ja hyvää uutta vuotta!
Kyseessä on vuoden 96 523 automaatti. Oireena ovat luisteneston ja abs-valon merkkivalot. Kesällä valot syttyivät satunnaisesti (kerran/viikossa) kun ajoi töyssyyn tai muuhuun koloon kovaa, mutta sammuivat samantien. Nyt pakkasten tulon jälkeen ovat valot alkaneet taas palamaan, mutta paljon useammin. Joka kerta kun lähtee ajamaan, n. 2km ajon jälkeem valot syttyvät ja luistonesto sekä abs lakkaavat toimimasta, eivätkä valot sammu ennenkuin auton sammuttaa. Onko jossain konehuoneessa jokin boksi/jakaja missä molemmat ovat kiinni? Veikkaan että jokin liitin on vain löysä, mutta mistä tämän liittimen löytäisi? KiitoksetE91 320d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by ppeetu View PostTerve, ja hyvää uutta vuotta!
Kyseessä on vuoden 96 523 automaatti. Oireena ovat luisteneston ja abs-valon merkkivalot. Kesällä valot syttyivät satunnaisesti (kerran/viikossa) kun ajoi töyssyyn tai muuhuun koloon kovaa, mutta sammuivat samantien. Nyt pakkasten tulon jälkeen ovat valot alkaneet taas palamaan, mutta paljon useammin. Joka kerta kun lähtee ajamaan, n. 2km ajon jälkeem valot syttyvät ja luistonesto sekä abs lakkaavat toimimasta, eivätkä valot sammu ennenkuin auton sammuttaa. Onko jossain konehuoneessa jokin boksi/jakaja missä molemmat ovat kiinni? Veikkaan että jokin liitin on vain löysä, mutta mistä tämän liittimen löytäisi? Kiitokset
Vikakoodit...
Eiköhän siellä ole joku ABS anturi sökö. Itsellä oli juuri sama vaiva. Oikea etu anturi meni vaihtoon. Mutta luetuta nyt jossain vikakoodit ensin ettet summamutikassa osta osia tai vaihda.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostVikakoodit...
Eiköhän siellä ole joku ABS anturi sökö. Itsellä oli juuri sama vaiva. Oikea etu anturi meni vaihtoon. Mutta luetuta nyt jossain vikakoodit ensin ettet summamutikassa osta osia tai vaihda.
Eikai abs anturi sytytä ajotietokoneeseen tekstiä "chek brake lines"? Olin jostain lukevani että se meinaa jarrupalojen loppumista? Helpostihan ne vaihtaa samalla sitten..E91 320d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by ppeetu View PostEikai abs anturi sytytä ajotietokoneeseen tekstiä "chek brake lines"? Olin jostain lukevani että se meinaa jarrupalojen loppumista? Helpostihan ne vaihtaa samalla sitten..
Comment
-
-
Originally posted by ppeetu View PostEikai abs anturi sytytä ajotietokoneeseen tekstiä "chek brake lines"? Olin jostain lukevani että se meinaa jarrupalojen loppumista? Helpostihan ne vaihtaa samalla sitten..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment