Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by zener View Post
    Mieluummin kyllä noissa pumpuissa ainakin itse suosin käytettyä ehjää orggis LUK:ia, entä noita tehdaskunnostettuja joista ei tiedä kuin huonoja osia käytetty. Kahteen E39:iin ostanu pumput ja hintaa on kertyny 25-35e.
    Kutoskoneisten pumput onkin käytännössä ilmaisia mutta v8 mallien pumput näyttäs maksavan enemmän :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • eebens
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 18
      • Oulu

      Originally posted by HTK12 View Post
      Melko kalliita kun halvinkin on ~30€ kalliimpi kuin Schmiedmanilla. Schmiedmanilla ei tosin ole yhtään varastossa, joten sieltä käytetyn tilaamisen voinee unohtaa. Kannattaako muuten yleensä hankkia edes käytettyä vai suoraan tehdaskunnostettu?




      Ei ihan vakuuta tuon puodin pumput, kun eivät voi edes valmistajaa niille kertoa. Kuitenkin sellainen osa, että hajotessa matka päättyy, joten ei ihan harakiriä viitsi laittaa. Lisäksi listaavat nuo pumput nyt ihan miten sattuu kun I6 ja V8 käy muka sama pumppu..
      Virolaiset on omaa kansaansa ja järjestys on omanlainen. kuitenkin ZF pumppu, joten ei pitäisi olla ihan harakiriä kuitenkaan

      Hintoihin vaikuttaa hieman erillainen verotus, jonkin verran kokemusta puljusta löytyy ja pelkästään positiivista!

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by eebens View Post
        Virolaiset on omaa kansaansa ja järjestys on omanlainen. kuitenkin ZF pumppu, joten ei pitäisi olla ihan harakiriä kuitenkaan

        Hintoihin vaikuttaa hieman erillainen verotus, jonkin verran kokemusta puljusta löytyy ja pelkästään positiivista!
        Suomenkielisillä sivuilla sanotaan, että ohjaustehostimenpumpun tyyppi: ZF, missään ei puhuta valmistajasta. Vai onko tuo taas paska suomennus ja siinä pitäisi lukea, että pumpun valmistaja? Listaavat saman pumpun bensa I6 ja V8:lle. Kuvan perusteella on I6 pumppu, joka ei autooni käy.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • eebens
          Newbiemmer
          • Jul 2012
          • 18
          • Oulu

          Originally posted by HTK12 View Post
          Suomenkielisillä sivuilla sanotaan, että ohjaustehostimenpumpun tyyppi: ZF, missään ei puhuta valmistajasta. Vai onko tuo taas paska suomennus ja siinä pitäisi lukea, että pumpun valmistaja? Listaavat saman pumpun bensa I6 ja V8:lle. Kuvan perusteella on I6 pumppu, joka ei autooni käy.
          Kuviinkaan ei ole aina luottamista, ja useimmissa osissa on suomennokset päin vittua muutenkin.
          Kunhan oman auton tiedot jotenkuten täsmäävät .

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by eebens View Post
            Kuviinkaan ei ole aina luottamista, ja useimmissa osissa on suomennokset päin vittua muutenkin.
            Kunhan oman auton tiedot jotenkuten täsmäävät .
            Sanoisin kyllä että noista pumpuista yksikään ei sovi V8:n kylkeen :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by eebens View Post
              Kuviinkaan ei ole aina luottamista, ja useimmissa osissa on suomennokset päin vittua muutenkin.
              Kunhan oman auton tiedot jotenkuten täsmäävät .
              No sama pumppu ei sovi I6 ja V8, vilkaisin vielä heidän listaamat OEM numerot ja ne on I6 pumpun numerot, joten eiköhän se 99% varmuudella ole I6 pumppu. Kaksi muuta pumppua ovat sitten kait diiseleihin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • eebens
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 18
                • Oulu

                Originally posted by peto2 View Post
                Sanoisin kyllä että noista pumpuista yksikään ei sovi V8:n kylkeen :think
                Noh, kyllä nuita osia löytyy.
                Ei ole onneksi ainoa varaosasivu

                Comment

                • j.sailokoski
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 14
                  • ylivieska

                  napojen yhteensopivuus?

                  elikkäs onkos kellään tietoa takanapojen yhteen sopivuudesta käykö m5:seen navat muista malleista vai onko omansa? auto on vm:99 m5.

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Riippuen asianomaisen auton tyypistä Sedanissa takakelkan puslat vaikuttaisivat kestävän pidempään kuin Touringissa. Ei toki haittaa käydä niitä läpi, mutta ne eivät välttämättä ole vaihtokunnossa.
                    Oikeassa olet, samoin vetokoukuttomissa eivät ole olleet niin kovalla rasituksella kuin jonkun himokaravaanarin katiskassa. Kuitenkin mikäli autolla on jo yli 200tkm ajettu (kuten useimmilla e39 on) ei puslanvaihto mikään huono taikka turha juttu ole ajettavuuden kannalta vaikka olisikin koukuton sedani.


                    Originally posted by penari View Post
                    Jos nosturille pääse ja omistaa ks. hommaan soveltuvan ulosvetäjän niin maks. 1,5h homma. Ja Lemförder on hieman helpompi laittaa paikalleen kun Meyle.
                    Tämä.
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by j.sailokoski View Post
                      elikkäs onkos kellään tietoa takanapojen yhteen sopivuudesta käykö m5:seen navat muista malleista vai onko omansa? auto on vm:99 m5.
                      Laakeri on sama mutta siihen se yhteensopivuus jääkin.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Mites pitkään nuo ohjaustehostimen pumput yleensä kestää? Käytetyt näyttää olevan 200-300 tkm ajettuja ja hinta ~160€. Uutta LUK:ia sitten saa UK:sta n. 300€. Kysymys onkin kannattaa tuolla hinnalla enää käytettyä ostaa vai suoraan uutta LUK:ia tilalle?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • apche
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 94
                          • Somalia

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Mites pitkään nuo ohjaustehostimen pumput yleensä kestää? Käytetyt näyttää olevan 200-300 tkm ajettuja ja hinta ~160€. Uutta LUK:ia sitten saa UK:sta n. 300€. Kysymys onkin kannattaa tuolla hinnalla enää käytettyä ostaa vai suoraan uutta LUK:ia tilalle?
                          Mulla alkoi uliseen vanha 200tkm jälkeen.
                          Itse tilasin tuollaisen:


                          Hintaa tuli posteineen 97,90€ ja on pelannut jo muutaman tuhat km
                          -

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by apche View Post
                            Mulla alkoi uliseen vanha 200tkm jälkeen.
                            Itse tilasin tuollaisen:


                            Hintaa tuli posteineen 97,90€ ja on pelannut jo muutaman tuhat km
                            I6 noita pumppuja tuntuu olevan hyvin saatavilla uusia ja käytettyjä, mutta V8, joka mulla on tuntuu olevan käypäset harvassa ja melko paljon kalliimpia. Kiitos kuitenkin vinkistä Taidan kyllä itsekkin hankkia uuden niin kestää varmaan auton loppuiän.
                            Last edited by HTK12; 04-01-2015, 20:54.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16360
                              • Leppävirta

                              Tarvitsen parin etuiskunvaimentimia 528 malliin johon tulee 45mm madaltavat jouset. Mitkä olisivat "kohtuullisen" hintaiset mutta hyvät? Ja ei, en osta mitään coilovereita, sellaisista en mitään hintavertailua tarvitse. Minulla on jo jouset joille tarvitsen iskarit. Jotain luin jostain aiemmin että motonetistäkin saisi tuommoiselle madallukselle pätevät pumput. Mitäköhän merkkejä nyt sieltä löytyy sitten?

                              Sachs kiinnostaisi koska todettu hyväksi E36:ssa. Samat tähän?

                              Edit: Tätä vain tarjoaa Motonet eli TRW
                              Last edited by Haju69; 04-01-2015, 23:03.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5014
                                • Paimio

                                On tässä jo jonkin aikaa tuntunut siltä että ottaa kierroksia hieman laiskanlaisesti, varsinkin kiihdytyksessä.

                                Tuntuu melkein siltä että kaasuvaijeri olisi venynyt, mutta eihän se voi pitää paikkansa kun eikös näissä jo pitänyt olla sähkökaasu?

                                Ilmamassamittari tuli mieleen, mutta kulutus ei ole lisääntynyt...mutta onhan se vielä alkuperäinen ja sentään jo reippaat 216tkm mittarissa...
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎