Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 447
    • Lappeenranta

    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Tätä on varmasti miljardi kertaa kysytty mutta kysynpä vielä kerran. Huhujen mukaan takapenkin alla olisi täydellinen lista auton varusteista. En ole saanut takapenkkiä auki pelkästään nostamalla, joten se varmaankin aukeaa työkaluilla... Mutta mitä jos siellä ei olekaan listaa? Onko ylipäätään olemassa muuta listaa kuin vinillä saatava varustelista?
    Farkussa on ruuvit niissä penkin etuosassa olevien muovikuorien alla, kuoret lähtee itsellä ainaskin ylöspäin nykäsemällä. Alla on metalliset osat joihin saa tavaratilanverkon/verhon kiinni, molemmissa 2kpl pultteja joissa kuusiokolo. En muista oliko 5mm vai 6mm kanta, nämä avaamalla nousee penkki irti.
    F11 535d xDrive M-Sport -13

    Comment

    • Oxtar_
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 314
      • Hämeenlinna

      Originally posted by HTK12 View Post
      Älä nyt hyvä mies sitä aiemmin linkattua navan kanssa olevaa osta kun se on etupyörän laakeri.. Itse en ole vielä missään nähnyt takapyöränlaakeri tuollaisena valmiina pakettina. Toki sen navan + laakerin voi ostaa erikseen ja asentaa.

      Et tarvitse kuin tuon laakeri+pultit+mutteri. Kannattaa sitten katsoa paja, joka on ennenkin E39:n vaihtanut. Voi tulla kalliiksi, jos eivät ole koskaan tehneet ja tunti töinä alkavat opettelemaan. Itse kun kyselin tarjousta niin olisi osineen molemmat puolet maksaneet 600€, jos ei ole hirveän tiukassa.. Vaihdoin itse kun järkevän hintaisia tarjouksia en löytänyt.

      Tässä on sulle sopiva laakerit http://www.topautoosat.fi/fag-2332342.html . Kaksi kpl FAG laakereita + pultit + mutterit yhteensä 72€.


      Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
      E39 540iA Oxfordgrün

      ex:
      E39 528iA
      E53 3.0dA
      E34 530iA
      E34 525i

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Oxtar_ View Post
        Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
        Molemmat laakerit kannattaa sitten vaihdattaa vaikka vain toinen olisi rikki. Mikäli sulla on vielä alkuperäiset laakerit siellä kuten itselläni oli, ne voi sitten olla todella tiukassa. Itsellä hajosi kaksi ulosvetäjää ja 1/2" nivelväännin meinasi antautua 2m putkellä akselimuttereita avattaessa. Oikeilla työkaluilla kokenut asentaja tekee puolen tunnissa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Oxtar_
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 314
          • Hämeenlinna

          Originally posted by HTK12 View Post
          Molemmat laakerit kannattaa sitten vaihdattaa vaikka vain toinen olisi rikki. Mikäli sulla on vielä alkuperäiset laakerit siellä kuten itselläni oli, ne voi sitten olla todella tiukassa. Itsellä hajosi kaksi ulosvetäjää ja 1/2" nivelväännin meinasi antautua 2m putkellä akselimuttereita avattaessa. Oikeilla työkaluilla kokenut asentaja tekee puolen tunnissa.
          Tuo linkkaamasihan on sitten täydellinen paketti kun kaksin kappalein tulee. Luottoasentaja löytyy ja saa itsekin olla siinä mukana niin vaihto onnistuu kyllä mutta joo autolla 320tkm mittarissa ja jos alkuperäinen niin todella tiukassa tulee todennäköisesti olemaan
          E39 540iA Oxfordgrün

          ex:
          E39 528iA
          E53 3.0dA
          E34 530iA
          E34 525i

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4978
            • Paimio

            Originally posted by Oxtar_ View Post
            Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
            Hupsis joo tulikin vahingossa väärän sivun linkki!



            Tämä sen oli tarkoitus olla...

            Mutta onhan tuo HTK:n likkaama vielä halvempi joten toki sieltä kannattaa ottaa!
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Oxtar_ View Post
              Tuo linkkaamasihan on sitten täydellinen paketti kun kaksin kappalein tulee. Luottoasentaja löytyy ja saa itsekin olla siinä mukana niin vaihto onnistuu kyllä mutta joo autolla 320tkm mittarissa ja jos alkuperäinen niin todella tiukassa tulee todennäköisesti olemaan
              Pari vinkkiä sitten remppaan liittyen. Varalla kannattaa olla 3/4" väännin ja 3/4" 36mm 12-kulmainen hylsy, jos käytössä oleva pulttipyssy ei jaksa akselimutteria irroittaa (tältäkin foorumilta löytyy tapauksia, jossa 1/2" nivelväännin on hajonnut ja 36mm hylsy on haljennut). Mikäli käytössä ei ole todella tukevaa ulosvetäjää, kannattaa ulosvetäjää auttaa lekalla/paineilmavasaralla/lämmittämällä (itse hajotin kaksi isoa ulosvetäjää). Ne neljä navan pulttia on melko ahtaassa paikassa, mutta kun vetaria painaa sisään sen mitä se suosiolla menee sinne sopii 3/8" torx hylsy. Helpoimmalla ne neljä laakerin pulttia avaa pulttipyssyllä, jos vaan saa mitenkään soviteltua. Muistelisin, että sopivilla jatkoilla/nivelillä olisi saanut pulttipyssyn sinne soviteltua. Pulttipyssy ihan siksi, että pultit ovat kohtuu tiukassa, niissä on kierrelukitetta ja tilaa ei ole mahdottomasti. Paksuseinämäinen torx hylsy ei välttämättä sinne sovi.

              Itse tein rempan omaan 540 pukeilla ilman paineilmaa/asetyleeniä ja oli kyllä melkoinen homma kun laakerit oli olleet paikallaan lähes 300tkm.
              Last edited by HTK12; 26-11-2015, 01:02.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • maanmittaaja
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 111
                • Salo

                Ilmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.

                Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.

                Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.

                Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...

                Comment

                • maanmittaaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 111
                  • Salo

                  Originally posted by maanmittaaja View Post
                  Ilmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.

                  Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.

                  Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.

                  Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...
                  Joo-o... kaapelit, jotka menee kompuralle, oli hankautunu puhki ja nyt se viel otti irrottaessa oikarit, ennen ku sulake taas palo (aina kannattaa akku kiinni alkaa metsästää sähkölaitteiden toimintahäröjä ). Kaapelit korjattu, mut järjestelmä täysin mykkä nytten.

                  Seuraava kysymys onkin, että onko mahollisesti menny jokin vikatila päälle ja tarviaa akku olla ajan x irti? Toinen vaihtoehtohan on, että jousituksen boksista tullu savu ulos ja boksithan ei tunnetusti toimi ilman savua...

                  Comment

                  • Jamppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 445
                    • Helsinki

                    Saako e6x valomoduulia koodailtua e39 faceliftiin? Käsittääkseni tuolla saisi päivävalot kolmeysiin. Ei sillä, että olisin sellasta tekemässä, kunhan pohdiskelen pikku kaljoissa

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9142
                      • Oulu

                      Originally posted by Jamppa81 View Post
                      Saako e6x valomoduulia koodailtua e39 faceliftiin? Käsittääkseni tuolla saisi päivävalot kolmeysiin. Ei sillä, että olisin sellasta tekemässä, kunhan pohdiskelen pikku kaljoissa
                      Juu ei. Jatketaan kaljottelua.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        Hei, nyt löytyi oikea henkilö! Jossain ketjussa kerroit aika selkeästi webaston vesiletkujen muutoksista niin että se lämmittää myös moottoria. Onko sulla vielä jossain tallessa niitä kuvia niistä muutoksista?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Jamppa81 View Post
                          Hei, nyt löytyi oikea henkilö! Jossain ketjussa kerroit aika selkeästi webaston vesiletkujen muutoksista niin että se lämmittää myös moottoria. Onko sulla vielä jossain tallessa niitä kuvia niistä muutoksista?
                          Koodaamalla sen webaston saa esilämmittämään moottorin, jos sitä tässä haettiin.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Jamppa81
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2015
                            • 445
                            • Helsinki

                            Ei haettu, se on kyllä tehty. nyt haettiin tätä letkumuutosta jolla vesi kiertää myös moottorilla ja lämmittää siis molemmat, sisätilan ja moottorin.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              Originally posted by Jamppa81 View Post
                              Ei haettu, se on kyllä tehty. nyt haettiin tätä letkumuutosta jolla vesi kiertää myös moottorilla ja lämmittää siis molemmat, sisätilan ja moottorin.
                              Tuo muutos tarvii tehdä, jos autossa on jo tehtaalta esilämmitysominaisuus.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Antti*
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2014
                                • 43
                                • JKL

                                535 kerää painetta jäähd.järjestelmään

                                e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla
                                e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎