Originally posted by Jamppa81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F11 535d xDrive M-Sport -13
-
-
Originally posted by HTK12 View PostÄlä nyt hyvä mies sitä aiemmin linkattua navan kanssa olevaa osta kun se on etupyörän laakeri.. Itse en ole vielä missään nähnyt takapyöränlaakeri tuollaisena valmiina pakettina. Toki sen navan + laakerin voi ostaa erikseen ja asentaa.
Et tarvitse kuin tuon laakeri+pultit+mutteri. Kannattaa sitten katsoa paja, joka on ennenkin E39:n vaihtanut. Voi tulla kalliiksi, jos eivät ole koskaan tehneet ja tunti töinä alkavat opettelemaan. Itse kun kyselin tarjousta niin olisi osineen molemmat puolet maksaneet 600€, jos ei ole hirveän tiukassa.. Vaihdoin itse kun järkevän hintaisia tarjouksia en löytänyt.
Tässä on sulle sopiva laakerit http://www.topautoosat.fi/fag-2332342.html . Kaksi kpl FAG laakereita + pultit + mutterit yhteensä 72€.
Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
Comment
-
-
Originally posted by Oxtar_ View PostJoo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMolemmat laakerit kannattaa sitten vaihdattaa vaikka vain toinen olisi rikki. Mikäli sulla on vielä alkuperäiset laakerit siellä kuten itselläni oli, ne voi sitten olla todella tiukassa. Itsellä hajosi kaksi ulosvetäjää ja 1/2" nivelväännin meinasi antautua 2m putkellä akselimuttereita avattaessa. Oikeilla työkaluilla kokenut asentaja tekee puolen tunnissa.
Comment
-
-
Originally posted by Oxtar_ View PostJoo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
Tämä sen oli tarkoitus olla...
Mutta onhan tuo HTK:n likkaama vielä halvempi joten toki sieltä kannattaa ottaa!F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Oxtar_ View PostTuo linkkaamasihan on sitten täydellinen paketti kun kaksin kappalein tulee. Luottoasentaja löytyy ja saa itsekin olla siinä mukana niin vaihto onnistuu kyllä mutta joo autolla 320tkm mittarissa ja jos alkuperäinen niin todella tiukassa tulee todennäköisesti olemaan
Itse tein rempan omaan 540 pukeilla ilman paineilmaa/asetyleeniä ja oli kyllä melkoinen homma kun laakerit oli olleet paikallaan lähes 300tkm.Last edited by HTK12; 26-11-2015, 01:02.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ilmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.
Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.
Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.
Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...
Comment
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostIlmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.
Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.
Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.
Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...
Seuraava kysymys onkin, että onko mahollisesti menny jokin vikatila päälle ja tarviaa akku olla ajan x irti? Toinen vaihtoehtohan on, että jousituksen boksista tullu savu ulos ja boksithan ei tunnetusti toimi ilman savua...
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostSaako e6x valomoduulia koodailtua e39 faceliftiin? Käsittääkseni tuolla saisi päivävalot kolmeysiin. Ei sillä, että olisin sellasta tekemässä, kunhan pohdiskelen pikku kaljoissaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostHei, nyt löytyi oikea henkilö! Jossain ketjussa kerroit aika selkeästi webaston vesiletkujen muutoksista niin että se lämmittää myös moottoria. Onko sulla vielä jossain tallessa niitä kuvia niistä muutoksista?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
535 kerää painetta jäähd.järjestelmään
e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois ollae36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da
Comment
-
Comment