Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by _Rontti View PostJahas. Eipä oo sattunu silmään. Mistä sieltä? Kyseessä siis 528ie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Pakoputken mutterit?
540i päätti tänään aloittaa metelöimään, oli tiputtanut pakoputken mutterit katalysaattorin jälkeisestä liitoksesta. Näitä muttereita ei nyt varmaan marmorilta löydy hyllystä, joten voiko tilalle laittaa ihan normaalia kilotavaraa vai onko alkaperäiset käsitelty kiinni ruostumisen estämiseksi? Huomenna olisi tarkoitus laittaa mutterit kun ei tuota meteliä kuuntele erkkikään. Varaosaluettelon mukaan ovat M8, mutta ei ole mainintaa käsittelystä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post540i päätti tänään aloittaa metelöimään, oli tiputtanut pakoputken mutterit katalysaattorin jälkeisestä liitoksesta. Näitä muttereita ei nyt varmaan marmorilta löydy hyllystä, joten voiko tilalle laittaa ihan normaalia kilotavaraa vai onko alkaperäiset käsitelty kiinni ruostumisen estämiseksi? Huomenna olisi tarkoitus laittaa mutterit kun ei tuota meteliä kuuntele erkkikään. Varaosaluettelon mukaan ovat M8, mutta ei ole mainintaa käsittelystä.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Alkaako tuossa kunnossa oleva alkuperäinen takatukivarsi (taaempi ylempi) olemaan jo vaihtokunnossa? Sama kunto molemmin puolin.
Katsuri ei vielä keväällä tuosta mitään maininnut ja ei rengas klappaile käsipelillä, mutta alkaa joku välys renkaita sisäpuolelta hieman naukkailee. Kulmat säädelty, mutta camber loppui toisella puolen -2,12 kohdilla (530d, M-sport orkkisalustalla)
Comment
-
-
Originally posted by kihe View PostAlkaako tuossa kunnossa oleva alkuperäinen takatukivarsi (taaempi ylempi) olemaan jo vaihtokunnossa? Sama kunto molemmin puolin.
Katsuri ei vielä keväällä tuosta mitään maininnut ja ei rengas klappaile käsipelillä, mutta alkaa joku välys renkaita sisäpuolelta hieman naukkailee. Kulmat säädelty, mutta camber loppui toisella puolen -2,12 kohdilla (530d, M-sport orkkisalustalla)e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View PostJa sitten itsellänin vähän kysymystä jo näin ennakkoon. Tuttava osti siis taannoin vm 2001 530da:n. Melko pian autosta posahti imusarja ja samalla sotki koko konehuoneen öljysen tuntuiseen nokeen. Samalla oli kuulemma öljytikku pompannut ylös. Liittynevätköhän nuo toisiinsa, vai olisiko erilliset ongelmat?
Autoon on vaihdettu uusi käytetty imusarja, joka kuulemma hajosi hyvinkin pian.
Auto on nyt jo toista kuukauttta ollut jonkin kyläsepän hoivissa, ilmeisesti ilman mitään tuloksia. Lieko mitään tehty vielä? Tästä syystä olisi tarkoitus alkaa ensviikolla tutkimaan ja selvittämään vikaa.
Käsittääkseni ainakin vnt-ahtimen jumitus ja mahdollisesti myös map-anturin virheellinen näyttämä on aiheuttanut liiallisia paineita ja imusarjan hajoamisia.
Eli ainakin map-anturi täytyy tarkistaa, ettei ole tukoksia/vuotoja. Sitten ahtimen kunto, mutta miten sen ohjaus kannattaa tarkastaa? Huohottimen kunto pitää myös tutkia.
Mitä muuta kannattaa tarkistaa?
Inpa on käytettävissä.
Kiitos avuista.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2316 osa nro. 15
kannattanee tarkistaa/vaihtaa suosiolla.:thinkNyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View PostSiellä venttiilikopan sisällä on huohotinjärjestelmälle oma suodatin. ns. separaattori
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2316 osa nro. 15
kannattanee tarkistaa/vaihtaa suosiolla.:think
Arveluttaa vaan, kun noin samanaikaisesti imusarjan hajoamisen kanssa sattunut, mutta ei nyt äkkiseltään tule mieleen, miten nuo toisiinsa liittyisi, ainakaan mitenkään kovin suoraan?
Noh, sunnuntaina pitäisi auton tulla pihaan, niin pääsee tutustumaan siihen paremmin.
Comment
-
-
Originally posted by kihe View PostAlkaako tuossa kunnossa oleva alkuperäinen takatukivarsi (taaempi ylempi) olemaan jo vaihtokunnossa? Sama kunto molemmin puolin.
Katsuri ei vielä keväällä tuosta mitään maininnut ja ei rengas klappaile käsipelillä, mutta alkaa joku välys renkaita sisäpuolelta hieman naukkailee. Kulmat säädelty, mutta camber loppui toisella puolen -2,12 kohdilla (530d, M-sport orkkisalustalla)NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View PostSiellä venttiilikopan sisällä on huohotinjärjestelmälle oma suodatin. ns. separaattori
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2316 osa nro. 15
kannattanee tarkistaa/vaihtaa suosiolla.:think
Comment
-
-
Originally posted by ///JATKE View PostPreFL 528, M52B28 manuaaliaskilla. Toimii hienosti, kunnes yhtäkkkä ilman varoitusta alkaa pätkimään, ei kierrä yli 2krpm, kaasuun ei voi koskea, ampuu putkeen, booaa. Eli sytytyskatkos, korjaantuu kun käyttää virrat pois. Perheen vanhassa M50 koneisessa E36sessa oli sama vika, joka näytti koodina IMM, mutta vaihto ei auttanut. Loppujen lopuksi auto oli käyttökelvoton, heti käynnistymisen jälkeen alkoi pätkimään.
Koodeja en ole lukenut, teki tänä aamuna ensimmäistä kertaa. Huomenna menee koodien lukuun, mutta onko jollain ollut vastaavaa?
E: vanoksen mekaanisesta viasta kiukuttelee, tiivisteet?
Onko ideoita? Kokeiltu uudella immillä, ajeltu ilman putkea, jokaikinen sähköliitin tarkistettu puhdistettu, puolat, tulpat yms normit katottu.
E:, kampiakselin asentotunnistin + lambda ja nyt yoimii. Viel on imuvuoto korjattavana ja tekniikka olis 10.Last edited by ///JATKE; 16-08-2015, 14:00.E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/
Comment
-
-
"diesel M52B25"
523i kuullostaa ihan traktorilta alle 2000 kierroksilla heti koneen lämmetessä, kylmänä käy siististi. Ei oo vikakoodeja muutaku toisen lambdan lämmitys oikosulussa ilmottaa autocomin testeri. Auton alapuolella kolkottaa selvemmin kuin yläpuolella. Viime öljynvaihdossa kokeilin fortea pullollisen ja 40 minuuttia 1000-2000kierrosluvulla käyntiä ennen ropun avausta, kyllä sieltä sontaa irtos mutta ei mitään vaikutusta mihinkään eli rahan ja ajan haaskausta kun kerta nyt uudet öljyt sisällä ja sama dieseliä muistuttava käyntiään vain on ja pysyy.
Yli vuosi sitten vaihdoin venakopan tiivistettä ja sieltä kopan alta kone oli aivan paskan peitossa, venttiilikopan sisäpuolella kanssa paksu kerros jonka putsasin pois. Oon siis ajanu 30tkm tolla ja 9-10tkm välein uudet täyssynteettiset öljyt(5w-40 castrol tai Teboil diamond) ja just on tehty taas vaihto ja huuhdeltu fortella ennen uusia öljyjä. Moottori vääntää ja vetää niinkuin muutkin 2.5 bensa bemarit, toimii siis hyvin.
olen kaikissa entisissä (m20, m50 jne.)bemareissa käyttänyt noita 5w-40 öljyjä ilman ongelmia mutta onkohan se nyt tähän autoon sitte väärä öljy? vai onko tuo kone vaan kohta kaput...tietääkö kukaan?
Edit: On ollut siis koko 30tkm ajan tuo sivuääni välillä vaimeampana ja välillä voimakkaampana, tuntuu että riippuu päivästä miltä kuullostaaE39 523i Turbo
Comment
-
-
Tuttavan E39 520i 98 farkku, jossa outoa vikaa. Tankkauksen jälkeen ei enää noussut bensamittari eikä range ja samassa hajosi myös ulkolämpötilatieto ja näytti vaihtelevasti pakkasta.
No vaihdettiin lämpötila-anturi ja koodeilla herjas molempia tankin antureita. Päädyttiin vaihtamaan tehdasuusi mittaristo, joka koodattiin autoon.
Kaikki toimi koodauksen jälkeen, mutta hetken ajon jälkeen ulkolämpötila alkoi taas elää omaa pakkaselämää, ei ole siis koko ajan -40 vaan vaihtelee. Bensamittari laski normaalisti käytön mukaan, mutta tankkauksen jälkeen ei nostanut enää ylös eli ei tavallaan tunnistanut tankkausta.
Ajatuksia?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment