Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    Originally posted by HTK12 View Post
    Onnistuu ihan inpalla.
    Jahas. Eipä oo sattunu silmään. Mistä sieltä? Kyseessä siis 528i
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • erä-koira
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 542
      • peräkylässä

      millinen homma on vaihtaa startti sigun autoon? onko saman lainen kun e36?
      NO FOODS NO FARMS

      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
      e39 523i vm:97

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by _Rontti View Post
        Jahas. Eipä oo sattunu silmään. Mistä sieltä? Kyseessä siis 528i
        Löytyy moottorinohjauksen alta, en nyt tarkemmin muista mitä nappulaa sieltä piti painaa. Googlella löytyy sitten tarkemmat ohjeet, jos et löydä, mutta pitäisi kyllä löytyä kun katsot.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by erä-koira View Post
          millinen homma on vaihtaa startti sigun autoon? onko saman lainen kun e36?
          Aika lähelle joo

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Pakoputken mutterit?

            540i päätti tänään aloittaa metelöimään, oli tiputtanut pakoputken mutterit katalysaattorin jälkeisestä liitoksesta. Näitä muttereita ei nyt varmaan marmorilta löydy hyllystä, joten voiko tilalle laittaa ihan normaalia kilotavaraa vai onko alkaperäiset käsitelty kiinni ruostumisen estämiseksi? Huomenna olisi tarkoitus laittaa mutterit kun ei tuota meteliä kuuntele erkkikään. Varaosaluettelon mukaan ovat M8, mutta ei ole mainintaa käsittelystä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3311
              • Kajjjaani

              Originally posted by HTK12 View Post
              540i päätti tänään aloittaa metelöimään, oli tiputtanut pakoputken mutterit katalysaattorin jälkeisestä liitoksesta. Näitä muttereita ei nyt varmaan marmorilta löydy hyllystä, joten voiko tilalle laittaa ihan normaalia kilotavaraa vai onko alkaperäiset käsitelty kiinni ruostumisen estämiseksi? Huomenna olisi tarkoitus laittaa mutterit kun ei tuota meteliä kuuntele erkkikään. Varaosaluettelon mukaan ovat M8, mutta ei ole mainintaa käsittelystä.
              Peruspultit vaan tilalle siellä ne ruostuu kaikki ihan samalla tavalla.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • kihe
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 174
                • Joensuu

                Alkaako tuossa kunnossa oleva alkuperäinen takatukivarsi (taaempi ylempi) olemaan jo vaihtokunnossa? Sama kunto molemmin puolin.
                Katsuri ei vielä keväällä tuosta mitään maininnut ja ei rengas klappaile käsipelillä, mutta alkaa joku välys renkaita sisäpuolelta hieman naukkailee. Kulmat säädelty, mutta camber loppui toisella puolen -2,12 kohdilla (530d, M-sport orkkisalustalla)
                Attached Files

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by kihe View Post
                  Alkaako tuossa kunnossa oleva alkuperäinen takatukivarsi (taaempi ylempi) olemaan jo vaihtokunnossa? Sama kunto molemmin puolin.
                  Katsuri ei vielä keväällä tuosta mitään maininnut ja ei rengas klappaile käsipelillä, mutta alkaa joku välys renkaita sisäpuolelta hieman naukkailee. Kulmat säädelty, mutta camber loppui toisella puolen -2,12 kohdilla (530d, M-sport orkkisalustalla)
                  Kyllähän jokainen tukivarsi on tuossa vaiheessa vaihtokunnossa. Ei se nivel pitkään kestä kun kura ja hiekka sinne pääsee.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • grandpa-look
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 531
                    • Vaasa/Seinäjoki

                    Originally posted by eiskalt View Post
                    Ja sitten itsellänin vähän kysymystä jo näin ennakkoon. Tuttava osti siis taannoin vm 2001 530da:n. Melko pian autosta posahti imusarja ja samalla sotki koko konehuoneen öljysen tuntuiseen nokeen. Samalla oli kuulemma öljytikku pompannut ylös. Liittynevätköhän nuo toisiinsa, vai olisiko erilliset ongelmat?
                    Autoon on vaihdettu uusi käytetty imusarja, joka kuulemma hajosi hyvinkin pian.

                    Auto on nyt jo toista kuukauttta ollut jonkin kyläsepän hoivissa, ilmeisesti ilman mitään tuloksia. Lieko mitään tehty vielä? Tästä syystä olisi tarkoitus alkaa ensviikolla tutkimaan ja selvittämään vikaa.
                    Käsittääkseni ainakin vnt-ahtimen jumitus ja mahdollisesti myös map-anturin virheellinen näyttämä on aiheuttanut liiallisia paineita ja imusarjan hajoamisia.
                    Eli ainakin map-anturi täytyy tarkistaa, ettei ole tukoksia/vuotoja. Sitten ahtimen kunto, mutta miten sen ohjaus kannattaa tarkastaa? Huohottimen kunto pitää myös tutkia.
                    Mitä muuta kannattaa tarkistaa?
                    Inpa on käytettävissä.

                    Kiitos avuista.
                    Siellä venttiilikopan sisällä on huohotinjärjestelmälle oma suodatin. ns. separaattori

                    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2316 osa nro. 15

                    kannattanee tarkistaa/vaihtaa suosiolla.:think
                    Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                    ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by grandpa-look View Post
                      Siellä venttiilikopan sisällä on huohotinjärjestelmälle oma suodatin. ns. separaattori

                      http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2316 osa nro. 15

                      kannattanee tarkistaa/vaihtaa suosiolla.:think
                      Juu, tiedossa, ajattelinkin sen vaihtaa jokatapauksessa. Ilmeisesti autoa muutenkin huollettu enemmänkin sillä perinteisellä tyylillä, eli niin kauan kaikki hyvin, kun inssi ei sano mitään. Eli tuskin sitäkään on liian usein vaihdeltu.

                      Arveluttaa vaan, kun noin samanaikaisesti imusarjan hajoamisen kanssa sattunut, mutta ei nyt äkkiseltään tule mieleen, miten nuo toisiinsa liittyisi, ainakaan mitenkään kovin suoraan?
                      Noh, sunnuntaina pitäisi auton tulla pihaan, niin pääsee tutustumaan siihen paremmin.

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 542
                        • peräkylässä

                        Originally posted by kihe View Post
                        Alkaako tuossa kunnossa oleva alkuperäinen takatukivarsi (taaempi ylempi) olemaan jo vaihtokunnossa? Sama kunto molemmin puolin.
                        Katsuri ei vielä keväällä tuosta mitään maininnut ja ei rengas klappaile käsipelillä, mutta alkaa joku välys renkaita sisäpuolelta hieman naukkailee. Kulmat säädelty, mutta camber loppui toisella puolen -2,12 kohdilla (530d, M-sport orkkisalustalla)
                        Mun autossa ei viellä oo kumi hajonnut noin mut silti kuuluu että kiviä välissä on ja toinen on kunnolla väljä. Jännä kun kummankin puolen sama osa väljä.
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • kihe
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 174
                          • Joensuu

                          Originally posted by grandpa-look View Post
                          Siellä venttiilikopan sisällä on huohotinjärjestelmälle oma suodatin. ns. separaattori

                          http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2316 osa nro. 15

                          kannattanee tarkistaa/vaihtaa suosiolla.:think
                          Taitaa sopia myös E60/61:n Vortex-tyyppinen separaattori (sisuskalut vaihtamalla) vaihtariksi. Ei pitäisi mennä niin helposti tukkoon kuin huoparulla?

                          Comment

                          • ///JATKE
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2013
                            • 377
                            • Nokia

                            Originally posted by ///JATKE View Post
                            PreFL 528, M52B28 manuaaliaskilla. Toimii hienosti, kunnes yhtäkkkä ilman varoitusta alkaa pätkimään, ei kierrä yli 2krpm, kaasuun ei voi koskea, ampuu putkeen, booaa. Eli sytytyskatkos, korjaantuu kun käyttää virrat pois. Perheen vanhassa M50 koneisessa E36sessa oli sama vika, joka näytti koodina IMM, mutta vaihto ei auttanut. Loppujen lopuksi auto oli käyttökelvoton, heti käynnistymisen jälkeen alkoi pätkimään.

                            Koodeja en ole lukenut, teki tänä aamuna ensimmäistä kertaa. Huomenna menee koodien lukuun, mutta onko jollain ollut vastaavaa?

                            E: vanoksen mekaanisesta viasta kiukuttelee, tiivisteet?
                            Vanos-rempan tarpeessa olikin, vetoja tuli reippaasti lisää mutta vika ei kadonnut. Huomenna OEM+ kampiakselin anturia, joku vanha vikakoodi siitä olikin. Vanokselta oli myös vikakoosi.

                            Onko ideoita? Kokeiltu uudella immillä, ajeltu ilman putkea, jokaikinen sähköliitin tarkistettu puhdistettu, puolat, tulpat yms normit katottu.

                            E:, kampiakselin asentotunnistin + lambda ja nyt yoimii. Viel on imuvuoto korjattavana ja tekniikka olis 10.
                            Last edited by ///JATKE; 16-08-2015, 14:00.
                            E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                            Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1684
                              • vihti

                              "diesel M52B25"

                              523i kuullostaa ihan traktorilta alle 2000 kierroksilla heti koneen lämmetessä, kylmänä käy siististi. Ei oo vikakoodeja muutaku toisen lambdan lämmitys oikosulussa ilmottaa autocomin testeri. Auton alapuolella kolkottaa selvemmin kuin yläpuolella. Viime öljynvaihdossa kokeilin fortea pullollisen ja 40 minuuttia 1000-2000kierrosluvulla käyntiä ennen ropun avausta, kyllä sieltä sontaa irtos mutta ei mitään vaikutusta mihinkään eli rahan ja ajan haaskausta kun kerta nyt uudet öljyt sisällä ja sama dieseliä muistuttava käyntiään vain on ja pysyy.

                              Yli vuosi sitten vaihdoin venakopan tiivistettä ja sieltä kopan alta kone oli aivan paskan peitossa, venttiilikopan sisäpuolella kanssa paksu kerros jonka putsasin pois. Oon siis ajanu 30tkm tolla ja 9-10tkm välein uudet täyssynteettiset öljyt(5w-40 castrol tai Teboil diamond) ja just on tehty taas vaihto ja huuhdeltu fortella ennen uusia öljyjä. Moottori vääntää ja vetää niinkuin muutkin 2.5 bensa bemarit, toimii siis hyvin.

                              olen kaikissa entisissä (m20, m50 jne.)bemareissa käyttänyt noita 5w-40 öljyjä ilman ongelmia mutta onkohan se nyt tähän autoon sitte väärä öljy? vai onko tuo kone vaan kohta kaput...tietääkö kukaan?

                              Edit: On ollut siis koko 30tkm ajan tuo sivuääni välillä vaimeampana ja välillä voimakkaampana, tuntuu että riippuu päivästä miltä kuullostaa
                              Last edited by naikou; 16-08-2015, 02:32. Reason: .
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                Tuttavan E39 520i 98 farkku, jossa outoa vikaa. Tankkauksen jälkeen ei enää noussut bensamittari eikä range ja samassa hajosi myös ulkolämpötilatieto ja näytti vaihtelevasti pakkasta.

                                No vaihdettiin lämpötila-anturi ja koodeilla herjas molempia tankin antureita. Päädyttiin vaihtamaan tehdasuusi mittaristo, joka koodattiin autoon.

                                Kaikki toimi koodauksen jälkeen, mutta hetken ajon jälkeen ulkolämpötila alkoi taas elää omaa pakkaselämää, ei ole siis koko ajan -40 vaan vaihtelee. Bensamittari laski normaalisti käytön mukaan, mutta tankkauksen jälkeen ei nostanut enää ylös eli ei tavallaan tunnistanut tankkausta.

                                Ajatuksia?
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎