Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Vinkuu ku kiviä välissä?

    Veikkaisin että sulla on kiinnitys murtunu, jolloin se pääsee väärään kohtaan. Ite kun omastani tuon huomasin, pistin ison prikan alle ja kilvet väänty oikeaan asentoon, ei oo kertakaan ollu vikinöitä sen jälkeen!




    Mut talvirenkaat kun vaihdoin pois, oli aika hyvin jumissa navassa, niin nyt vetelee kesäpyörillä. Mietin vaan et menikö jotain paskaksi, kun potkin renkaita irti tuloksetta, etupää lähti vasta lämmittämällä + kuminuijaa sisäpuolelta vanteen reunaan ja takapää ei edes tolla, vaan pultit löysälle ja kahdeksikkoa ajamaan...
    Kai nyt laitot jotain sinne vanteen ja navan väliin? Vaikka jotain anti seize pastaa kun sinne sipasee niin ei pääse jumittumaan niin pahasti.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • väizki
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 110
      • Rymättylä hoods

      Originally posted by rjm View Post
      Suuttimilta se vuotaa tonne ilmanputsarikotelon perälle.
      Mistäs se sieltä suuttimilta sinne pääsee kun koko kotelo vaikuttaa umpinaiselta sieltäpäin. Eli onko tieto vai arvaus? Arvostan toki neuvoa ja puran hiukan enemmän tänään jos vaikka ajatelmani onkin virheellinen Missään ei kuitenkaan käydessä näy olevan vuotoja.. Pitää tosiaan tutkia..
      Saab-BMW e30 2.3t

      Kuvat.fi

      Comment

      • rjm
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 353
        • Pirkanmaa

        Omassa oli vastaavanlainen vuoto ja suuttimilta aine tuli. Tarpeeksi kun siellä koteloiden pohjilla on ainetta niin kyllä se lopulta sinne ilmanputsarikoteloonkin tulee.

        Pura ne kaikki muovit päältä pois niin näät suuttimillekin.

        Comment

        • väizki
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 110
          • Rymättylä hoods

          Originally posted by rjm View Post
          Omassa oli vastaavanlainen vuoto ja suuttimilta aine tuli. Tarpeeksi kun siellä koteloiden pohjilla on ainetta niin kyllä se lopulta sinne ilmanputsarikoteloonkin tulee.

          Pura ne kaikki muovit päältä pois niin näät suuttimillekin.
          Kiitän! Siinäpä illaksi puuhaa :think
          Saab-BMW e30 2.3t

          Kuvat.fi

          Comment

          • _Rontti
            BTCF Member
            • Sep 2008
            • 1192
            • Raahe

            Noniin, tuli irrotettua sigun e39.n hammastanko tuossa aamusta. Ja syynä että, ohjaus meni jäykäksi, vaikka tehostinnestettä oli säiliössä. Koitin myös ilmailla rattia kääntelemällä ääriasentoihin. Tämä jäykistyminen tapahtui abaut viikon sisään.

            Mistäs voin todeta että hammastanko on rikki? Tai ohjaustehostin pumppu?
            Väljää ei hammastangossa ole.


            Hammastanko pötköttelee nyt tallissa pöydällä, ja sitä saa käännettyä ääripäästä toiseen, rattiakselin kiinnityksestä iha yhdellä kädellä. Jokatapauksessa tuon tangon tilalle tulee servotronic tanko + muut siihen kuuluvat osat.
            Tarkotus ois myydä tuo entinen hammastanko kaverille, jos se on vielä ehjä.
            -Raahe connection-
            E39 LeMans BlueM5
            E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
            E39 523i Montrealblau
            E34 DiamantSchwartz 535i
            Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Originally posted by _Rontti View Post
              Noniin, tuli irrotettua sigun e39.n hammastanko tuossa aamusta. Ja syynä että, ohjaus meni jäykäksi, vaikka tehostinnestettä oli säiliössä. Koitin myös ilmailla rattia kääntelemällä ääriasentoihin. Tämä jäykistyminen tapahtui abaut viikon sisään.

              Mistäs voin todeta että hammastanko on rikki? Tai ohjaustehostin pumppu?
              Väljää ei hammastangossa ole.


              Hammastanko pötköttelee nyt tallissa pöydällä, ja sitä saa käännettyä ääripäästä toiseen, rattiakselin kiinnityksestä iha yhdellä kädellä. Jokatapauksessa tuon tangon tilalle tulee servotronic tanko + muut siihen kuuluvat osat.
              Tarkotus ois myydä tuo entinen hammastanko kaverille, jos se on vielä ehjä.
              Itellä oli rattiakselin nivel hajonnut ja muuttunut pirun jäykäksi, eli ei ratti oikein enää jaksanut pyöriä, hammastangon vaihtelin ja sitten epäilin iskarin yläpäitä ennen kuin tuon hoksasin
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • _Rontti
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 1192
                • Raahe

                Originally posted by Zoui View Post
                Itellä oli rattiakselin nivel hajonnut ja muuttunut pirun jäykäksi, eli ei ratti oikein enää jaksanut pyöriä, hammastangon vaihtelin ja sitten epäilin iskarin yläpäitä ennen kuin tuon hoksasin
                Pittääpä tutkia tuo kans huomenna. Jäykistyykö se nivel vai miten se hajoaa?
                -Raahe connection-
                E39 LeMans BlueM5
                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                E39 523i Montrealblau
                E34 DiamantSchwartz 535i
                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by _Rontti View Post
                  Pittääpä tutkia tuo kans huomenna. Jäykistyykö se nivel vai miten se hajoaa?
                  Muuttuu jäykäksi, rikkoi stefan hammastangosta samalla kun nivelen kulma ei enää muutu jouhevasti.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by _Rontti View Post
                    Noniin, tuli irrotettua sigun e39.n hammastanko tuossa aamusta. Ja syynä että, ohjaus meni jäykäksi, vaikka tehostinnestettä oli säiliössä. Koitin myös ilmailla rattia kääntelemällä ääriasentoihin. Tämä jäykistyminen tapahtui abaut viikon sisään.

                    Mistäs voin todeta että hammastanko on rikki? Tai ohjaustehostin pumppu?
                    Väljää ei hammastangossa ole.


                    Hammastanko pötköttelee nyt tallissa pöydällä, ja sitä saa käännettyä ääripäästä toiseen, rattiakselin kiinnityksestä iha yhdellä kädellä. Jokatapauksessa tuon tangon tilalle tulee servotronic tanko + muut siihen kuuluvat osat.
                    Tarkotus ois myydä tuo entinen hammastanko kaverille, jos se on vielä ehjä.
                    Onko iskarien yläpään laakerit varmasti ehjät? Viime viikonloppuna juuri vaihtelin älypään laakeria kun oli ohjaus jäykistynyt. Laakeri oli aivan loppu, sen kyllä huomasi kun käänsi rattia niin yläpää ei kääntynyt jouhevasti, vaan kääntyi aina pykälittäin. Tämä kannattaa sitten testata kun paino on renkailla, koska ilmassa rikkinäinen yläpäänlaakeri monesti kääntyy normaalisti. Tehostimen pumppukin voi olla loppu.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • BHN
                      Newbiemmer
                      • Apr 2015
                      • 16
                      • Nokia

                      Ovatko kaikki M52B20 koneet vaihtokelpoisia keskenään? elimensiirtoa odottaa vm 98. Luin vain jostain netin syövereistä, että jossain vaiheessa kyseinen moottori vaihtuu single vanoksesta tuplavanokseksi.... ?

                      Käykö elimen luovutus 320:stä?

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4978
                        • Paimio

                        Edit:

                        Ei mitään sittenkään. Nyt on iskarit paikallaan ja suunnilleen kaikki muutkin osat.

                        Tosin taas havaittuna että Motonetin laadukas Ossca (vai mikä se nyt oli) alatukivarsi on taas väljä. Edellinen vaihdettiin takuuseen ja taas on paskana ja ajettu vain karvan alle 20tkm. Kyllä on laatukamaa.
                        Last edited by TheRipper; 09-04-2015, 16:59.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          Liittyykö vikakoodi "Exhaust Gas Recirculation" imusarjan läppien poistoon/EGR-tulppaukseen 530d:ssä?
                          Jos liittyy ja vaatii jonkun koodauksen, saako 1.4 Scannerilla raksitettua oikean ruudun jostain?

                          Oma puusilmä ei löytänyt searchillä eikä googletuksella vastausta
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • JiiP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1734
                            • Tampere

                            Lähteekö farkusta tuo rekisterikilvenvalo/avausnäppi hässäkkä irti vain alaspäin kiskomalla?
                            Official member of BTCF-Sauna Team
                            E46 316i -03
                            Ex:
                            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                            Comment

                            • Jii_Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 785
                              • Jkl

                              Originally posted by JiiP View Post
                              Lähteekö farkusta tuo rekisterikilvenvalo/avausnäppi hässäkkä irti vain alaspäin kiskomalla?
                              Jos tarkoitat sitä listaa, niin verhoilut irti kontista, liitin irti, neljä kpl 10mm kantaista mutteria auki ja viistosti alaspäin lähtee.
                              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                              Comment

                              • JiiP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 1734
                                • Tampere

                                Originally posted by jaykayarel View Post
                                Jos tarkoitat sitä listaa, niin verhoilut irti kontista, liitin irti, neljä kpl 10mm kantaista mutteria auki ja viistosti alaspäin lähtee.
                                Perhana. Ja kontin verhoilu taas ei taida irrota ilman, että lasiluukun saisi auki.
                                Official member of BTCF-Sauna Team
                                E46 316i -03
                                Ex:
                                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎