Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oxtar_
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 314
    • Hämeenlinna

    Originally posted by TheRipper View Post
    Näyttö hajosi? Toimiiko äänet vielä? Onko ollut muita oireita? Äänien pätkintää tms? Hajonnut virtalukon pohja voi myös aiheuttaa noita oireita.
    Näytön hajoamista epäilen kyllä..Ei toimi äänet eikä reagoi napit näytössä eikä radion valo pala, käytännössä virraton koko näyttö mutta miksi:think

    Diskantit ajoittain hävisi muutamiksi sekunneiksi mutta palasi välittömästi takaisin. Jonkin aikaa sitten ennen koko systeemin pimentoa pelkkä radio mykistyi ajoittain koska poltti sulaketta jostain tuntemattomasta syystä sekin.

    Jos esim radiomoduuli olisi rikki niin pimeneekö silloin koko näyttökin?


    Edit: en tiedä liittytkö asiaan mutta avaimen ollessa pois virtalukosta ei saanut kelloa näkyviin silloinkaan kun tuo systeemi toimi, myöskään navi levyä ei saanut ulos paitsi virrat päällä.

    Kuuluuko e39 näkyä kilometrimäärä kun painaa mittarin vasemmasta napista, nimittäin sekään ei toimi.
    Last edited by Oxtar_; 13-04-2015, 03:00.
    E39 540iA Oxfordgrün

    ex:
    E39 528iA
    E53 3.0dA
    E34 530iA
    E34 525i

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4978
      • Paimio

      Originally posted by Oxtar_ View Post
      Näytön hajoamista epäilen kyllä..Ei toimi äänet eikä reagoi napit näytössä eikä radion valo pala, käytännössä virraton koko näyttö mutta miksi:think

      Diskantit ajoittain hävisi muutamiksi sekunneiksi mutta palasi välittömästi takaisin. Jonkin aikaa sitten ennen koko systeemin pimentoa pelkkä radio mykistyi ajoittain koska poltti sulaketta jostain tuntemattomasta syystä sekin.

      Jos esim radiomoduuli olisi rikki niin pimeneekö silloin koko näyttökin?


      Edit: en tiedä liittytkö asiaan mutta avaimen ollessa pois virtalukosta ei saanut kelloa näkyviin silloinkaan kun tuo systeemi toimi, myöskään navi levyä ei saanut ulos paitsi virrat päällä.

      Kuuluuko e39 näkyä kilometrimäärä kun painaa mittarin vasemmasta napista, nimittäin sekään ei toimi.
      Navin levyn saa ulos niin kauan kuin navissa palaa cd-in valo ilman virtaakin.

      Tuo on jo sen verran selvää vikaa että koodien luku voisi olla paikallaan ja katsoa mitä tietoa sieltä saa ja sitten jatkaa diagnoosia.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Oxtar_
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 314
        • Hämeenlinna

        Originally posted by TheRipper View Post
        Navin levyn saa ulos niin kauan kuin navissa palaa cd-in valo ilman virtaakin.

        Tuo on jo sen verran selvää vikaa että koodien luku voisi olla paikallaan ja katsoa mitä tietoa sieltä saa ja sitten jatkaa diagnoosia.


        Saa ulos juu normaalisti mutta tässä ei saanut kuin sillon kun virrat oli päällä (toimiessaan)ja nyt ei ollenkaan kun ei muutenkaan toimi/saa virtaa..

        Tuskin virtalukon pohjakaan vaikuttaa tällä tavalla?


        edittiä:
        Ronkin oikean puolen poskilevyt irroitettu ja käyty johtoja läpi niin rupesi toimimaan. Mitään selvää vikakohtaa en löytänyt kuitenkaan.. ja nyt tosiaan sama homma että kun virrat kääntää pois niin ei minkäänlaista virtaa jää päälle itse soittimeen eikä saa navilevyä ulos eikä myöskään cd vaihtajan pakkaa.

        edit2: pdc heräsi myös henkiin ensimmäistä kertaa minun omistuksessani hetkeksi mutta samalla lamautti taas radion. Ja nytkun radio toimii niin pdc ei toimi... voi Jeesus
        Last edited by Oxtar_; 13-04-2015, 17:28.
        E39 540iA Oxfordgrün

        ex:
        E39 528iA
        E53 3.0dA
        E34 530iA
        E34 525i

        Comment

        • Sammo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 139
          • Helsinki

          Öljynvaihto edessä, autona 530da -01 ja Castrol suosittelee 0w30 mutta autoon ainakin edellisellä kerralla öljynvaihdon yhteydessä laitettu 5w30. Mitäs raati tekisi, mennäänkö sillä mitä moottorissa jo on vai vaihdetaanko Castrolin suosittelemaan?

          Comment

          • Jh5xx
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 494
            • Kiuruvesi

            Originally posted by Sammo View Post
            Öljynvaihto edessä, autona 530da -01 ja Castrol suosittelee 0w30 mutta autoon ainakin edellisellä kerralla öljynvaihdon yhteydessä laitettu 5w30. Mitäs raati tekisi, mennäänkö sillä mitä moottorissa jo on vai vaihdetaanko Castrolin suosittelemaan?

            Annat mennä vain edellisillä
            E70 X5 LCI
            - P-Sawo Connection -
            - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
            -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

            Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

            Ex: E91 318d
            Ex: E61 525d toukka
            Ex: E46 330d sedan
            Ex: E46 328 Coupe
            Ex: E39 530d Sedan

            Ex: E39 525i Sedan
            Ex: E39 523i Toukka
            + Useita ex kikottimia

            Comment

            • Sammo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 139
              • Helsinki

              Originally posted by Jh5xx View Post
              Annat mennä vain edellisillä
              Näin ajattelinkin, Castrol vaan sotki ajatukset.

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                Kävi vanhanaikaiset ja konepellin avausvaijeri katkes jalkatilan avauskahvan juuresta...

                Mitä tarvii ottaa huomioon vaihto-operaatiossa?


                -> Tästä osasta kyse <-

                edit: Onko muut vaihtanu kaikki kolme vaijeria samalla rykäsyllä ??
                Last edited by luikas; 13-04-2015, 21:31. Reason: edit
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • Oxtar_
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 314
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Oxtar_ View Post
                  Saa ulos juu normaalisti mutta tässä ei saanut kuin sillon kun virrat oli päällä (toimiessaan)ja nyt ei ollenkaan kun ei muutenkaan toimi/saa virtaa..

                  Tuskin virtalukon pohjakaan vaikuttaa tällä tavalla?


                  edittiä:
                  Ronkin oikean puolen poskilevyt irroitettu ja käyty johtoja läpi niin rupesi toimimaan. Mitään selvää vikakohtaa en löytänyt kuitenkaan.. ja nyt tosiaan sama homma että kun virrat kääntää pois niin ei minkäänlaista virtaa jää päälle itse soittimeen eikä saa navilevyä ulos eikä myöskään cd vaihtajan pakkaa.

                  edit2: pdc heräsi myös henkiin ensimmäistä kertaa minun omistuksessani hetkeksi mutta samalla lamautti taas radion. Ja nytkun radio toimii niin pdc ei toimi... voi Jeesus

                  Tälläisen irtoreleen taakse se soittimen/navin toiminta on nyt paikallistettu. Mikähän amispatentti mahtaa olla ei ainakaan hirveän OEM asennukselta näytä Tähän hätään en osaa kertoa mistä ja mitkä johdot tuohon releeseen tulee.

                  Tähän loppuu myös oma osaaminen. Nyt menee jo vaikeeksi mutta olisiko kellään hajua miten tuo kuuluisi oikeasti olla johdotettu?
                  E39 540iA Oxfordgrün

                  ex:
                  E39 528iA
                  E53 3.0dA
                  E34 530iA
                  E34 525i

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    Originally posted by luikas View Post
                    Kävi vanhanaikaiset ja konepellin avausvaijeri katkes jalkatilan avauskahvan juuresta...

                    Mitä tarvii ottaa huomioon vaihto-operaatiossa?
                    Eipä siinä ole mitään erikoista, vetäise pihdeillä vaijerinjämästä pelti auki, jalkatilan verhoilu/muovi ja konehuoneesta raitisilmasuodattimen koppa irti ja vaihto onnistuu. Vartin homma. Minä vaihdoin pelkän ensimmäisen pätkän...
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by luikas View Post
                      Kävi vanhanaikaiset ja konepellin avausvaijeri katkes jalkatilan avauskahvan juuresta...

                      Mitä tarvii ottaa huomioon vaihto-operaatiossa?


                      -> Tästä osasta kyse <-

                      edit: Onko muut vaihtanu kaikki kolme vaijeria samalla rykäsyllä ??
                      No missä kunnossa ne muut kaapelit on? Jos ei ole enää hyvässä kunnossa niin vaihda kaikki, niin et heti uudestaan ole samassa tilanteessa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • luikas
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 644
                        • Oulu area

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        No missä kunnossa ne muut kaapelit on? Jos ei ole enää hyvässä kunnossa niin vaihda kaikki, niin et heti uudestaan ole samassa tilanteessa.
                        Enpä ole vilkaissut pellin alle sen jälkeen ku kahva löi tyhjää, toisaalta ne muut saa kyllä myöhemminkin jos ei tule nyt vaihdettua.. 25e makso KL:ssä se 1. pätkä sisätilasta konehuoneenpuolelle.
                        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                        Past:
                        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                        F31 318d xdrive -14
                        F07 530d GT-11
                        E90 330xda LCI -09
                        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                        E39 530d M-Sport -03
                        E39 530iA M-Sport -02
                        E39 528i -97
                        E30 320i -88

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by luikas View Post
                          Enpä ole vilkaissut pellin alle sen jälkeen ku kahva löi tyhjää, toisaalta ne muut saa kyllä myöhemminkin jos ei tule nyt vaihdettua.. 25e makso KL:ssä se 1. pätkä sisätilasta konehuoneenpuolelle.
                          Mulla ainakin oli ne konehuoneen 2 pätkää ihan umpiruosteessa kun kuori oli rapissut pois. Aiheutti mm. ongelmia konepellin sulkemiseen, kun jumittivat konepellin lukkoja. Lopulta ei sitten enää lukinnutkaan kunnolla konepeltiä, joten vaihtoon meni nuo kaapelit. Kannattaa muistaa, että joku sen kaapelin katkeamisenkin on aiheuttanut. Syylliset on joko ne 2 kaapelia konehuoneessa tai sitten ne lukot. Eli jos haluat, että toimivat huolettomasti vielä vuosia niin kannattaisi samalla ne lukot irroittaa, putsata ja herkistellä. Samalla sitten vaihtaa ne kaapelit.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Byge
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 249
                            • Oulu

                            Onko venttiilien liimautuminen kovinkin vakavaa tai tavanomaista m52 koneessa? Eilen autoa siirsin sen verran että renkaat vaihdoin ja tänään saikin sitten vartin verran starttailla että sai kaikki pytyt mukaan... olosuhteet oli kyllä otolliset kun päivällä 5-10 lämmintä ja yöllä kerkesi käymään pakkasen puolella.
                            Nykyiset:
                            520i

                            Entiset:
                            316i
                            520i

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Byge View Post
                              Onko venttiilien liimautuminen kovinkin vakavaa tai tavanomaista m52 koneessa? Eilen autoa siirsin sen verran että renkaat vaihdoin ja tänään saikin sitten vartin verran starttailla että sai kaikki pytyt mukaan... olosuhteet oli kyllä otolliset kun päivällä 5-10 lämmintä ja yöllä kerkesi käymään pakkasen puolella.
                              Ei ole vakavaa ja on yleistä. Startti voi olla kovilla..
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Jii_Koo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 785
                                • Jkl

                                Tarkoitetaanko vikakoodilla "Charge Air Pressure Sensor" häikkää tämän kuvan mutikassa no.18?
                                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎