Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    Muutaman vuoden aikana n. 5 kertaa hypännyt sigun 530dA vikakartalle ja ilmoittanut Fuel injection vikaa näytössä. Häviää uudelleenkäynnistyksessä ja vikamuistiin jää varjoilmoituksiin (scanner 1.4:llä) Rail-pressuresta ilmoitus.
    Tullut reippaassa kiihdytyksessä joka kerta, mutta muistikuvani mukaan tankki on ollut aina tapahtumahetkellä joko lähes tyhjä, tai tupaten täysi
    Ahdistaakohan tankissa joku huohotus ja/tai se välipumppu (selittäisi ehkä myös ajoittaista vaikeaa tankkaamista...?), vai eikö KP-pumppu enää jaksa?
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Onkos täällä kukaan käyttänyt VW MAF:ia 540i:ssä? Itsellä taisi maffi kuolla kun pukkaa siitä vikakoodia.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by Kiwes View Post
        Kiitoksia! laittaan tilaukseen. (toivottavasti nyt osaan kerralla tilata oikeet )

        on kaikenmailman keraamisia jarrupaloja jne tarjolla...
        ATE:n osat on hyviä ja pääsääntöisesti itsekin niillä menestyksekkäästi menty. ATE:n Ceramic-paloja en kuitenkaan omien kokemusten perusteella voi suositella. Jos vähemmän pölyävät keraamiset haluaa, niin Textar Epad ennemmin kokeiluun.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Clavurion View Post
          ATE:n osat on hyviä ja pääsääntöisesti itsekin niillä menestyksekkäästi menty. ATE:n Ceramic-paloja en kuitenkaan omien kokemusten perusteella voi suositella. Jos vähemmän pölyävät keraamiset haluaa, niin Textar Epad ennemmin kokeiluun.

          Mikäs sun mielestä oli ATE:n Ceramic-paloissa vikana? Itsellä on moiset edessä ja mielestäni toimineet ihan ok. Ei ihan yhtä herkästi ota jarrut, mutta mielestäni kuitenkin pitävät hyvin kun jarrua painaa. Itse en tykkää jarruista, jotka nappaavat todella tiukasti heti poljinta kevyesti painettaessa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Tappokinnas
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 187
            • Pori

            Hmn sentti eroa.. Pitäsköhän koittaa leipoa seiskan penkit vitoseen. Jos laittas vyöt samalla tavalla kun seiskassa on
            Bmw e39 528 automatic vm.1998
            Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
            Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
            Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Originally posted by Tappokinnas View Post
              Hmn sentti eroa.. Pitäsköhän koittaa leipoa seiskan penkit vitoseen. Jos laittas vyöt samalla tavalla kun seiskassa on
              Taitaa olla hankala yläpäästä saada vöiden rullien paikkaa muutettua, harmi kun itellä ei ole seiskan selkänoja osaa irrallaan.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1330
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                E39 -99vm ilmastointi ei toimi. Flekti kyllä pyörii kun kunnolla auto lämpenee. Vikakoodeja oli flektin lämpötila-anturista joka on alavesiletkussa mutta senkään vaihdolla ei lähtenny pelittään:think Ja aineet kävin täyttämässä. Mitäs seuraavaks?
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • Geijjo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 406
                  • Hell Sinki

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Onkos täällä kukaan käyttänyt VW MAF:ia 540i:ssä? Itsellä taisi maffi kuolla kun pukkaa siitä vikakoodia.
                  Mulla oli m62b44tu:ssa ja hyvin pelas,ostin testiksi kun makso silloin 80egua muistelisin että 1,8 turbon maffi se oli ja varaosa myyjä kysyi suoraan että meneekö bemariin
                  Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                  e39 ///M5 ZzZ
                  e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                  F11 530da M-Sport
                  Hurley-Durley x2
                  Koliseva connection
                  Itä-helsingin koiraverkko connection

                  Comment

                  • TseiPii
                    BTCF Member
                    • Apr 2012
                    • 188
                    • Keskellä Suomea

                    Mistähän lähtis vikaa kattelemaan nuotten tietojen pohjalta mitä liitteis näkyy. Engine load, air use of icv ja spark timing "korjaantuu" ku imm ottaa irti. Vikakoodia ei anna. Imuvuotoja ainaki parista kohtaa paikkailtu mutta ei vaikutusta. Auto pelittää ihan normaalisti.

                    ja autohan oli e39 523 (m52) -96
                    Attached Files
                    E30 318i -85

                    E30 320i -87 ex
                    E36 316i -91 ex
                    E36 325i -94 ex
                    E46 325i -03 ex
                    E46 316i -02 ex
                    E61 525i -06 ex
                    E46 320d -03

                    E70 3.0d - 09


                    E39 M5 pyhänä

                    Comment

                    • harriba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 420
                      • Espoo

                      E39:n ei-toivottu nelipyöräohjaus korjaantui vaihdattamalla takakelkan puslat.

                      Tattarisuolla nykyään majailevalle JMW autohuollolle täydet pisteet: Piha täynnä E39:jä, ja kahdella kympillä huollon sijaisautoksi annettiin - tadaa - E39
                      Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                      X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        Mites tuon E39:n tihkukytkimen (sensori) pitäis toimia? Tuntuu, että pitää aina laittaa viiksestä pois ja päälle, jos autosta käyttänyt virrat pois. Muistaakseni, kun meillä oli perheessä tälläinen uutena, pysyi koko ajan päällä jos viiksi oli asennossa.

                        Entä mistä kannattaisi vikaa etsiä, kun polttaa välillä tuota jarrujen punaista huutomerkkivaloa? Mitään tekstiä ei anna ajotietokoneen näytölle ja mitään koodeja ei ole. Nestettä tarpeeksi ja paloissa pintaa. Käytin jarrunestesäiliön korkkia irti ja silloin sanoi, että check brake fluid, mutta muuten ei ole antanut jarruihin liittyviä herjoja.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • MaxSound
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 255
                          • Kajaani

                          Noin se minullakin pelaa. Eli uudestaan pitää laittaa päälle virtojen pois käyttämisen jälkeen. Mutta mikähän tuota tihkua vaivaa, kun aluksi laittaa päälle niin pyyhkii ihan älyttömästi lähes kuivaakin lasia. Kun on hetken päällä, voi toimia 10 minuuttia ok jonka jälkeen saa taas hulluuskohtauksen ja pyyhkii liikaa. Saako tuota muutettua säädettäväksi tihkuksi ?
                          Last edited by MaxSound; 03-06-2015, 14:44.
                          E39 525DA Touring -01, 540tkm

                          Comment

                          • Jii_Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 785
                            • Jkl

                            Originally posted by Carbonfiber View Post
                            Mites tuon E39:n tihkukytkimen (sensori) pitäis toimia? Tuntuu, että pitää aina laittaa viiksestä pois ja päälle, jos autosta käyttänyt virrat pois. Muistaakseni, kun meillä oli perheessä tälläinen uutena, pysyi koko ajan päällä jos viiksi oli asennossa.
                            Kyllä minulla ainakin pre-face '00:ssa pitää virtojen pois käyttämisen jälkeen käyttää viiksi ensin nollilla ja sitten uudestaan päälle.

                            IMO hyvähän se on niin ollakin. Muutoin rankkasateen jäljiltä jää pyyhkijän viiksi päälle-asentoon parkkiksella ja seuraavana päivänä aurinko paistaa ja naapurityömaalta tullut 100kg hiekkaa ja pölyä tuulilasiin. Ennen kuin kerkeät asiaa muistaa ja rysäytät auton tulille rupeavat pyyhkijät hieromaan savea ja lokinpaskaa hioen ikkunan naarmuille...
                            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Minkä numeron takana oli nesteen lämpötila salavalikossa?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by janke View Post
                                minkä numeron takana oli nesteen lämpötila salavalikossa?
                                7 - ktmp
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎