Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    Originally posted by Ivl View Post
    Mulla autona 530i 2002 ja käynnistyksen jälkeen ujeltaa niin kuin turbo viimeisillään, autossani ei kuitenkaan ole turboa.

    Ujellus loppuu kuin seinään 2-3-minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. En ole kuiten saanut selville mikä siellä ujeltaa?
    Kylmänä pakosarjaan ilmaa puhaltava lisäilmapumppu?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Ivl
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 216
      • Oulunsalo

      Originally posted by Clavurion View Post
      Kylmänä pakosarjaan ilmaa puhaltava lisäilmapumppu?

      Kuulostaa todennäköiseltä, koska loppuu itestään ja sen jälkeen käy normaalisti.


      T Jukka
      Bmw X5 2011
      Vw caddy 2019

      Comment

      • Juize
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 231
        • Joensuu

        Ei lisäilmapumppu viimeisillään olevalta turbolta kyllä kuulosta. Ääni kuulostaa paremminkin vuotavan pakosarjan turinalta.
        G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

        Comment

        • Ivl
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 216
          • Oulunsalo

          Originally posted by Juize View Post
          Ei lisäilmapumppu viimeisillään olevalta turbolta kyllä kuulosta. Ääni kuulostaa paremminkin vuotavan pakosarjan turinalta.
          No en tiedä tuosta äänestä, mutta katoksesta lähtiessä kuulostaa niin kuin DC-9:sin APU käynnistetään, jos joku on kuullut.

          Täytyy nyhtäistä johto irti, niin selviää onko se pumppu mikä siellä vinkuu.


          T Jukka
          Bmw X5 2011
          Vw caddy 2019

          Comment

          • Binh
            Newbiemmer
            • Apr 2015
            • 10
            • PKS

            Öljynvuoto havaittu. Mikä on yleisin syy 2001 530 mallien vuodolle?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Binh View Post
              Öljynvuoto havaittu. Mikä on yleisin syy 2001 530 mallien vuodolle?
              Diesel vai bensa? No onhan siellä useita potentiaalisia vuotopaikkoja, joten konepelti auki ja katso mistä vuotaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • eiskalt
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 836
                • Hyvinkää

                Originally posted by Binh View Post
                Mikä on yleisin syy 2001 530 mallien vuodolle?
                Huonokuntoinen tiiviste on melko tavanomainen syypää tuollasiin.

                Comment

                • luikas
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 644
                  • Oulu area

                  Originally posted by Binh View Post
                  Öljynvuoto havaittu. Mikä on yleisin syy 2001 530 mallien vuodolle?
                  Jos bensa niin tsekkaa öljynsuodattimen jalan juuresta. Tiiviste lohkon ja suod.jalan välissä alkaa vuotaa jos kiristää suodattimen liian kireälle..
                  Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                  Past:
                  F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                  F31 318d xdrive -14
                  F07 530d GT-11
                  E90 330xda LCI -09
                  E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                  E39 530d M-Sport -03
                  E39 530iA M-Sport -02
                  E39 528i -97
                  E30 320i -88

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1333
                    • pks

                    Originally posted by |vallu View Post
                    Itellä autto kun otin imm johdon irti niin rupesi vetämään alle 2000kierroksen..

                    Noniin, kiitos vinkistä, moottorin luonne muuttui huomattavasti järkevämmäksi ja voimaa tuli lisää.

                    Ehkä tuo ei olekaan ihan toivoton moottori. :think
                    sigpic

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by jj5 View Post
                      Noniin, kiitos vinkistä, moottorin luonne muuttui huomattavasti järkevämmäksi ja voimaa tuli lisää.

                      Ehkä tuo ei olekaan ihan toivoton moottori. :think
                      Tuleekohan tuohon paljon parannusta vielä toimivalla imm:llä?

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1333
                        • pks

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Tuleekohan tuohon paljon parannusta vielä toimivalla imm:llä?
                        Eikai tuollainen alkeellinen dieselpannu sitä välttämättä mihinkään tarvitse, joten tuskin ollenkaan? Jostain luin, että e34 525tds ei olisi kyseistä osaa ollenkaan ? :think
                        sigpic

                        Comment

                        • Binh
                          Newbiemmer
                          • Apr 2015
                          • 10
                          • PKS

                          Bensakone on kyseessä. Vuoto näkyy pohjassa kun auto on nosturissa (katsastuksessa). Voisiko joku suositella korjaamoa pääkaupunginseudulta ilman pitkiä jonotusaikoja? JMV:n ensimmäinen vapaa aika on vasta kuun lopussa.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by jj5 View Post
                            Eikai tuollainen alkeellinen dieselpannu sitä välttämättä mihinkään tarvitse, joten tuskin ollenkaan? Jostain luin, että e34 525tds ei olisi kyseistä osaa ollenkaan ? :think
                            Ei kai sitä tehtaalla ole sinne ihan huvikseen laitettu?
                            Kaippa se jossain vikatilassa on ilman sitä ja voi siten vaikuttaa kulkuun.
                            Eihän se rikkinäiselläkään mihinkään mene kuten huomattu.

                            Ja ei toki diiselille välttämätön mutta jos sellainen on niin luulisi olevan vaikutusta.

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Alkaa pikku hiljaa menemään järki tuon E39:n kanssa. Auto edelleen tekee sellaista, että koko auto tärähtää, kun konehuoneessa tapahtuu kummia. Ilmeisesti kone meinaa hetkellisesti sammua, mutta sammuminen on niin hetkellistä, että käytännössä se näkyy tuollaisena hetkellisenä ravistuksena ja sitten moottori toimii taas täysin normaalisti. Tämä toteutuu herkimmin kierroksilla, mutta myös tyhjäkäynnillä vika voi hetkellisesti esiintyä. Kierroksien nostaminen ja laskeminen aaltoliikkeenä saa konehuoneesta kuulumaan metallisen kolauksen joka kerta kun kaasupolkimesta päästää irti ja kierrokset alkavat laskea.

                              Vian täytyy olla mekaaninen, koska siihen liittyy tuollainen metallinen kolina ja vika ei aiheuta vikakoodeja. Moottorin tukikumit tuskin ovat syynä, eikä myöskään kampiakselin hihnapyörä tai vauhtipyörä (kyseessä automaatti). Suutinten korjausarvot ja muutenkin livedata kohdallaan inpalla katsoessa. Silloin kun moottori toimii normaalisti, se todellakin käy hyvin. Ainoastaan nuo hetkelliset ravistukset haittaavat moottorin toimintaa.

                              Viimeaikaisimmat huoltokohteet ovat olleet polttoainesuodatin ja huohotusjärjestelmän suodattimen vaihto vortex-malliseen erottimeen. Mainittakoon, että jokin verran öljyä vaikuttaisi vielä ajautuvan ilmanottoon (en tiedä miksi kun erotinkin on päivitetty).

                              Vanhoja topikkeja lukeneena tyyppivika M57:ssa on ollut korkeapainepumppu, mutta miten sen vikaantuminen näkyy käytännössä? Muitakin vinkkejä kaivataan!

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Jatkoa edelliseen, eli kävin koeajamassa autoa, että saisin jotakin selvyyttä tuohon vikaan. En päässyt kuin n. 4 km maantietä, niin alkoi kone pätkiä ja ajotietokone alkoi ilmoittaa "fuel injection system" -varoitusta. Vikakoodit lukemalla selvisi seuraavaa:

                                4693 Pre-supply pressure sensor
                                Error frequency : 4 Logistic counter: 38
                                Error occured 1. times at:
                                Engine speed 1048.95 1/min Air-temperature 17.68 Grad C Einspritzmenge 6.14 mm^3 RPC rail pressure 180.72 bar Fehler aufgetreten bei 315630.00 km
                                Error occured 2. times at:
                                Engine speed 1773.23 1/min Air-temperature 18.37 Grad C Einspritzmenge 9.22 mm^3 RPC rail pressure 614.46 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error occured 3. times at:
                                Engine speed 1548.45 1/min Air-temperature 18.37 Grad C Einspritzmenge 3.58 mm^3 RPC rail pressure 487.95 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error not present Sporadic error Supply-voltage fault
                                Errorcode: 12 55 26 04 78 04 2A 56 0C 1E 7B 4B 04 47 57 12 66 7B 4C 04 3E 57 07 51 7B-------------------------------------------------------------

                                7776 Supply V f.pedal-tr. , Rail-pressure sensor, Pre-supply pressure sensor
                                Error frequency : 4 Logistic counter: 38
                                Error occured 1. times at:
                                Engine speed 1023.98 1/min Coolant temperature 50.45 Grad C Supply voltage 13.77 V Position pedal-travel sensor1 7.09 % Fehler aufgetreten bei 315630.00 km
                                Error occured 2. times at:
                                Engine speed 1573.43 1/min Coolant temperature 96.19 Grad C Supply voltage 13.77 V Position pedal-travel sensor1 19.69 %

                                Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error occured 3. times at:
                                Engine speed 1573.43 1/min Coolant temperature 96.88 Grad C Supply voltage 13.89 V Position pedal-travel sensor1 22.84 % Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error not present Sporadic error Open circuit or short circuit to B-
                                Errorcode: 1E 60 26 04 78 01 29 86 77 12 7B 4B 01 3F C9 77 32 7B 4C 01 3F CA 78 3A 7B-------------------------------------------------------------

                                400 Rail-pressure sensor
                                Error frequency : 4 Logistic counter: 38
                                Error occured 1. times at:
                                Engine speed 974.03 1/min fuel pre-supply pressure 4.00 bar Einspritzmenge 2.05 mm^3 RPC rail pressure 397.59 bar Fehler aufgetreten bei 315630.00 km
                                Error occured 2. times at:
                                Engine speed 499.50 1/min fuel pre-supply pressure 4.00 bar Einspritzmenge 27.65 mm^3 RPC rail pressure 397.59 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error occured 3. times at:
                                Engine speed 1573.43 1/min fuel pre-supply pressure 3.76 bar Einspritzmenge 4.61 mm^3 RPC rail pressure 493.98 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error not present Sporadic error Supply-voltage fault
                                Errorcode: 01 90 26 04 D8 04 27 FA 04 42 7B 4B 04 14 FA 36 42 7B 4C 04 3F EB 09 52 7B-------------------------------------------------------------

                                288 accelarator potentiometer
                                Error frequency : 4 Logistic counter: 38
                                Error occured 1. times at:
                                Engine speed 924.08 1/min Supply voltage 13.66 V Position pedal-travel sensor2 0.00 % driving speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten bei 315630.00 km

                                Error occured 2. times at:
                                Engine speed 1598.40 1/min Supply voltage 13.89 V Position pedal-travel sensor2 14.97 % driving speed 91.10 km/h Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error occured 3. times at:
                                Engine speed 1573.43 1/min Supply voltage 13.77 V Position pedal-travel sensor2 18.91 % driving speed 88.02 km/h Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
                                Error not present Sporadic error Supply-voltage fault
                                Errorcode: 01 20 26 04 D8 04 25 76 00 00 7B 4B 04 40 78 26 59 7B 4C 04 3F 77 30 56 7B-------------------------------------------------------------


                                Teksti ei nyt oikein näy parhaalla mahdollisella tavalla, mutta siitä toivottavasti saa selvän. Mikähän moiset oireet mahtaa aiheuttaa? Kone siis pätkii hetkellisesti ajossa, mutta voi alkaa taas toimia täysin normaalisti. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎