Originally posted by Ivl
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei lisäilmapumppu viimeisillään olevalta turbolta kyllä kuulosta. Ääni kuulostaa paremminkin vuotavan pakosarjan turinalta.G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Juize View PostEi lisäilmapumppu viimeisillään olevalta turbolta kyllä kuulosta. Ääni kuulostaa paremminkin vuotavan pakosarjan turinalta.
Täytyy nyhtäistä johto irti, niin selviää onko se pumppu mikä siellä vinkuu.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Binh View PostÖljynvuoto havaittu. Mikä on yleisin syy 2001 530 mallien vuodolle?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Binh View PostÖljynvuoto havaittu. Mikä on yleisin syy 2001 530 mallien vuodolle?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostEikai tuollainen alkeellinen dieselpannu sitä välttämättä mihinkään tarvitse, joten tuskin ollenkaan? Jostain luin, että e34 525tds ei olisi kyseistä osaa ollenkaan ? :think
Kaippa se jossain vikatilassa on ilman sitä ja voi siten vaikuttaa kulkuun.
Eihän se rikkinäiselläkään mihinkään mene kuten huomattu.
Ja ei toki diiselille välttämätön mutta jos sellainen on niin luulisi olevan vaikutusta.
Comment
-
-
Alkaa pikku hiljaa menemään järki tuon E39:n kanssa. Auto edelleen tekee sellaista, että koko auto tärähtää, kun konehuoneessa tapahtuu kummia. Ilmeisesti kone meinaa hetkellisesti sammua, mutta sammuminen on niin hetkellistä, että käytännössä se näkyy tuollaisena hetkellisenä ravistuksena ja sitten moottori toimii taas täysin normaalisti. Tämä toteutuu herkimmin kierroksilla, mutta myös tyhjäkäynnillä vika voi hetkellisesti esiintyä. Kierroksien nostaminen ja laskeminen aaltoliikkeenä saa konehuoneesta kuulumaan metallisen kolauksen joka kerta kun kaasupolkimesta päästää irti ja kierrokset alkavat laskea.
Vian täytyy olla mekaaninen, koska siihen liittyy tuollainen metallinen kolina ja vika ei aiheuta vikakoodeja. Moottorin tukikumit tuskin ovat syynä, eikä myöskään kampiakselin hihnapyörä tai vauhtipyörä (kyseessä automaatti). Suutinten korjausarvot ja muutenkin livedata kohdallaan inpalla katsoessa. Silloin kun moottori toimii normaalisti, se todellakin käy hyvin. Ainoastaan nuo hetkelliset ravistukset haittaavat moottorin toimintaa.
Viimeaikaisimmat huoltokohteet ovat olleet polttoainesuodatin ja huohotusjärjestelmän suodattimen vaihto vortex-malliseen erottimeen. Mainittakoon, että jokin verran öljyä vaikuttaisi vielä ajautuvan ilmanottoon (en tiedä miksi kun erotinkin on päivitetty).
Vanhoja topikkeja lukeneena tyyppivika M57:ssa on ollut korkeapainepumppu, mutta miten sen vikaantuminen näkyy käytännössä? Muitakin vinkkejä kaivataan!
Comment
-
-
Jatkoa edelliseen, eli kävin koeajamassa autoa, että saisin jotakin selvyyttä tuohon vikaan. En päässyt kuin n. 4 km maantietä, niin alkoi kone pätkiä ja ajotietokone alkoi ilmoittaa "fuel injection system" -varoitusta. Vikakoodit lukemalla selvisi seuraavaa:
4693 Pre-supply pressure sensor
Error frequency : 4 Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 1048.95 1/min Air-temperature 17.68 Grad C Einspritzmenge 6.14 mm^3 RPC rail pressure 180.72 bar Fehler aufgetreten bei 315630.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 1773.23 1/min Air-temperature 18.37 Grad C Einspritzmenge 9.22 mm^3 RPC rail pressure 614.46 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1548.45 1/min Air-temperature 18.37 Grad C Einspritzmenge 3.58 mm^3 RPC rail pressure 487.95 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error not present Sporadic error Supply-voltage fault
Errorcode: 12 55 26 04 78 04 2A 56 0C 1E 7B 4B 04 47 57 12 66 7B 4C 04 3E 57 07 51 7B-------------------------------------------------------------
7776 Supply V f.pedal-tr. , Rail-pressure sensor, Pre-supply pressure sensor
Error frequency : 4 Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 1023.98 1/min Coolant temperature 50.45 Grad C Supply voltage 13.77 V Position pedal-travel sensor1 7.09 % Fehler aufgetreten bei 315630.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 1573.43 1/min Coolant temperature 96.19 Grad C Supply voltage 13.77 V Position pedal-travel sensor1 19.69 %
Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1573.43 1/min Coolant temperature 96.88 Grad C Supply voltage 13.89 V Position pedal-travel sensor1 22.84 % Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error not present Sporadic error Open circuit or short circuit to B-
Errorcode: 1E 60 26 04 78 01 29 86 77 12 7B 4B 01 3F C9 77 32 7B 4C 01 3F CA 78 3A 7B-------------------------------------------------------------
400 Rail-pressure sensor
Error frequency : 4 Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 974.03 1/min fuel pre-supply pressure 4.00 bar Einspritzmenge 2.05 mm^3 RPC rail pressure 397.59 bar Fehler aufgetreten bei 315630.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 499.50 1/min fuel pre-supply pressure 4.00 bar Einspritzmenge 27.65 mm^3 RPC rail pressure 397.59 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1573.43 1/min fuel pre-supply pressure 3.76 bar Einspritzmenge 4.61 mm^3 RPC rail pressure 493.98 bar Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error not present Sporadic error Supply-voltage fault
Errorcode: 01 90 26 04 D8 04 27 FA 04 42 7B 4B 04 14 FA 36 42 7B 4C 04 3F EB 09 52 7B-------------------------------------------------------------
288 accelarator potentiometer
Error frequency : 4 Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 924.08 1/min Supply voltage 13.66 V Position pedal-travel sensor2 0.00 % driving speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten bei 315630.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 1598.40 1/min Supply voltage 13.89 V Position pedal-travel sensor2 14.97 % driving speed 91.10 km/h Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1573.43 1/min Supply voltage 13.77 V Position pedal-travel sensor2 18.91 % driving speed 88.02 km/h Fehler aufgetreten bei 315640.00 km
Error not present Sporadic error Supply-voltage fault
Errorcode: 01 20 26 04 D8 04 25 76 00 00 7B 4B 04 40 78 26 59 7B 4C 04 3F 77 30 56 7B-------------------------------------------------------------
Teksti ei nyt oikein näy parhaalla mahdollisella tavalla, mutta siitä toivottavasti saa selvän. Mikähän moiset oireet mahtaa aiheuttaa? Kone siis pätkii hetkellisesti ajossa, mutta voi alkaa taas toimia täysin normaalisti. :think
Comment
-
Comment