Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Mr.Speed View Post
    No ensin peräkontista kaikki ne pohjalliset pois, sen takapenkkien liki oleva paneeli lähtee irti kun irroittaa siitä keskeltä kontin puolelta sen yhden pultin, ja ne tavaratelineen metallirenksut pitää irroittaa myös. Pienellä sievällä talttapäämeisselillä kampeaa sieltä pohjalta ne muovilätkät pois, niin sieltä löytyy 2 kpl 4 koon kuusiokolo pulttia. Ne kun on ruuvattu irti ja muistetu laittaa talteen niin jousien yläpäät onkin siinä näkösällä. Ensin pitää irroittaa sen jousen yläpäässä olevan paineletkun muoviklemmari, joka pitää sen liittimen paikoillaan. Omassa se muovi oli niin hauras että napsahti rikki ennen kuin pääsin edes kunnolla työntämään sitä irti. Eli kannattaa varautua myös hankkimaan tämän klipsun uuden. Sitten kun paineliitin on irti, niin sitä pussin yläpäätä pitää paikoillaan pari lukiteprikkaa. Kun ne on saanut taiteiltua pois niin yläpää on vapaa. Seuraavaksi kurkataan jousipussin alapään lautasen alle, josta löytää 1 kpl 13mm listalla irtoava pultti, sen kun saa irti niin jousipussin saa ottaakin jo pois.

    Helevetin heleppo homma, ja kun varsin koitin lukea alfamerin korjausoppaasta, josko siinä olisi jotain mainintaa ko.hommasta, niin opuksessa suositeltiin viemään auto tässä tapauksessa suorilta asiantuntevaan korjaamoon. Joopa joo Kun se säkki on joka tapauksessa tyhjä kun sen ottaa irti, tai laittaa paikoilleen, ei pitäis olla mitään ongelmia verraten jos mietitään normi kierrejousten kanssa taistelua. Kannattaa olla asiasta sitten ihan varma että jousessa ei ole painetta kun sitä pneumatiikkaliitintä lähtee irroittelemaan, ettei tule vahinkoa!.

    Edit. Jos meinaa itse vaihtaa, niin kannattaa olla äärimmäisen tarkkana sen säkin liittimen irroituksessa, sitä muovisokkaa ei saa tilattua erikseen. Tulee ainoastaan uuden letkuhässäkän mukana.
    Muutenkaan mitään järkeä lukea noita alfamerin korjausoppaita. Ovat aivan hirveätä kuraa. Bentley korjausopas & BMW TIS (molemmat saa ladattua netistä) + foorumeilla olevat oppaat riittää paremmin kuin hyvin.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by HTK12 View Post
      Muutenkaan mitään järkeä lukea noita alfamerin korjausoppaita. Ovat aivan hirveätä kuraa. Bentley korjausopas & BMW TIS (molemmat saa ladattua netistä) + foorumeilla olevat oppaat riittää paremmin kuin hyvin.
      Onhan se alfamerin tekele hieman tökerö korjausoppaaksi, mutta on se silti tyhjää parempi. Paljoudessaan on tullut netistä etsittyä tietoa.

      Täällä mallisarjakohtaisessa keskustelussa on niin älyttömästi puintia samoista asioista, että kun saisi aikaiseksi niin voisi laatia monesta remontista ohjeet tuonne FAQ-osioon.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Mr.Speed View Post
        Onhan se alfamerin tekele hieman tökerö korjausoppaaksi, mutta on se silti tyhjää parempi. Paljoudessaan on tullut netistä etsittyä tietoa.

        Täällä mallisarjakohtaisessa keskustelussa on niin älyttömästi puintia samoista asioista, että kun saisi aikaiseksi niin voisi laatia monesta remontista ohjeet tuonne FAQ-osioon.
        Toki jos haluaa korjausohjeet Suomeksi, niin ei taida hirveän montaa opasta olla, mutta jos kelpaa englanninkieliset, niin Bentleyn E39 opas on kyllä paljon parempi. Lisäksi Bimmerforums/Bimmerfest -foorumeilta löytyy paljon kohtuu hyvin lajiteltuja ohjeita.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5022
          • Paimio

          Originally posted by HTK12 View Post
          Toki jos haluaa korjausohjeet Suomeksi, niin ei taida hirveän montaa opasta olla, mutta jos kelpaa englanninkieliset, niin Bentleyn E39 opas on kyllä paljon parempi. Lisäksi Bimmerforums/Bimmerfest -foorumeilta löytyy paljon kohtuu hyvin lajiteltuja ohjeita.
          Kyllä itse ihan hyvin olen tuolla Alfamerinkin opuksella pärjännyt...vaikka hieman keskinkertainen onkin, mutta tosiaan on tyhjää parempi ja kätevämpihän se on kun on kirja edessä kun remonttia tekee ettei tarvitse kokoaikaa hypätä sisällä nettiä tuijottamassa vaikka sieltä paremmat ohjeet löytyisikin.

          Englanti kyllä taipuisi hyvinkin joten jos tuommoisen Bentleyn oppaasta olisin aikoinani tiennyt niin sellainen olisi varmaan pitänyt hankkia...mutta ei nyt kahta sentään tarvita! Varsinkin kun jo kohta 8 vuoden kokemus pelistä alkaa olla...
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by TheRipper View Post
            Kyllä itse ihan hyvin olen tuolla Alfamerinkin opuksella pärjännyt...vaikka hieman keskinkertainen onkin, mutta tosiaan on tyhjää parempi ja kätevämpihän se on kun on kirja edessä kun remonttia tekee ettei tarvitse kokoaikaa hypätä sisällä nettiä tuijottamassa vaikka sieltä paremmat ohjeet löytyisikin.

            Englanti kyllä taipuisi hyvinkin joten jos tuommoisen Bentleyn oppaasta olisin aikoinani tiennyt niin sellainen olisi varmaan pitänyt hankkia...mutta ei nyt kahta sentään tarvita! Varsinkin kun jo kohta 8 vuoden kokemus pelistä alkaa olla...
            Itse taas tykkään sähköisistä oppaista enemmän, kun tulostaa tarvittavat sivut, niin ei rempan aikana haittaa vaikka ihan paskaisilla käsillä niitä hypistelee. Bentleyn saa ladattua netistä ilmaiseksi , paperi versiosta joutuu maksamaan. Jokainen toki käyttää sitä mistä itse tykkää.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • D//Power02
              Bimmer Rookie
              • Nov 2014
              • 55
              • Vaasa

              Mistäs löytyis E39 Touringis sulake navin CD-lukijalle?

              Ja toisena, että onko johtosarja valmiina takakontis alkuperäiselle 6 CD-vaihtajalle? Ja varmistan vain, että eikös se vaihtaja tuu pystyyn siihe navi CD-lukijan alle?
              -91 518i E34

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5022
                • Paimio

                Originally posted by D//Power02 View Post
                Mistäs löytyis E39 Touringis sulake navin CD-lukijalle?
                Voi olla että muistan väärinkin mutta olikos sulake siellä navin takana?

                Originally posted by HTK12 View Post
                Itse taas tykkään sähköisistä oppaista enemmän, kun tulostaa tarvittavat sivut, niin ei rempan aikana haittaa vaikka ihan paskaisilla käsillä niitä hypistelee. Bentleyn saa ladattua netistä ilmaiseksi , paperi versiosta joutuu maksamaan. Jokainen toki käyttää sitä mistä itse tykkää.
                Ai saa vai? No tuotahan voisi vaikka kokeilla.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by TheRipper View Post



                  Ai saa vai? No tuotahan voisi vaikka kokeilla.
                  Joo googlella löytyy osa 1 (noin tuhat sivua), jossa on mekaaniset korjaukset. Osa 2 on sähköt, sitä ei taida löytyä, mutta BMW:n WDS on netissä selattavissa, joten eipä sen puute juuri haittaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    523i vm.04/00 polttoainemittari ei nouse tankatessa..

                    eli kun autoa tankkaa, mittari ei nouse, kun hanttarin puolen kohoa käyttää poissa tankista mittari alkaa pelittää niin kauan että tankkaa taas?? mikähän vois olla vika?
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • Attekun
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1407
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Muutenkaan mitään järkeä lukea noita alfamerin korjausoppaita. Ovat aivan hirveätä kuraa. Bentley korjausopas & BMW TIS (molemmat saa ladattua netistä) + foorumeilla olevat oppaat riittää paremmin kuin hyvin.
                      Yritin löytää ja varmaan löysinkin, mutta onko siinä todella otettu huomioon vain nuo 525i:stä eteenpäin? Olisin kahtonut, että mitäs öljyä tuohon sigun vehkeen sisuksiin olisi hyvä laittaa.
                      Last edited by Attekun; 15-05-2015, 00:32. Reason: edit edit
                      Toyota Alphard MS
                      Peugeot e-2008
                      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Attekun View Post
                        Yritin löytää ja varmaan löysinkin, mutta onko siinä todella otettu huomioon vain nuo 525i:stä eteenpäin? Olisin kahtonut, että mitäs öljyä tuohon sigun vehkeen sisuksiin olisi hyvä laittaa.
                        Itse ole syöttänyt noille Teboilin 5w-40 täyssynteettistä.

                        Ei ole kertynyt limaa huohottimiin ja muutenkin ollut vallan OK.

                        Comment

                        • Agio
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2010
                          • 58
                          • Tampere

                          Mites kun BMW:n virallinen ohje sanoo, että jarrujen liukutappeja ei rasvata ollenkaan. Miten olette itse toimineet? Aikaisemmissa autoissa aina laittanut jarrurasvaa liukutappeihin.
                          BMW 730DA -06
                          Ex-BMW 530dA Touring -02
                          Ex-BMW 523iA -97

                          Comment

                          • Stitch
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 104
                            • e-suomi

                            Originally posted by Mr.Speed View Post
                            Ensin pitää irroittaa sen jousen yläpäässä olevan paineletkun muoviklemmari, joka pitää sen liittimen paikoillaan. Omassa se muovi oli niin hauras että napsahti rikki ennen kuin pääsin edes kunnolla työntämään sitä irti.
                            Paineletkun klipsiä ei oteta pois ollenkaan, vaan päitä puristetaan varovasti yhteen vaikka ohuilla pihdeillä. Liitin nousee nätisti pois ja klipsi säilyy ehjänä.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11131
                              • Oulu

                              Originally posted by Agio View Post
                              Mites kun BMW:n virallinen ohje sanoo, että jarrujen liukutappeja ei rasvata ollenkaan. Miten olette itse toimineet? Aikaisemmissa autoissa aina laittanut jarrurasvaa liukutappeihin.
                              Elä rasvaa. Ne liukutapit on avoimet ja se rasva vaan kerää kaiken hiekan ja paskan itseensä. Jos jotakin haluaa tehdä, niin putsaa kunnolla ne tapit ja kumit ja ehkä vähän kiillottaa niitä tappeja.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Kumit ja liukutapit kannattaa tosiaan putsata kunnolla. Tapit saa helposti kiiltäviksi pyörittämällä porakoneella karhunkieltä vasten. Itse laitan kyllä ohuen sipaisun jarrukumirasvaa. Sitä kumia vastenhan sen tapin kuuluu liukua ja suurin osa tapista on suojassa mujulta.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎