Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    Originally posted by HTK12 View Post
    Olisi pitänyt varmaan kirjoittaa, että ainut järkevä tapa puslien vaihtoon on vaihtaa ne ulosvetäjällä.
    Onhan se näin, tunkkaamalla tuntuu se auto nousevan ennen kuin pusla liikkuu.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Arto82
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 45
      • .

      Originally posted by HTK12 View Post
      No olettaen, että homma tehdään ilman nosturia ei ole hirveän turvallista alkaa tunkilla irroittamaan niitä puslia kun itse ollaan siellä auton alla katsomassa milloin pusla irtoaa. Pahimmillaan kun pusla on riittävän tiukasta nousee auto pukeilta ilmaan ja sitten kun se pusla sieltä irtoaa auto tipahtaa alaspäin, mahdollisesti kaataen pukit (Osalla on olleet niin tiukassa, että on kierretangot pettäneet ulosvetäjästä). Jokainen toki tekee kuinka parhaaksi katsoo, mutta kannattaa miettiä kuinka turvallisia ne omat neuvot on muiden, mahdollisesti ei niin kokeneiden seurata.

      Kuten sanoin niin saa ne nyt vaikka polttamalla pois, mutta mielestäni sellaisia ohjeita ei kannata täällä muille jakaa.

      Olisi pitänyt varmaan kirjoittaa, että ainut järkevä tapa puslien vaihtoon on vaihtaa ne ulosvetäjällä.
      Juu, se on vaarallista tuo auton laitto nykypäivänä, voi sattua vaikka mitä ja hikikin tulla

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Arto82 View Post
        Juu, se on vaarallista tuo auton laitto nykypäivänä, voi sattua vaikka mitä ja hikikin tulla
        Se on ihan niin vaarallista kun siitä itse haluaa tehdä. Itse en vaan ryhdy moisiin virityksiin kun saman homman voi tehdä nopeammin, helpommin ja paljon turvallisemmin käyttäen ulosvetäjää. Toki osa menee tunkin varassa olevan auton allekkin tekemään remonttia, itse en mene. Monelle on vaan jäänyt viimeiseksi rempaksi kun on tunkki pettänyt ja jäänyt auton alle. Näistä voi sitten aina lukea iltapäivälehdistä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Arto82
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 45
          • .

          Originally posted by HTK12 View Post
          Se on ihan niin vaarallista kun siitä itse haluaa tehdä. Itse en vaan ryhdy moisiin virityksiin kun saman homman voi tehdä nopeammin, helpommin ja paljon turvallisemmin käyttäen ulosvetäjää. Toki osa menee tunkin varassa olevan auton allekkin tekemään remonttia, itse en mene. Monelle on vaan jäänyt viimeiseksi rempaksi kun on tunkki pettänyt ja jäänyt auton alle. Näistä voi sitten aina lukea iltapäivälehdistä.
          No totta kai sitä ulosvetäjää kannattaa käyttää jos sellaisen omistaa/ saa lainaan. Itse en käyttänyt kun sellaista ei ollut ja onnistui hyvin.

          Comment

          • Lapin nopein
            BTCF Member
            • Oct 2014
            • 41
            • Ivalo

            Joo kiitoksia vastauksista ja neuvoista!

            Keneltäköhän foorumilaiselta vois tuota ulosvetäjää kysellä lainaan ettei tarvis alkaa tappelemaan väkivalloin niitä puslia sieltä pois :think
            e30 m10 Turbo
            e30 m40 "nakunaku" talvilintta

            Ex. e36 325i
            e39 523i toukka

            Comment

            • Jasuuu
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 773
              • Oulu

              Mites tollanen subwooferin asennus kolmeysiin jossa business mallin soitin? Mistä saa tulolinjan vahvistimelle?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Jasuuu View Post
                Mites tollanen subwooferin asennus kolmeysiin jossa business mallin soitin? Mistä saa tulolinjan vahvistimelle?
                Takakaiuttimien johdoista.

                Comment

                • Arto82
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 45
                  • .

                  Originally posted by Lapin nopein View Post
                  Joo kiitoksia vastauksista ja neuvoista!

                  Keneltäköhän foorumilaiselta vois tuota ulosvetäjää kysellä lainaan ettei tarvis alkaa tappelemaan väkivalloin niitä puslia sieltä pois :think
                  Kysäse HTK:lta, sillä luulis olevan :think

                  Comment

                  • Jri
                    Newbiemmer
                    • Aug 2011
                    • 15
                    • Salo

                    523ia peruutusvalo ja parkkitutka mykkänä. Vinkkejä? Inpalla testattu valomodulia ja valot syttyy. Myös laatikon kyljestä vaihdettu "asentotunnistin" eikä vaikutusta. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa? Vaihdekepin vieressä näyttää valot oikean pykälän kuin myös koneella (olisko ollut carsoft) näyttää kepin liikkeet P-R-N-D

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1333
                      • pks

                      Valojuttuja

                      Potilas:
                      Vuosimallin 1996 E39 sedani halogenivaloilla varustettuna.

                      Ongelma1:
                      Mikähän on, kun mittaristossa palaa merkkivalo palaneesta takavalopolttimosta kokoajan? Jossainkohti, pitkän aikaa sitten, sammui hetkeksi, mutta tuli sitten takaisin.

                      Yhtään palanutta polttimoa ei takavaloista silmämääräisesti tarkasteltuna löydy.

                      Ongelma2:
                      Saakohan tähän sopivalla diagnostiikkaohjelmalla ja kaapelilla kytkettyä ameriikanmallin parkkivalot palamaan?
                      Vielä tärkeämpää toki olisi saada tähän päiväajovalotoiminto valokytkimen ollessa 0-asennossa, mitenkä on sen laita?



                      Niinkun tähän tyyliin:
                      sigpic

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by jj5 View Post
                        Potilas:
                        Vuosimallin 1996 E39 sedani halogenivaloilla varustettuna.

                        Ongelma1:
                        Mikähän on, kun mittaristossa palaa merkkivalo palaneesta takavalopolttimosta kokoajan? Jossainkohti, pitkän aikaa sitten, sammui hetkeksi, mutta tuli sitten takaisin.

                        Yhtään palanutta polttimoa ei takavaloista silmämääräisesti tarkasteltuna löydy.

                        Ongelma2:
                        Saakohan tähän sopivalla diagnostiikkaohjelmalla ja kaapelilla kytkettyä ameriikanmallin parkkivalot palamaan?
                        Vielä tärkeämpää toki olisi saada tähän päiväajovalotoiminto valokytkimen ollessa 0-asennossa, mitenkä on sen laita?



                        Niinkun tähän tyyliin:
                        Ei saa ohjelmoitua valoja ilman moduulin päivitystä.

                        Koita kuitenkin vaihtaa kaikki takavalojen polttimot uusiin. Voi parantua sillä.
                        Nyt en muista oliko niitä 2 vai 4 kpl E39:ssä. Joku muu saa sen kertoa.

                        Comment

                        • Kiwes
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 707
                          • JKL

                          Originally posted by jj5 View Post
                          Potilas:
                          Vuosimallin 1996 E39 sedani halogenivaloilla varustettuna.

                          Ongelma1:
                          Mikähän on, kun mittaristossa palaa merkkivalo palaneesta takavalopolttimosta kokoajan? Jossainkohti, pitkän aikaa sitten, sammui hetkeksi, mutta tuli sitten takaisin.

                          Yhtään palanutta polttimoa ei takavaloista silmämääräisesti tarkasteltuna löydy.
                          Katoppas lisäjarruvalo josset vielä oo kattonu. itellä kummitteli edellisessä 39ssä. takaluukun katossa huoltoluukku
                          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                          INPA, BMW Scanner 1.4.0

                          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                          Comment

                          • Jri
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 15
                            • Salo

                            Originally posted by Jri View Post
                            523ia peruutusvalo ja parkkitutka mykkänä. Vinkkejä? Inpalla testattu valomodulia ja valot syttyy. Myös laatikon kyljestä vaihdettu "asentotunnistin" eikä vaikutusta. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa? Vaihdekepin vieressä näyttää valot oikean pykälän kuin myös koneella (olisko ollut carsoft) näyttää kepin liikkeet P-R-N-D

                            Voiko vika olla sittenkin valomoduulin koodauksessa? Punainen piste mittaristossa ja tuli sellainen ajatus että jos moduuli onkin vaihdettu mutta ei koodattu, esim vaikka manuaalista ni jos nyt automaatissa ei toimikaan? Vai onko ihan hakuammuntaa? :think

                            Comment

                            • Attekun
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1407
                              • Saarijärvi

                              Kuinka paljon ilmastoinnin ollessa päällä jää maahan vettä? Mulla on pieni lätäkkö melkein joka ajon jälkeen. Lisäksi mietin kun välillä haisee kabiinissa hieman dieseli että vuotaako jostain, mutta lätäkkö ei haise millekään ja on kirkasta (eli vettä?). Lisäksi mitään vuotokohtaa dieselille en löytänyt.
                              Toyota Alphard MS
                              Peugeot e-2008
                              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Attekun View Post
                                Kuinka paljon ilmastoinnin ollessa päällä jää maahan vettä? Mulla on pieni lätäkkö melkein joka ajon jälkeen. Lisäksi mietin kun välillä haisee kabiinissa hieman dieseli että vuotaako jostain, mutta lätäkkö ei haise millekään ja on kirkasta (eli vettä?). Lisäksi mitään vuotokohtaa dieselille en löytänyt.
                                Vedenmäärä riippuu nyt monesta asiasta. Eli ilmankosteudesta, lämpötilasta, auringonpaisteesta, halutusta sisälämpötilasta, ajomatkasta jne. jne. Mitään tarkkaa vastausta on mahdoton antaa. Sen voin sanoa, että kyllä sitä tulee aina kun ilmastointi päällä ajaa (olettaen, että vedenpoisto putket ei ole tukkeessa).

                                Mikäli se neste on kirkasta ja ei haise millekkään, en huolestuisi, koska kaikki autossa käytettävät nesteet on värillisiä ja haisevat. Koita ajaa ilman ilmastointia ja katso tulee sitten lätäkkö? Tosin sopivassa kulmassa ollut auto saattaa yöllä sataneen veden tiputtaa liikkeelle lähdettäessä kattoluukun vedenpoisto putkista auton alle.

                                Kun diiseli haisee, niin se vuotaa jostain. Pese konehuone ja tutki sitten uudestaan, jos intoa on.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎