Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HTK12 View PostNo olettaen, että homma tehdään ilman nosturia ei ole hirveän turvallista alkaa tunkilla irroittamaan niitä puslia kun itse ollaan siellä auton alla katsomassa milloin pusla irtoaa. Pahimmillaan kun pusla on riittävän tiukasta nousee auto pukeilta ilmaan ja sitten kun se pusla sieltä irtoaa auto tipahtaa alaspäin, mahdollisesti kaataen pukit (Osalla on olleet niin tiukassa, että on kierretangot pettäneet ulosvetäjästä). Jokainen toki tekee kuinka parhaaksi katsoo, mutta kannattaa miettiä kuinka turvallisia ne omat neuvot on muiden, mahdollisesti ei niin kokeneiden seurata.
Kuten sanoin niin saa ne nyt vaikka polttamalla pois, mutta mielestäni sellaisia ohjeita ei kannata täällä muille jakaa.
Olisi pitänyt varmaan kirjoittaa, että ainut järkevä tapa puslien vaihtoon on vaihtaa ne ulosvetäjällä.
Comment
-
-
Originally posted by Arto82 View PostJuu, se on vaarallista tuo auton laitto nykypäivänä, voi sattua vaikka mitä ja hikikin tullae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSe on ihan niin vaarallista kun siitä itse haluaa tehdä. Itse en vaan ryhdy moisiin virityksiin kun saman homman voi tehdä nopeammin, helpommin ja paljon turvallisemmin käyttäen ulosvetäjää. Toki osa menee tunkin varassa olevan auton allekkin tekemään remonttia, itse en mene. Monelle on vaan jäänyt viimeiseksi rempaksi kun on tunkki pettänyt ja jäänyt auton alle. Näistä voi sitten aina lukea iltapäivälehdistä.
Comment
-
-
523ia peruutusvalo ja parkkitutka mykkänä. Vinkkejä? Inpalla testattu valomodulia ja valot syttyy. Myös laatikon kyljestä vaihdettu "asentotunnistin" eikä vaikutusta. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa? Vaihdekepin vieressä näyttää valot oikean pykälän kuin myös koneella (olisko ollut carsoft) näyttää kepin liikkeet P-R-N-D
Comment
-
-
Valojuttuja
Potilas:
Vuosimallin 1996 E39 sedani halogenivaloilla varustettuna.
Ongelma1:
Mikähän on, kun mittaristossa palaa merkkivalo palaneesta takavalopolttimosta kokoajan? Jossainkohti, pitkän aikaa sitten, sammui hetkeksi, mutta tuli sitten takaisin.
Yhtään palanutta polttimoa ei takavaloista silmämääräisesti tarkasteltuna löydy.
Ongelma2:
Saakohan tähän sopivalla diagnostiikkaohjelmalla ja kaapelilla kytkettyä ameriikanmallin parkkivalot palamaan?
Vielä tärkeämpää toki olisi saada tähän päiväajovalotoiminto valokytkimen ollessa 0-asennossa, mitenkä on sen laita?
Niinkun tähän tyyliin:
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostPotilas:
Vuosimallin 1996 E39 sedani halogenivaloilla varustettuna.
Ongelma1:
Mikähän on, kun mittaristossa palaa merkkivalo palaneesta takavalopolttimosta kokoajan? Jossainkohti, pitkän aikaa sitten, sammui hetkeksi, mutta tuli sitten takaisin.
Yhtään palanutta polttimoa ei takavaloista silmämääräisesti tarkasteltuna löydy.
Ongelma2:
Saakohan tähän sopivalla diagnostiikkaohjelmalla ja kaapelilla kytkettyä ameriikanmallin parkkivalot palamaan?
Vielä tärkeämpää toki olisi saada tähän päiväajovalotoiminto valokytkimen ollessa 0-asennossa, mitenkä on sen laita?
Niinkun tähän tyyliin:
Koita kuitenkin vaihtaa kaikki takavalojen polttimot uusiin. Voi parantua sillä.
Nyt en muista oliko niitä 2 vai 4 kpl E39:ssä. Joku muu saa sen kertoa.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostPotilas:
Vuosimallin 1996 E39 sedani halogenivaloilla varustettuna.
Ongelma1:
Mikähän on, kun mittaristossa palaa merkkivalo palaneesta takavalopolttimosta kokoajan? Jossainkohti, pitkän aikaa sitten, sammui hetkeksi, mutta tuli sitten takaisin.
Yhtään palanutta polttimoa ei takavaloista silmämääräisesti tarkasteltuna löydy.Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by Jri View Post523ia peruutusvalo ja parkkitutka mykkänä. Vinkkejä? Inpalla testattu valomodulia ja valot syttyy. Myös laatikon kyljestä vaihdettu "asentotunnistin" eikä vaikutusta. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa? Vaihdekepin vieressä näyttää valot oikean pykälän kuin myös koneella (olisko ollut carsoft) näyttää kepin liikkeet P-R-N-D
Voiko vika olla sittenkin valomoduulin koodauksessa? Punainen piste mittaristossa ja tuli sellainen ajatus että jos moduuli onkin vaihdettu mutta ei koodattu, esim vaikka manuaalista ni jos nyt automaatissa ei toimikaan? Vai onko ihan hakuammuntaa? :think
Comment
-
-
Kuinka paljon ilmastoinnin ollessa päällä jää maahan vettä? Mulla on pieni lätäkkö melkein joka ajon jälkeen. Lisäksi mietin kun välillä haisee kabiinissa hieman dieseli että vuotaako jostain, mutta lätäkkö ei haise millekään ja on kirkasta (eli vettä?). Lisäksi mitään vuotokohtaa dieselille en löytänyt.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostKuinka paljon ilmastoinnin ollessa päällä jää maahan vettä? Mulla on pieni lätäkkö melkein joka ajon jälkeen. Lisäksi mietin kun välillä haisee kabiinissa hieman dieseli että vuotaako jostain, mutta lätäkkö ei haise millekään ja on kirkasta (eli vettä?). Lisäksi mitään vuotokohtaa dieselille en löytänyt.
Mikäli se neste on kirkasta ja ei haise millekkään, en huolestuisi, koska kaikki autossa käytettävät nesteet on värillisiä ja haisevat. Koita ajaa ilman ilmastointia ja katso tulee sitten lätäkkö? Tosin sopivassa kulmassa ollut auto saattaa yöllä sataneen veden tiputtaa liikkeelle lähdettäessä kattoluukun vedenpoisto putkista auton alle.
Kun diiseli haisee, niin se vuotaa jostain. Pese konehuone ja tutki sitten uudestaan, jos intoa on.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment