Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1684
    • vihti

    Originally posted by duuk View Post
    E39 touring -98 mistä helpoiten herätevirta jälkiasenteiselle vahvistimelle joka sijoitettu takaluukkuun?

    Entisten omistajien pilluliitoksia poistelleena ei löydy herätettä mistään. Jatkuvaa virtaa kyllä tulee monestakin paikkaa esim oem vahvistimen johtosarjasta :think
    Antennivahvistimen herätteestä ryöstö? Sedanissa löytyy ainakin c-pilarin verhoilun alta farkusta en osaa sanoa.
    E39 523i Turbo

    Comment

    • Inhuman
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 507
      • Oulu ja Haukipudas

      Eli päivitystä jo kysyttyyn asiaan:think

      Kaivelin kaapelit ja asentelin INPA:n.

      ABS vikakoodit sanoo Rear right wheel speed sensor - 12.04kmh

      käytin anturia irti, putsailin (oli kyllä likainenkin) ja nollasin vikakoodit. Kesti ryömittämällä ajaa eteenpäin, jarrua kevyesti painaessa abs piti rutinaa. Vikavalo syttyi heti kun nopeutta nosti.

      Voiko tästä nyt päätellä varmaksi, että oikea taka-anturi on rikki? Modulivikaa ei kaiketi pitäisi 4/97 valmistetussa herkästi esiintyä?
      MOI !

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Inhuman View Post
        Eli päivitystä jo kysyttyyn asiaan:think

        Kaivelin kaapelit ja asentelin INPA:n.

        ABS vikakoodit sanoo Rear right wheel speed sensor - 12.04kmh

        käytin anturia irti, putsailin (oli kyllä likainenkin) ja nollasin vikakoodit. Kesti ryömittämällä ajaa eteenpäin, jarrua kevyesti painaessa abs piti rutinaa. Vikavalo syttyi heti kun nopeutta nosti.

        Voiko tästä nyt päätellä varmaksi, että oikea taka-anturi on rikki? Modulivikaa ei kaiketi pitäisi 4/97 valmistetussa herkästi esiintyä?
        Nosta nurkka ilmaan, laita inpasta livedata päälle jotta näät nurkkakohtaset nopeudet ja ala pyörittelemään.. Jos nopeustieto katoaa aina samassa kohdassa kierrosta, on syytä epäillä viallista laakeria.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Käyttäjä
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 60
          • kuun pimeä puoli

          1260/78 - Pre-supply pressure monitoring
          toistuvasti kummittelee tämä, siirtopumppu on tuossa vuosi sitten vaihdettu eikä muuten autossa ongelmia, ainoastaan tuo koodi. mikähän tuon tekee :think
          e61 530d 2004
          ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

          Comment

          • ezaa
            BTCF Member
            • May 2013
            • 37
            • Pohjois-Pohjanmaa

            Bemari alkoi oireilemaan. Tyhjäkäynnillä tärisyttää voimakkaasti autoa, muutenkin tyhjäkäynti heikko. Veto heikkoa, ei jaksa oikein kiihtyä, aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä? Samalla syttyi moottorin vikavalo. Vika tulpissa/puolissa? Auto 525i -03, menossa inspection huoltoon ensi viikolla.

            Comment

            • arpuC
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1377

              Ja jumalauta taas Saksalainen "laatu" nostaa päätään. Tällä kertaa takaoikealta jarruputki vuotaa jostakin takarenkaan paikkeilta. Onko tähän mätisäkkiin vaikea vaihtaa putki ja onko tuossa jotain liitoksia. Neste näyttää tulleen ulos takarenkaan etupuolelta (konehuoneeseen päin).

              Piti tarkistaa nesteet polkimen painuessa konehuoneeseen, mutta saksalainenhan oli taas niin idiootti ja laittoi jarrunestesäiliön raitisilmasuodatinkoteloiden alle joten puoli autoa pitää purkaa pois edestä, että pääsee säiliöön käsiksi.... paskaa suunnittelua 3kpl:tta Saksalaisia autoja ja kaikista jarruputket romuksi samalta puolelta. Muun merkkisissä ei ole ollut näitä
              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
              En löydä enää sun luo
              Teitkö sä tän tahallaan?
              Nyt kaikki palaa.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by arpuC View Post
                Ja jumalauta taas Saksalainen "laatu" nostaa päätään. Tällä kertaa takaoikealta jarruputki vuotaa jostakin takarenkaan paikkeilta. Onko tähän mätisäkkiin vaikea vaihtaa putki ja onko tuossa jotain liitoksia. Neste näyttää tulleen ulos takarenkaan etupuolelta (konehuoneeseen päin).

                Piti tarkistaa nesteet polkimen painuessa konehuoneeseen, mutta saksalainenhan oli taas niin idiootti ja laittoi jarrunestesäiliön raitisilmasuodatinkoteloiden alle joten puoli autoa pitää purkaa pois edestä, että pääsee säiliöön käsiksi.... paskaa suunnittelua 3kpl:tta Saksalaisia autoja ja kaikista jarruputket romuksi samalta puolelta. Muun merkkisissä ei ole ollut näitä
                Onhan se nyt saatana kumma kun ei 20 vuotta kestä jarruputki

                Sen takaoikean etupuolelta kulkee molempien takapyörien jarruputki. Molempien jatkos on apparin penkin kohdilla muovin alla. Apukuskin puoleinen on helppo vaihtaa mutta kuskinpuoleinen putki menee tankin yläpuolelta.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • erä-koira
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 542
                  • peräkylässä

                  voipiko abs anturin mitata yleis mittarilla jos niin oisko jotain ohjetta siihen?
                  NO FOODS NO FARMS

                  Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                  e39 523i vm:97

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by erä-koira View Post
                    voipiko abs anturin mitata yleis mittarilla jos niin oisko jotain ohjetta siihen?
                    Voi sitä mitata mutta tarkkuus on parhaimmillaankin "ehkä ehjä". Toki totaalisesti tuhoutuneen löytää jos piiri poikki tai oikosulussa.

                    INPA on kova sana noissa.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Onhan se nyt saatana kumma kun ei 20 vuotta kestä jarruputki

                      Sen takaoikean etupuolelta kulkee molempien takapyörien jarruputki. Molempien jatkos on apparin penkin kohdilla muovin alla. Apukuskin puoleinen on helppo vaihtaa mutta kuskinpuoleinen putki menee tankin yläpuolelta.
                      Tuntuu vaan menevän vain ja ainoastaan bemareissa nämä putket (ainakin omalla kohdalla vaikka vanhempaa ja enemmän ajettua kalustoakin on kokeiltu). Jossakin ulkomaisilla palstoillakin juttua, että Bmw laittaa paperia putkiksi.

                      No onneksi on jopa viikko aikaa katsastukseen

                      Löytyykö tuohon nyt tähän hätään valmista sarjaa?
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by arpuC View Post
                        Tuntuu vaan menevän vain ja ainoastaan bemareissa nämä putket (ainakin omalla kohdalla vaikka vanhempaa ja enemmän ajettua kalustoakin on kokeiltu). Jossakin ulkomaisilla palstoillakin juttua, että Bmw laittaa paperia putkiksi.

                        No onneksi on jopa viikko aikaa katsastukseen

                        Löytyykö tuohon nyt tähän hätään valmista sarjaa?
                        Orkkiskin on vain pätkä suoraa putkea.. Hae motonetistä metritavaraa, muutama jatko ja junttureita.. Tietysti työkalu tarvitaan kans jos ei ole jo ennestään.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by arpuC View Post
                          Tuntuu vaan menevän vain ja ainoastaan bemareissa nämä putket (ainakin omalla kohdalla vaikka vanhempaa ja enemmän ajettua kalustoakin on kokeiltu). Jossakin ulkomaisilla palstoillakin juttua, että Bmw laittaa paperia putkiksi.

                          No onneksi on jopa viikko aikaa katsastukseen

                          Löytyykö tuohon nyt tähän hätään valmista sarjaa?
                          Täällä on kyllä vaihdeltu ooppeliin, nissaniin yms. että ei voi sanoa että missään olisi kauheasti parempia.

                          Valmiitakin putkia saa ja ihan tarvikeliikkeessäkin tekevät sopivaan mittaan.

                          Comment

                          • erä-koira
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 542
                            • peräkylässä

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Voi sitä mitata mutta tarkkuus on parhaimmillaankin "ehkä ehjä". Toki totaalisesti tuhoutuneen löytää jos piiri poikki tai oikosulussa.

                            INPA on kova sana noissa.
                            okei pitää suosiolla homata uusi sinne ja nollata koodit. mistä tietää onko laakerin abs kehä ehyt?
                            NO FOODS NO FARMS

                            Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                            e39 523i vm:97

                            Comment

                            • arpuC
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1377

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Orkkiskin on vain pätkä suoraa putkea.. Hae motonetistä metritavaraa, muutama jatko ja junttureita.. Tietysti työkalu tarvitaan kans jos ei ole jo ennestään.
                              Eipä ole työkaluja ennestään eikä ole tullut näitä ennen tehtyä. Jarruputki 280cm A-A
                              Sopivuudet:
                              - 500s E39 96->03: Keskelle oikea 280cm

                              Tämänkö pitäisi käydä?
                              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                              En löydä enää sun luo
                              Teitkö sä tän tahallaan?
                              Nyt kaikki palaa.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by erä-koira View Post
                                mistä tietää onko laakerin abs kehä ehyt?
                                INPAlla livedatan puolelta.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎