Originally posted by duuk
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eli päivitystä jo kysyttyyn asiaan:think
Kaivelin kaapelit ja asentelin INPA:n.
ABS vikakoodit sanoo Rear right wheel speed sensor - 12.04kmh
käytin anturia irti, putsailin (oli kyllä likainenkin) ja nollasin vikakoodit. Kesti ryömittämällä ajaa eteenpäin, jarrua kevyesti painaessa abs piti rutinaa. Vikavalo syttyi heti kun nopeutta nosti.
Voiko tästä nyt päätellä varmaksi, että oikea taka-anturi on rikki? Modulivikaa ei kaiketi pitäisi 4/97 valmistetussa herkästi esiintyä?MOI !
Comment
-
-
Originally posted by Inhuman View PostEli päivitystä jo kysyttyyn asiaan:think
Kaivelin kaapelit ja asentelin INPA:n.
ABS vikakoodit sanoo Rear right wheel speed sensor - 12.04kmh
käytin anturia irti, putsailin (oli kyllä likainenkin) ja nollasin vikakoodit. Kesti ryömittämällä ajaa eteenpäin, jarrua kevyesti painaessa abs piti rutinaa. Vikavalo syttyi heti kun nopeutta nosti.
Voiko tästä nyt päätellä varmaksi, että oikea taka-anturi on rikki? Modulivikaa ei kaiketi pitäisi 4/97 valmistetussa herkästi esiintyä?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Bemari alkoi oireilemaan. Tyhjäkäynnillä tärisyttää voimakkaasti autoa, muutenkin tyhjäkäynti heikko. Veto heikkoa, ei jaksa oikein kiihtyä, aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä? Samalla syttyi moottorin vikavalo. Vika tulpissa/puolissa? Auto 525i -03, menossa inspection huoltoon ensi viikolla.
Comment
-
-
Ja jumalauta taas Saksalainen "laatu" nostaa päätään. Tällä kertaa takaoikealta jarruputki vuotaa jostakin takarenkaan paikkeilta. Onko tähän mätisäkkiin vaikea vaihtaa putki ja onko tuossa jotain liitoksia. Neste näyttää tulleen ulos takarenkaan etupuolelta (konehuoneeseen päin).
Piti tarkistaa nesteet polkimen painuessa konehuoneeseen, mutta saksalainenhan oli taas niin idiootti ja laittoi jarrunestesäiliön raitisilmasuodatinkoteloiden alle joten puoli autoa pitää purkaa pois edestä, että pääsee säiliöön käsiksi.... paskaa suunnittelua 3kpl:tta Saksalaisia autoja ja kaikista jarruputket romuksi samalta puolelta. Muun merkkisissä ei ole ollut näitäMiks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostJa jumalauta taas Saksalainen "laatu" nostaa päätään. Tällä kertaa takaoikealta jarruputki vuotaa jostakin takarenkaan paikkeilta. Onko tähän mätisäkkiin vaikea vaihtaa putki ja onko tuossa jotain liitoksia. Neste näyttää tulleen ulos takarenkaan etupuolelta (konehuoneeseen päin).
Piti tarkistaa nesteet polkimen painuessa konehuoneeseen, mutta saksalainenhan oli taas niin idiootti ja laittoi jarrunestesäiliön raitisilmasuodatinkoteloiden alle joten puoli autoa pitää purkaa pois edestä, että pääsee säiliöön käsiksi.... paskaa suunnittelua 3kpl:tta Saksalaisia autoja ja kaikista jarruputket romuksi samalta puolelta. Muun merkkisissä ei ole ollut näitä
Sen takaoikean etupuolelta kulkee molempien takapyörien jarruputki. Molempien jatkos on apparin penkin kohdilla muovin alla. Apukuskin puoleinen on helppo vaihtaa mutta kuskinpuoleinen putki menee tankin yläpuolelta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View Postvoipiko abs anturin mitata yleis mittarilla jos niin oisko jotain ohjetta siihen?
INPA on kova sana noissa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostOnhan se nyt saatana kumma kun ei 20 vuotta kestä jarruputki
Sen takaoikean etupuolelta kulkee molempien takapyörien jarruputki. Molempien jatkos on apparin penkin kohdilla muovin alla. Apukuskin puoleinen on helppo vaihtaa mutta kuskinpuoleinen putki menee tankin yläpuolelta.
No onneksi on jopa viikko aikaa katsastukseen
Löytyykö tuohon nyt tähän hätään valmista sarjaa?Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostTuntuu vaan menevän vain ja ainoastaan bemareissa nämä putket (ainakin omalla kohdalla vaikka vanhempaa ja enemmän ajettua kalustoakin on kokeiltu). Jossakin ulkomaisilla palstoillakin juttua, että Bmw laittaa paperia putkiksi.
No onneksi on jopa viikko aikaa katsastukseen
Löytyykö tuohon nyt tähän hätään valmista sarjaa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostTuntuu vaan menevän vain ja ainoastaan bemareissa nämä putket (ainakin omalla kohdalla vaikka vanhempaa ja enemmän ajettua kalustoakin on kokeiltu). Jossakin ulkomaisilla palstoillakin juttua, että Bmw laittaa paperia putkiksi.
No onneksi on jopa viikko aikaa katsastukseen
Löytyykö tuohon nyt tähän hätään valmista sarjaa?
Valmiitakin putkia saa ja ihan tarvikeliikkeessäkin tekevät sopivaan mittaan.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostVoi sitä mitata mutta tarkkuus on parhaimmillaankin "ehkä ehjä". Toki totaalisesti tuhoutuneen löytää jos piiri poikki tai oikosulussa.
INPA on kova sana noissa.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostOrkkiskin on vain pätkä suoraa putkea.. Hae motonetistä metritavaraa, muutama jatko ja junttureita.. Tietysti työkalu tarvitaan kans jos ei ole jo ennestään.
Sopivuudet:
- 500s E39 96->03: Keskelle oikea 280cm
Tämänkö pitäisi käydä?Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View Postmistä tietää onko laakerin abs kehä ehyt?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment