Kuskin oven alla maassa usein öisin iso lätäkkö vettä. Näyttäisi tulevan kuskin kynnyslistan alta? Kodensiota kun päivällä kuuma ja yöllä viileä? Normaalia?
Itellä ainakin samassa paikassa myös usein lätäkkö. Eikä ainakaan mitää nesteitä koneesta hävitä joten eiköhän se normaalia ole
M62TU Koneessa aika kettumaisen näköisesti etummaiset lambdat, ei taida onnistua normi lambda hylsyllä? Tarvii vissiin tälläsen http://www.solanadesign.com/uploads/...lace_tools.jpg vai onko joku tehnyt taivutetulla lenkillä tms?
Millaisessa maineessa M57D25 kone on? Onko ihan sysipaska vai ihan kelvollinen ~300tkm ajettuna? Onko jotain tyyppivikoja tms?
Itse e39 mallista tykkään kovasti, mutta työmatka kasvaa monenkertaisesti, niin piti myydä edellinen e39 523i kulutuksen takia.
Paljonko saisi olla 530d automaatti v.2003 siirtopumpulla paineita? Jotain viitteitä löysin 3,5-4,5bar paineista.
INPAlla löytyi
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 51
Logistic counter: 36
ja näistä 3 casea virheitä, joissa paineet oli laskenu alle 2barin (ensimmäinen jo 201tkm ja nyt viimeisin 217tkm). Nyt livedataa INPAlla seuratessa paineet heiluu 2,1-3,1 barin välissä, mutta näistä ei vielä virhedataa ole kertynyt. Tarkastelu juontaa juurensa, kun kiihdytyksissä tuntuu välillä meno hyytyvän nykimiseen kun kick-downilla kierroksia hakee. Tätä ilmenee satunnaisesti, ja välillä taas pelittää ihan ok.
Käynnistyy ja kukkuu muuten ihan mukavasti.
Siirtopumppu elinkaarensa loppupäässä vai jotain muuta häikkää menossa/tulossa?
Last edited by kihe; 07-08-2015, 08:35.
Reason: Käynnistyy ok
Pystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?
Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?
Pystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?
Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?
Jos koodeja ei nollaa niin autolla joutuu ajamaan muutaman sata metriä jotta valo sammuu uudella anturilla.
Pystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?
Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?
Helpoiten sen anturin kunnon saa selvitettyä kun mittaa yleismittarilla abs-boxin liittimeltä, silloin ei tarvitse edes liata käsiään . Joskus saattaa nimittäin vaatia, että ajaa autolla vähä matkaa, että valo sammuu.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Helpoiten sen anturin kunnon saa selvitettyä kun mittaa yleismittarilla abs-boxin liittimeltä, silloin ei tarvitse edes liata käsiään . Joskus saattaa nimittäin vaatia, että ajaa autolla vähä matkaa, että valo sammuu.
Tämä onnistunee... mitäkä lukemia antureiden pitäisi antaa ja löytyykö laiskalle piirrosta liittimen nastoista ja paikasta
Inpakin jossain varastossa pitäisi olla, mutta yleismittari taitaa helpoiten löytyä
Tämä onnistunee... mitäkä lukemia antureiden pitäisi antaa ja löytyykö laiskalle piirrosta liittimen nastoista ja paikasta
Inpakin jossain varastossa pitäisi olla, mutta yleismittari taitaa helpoiten löytyä
Ohjeet testaamiseen löytyy esim. täältä. INPA ei kerro onko vika anturissa vai jossain muualla (ABS-moduuli on yleinen vikakohde). Yleismittarilla saa selvitettyä. Ei tosin onnistu kunnolla sillä 10€ monetin yleismittarilla.
Lähes yhtä luotettava tapa vian selvittämiseen kuin jalkalamppu pistorasian toimivuuden testaamiseen...
Oliko tämä sarkasmia? Monilla on toiminut hyvin tuo testaus tapa. Itsekin testasin kun valo syttyi mittaristoon ja kyllä yllä mainitulla testillä sen sai helposti selvitettyä. Tuon lisäksi ei ole juuri muuta testaus tapaa kuin oskilloskooppi.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Oliko tämä sarkasmia? Monilla on toiminut hyvin tuo testaus tapa. Itsekin testasin kun valo syttyi mittaristoon ja kyllä yllä mainitulla testillä sen sai helposti selvitettyä. Tuon lisäksi ei ole juuri muuta testaus tapaa kuin oskilloskooppi.
Inpa antaa tämän näköisiä koodeja tarvikelaakerista (välissä oli myös koodi anturista mutta ei osunut tuohon screenshottin)
Joo kyllä sillä löytää totaalisen hajalla olevan (piiri poikki tai oikosulussa) ..ikäänsä väsähtäneen anturin löytäminen yleismittarilla.. JOO O
Inpa antaa tämän näköisiä koodeja tarvikelaakerista (välissä oli myös koodi anturista mutta ei osunut tuohon screenshottin)
Joo kyllä sillä löytää totaalisen hajalla olevan (piiri poikki tai oikosulussa) ..ikäänsä väsähtäneen anturin löytäminen yleismittarilla.. JOO O
Noh mulla oli anturi "väsähtänyt" ja antoi eri arvoa diodimittauksella vrt. muut anturit. Ei siis ollut oikosessa / piiri poikki. Luotettava mittaaminen toki vaatiin paremman kuin sen 10€ motonet yleismittarin. Ei toki ole mikään 100% varma testaustapa, mutta mikäpä muu kuin laadukasoskiloskooppi osaavissa käsissä on? Inpa nyt kertoo juuri sen mitä ABS-boxi sille kertoo. Tätä testiä on kuitenkin melkoisen moni käyttänyt ja löytänyt vian, kuten tuossa linkittämässäni keskustelusta huomaa.
Kuitenkin niin helppo testi, että koittaisin ensin sillä rajata vikaa, ellei siinä löydy mitään niin sitten pohtimaan muita testausmenetelmiä. Itselle nyt ei ihan heti tule mieleen parempaa testaus tapaa, jos ei ole oskiloskooppia käytettävissä. Kerro toki, jos sinulla on yhtä helppo ja luotettavampi tapa testata noi ABS vikoja?
Esimerkissäsi olisi diodimittauksen seurauksena tullut todettua, että anturit&johdot on luultavasti kunnossa, joten etsitään vikaa muualta. Toki ne koodit kannattaa aina vilkaista, mutta pelkästään niiden pohjalta ei ole kovin varma diagnoosi.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Noh mulla oli anturi "väsähtänyt" ja antoi eri arvoa diodimittauksella vrt. muut anturit. Ei siis ollut oikosessa / piiri poikki. Luotettava mittaaminen toki vaatiin paremman kuin sen 10€ motonet yleismittarin. Ei toki ole mikään 100% varma testaustapa, mutta mikäpä muu kuin laadukasoskiloskooppi osaavissa käsissä on? Inpa nyt kertoo juuri sen mitä ABS-boxi sille kertoo. Tätä testiä on kuitenkin melkoisen moni käyttänyt ja löytänyt vian, kuten tuossa linkittämässäni keskustelusta huomaa.
Kuitenkin niin helppo testi, että koittaisin ensin sillä rajata vikaa, ellei siinä löydy mitään niin sitten pohtimaan muita testausmenetelmiä. Itselle nyt ei ihan heti tule mieleen parempaa testaus tapaa, jos ei ole oskiloskooppia käytettävissä. Kerro toki, jos sinulla on yhtä helppo ja luotettavampi tapa testata noi ABS vikoja?
Esimerkissäsi olisi diodimittauksen seurauksena tullut todettua, että anturit&johdot on luultavasti kunnossa, joten etsitään vikaa muualta. Toki ne koodit kannattaa aina vilkaista, mutta pelkästään niiden pohjalta ei ole kovin varma diagnoosi.
Ihan inpalla olen tähän asti kaikki löytänyt. Vikakoodista katsoo mikä nurkka kiukuttelee ja jos koodissa/koodeissa on tulkinnanvaraa niin ko. nurkka ylös, livedata päälle ja pyöritellään rengasta -> seurataan että nopeustieto tulee ja ei pätki. Aika hyvän vinkin saa jos vaikkapa aina kerran pyöränkirroksessa nopeustieto katoaa tai jos sitä ei tule lainkaan. Toki anturi ja boksivikaa ei tällä tavalla erota toisistaan mutta yleensä boksivika ilmenee jo muutenkin.
Mikähän tossa sigun 523:ssa on ongelma,kun punanen (!) valo palaa? Säiliössä on nestettä,eikä sammu vaikka liittimen irrottaa ja yhdistää nastat... Palojen kulumis tunnistimia ei koko roskassa ole...
ABS valo sammuu kuten kuuluukin,mutta antaa vikakoodin 71=paluupumppurele
E61 535 tiisseli M-sport -06
E36 325i coupe -93
+paljon muita merkkejä...
Mikähän on 525tds padan keulasta lähtevä pieni letku? Makaili ilman määränpäätä vähän öljyisenä..
Eikö joku 525tödsin omaava jaksaisi vähä raottaa konepeltiä ja kurkata tämän? Eli siinä keulalla heti venakopa alapuolella lähtee lohkosta joku letku, missä on määränpää?
Comment