Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Forsmanni
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 146
    • Turku, Finland

    Originally posted by Gedd View Post
    Kuskin oven alla maassa usein öisin iso lätäkkö vettä. Näyttäisi tulevan kuskin kynnyslistan alta? Kodensiota kun päivällä kuuma ja yöllä viileä? Normaalia?
    Itellä ainakin samassa paikassa myös usein lätäkkö. Eikä ainakaan mitää nesteitä koneesta hävitä joten eiköhän se normaalia ole
    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
    -Plancraft BMW Boat
    (b130/m10b20-->m60b40)
    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      M62TU Koneessa aika kettumaisen näköisesti etummaiset lambdat, ei taida onnistua normi lambda hylsyllä? Tarvii vissiin tälläsen http://www.solanadesign.com/uploads/...lace_tools.jpg vai onko joku tehnyt taivutetulla lenkillä tms?

      Comment

      • MirozGa
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 17
        • Mäntsälä

        Millaisessa maineessa M57D25 kone on? Onko ihan sysipaska vai ihan kelvollinen ~300tkm ajettuna? Onko jotain tyyppivikoja tms?
        Itse e39 mallista tykkään kovasti, mutta työmatka kasvaa monenkertaisesti, niin piti myydä edellinen e39 523i kulutuksen takia.
        Last edited by MirozGa; 05-08-2015, 22:51.

        Comment

        • kihe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 174
          • Joensuu

          Siirtopumpun paineet alhaiset?

          Paljonko saisi olla 530d automaatti v.2003 siirtopumpulla paineita? Jotain viitteitä löysin 3,5-4,5bar paineista.

          INPAlla löytyi
          4704 Pre-supply pressure monitoring
          Error frequency : 51
          Logistic counter: 36
          ja näistä 3 casea virheitä, joissa paineet oli laskenu alle 2barin (ensimmäinen jo 201tkm ja nyt viimeisin 217tkm). Nyt livedataa INPAlla seuratessa paineet heiluu 2,1-3,1 barin välissä, mutta näistä ei vielä virhedataa ole kertynyt. Tarkastelu juontaa juurensa, kun kiihdytyksissä tuntuu välillä meno hyytyvän nykimiseen kun kick-downilla kierroksia hakee. Tätä ilmenee satunnaisesti, ja välillä taas pelittää ihan ok.
          Käynnistyy ja kukkuu muuten ihan mukavasti.

          Siirtopumppu elinkaarensa loppupäässä vai jotain muuta häikkää menossa/tulossa?
          Last edited by kihe; 07-08-2015, 08:35. Reason: Käynnistyy ok

          Comment

          • Inhuman
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 507
            • Oulu ja Haukipudas

            Pystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?

            Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?
            MOI !

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Inhuman View Post
              Pystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?

              Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?
              Jos koodeja ei nollaa niin autolla joutuu ajamaan muutaman sata metriä jotta valo sammuu uudella anturilla.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Inhuman View Post
                Pystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?

                Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?
                Helpoiten sen anturin kunnon saa selvitettyä kun mittaa yleismittarilla abs-boxin liittimeltä, silloin ei tarvitse edes liata käsiään . Joskus saattaa nimittäin vaatia, että ajaa autolla vähä matkaa, että valo sammuu.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Inhuman
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 507
                  • Oulu ja Haukipudas

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Helpoiten sen anturin kunnon saa selvitettyä kun mittaa yleismittarilla abs-boxin liittimeltä, silloin ei tarvitse edes liata käsiään . Joskus saattaa nimittäin vaatia, että ajaa autolla vähä matkaa, että valo sammuu.
                  Tämä onnistunee... mitäkä lukemia antureiden pitäisi antaa ja löytyykö laiskalle piirrosta liittimen nastoista ja paikasta


                  Inpakin jossain varastossa pitäisi olla, mutta yleismittari taitaa helpoiten löytyä
                  MOI !

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Helpoiten sen anturin kunnon saa selvitettyä kun mittaa yleismittarilla abs-boxin liittimeltä, silloin ei tarvitse edes liata käsiään .
                    Lähes yhtä luotettava tapa vian selvittämiseen kuin jalkalamppu pistorasian toimivuuden testaamiseen...
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Inhuman View Post
                      Tämä onnistunee... mitäkä lukemia antureiden pitäisi antaa ja löytyykö laiskalle piirrosta liittimen nastoista ja paikasta


                      Inpakin jossain varastossa pitäisi olla, mutta yleismittari taitaa helpoiten löytyä
                      Ohjeet testaamiseen löytyy esim. täältä. INPA ei kerro onko vika anturissa vai jossain muualla (ABS-moduuli on yleinen vikakohde). Yleismittarilla saa selvitettyä. Ei tosin onnistu kunnolla sillä 10€ monetin yleismittarilla.


                      Originally posted by peto2 View Post
                      Lähes yhtä luotettava tapa vian selvittämiseen kuin jalkalamppu pistorasian toimivuuden testaamiseen...
                      Oliko tämä sarkasmia? Monilla on toiminut hyvin tuo testaus tapa. Itsekin testasin kun valo syttyi mittaristoon ja kyllä yllä mainitulla testillä sen sai helposti selvitettyä. Tuon lisäksi ei ole juuri muuta testaus tapaa kuin oskilloskooppi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Oliko tämä sarkasmia? Monilla on toiminut hyvin tuo testaus tapa. Itsekin testasin kun valo syttyi mittaristoon ja kyllä yllä mainitulla testillä sen sai helposti selvitettyä. Tuon lisäksi ei ole juuri muuta testaus tapaa kuin oskilloskooppi.
                        Inpa antaa tämän näköisiä koodeja tarvikelaakerista (välissä oli myös koodi anturista mutta ei osunut tuohon screenshottin)



                        Joo kyllä sillä löytää totaalisen hajalla olevan (piiri poikki tai oikosulussa) ..ikäänsä väsähtäneen anturin löytäminen yleismittarilla.. JOO O
                        Last edited by peto2; 07-08-2015, 21:12.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Inpa antaa tämän näköisiä koodeja tarvikelaakerista (välissä oli myös koodi anturista mutta ei osunut tuohon screenshottin)



                          Joo kyllä sillä löytää totaalisen hajalla olevan (piiri poikki tai oikosulussa) ..ikäänsä väsähtäneen anturin löytäminen yleismittarilla.. JOO O
                          Noh mulla oli anturi "väsähtänyt" ja antoi eri arvoa diodimittauksella vrt. muut anturit. Ei siis ollut oikosessa / piiri poikki. Luotettava mittaaminen toki vaatiin paremman kuin sen 10€ motonet yleismittarin. Ei toki ole mikään 100% varma testaustapa, mutta mikäpä muu kuin laadukasoskiloskooppi osaavissa käsissä on? Inpa nyt kertoo juuri sen mitä ABS-boxi sille kertoo. Tätä testiä on kuitenkin melkoisen moni käyttänyt ja löytänyt vian, kuten tuossa linkittämässäni keskustelusta huomaa.

                          Kuitenkin niin helppo testi, että koittaisin ensin sillä rajata vikaa, ellei siinä löydy mitään niin sitten pohtimaan muita testausmenetelmiä. Itselle nyt ei ihan heti tule mieleen parempaa testaus tapaa, jos ei ole oskiloskooppia käytettävissä. Kerro toki, jos sinulla on yhtä helppo ja luotettavampi tapa testata noi ABS vikoja?

                          Esimerkissäsi olisi diodimittauksen seurauksena tullut todettua, että anturit&johdot on luultavasti kunnossa, joten etsitään vikaa muualta. Toki ne koodit kannattaa aina vilkaista, mutta pelkästään niiden pohjalta ei ole kovin varma diagnoosi.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Noh mulla oli anturi "väsähtänyt" ja antoi eri arvoa diodimittauksella vrt. muut anturit. Ei siis ollut oikosessa / piiri poikki. Luotettava mittaaminen toki vaatiin paremman kuin sen 10€ motonet yleismittarin. Ei toki ole mikään 100% varma testaustapa, mutta mikäpä muu kuin laadukasoskiloskooppi osaavissa käsissä on? Inpa nyt kertoo juuri sen mitä ABS-boxi sille kertoo. Tätä testiä on kuitenkin melkoisen moni käyttänyt ja löytänyt vian, kuten tuossa linkittämässäni keskustelusta huomaa.

                            Kuitenkin niin helppo testi, että koittaisin ensin sillä rajata vikaa, ellei siinä löydy mitään niin sitten pohtimaan muita testausmenetelmiä. Itselle nyt ei ihan heti tule mieleen parempaa testaus tapaa, jos ei ole oskiloskooppia käytettävissä. Kerro toki, jos sinulla on yhtä helppo ja luotettavampi tapa testata noi ABS vikoja?

                            Esimerkissäsi olisi diodimittauksen seurauksena tullut todettua, että anturit&johdot on luultavasti kunnossa, joten etsitään vikaa muualta. Toki ne koodit kannattaa aina vilkaista, mutta pelkästään niiden pohjalta ei ole kovin varma diagnoosi.
                            Ihan inpalla olen tähän asti kaikki löytänyt. Vikakoodista katsoo mikä nurkka kiukuttelee ja jos koodissa/koodeissa on tulkinnanvaraa niin ko. nurkka ylös, livedata päälle ja pyöritellään rengasta -> seurataan että nopeustieto tulee ja ei pätki. Aika hyvän vinkin saa jos vaikkapa aina kerran pyöränkirroksessa nopeustieto katoaa tai jos sitä ei tule lainkaan. Toki anturi ja boksivikaa ei tällä tavalla erota toisistaan mutta yleensä boksivika ilmenee jo muutenkin.
                            Last edited by peto2; 08-08-2015, 00:56.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • rectum
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 85
                              • Lahti

                              Mikähän tossa sigun 523:ssa on ongelma,kun punanen (!) valo palaa? Säiliössä on nestettä,eikä sammu vaikka liittimen irrottaa ja yhdistää nastat... Palojen kulumis tunnistimia ei koko roskassa ole...

                              ABS valo sammuu kuten kuuluukin,mutta antaa vikakoodin 71=paluupumppurele
                              E61 535 tiisseli M-sport -06
                              E36 325i coupe -93
                              +paljon muita merkkejä...

                              Comment

                              • powder
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 105
                                • Tuusula

                                Originally posted by powder View Post
                                Mikähän on 525tds padan keulasta lähtevä pieni letku? Makaili ilman määränpäätä vähän öljyisenä..
                                Eikö joku 525tödsin omaava jaksaisi vähä raottaa konepeltiä ja kurkata tämän? Eli siinä keulalla heti venakopa alapuolella lähtee lohkosta joku letku, missä on määränpää?
                                Nyt:
                                MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                                E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                                E38 725tdsA vm96, käyttis
                                E36 316i vm98, latolöytö
                                HD Spora 883/1200 vm91

                                EX:
                                E39 525tdsA
                                E36 320
                                MB w210 220d
                                MB w210 270cdi
                                MB w201 Avatgarde azzurro
                                MB w124 300d
                                +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎