Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonexi
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 10
    • Palokka

    mittaristo

    E39 540ia, pitäisi mittaristo vaihtaa ja uusi olisi tiedossa vuoden 99 saman mallimerkinnän omaavasta autosta.
    Omassa on navi 4:3 näytöllä sekä iso ajotietokone.
    Kysymys kuuluukin että pitääkö uuden mittariston olla myöskin isolla ajotietokoneella?
    omassa mittaristossani on takana kolme johtoliitintä, musta, sininen ja valkoinen, sekä sellainen musta irtolaatikko mistä menee johto itse mittariston sisälle.
    Jostain täältä lujin että riittää kun heittää sen mustanlaatikon uudempaan mittariin niin ajotietokoneen pitäisi toimia?:think
    Pitääkö tämä paikkansa? Ilmeisesti pitää kuitenkin koodata vin ja mittarilukemat kohdalleen, onnistuuko tämä bmw scannerilla? Sellainen löytyisi itseltä

    Comment

    • maanmittaaja
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 111
      • Salo

      Pari kysymystä -99 530D:stä:

      1. Miksi öljy palautuu öljypohjaan hitaasti. Ohjekirjassa mainitussa 5minuutissa ei kaikki valu pohjalle. Kone kyllä käy nätisti eikä mitään vuotoja näy. Onko tämä huohottimen oireilua vai mitä??

      2. Tulipa vaihdeltua ensimmäistä kertaa polttimoa ajovaloihin. Lyhdyt heiluivat joka suuntaan, eli ilmeisesti adaptiivisilla valoilla oleva yksilö kyseessä. Heiluivat kuitenkin herkästi joka suuntaan, kuuluuko näin olla kun ei virrat ja valot ole päällä? Katsastuksesta kyllä mennyt läpi. Kun valot laittaa päälle, tekee oikea puoli sahauksen sivusuunnassa, mutta ei pystysuunnassa. Vasen puoli ei sahaa mihinkään vaikka kohtuu herkästi tuntuu sekin heiluvan. Ajossa ei kuitenkaan esim. siltasaumojen ylityksessä valot jää "lepattamaan". Mitä mahtaa olla vikana, onko helppoa korjata vai vaatiiko kelloseppää??:think

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4980
        • Paimio

        Originally posted by maanmittaaja View Post
        2. Tulipa vaihdeltua ensimmäistä kertaa polttimoa ajovaloihin. Lyhdyt heiluivat joka suuntaan, eli ilmeisesti adaptiivisilla valoilla oleva yksilö kyseessä. Heiluivat kuitenkin herkästi joka suuntaan, kuuluuko näin olla kun ei virrat ja valot ole päällä? Katsastuksesta kyllä mennyt läpi. Kun valot laittaa päälle, tekee oikea puoli sahauksen sivusuunnassa, mutta ei pystysuunnassa. Vasen puoli ei sahaa mihinkään vaikka kohtuu herkästi tuntuu sekin heiluvan. Ajossa ei kuitenkaan esim. siltasaumojen ylityksessä valot jää "lepattamaan". Mitä mahtaa olla vikana, onko helppoa korjata vai vaatiiko kelloseppää??:think
        Kuulostaa siltä että säätötangot ovat katkenneet.

        Siis nämä:


        Umpiot pois ja auki ja uudet osat sisään, ei ole mitenkään mahdoton homma kunhan on sen verran iso uuni että umpio mahtuu sisään lämpiämään eikä ole kukaan aikaisemmin käynyt umpiossa ja tiivistänyt sitä sikaflexillä tai muulla ikuliimalla, silloin ei välttämättä auta muu kuin umpion vaihto.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • maanmittaaja
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 111
          • Salo

          Originally posted by TheRipper View Post
          Kuulostaa siltä että säätötangot ovat katkenneet.

          Siis nämä:


          Umpiot pois ja auki ja uudet osat sisään, ei ole mitenkään mahdoton homma kunhan on sen verran iso uuni että umpio mahtuu sisään lämpiämään eikä ole kukaan aikaisemmin käynyt umpiossa ja tiivistänyt sitä sikaflexillä tai muulla ikuliimalla, silloin ei välttämättä auta muu kuin umpion vaihto.
          Jahas... on vissiin umpiot jo vaihdettu, ei meinaa mätsää omaan runkonumeroon nuo osat. Eli ilmeisesti perus xenonit ois alkuperäinen varustus. Halogeenit kun eivät myöskään tuottaneet runkonumerolle osumaa.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4980
            • Paimio

            Originally posted by maanmittaaja View Post
            Jahas... on vissiin umpiot jo vaihdettu, ei meinaa mätsää omaan runkonumeroon nuo osat. Eli ilmeisesti perus xenonit ois alkuperäinen varustus. Halogeenit kun eivät myöskään tuottaneet runkonumerolle osumaa.
            Onko vaihdettu tarvikeumpiot vai onko ihan Hella? Jos Hella niin kyllä sitten nuo osat pitäisi sopia...ymmärtääkseni samat hilut on sisällä on kyse sitten halogeenista tai xenonista. Nuohan ovat ne säätötangot jotka kiinnittyvät säätömoottoriin ja joita ruuvaamalla asetetaan ns. perussäätö käsin.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • erä-koira
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 542
              • peräkylässä

              Pystyykö vaihtaa tuohon takalaakeriin sen abs kehän. Kun on se mennyt mut laakeri on ehyt
              NO FOODS NO FARMS

              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
              e39 523i vm:97

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by erä-koira View Post
                Pystyykö vaihtaa tuohon takalaakeriin sen abs kehän. Kun on se mennyt mut laakeri on ehyt
                No en lähtisi vaihtamaan. Mikäs sen on rikkonut?

                Comment

                • eeneljäkuus46
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 37
                  • suomi

                  Tulipahan luettua nyt nuo vikakoodit
                  -e3 seosvaihtelu liian suuri (lohko 1)
                  -CB lambdasäätö-vastine (lohko2) osa/toiminto säädön rajoitinasenn.
                  -palamiskatkoksia sylinteristä 4,5 ja 6

                  Eilen siis käynnistyksen jälkeen Autokävi hieman täristen ja ajaessa näki ainakin kierros välillä 1500-3000. Enempää kierroksia en uskaltanut antaa. Takaisin kotiin ja 10 min päästä toimi normaalisti.

                  Auto -99 520 mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään?

                  Comment

                  • erä-koira
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 542
                    • peräkylässä

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    No en lähtisi vaihtamaan. Mikäs sen on rikkonut?
                    ei näyttänyt muuten olevan kun lommo irroitin sen ja oisin laittanut toisesta mut näköjään niis oli koko eroja. oikasin sen ja takas kasaan pitää ootella että saan uuden abs anturin homattua niin näkee toimiiko se. asennus virheestä varmaan kun ei ollut tietoa että laakerissa on se tunnistin.
                    NO FOODS NO FARMS

                    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                    e39 523i vm:97

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by erä-koira View Post
                      ei näyttänyt muuten olevan kun lommo irroitin sen ja oisin laittanut toisesta mut näköjään niis oli koko eroja. oikasin sen ja takas kasaan pitää ootella että saan uuden abs anturin homattua niin näkee toimiiko se. asennus virheestä varmaan kun ei ollut tietoa että laakerissa on se tunnistin.
                      Se on aika tarkka kapine.
                      Sittenhän sen näkee kun on anturi paikoillaan.

                      Comment

                      • maanmittaaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 111
                        • Salo

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Onko vaihdettu tarvikeumpiot vai onko ihan Hella? Jos Hella niin kyllä sitten nuo osat pitäisi sopia...ymmärtääkseni samat hilut on sisällä on kyse sitten halogeenista tai xenonista. Nuohan ovat ne säätötangot jotka kiinnittyvät säätömoottoriin ja joita ruuvaamalla asetetaan ns. perussäätö käsin.
                        Hellat ne näyttää olevan. Mutta luulisi pimeällä, että montun jälkeen jäisi valokeila pomppimaan, kun löysät ovat. Tosin mitä ruuvarin kärellä kokeilin heilutella, kun oli valot päällä, niin olivat jäykemmät ehkä, tai sitten vain luulotautia. Mitään hajua tuosta toimintaperiaatteesta eikä ole ollut aikaa paneutua, mutta halvat nuo osat ilmeisesti ovat, jos tilailis ja joskus paremmalla ajalla kattelis kuntoon. Kuuluisko -99 mallia edes olla noilla kääntyvillä valoilla, vai pitäskö olla facelift?? Kyllä sinne umpioihin joka tapauksessa ihan oikean näköiset johdot menee...

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by maanmittaaja View Post
                          Hellat ne näyttää olevan. Mutta luulisi pimeällä, että montun jälkeen jäisi valokeila pomppimaan, kun löysät ovat. Tosin mitä ruuvarin kärellä kokeilin heilutella, kun oli valot päällä, niin olivat jäykemmät ehkä, tai sitten vain luulotautia. Mitään hajua tuosta toimintaperiaatteesta eikä ole ollut aikaa paneutua, mutta halvat nuo osat ilmeisesti ovat, jos tilailis ja joskus paremmalla ajalla kattelis kuntoon. Kuuluisko -99 mallia edes olla noilla kääntyvillä valoilla, vai pitäskö olla facelift?? Kyllä sinne umpioihin joka tapauksessa ihan oikean näköiset johdot menee...
                          Ei E39:ssä ole adaptiivisia valoja, ei edes faceliftissä. Sulla on siellä kuorman mukaan säätyvät valot. Kun heiluu, niin tangot on poikki. Eli osta uudet tangot ja vaihda. Ei maksa paljoa, on tyyppivika.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4980
                            • Paimio

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ei E39:ssä ole adaptiivisia valoja, ei edes faceliftissä. Sulla on siellä kuorman mukaan säätyvät valot. Kun heiluu, niin tangot on poikki. Eli osta uudet tangot ja vaihda. Ei maksa paljoa, on tyyppivika.
                            Juu ei ole kääntyviä valoja näihin vielä saanutkaan. Tuli vasta E60.

                            Halpoja nuo tangot on...olisiko parin kympin luokkaa marmorilla...jos edes sitä. Minultakin yksi pari noihin pre-facelifteihin löytyy kun väärät myivät aikoinaan. (Itsellä kun on facelift umpiot)

                            Yllättävän vähän ajossa tärisee vaikka irtipoikki olisivatkin. Itsekin huomasin vasta polttimoa vaihtaessa.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • MGT
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 360
                              • Mynämäki-

                              Mikä säätää e39:ssä akseleitte välistä jarrupainetta ja mistä se kuorman tunnistus tapahtuu?

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by MGT View Post
                                Mikä säätää e39:ssä akseleitte välistä jarrupainetta ja mistä se kuorman tunnistus tapahtuu?
                                Pääsylinteri ja ei mistään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎