Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Inhuman
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 507
    • Oulu ja Haukipudas

    Originally posted by Inhuman View Post
    Tämä kokeiltu, oikeaa takarengasta pyörittäessä ei tapahtunut inpassa mitään, ei värähdystäkään. Vasenta pyörittäessä taas arvot näkyivät.

    Mikä diagnoosi :think?

    Tähän anturi nyt vaihdettu, ei vaikutusta, ei livedataa!

    Abs yksikkö on kuvista päätelleen siis 5.0, eli boksivikaa harvemmin? Mistäs lähdetään etsimään katkennutta johtoa vai käyttääkö boksia auki? löytyy ilmeisesti tässä mallissa vänkärin jalkatilasta?
    MOI !

    Comment

    • jj5
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1333
      • pks

      Originally posted by MGT View Post
      Mikä säätää e39:ssä akseleitte välistä jarrupainetta ja mistä se kuorman tunnistus tapahtuu?
      Ilmeisesti ainakin DSCIII systeemi jos sellainen löytyy :think

      Originally posted by DSC3

      The X5 is equipped with DSC III for its stability control system. The components are the
      same as the DSC III system (version 5.7) currently installed in the E38/E39 vehicles.


      ELECTRONIC BRAKE PROPORTIONING (EBV)
      Electronic brake proportioning allows the DSC system to adjust the braking force to the rear
      wheels based on the vehicle’s loading to maximize the braking force at all wheels.
      The DSC control module monitors the wheel speed sensors inputs when the brakes are
      applied, for activation of this feature. The control module compares the speed at which the
      front and rear axles are slowing down to determine vehicle loading.
      If the rear axle is slowing at a similar rate to the front, it indicates that the vehicle is loaded
      and more braking force can be applied to the rear calipers to slow and stop the vehicle.
      If the decel rate of the rear axle is much less than the front, the vehicle is lightly loaded and
      less force can be applied to the rear. If the same force were applied, then the vehicle could
      become unstable.

      OPERATION
      The values for the decel rate are programmed in the DSC control module. Equal force will
      be applied to the front and rear axles until the threshold values are exceeded. At this point,
      the DSC control module will cycle the inlet valves at the rear calipers to reduce the braking
      force on the rear axle
      sigpic

      Comment

      • ezaa
        BTCF Member
        • May 2013
        • 37
        • Pohjois-Pohjanmaa

        Originally posted by ezaa View Post
        Bemari alkoi oireilemaan. Tyhjäkäynnillä tärisyttää voimakkaasti autoa, muutenkin tyhjäkäynti heikko. Veto heikkoa, ei jaksa oikein kiihtyä, aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä? Samalla syttyi moottorin vikavalo. Vika tulpissa/puolissa? Auto 525i -03, menossa inspection huoltoon ensi viikolla.
        Itse itselleni vastaten, elikkä syylliseksi paljastui rikkoontunut 1. sylinterin sytytyspuola.

        Auto tällä hetkellä inspection II -huollossa. Kustannusarvio inspection II 350e ja puolan vaihto alle 100 euroa. Minkähintaisia muilla olleet nämä inspection huollot?

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4458
          • .

          Mikäs mahtaa kaverin e39 farkussa olla vikana.. räpsyttelee KAIKKIA valoja, mittariston, ajovalot, vilkut... kaikki. joku valomoduli yms menossa?

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            Originally posted by peto2 View Post
            No aikaa menee sen verran kun tiputtaa koko taka-akselin ja tankin pois

            Itse vedin apukuskin lokarin kautta taka-akselin takapuolelle ja siitä poikittain kuskinpuolelle, vanhat jämät jätin paikalleen.

            Mulla meni tunkin varassa tehdessä reilusti aikaa mutta nosturilla ja kunnon työkaluilla luulisin olevan n. 3h homma jos molemmat takimmaiset putket tekee uusiksi. :think
            Hmmm, tällä hetkellä korjaamolla auto ja puolisen tunnin päästä olisi aikaa kulunut 5h. Haiskahtaa vähän rahastukselle jos korjaamolla menee noin kauan.... soittoa odotellessa.
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • Jax_KiBez
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 2061
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Topi08 View Post
              Mikäs mahtaa kaverin e39 farkussa olla vikana.. räpsyttelee KAIKKIA valoja, mittariston, ajovalot, vilkut... kaikki. joku valomoduli yms menossa?
              Mulla oli tommosta ongelmaa kun akun maapiuha oli irtoamassa.
              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

              _____________________________________
              Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
              Tästä mun kaluston showroomiin
              Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

              Comment

              • Jasuuu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 773
                • Oulu

                530ia toukka, onko normaalia aivan vitin järkyttävä 13.5L/100km kulutus seka-ajossa ok? Köyhän kukkaro kuihtuu aika vauhtia. Vanoksen tiivisteet on menossa vaihtoon.

                Alla pyörii 225/50 17" hankookit, lueskelin että vaikuttaa turbiinin lukittumiseen, tuosta en osaa sanoa mitään kun ensimmäinen automaatti. Meno on kyllä tahmeaa pintakaasulla kaupungissa, joutuu painamaan kaasua aika reippaasti

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4978
                  • Paimio

                  Originally posted by Jasuuu View Post
                  530ia toukka, onko normaalia aivan vitin järkyttävä 13.5L/100km kulutus seka-ajossa ok? Köyhän kukkaro kuihtuu aika vauhtia. Vanoksen tiivisteet on menossa vaihtoon.

                  Alla pyörii 225/50 17" hankookit, lueskelin että vaikuttaa turbiinin lukittumiseen, tuosta en osaa sanoa mitään kun ensimmäinen automaatti. Meno on kyllä tahmeaa pintakaasulla kaupungissa, joutuu painamaan kaasua aika reippaasti
                  Ilmamassamittaria heittäisin ensimmäiksi ongelmaksi jos meno on tahmeaa ja kulutus suurta. Uutta mittaria kehiin niin kulutus voi tippua dramaattisestikin!
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Jasuuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2011
                    • 773
                    • Oulu

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Ilmamassamittaria heittäisin ensimmäiksi ongelmaksi jos meno on tahmeaa ja kulutus suurta. Uutta mittaria kehiin niin kulutus voi tippua dramaattisestikin!
                    Lisättävä tohon että salavalikosta katsottuna moottorin lämpötila heittelee ihan randomisti 87°c-107°c ajossa. Normisettii? Pitää varmaan tuota ilmamassamittaria ihmetellä, ei jätä vikakoodia?

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      Mikäs osa nyt on "takatukivarren laakerointi vasen takimmainen" vaikkapa motonetistä? Onko paha vaihtaa itse?

                      Mistäs 535:een saa etupäähän alustasarjan? Oikealla vuoto, mutta autossa jokin alustasatsi mistä ei mitään hajua niin varmaan pitää molemmat vaihtaa? Mikä on halvin ratkaisu tuohon?

                      onko se nyt tämä http://static1.motonet.fi/img/1/182495/500/182495.jpg ? Auton suuntaisesti menevä pusla jarrulevyn/navan juuressa.
                      Last edited by arpuC; 27-08-2015, 19:17.
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Jasuuu View Post
                        Lisättävä tohon että salavalikosta katsottuna moottorin lämpötila heittelee ihan randomisti 87°c-107°c ajossa. Normisettii? Pitää varmaan tuota ilmamassamittaria ihmetellä, ei jätä vikakoodia?
                        Massamittarista ei välttämättä jää vikakoodia.

                        Comment

                        • Jasuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 773
                          • Oulu

                          Elm327+torque ei ainankaan näytä mitään, liekko inpahommia sitten? Pitää vaihtaa ne vanoksen tiivisteet ja ihmetellä lisää:think Järkyttävältä tuntuu tuo kulutus vain vaikka onkin iso auto.
                          Last edited by Jasuuu; 27-08-2015, 21:33.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Jasuuu View Post
                            Elm237+torque ei ainankaan näytä mitään, liekko inpahommia sitten? Pitää vaihtaa ne vanoksen tiivisteet ja ihmetellä lisää:think Järkyttävältä tuntuu tuo kulutus vain vaikka onkin iso auto.
                            Inpa on tosiaan aika paljon parempi kuin elm 327 kapineet ja ei silläkään tosiaan välttämättä löydy maf koodia.

                            Comment

                            • Attekun
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1407
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by Jasuuu View Post
                              530ia toukka, onko normaalia aivan vitin järkyttävä 13.5L/100km kulutus seka-ajossa ok?
                              Mulla on 735i:ssä kaupungissa tuo 13,5L että aika kovalta tuntuu seka-ajoon.
                              Toyota Alphard MS
                              Peugeot e-2008
                              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                              Comment

                              • harriba
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 420
                                • Espoo

                                E34:ssä oli mulla aikoinaan alipainevuoto, jolloin moottorinohjaus tuuttasi hätäohjelmalla seosta rikkaammalle ja soppa maistui. Tuosta näkyi vikakoodi.

                                Maffia voi diagnosoida helposti, nyppää sen vaan irti ja kuulostelee muuttuiko moottorin käynti. Jos käynti ei muutu niin moottorinohjaus on jo todennut että maffin arvoihin ei ole luottamista, ja ajaa jollakin hätäohjelmalla jolla bensa saattaa maistua ja kulku olla kehnoa. Jos käynti heikkenee maffin irroituksella niin maf ei ole ainakaan ilmeinen ongelma.

                                Ennenkuin lähtee läjäämään konetta niin inpalla syytä lukea vikakoodit. Livedatastakin pitäisi voida päätellä pieniä imuvuotoja. Aikoinaan onnistuin E61:stä löytämään löysälle jääneen tötterön liittimen josta ei tullut vikakoodia, mutta toisinaan pientä hyytymistä kylmäkäynnistyksen jälkeen.
                                Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                                X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎