Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Jani_88 View Post
    Millä sanoilla etsisitte reaktiotangon puslia ebaysta?
    e39 querlenker gummi vois olla aika kova mutta et taida olla noita ikinä vaihtanut kun kysyt pelkkää puslaa?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Jani_88
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 367
      • jkl

      Eikös porukka vaihda noihin pelkkää puslaa? Ku täristää vähän jarruttaessa jne.. kaikki levyt vaihdettu tammikuussa. Vai onko järkevämpää vaihtaa koko tanko aina?

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5022
        • Paimio

        Onhan se nyt paljon helpompaa koko tanko vaihtaa, eivätkä ne puslatkaan ilmaisia ole.

        Ja onhan siinä hommaa varmaan ilman prässiä ainakin niitä irti saada tangosta...jos edes välttämättä saa? Itse ainakin koko tangot olen vaihtanut ihan suosiolla.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Pitäisi vaihtaa lomilla puhaltimen moottori kojelaudan alle.
          Alkuperäinen vai joku tarvike malli, kokemuksia kestävyydestä?
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • 523i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 319
            • Iisalmi

            Missä vika kun -97 523 vastaa kaasuun hitaasti? Esim kickdowniin voi mennä kaksikin sekunttia

            Comment

            • MaxSound
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 255
              • Kajaani

              Originally posted by Jasu View Post
              Pitäisi vaihtaa lomilla puhaltimen moottori kojelaudan alle.
              Alkuperäinen vai joku tarvike malli, kokemuksia kestävyydestä?
              KL:stä sai Bmw logoilla varustetun Valeon moottorin muistaakseni 160-170€. Tuo on ainakin hiljainen ja puolisen vuotta toiminut ongelmitta.

              Tuosta hyvät ohjeet vaihtohommaan.
              MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.


              Tuolla pari kuvaa tuosta omasta vaihdosta.
              E39 525DA Touring -01, 540tkm

              Comment

              • arpuC
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1377

                Paljonko täyteen ladatun akun lepojännite tulisi olla. Akkulaturi näyttää 12,8 ja 3/4 palkkia näytössä eikä parin tunnin aikana mennyt "full" asti tänä aikana. Pitäisi mennä full moodiin ja tämän jälkeen ylläpitomoodiin.
                Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                En löydä enää sun luo
                Teitkö sä tän tahallaan?
                Nyt kaikki palaa.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by arpuC View Post
                  Paljonko täyteen ladatun akun lepojännite tulisi olla. Akkulaturi näyttää 12,8 ja 3/4 palkkia näytössä eikä parin tunnin aikana mennyt "full" asti tänä aikana. Pitäisi mennä full moodiin ja tämän jälkeen ylläpitomoodiin.
                  Lepojännitettä ei voi heti latauksen jälkeen mitata. Jos akun jännite on latessa 12.8v, se ei ole vielä täynnä. Yleensä akkulaturi nostaa jännitteen jonnekkin 13.8-14.8v riippuen laturin asetuksista.

                  Jos käytössä on joku 3a laturi niin 100ah akkua saat sillä kyllä ladata melkoisen pitkään..
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • arpuC
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1377

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Lepojännitettä ei voi heti latauksen jälkeen mitata. Jos akun jännite on latessa 12.8v, se ei ole vielä täynnä. Yleensä akkulaturi nostaa jännitteen jonnekkin 13.8-14.8v riippuen laturin asetuksista.

                    Jos käytössä on joku 3a laturi niin 100ah akkua saat sillä kyllä ladata melkoisen pitkään..
                    Ok. Tyhjilläänhän tuo ei ollut, mutta tarkoitus oli elvytellä sitä talveksi, kun tuota pätkäajoa ja seisomista on paljon. 3,6a laturi kyseessä ja tolpastahan tuota latailin aina pari tuntia siirtämällä eteenpäin. Ihmettelin vain miksi se ei 2h aikana tehnyt, kuin 12,7->12,8 nousun. Pitää paremmalla ajalla sitten laittaa lataukseen....
                    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                    En löydä enää sun luo
                    Teitkö sä tän tahallaan?
                    Nyt kaikki palaa.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by arpuC View Post
                      Ok. Tyhjilläänhän tuo ei ollut, mutta tarkoitus oli elvytellä sitä talveksi, kun tuota pätkäajoa ja seisomista on paljon. 3,6a laturi kyseessä ja tolpastahan tuota latailin aina pari tuntia siirtämällä eteenpäin. Ihmettelin vain miksi se ei 2h aikana tehnyt, kuin 12,7->12,8 nousun. Pitää paremmalla ajalla sitten laittaa lataukseen....
                      No eihän noin pieni laturi nyt ihmeitä tee kahdessa tunnissa, jos tässä on kyseessä 100Ah akku.. C-tek esim sanoo 3.8A älylaturinsa soveltuvan vain 80Ah asti lataamiseen ja ylläpitoon 130Ah asti. Jos se akku oli vaikka 50% ladattu niin tuolla laturilla menisi yli 14h sen lataamiseen täyteen..
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • bemmidee
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 55
                        • stadi

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        No eihän noin pieni laturi nyt ihmeitä tee kahdessa tunnissa, jos tässä on kyseessä 100Ah akku.. C-tek esim sanoo 3.8A älylaturinsa soveltuvan vain 80Ah asti lataamiseen ja ylläpitoon 130Ah asti. Jos se akku oli vaikka 50% ladattu niin tuolla laturilla menisi yli 14h sen lataamiseen täyteen..
                        No tainnu c-tekin ohjeet hävitä mut ilmankos tais "muutama" vuorokaus vierähtää 220Ah akun latauksessa Mut hyvin toimi kuitenki. Kyllä se helposti normiakullakin liki vuorokauden lataa.

                        Comment

                        • ///JATKE
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2013
                          • 377
                          • Nokia

                          Mitäköhän puslaa lähdetään vaihtamaan, kun perä muljahtaa vaihtaessa pienemmälle, muljahdus on erittäin vahva, koko auto sinkoaa suuntaan x kun vaihtaa vaihdetta. Auton alla tutkineena en löytänyt mitään väljyyksiä, mutta tää on jo ihan järkyttävää.
                          Samalla menee iskarit ja yläpäätkin vaihtoon kun alkaa ääntämään, sekä murikan 3 puslaa, radalla vaihtaessa hieman paukahtaa.
                          E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                          Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by bemmidee View Post
                            No tainnu c-tekin ohjeet hävitä mut ilmankos tais "muutama" vuorokaus vierähtää 220Ah akun latauksessa Mut hyvin toimi kuitenki. Kyllä se helposti normiakullakin liki vuorokauden lataa.
                            Serkulla ei ainakaan kunnolla se pikku C-tek jaksanut 100Ah akkua ladata. Akku oli melko tyhjä, niin veti jossain 12-24h välillä vikatilaan. Taisi se saada sen sillä täyteen kun irroitti ja kytki uudelleen. Muistaakseni C-tekin latureissa on ajastimet jokaiselle vaiheelle ja ellei akku määräajassa saavuta määritettyä tasoa, menee laturi vikatilaan. Itsellä on 7A C-tek, joka sekään ei nyt mikään raketti ole 100Ah akun kanssa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • HC-Tuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 267
                              • Itärajalla

                              Touringin kontissa vettä. Mistä nuo vedet yleensä tulee sinne? Onko kattoluukussa monta vedenpoisto reikää? Etummaiset ainakin on auki mutta onko takaosassa lisää reikiä? Kattoluukun tiivisteen yhdistymiskohdassa on ainakin pieni rako ja joskus luukun verhoilu olikin märkä mutta nyt kun kokeilin niin kuivalta vaikuttaa. Kontin pohjakannen kun nostaa ja siinä on se välikansi ala niin se oli aika märkä.

                              Vinkkejä kuivaukseen/vuodon tilkitsemiseen otetaan vastaan.

                              Comment

                              • bemmidee
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 55
                                • stadi

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Serkulla ei ainakaan kunnolla se pikku C-tek jaksanut 100Ah akkua ladata. Akku oli melko tyhjä, niin veti jossain 12-24h välillä vikatilaan. Taisi se saada sen sillä täyteen kun irroitti ja kytki uudelleen. Muistaakseni C-tekin latureissa on ajastimet jokaiselle vaiheelle ja ellei akku määräajassa saavuta määritettyä tasoa, menee laturi vikatilaan. Itsellä on 7A C-tek, joka sekään ei nyt mikään raketti ole 100Ah akun kanssa.
                                Kyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsille Ollu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎