Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #46
    Millainen antenni sedanissa GSM puhelimelle tulee takalasiin? On vain liimajämät lasissa eli antenni on karannut jonnekin.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Haju69 View Post
      Millainen antenni sedanissa GSM puhelimelle tulee takalasiin? On vain liimajämät lasissa eli antenni on karannut jonnekin.
      Tuosta KLIK

      Ja kiinnitysteipit Nr.12
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #48
        Originally posted by Clavurion View Post
        Tuosta KLIK

        Ja kiinnitysteipit Nr.12
        Kiitoos.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Yvyvffyvig
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 23
          • Finland

          #49
          Bmw käyntihäiriö

          Moro! Tollasessa 520ia vm 2002 esiintyy käyntihäiriötä kylmänä, vaikka olisi ollut lohkolämmittimessäkin. Käynnistyksen jälkeen käynti muuttuu huonoksi, humppaa koko autoa ja saattaa sammuakin. Tällöin moottorin vikavalo syttyy, ja auto antaa kaksi vikakoodia. Lämpinänä auto toimii taas täysin normaalisti ja ei esiinny mitään ongelmia. Vaihdoin kolmossylinterin puolan sekä kaikki uudet sytytystulpat, mutta asialla ei ollut vaikutusta, edelleen herjaa vikaa sinnekin suuntaan. Tulpanrei'issä ei ollut öljyä, mutta kutossylinterin tulppa oli hieman normaalia tummempi. Voisiko joku auttaa mitä tuo toinen "MAP cooling control circuit signal high" mahtaa tarkoittaa? :think Ohessa vikakoodit.
          Attached Files
          Last edited by Yvyvffyvig; 08-03-2015, 18:50.

          Comment

          • Bisnes^
            Bimmer Rookie
            • May 2014
            • 82
            • uusimaa

            #50
            Mistä lähtisin etsimään vikaa kun mittaristo elää välillä omaa elämää. Välillä nopeus ja polttoaine mittari ei näytä mitään?

            Kyseessä 525D -98vm
            🚗

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by Bisnes^ View Post
              Mistä lähtisin etsimään vikaa kun mittaristo elää välillä omaa elämää. Välillä nopeus ja polttoaine mittari ei näytä mitään?

              Kyseessä 525D -98vm
              Syttyykö myös luistoneston ja absin valot? Voi olla vika takana kuskinpuolen abs-anturissa.

              Comment

              • mika_z
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 56
                • Kokkola

                #52
                Originally posted by Yvyvffyvig View Post
                Moro! Tollasessa 520ia vm 2002 esiintyy käyntihäiriötä kylmänä, vaikka olisi ollut lohkolämmittimessäkin. Käynnistyksen jälkeen käynti muuttuu huonoksi, humppaa koko autoa ja saattaa sammuakin. Tällöin moottorin vikavalo syttyy, ja auto antaa kaksi vikakoodia. Lämpinänä auto toimii taas täysin normaalisti ja ei esiinny mitään ongelmia. Vaihdoin kolmossylinterin puolan sekä kaikki uudet sytytystulpat, mutta asialla ei ollut vaikutusta, edelleen herjaa vikaa sinnekin suuntaan. Tulpanrei'issä ei ollut öljyä, mutta kutossylinterin tulppa oli hieman normaalia tummempi. Voisiko joku auttaa mitä tuo toinen "MAP cooling control circuit signal high" mahtaa tarkoittaa? :think Ohessa vikakoodit.
                Termostaatilta tulee tuo toinen vikakoodi. Sen ei pitäis kyllä tuohon käyntihäiriöön vaikuttaa. Itse lähtisin selvittämään polttoainepuolelta tuota ongelmaa, sieltä ainakin nuo misfiret yleensä tulee. Poltoainesuodatin ja pumppu on potentiaalisia vikakohteita. Toki tätä ennen kannattaa selvittää ettei ole imuvuotoja missään.
                Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                Comment

                • KimmoKoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 206
                  • Oulu / Suomussalmi

                  #53
                  Pieni tyhmä kysymys. Auto on tehtaan alkuperäinen M-sport, jolloin iskarit ja jousetkin ovat ilmeisesti mallia "sport".
                  Olisi piakkoin uusien iskareiden osto edessä ja nyt mietin mitä kannattaisi tilailla siihen ja mistä?:think

                  Pieni kolina kuuluu töyssyissä, vaihdoin jo koiranluut ja muualla ei tunnosta väljää olevan. Epäilen, että iskarit ja yläpään laakerit alkaa olla finaalissa.
                  E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                  E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                  Ex:
                  E39 523iA -00 Touring
                  E39 520i
                  E38 728i
                  E39 523i

                  Comment

                  • Hhenkkka
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 46
                    • Espoo

                    #54
                    Mistä kohtaa löytyy 528i :ssä sähköinen lisävesipumppu(auxiliary water pump)? Näkyykö päältä päin vai pitää kömpiä auton alle?

                    Scanneri antoi vikakoodin siitä ja lisäksi jäähdytinnestettä vuotaa jostakin, hyvällä tuurilla olisi tämä lisäpumppu. Huollossa oli ollut toista tuntia paineistuksessa ja väittivät ettei ulkoisesti ole mitään vuotoa.. Kaikki mahdolliset paikat pitää tutkia ennenkuin alkaa suunnittelemaan kansipahvin vaihtoa

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      #55
                      Originally posted by Hhenkkka View Post
                      Mistä kohtaa löytyy 528i :ssä sähköinen lisävesipumppu(auxiliary water pump)? Näkyykö päältä päin vai pitää kömpiä auton alle?

                      Scanneri antoi vikakoodin siitä ja lisäksi jäähdytinnestettä vuotaa jostakin, hyvällä tuurilla olisi tämä lisäpumppu. Huollossa oli ollut toista tuntia paineistuksessa ja väittivät ettei ulkoisesti ole mitään vuotoa.. Kaikki mahdolliset paikat pitää tutkia ennenkuin alkaa suunnittelemaan kansipahvin vaihtoa
                      Kuljettajan puolen iskaritornissa kiinni hieman alempana kuin IMM ja kaasuläppäkotelo.

                      Onko vaihdettu termarin koteloa lähiaikoina? Niitä on kieroja uutuuttaan ja tuppaavat vuotamaan.
                      Last edited by Haju69; 10-03-2015, 06:20.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        #56
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Kuljettajan puolen iskaritornissa kiinni hieman alempana kuin IMM ja kaasuläppäkotelo.

                        Onko vaihdettu termarin koteloa lähiaikoina? Niitä on kieroja uutuuttaan ja tuppaavat vuotamaan.
                        TU:ssa kiertovesipumppu on syylärin vasemmassa taka alareunassa
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Hhenkkka
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 46
                          • Espoo

                          #57
                          Edellisen omistajan toimesta vaihdettu termostaatin kotelo, termostaatti ja tiivisteet. Oli kuulemma silloin vuotanut. Joulusta lähtien, kun auton ostin, on tullut lisäiltyä silloin tällöin nestettä. Koitin jopa samaa kikkaa mikä toimi e46 318 :ssa vuodon lopettamiseksi; pullollinen nestemäistä paikkausainetta jäähdytinnesteen sekaan. Tässä tapauksessa siitä sekosi vaan lämpötila-anturi hetkellisesti

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #58
                            Originally posted by Hhenkkka View Post
                            Edellisen omistajan toimesta vaihdettu termostaatin kotelo, termostaatti ja tiivisteet. Oli kuulemma silloin vuotanut. Joulusta lähtien, kun auton ostin, on tullut lisäiltyä silloin tällöin nestettä. Koitin jopa samaa kikkaa mikä toimi e46 318 :ssa vuodon lopettamiseksi; pullollinen nestemäistä paikkausainetta jäähdytinnesteen sekaan. Tässä tapauksessa siitä sekosi vaan lämpötila-anturi hetkellisesti
                            Onko sinulla nyt TU kone vai vanhempi? Siinä on erilainen termarin kotelo. Vanhemmassa tuo ongelma noiden uusien koteloiden suhteen. Jos vanhempi niin katsoppa onko termarikotelon alla tippaa.. Ja ne paikkausaineet pitäisi jättää sinne kaupanhyllylle.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Hhenkkka
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 46
                              • Espoo

                              #59
                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Onko sinulla nyt TU kone vai vanhempi? Siinä on erilainen termarin kotelo. Vanhemmassa tuo ongelma noiden uusien koteloiden suhteen. Jos vanhempi niin katsoppa onko termarikotelon alla tippaa.. Ja ne paikkausaineet pitäisi jättää sinne kaupanhyllylle.
                              Unohtui mainita, siis kyseessä on vanhempi malli. Joo siinä e46 :ssa alko loppumaan jo ideat kun kaikenlaista tutkittiin ja pari muovi/kumiosaa vaihdettiinkin. Päätin sitten ottaa riskin ja kokeilla ihmepelastusta tähänkin

                              Comment

                              • Jani_88
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 367
                                • jkl

                                #60
                                Sigun laitteessa on vaihdekepin keskitys probleemaa, eli vapaalla ollessaan suoraan eteenpäin painaessa, tahtoo vitonen mennä sisään. Eli luultavasti olisi 5-vaihteen palautusholkin hiontaa luvassa. Vanhoista ketjuista mistä asiaa luin, niin oli jo kuvat hävinny bittiavaruuteen. Onko kenelläkään kyseisestä rempasta kuvia? Riittääkö tosiaan pelkkä holkkien hionta, vai kannattaako samalla jotain vaihtaa uuteen? Kytkin nyt varmaan kannattaa samalla laittaa, mitä muuta? Mitäs kytkintä kannattas laittaa, luk, sachs vai jotain muuta? Ebaysta meinasin tilata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎