Onkos kenelläkään tietoa nokkapellin kuskinpuolen lukon irrottamisesta?
Itse purin omasta viime kesänä molemmat irti. Ovat kolmella torxilla kiinni. Vaativat tosin lukkopellin löysäämisen/irroituksen, jos auto on muuten nipussa. Eli umpiot pois, sitten kuskinpuolen lukosta 3 torxia, lukkopellin päistä löysälle ne 10mm pultit, munuaisten kohdalta ne muovinastat pois. Lopuksi vielä pitää vapauttaa ne syylärin yläkiinnikkeet lukkopellistä. Sitten vaan lukon vaihto ja auto nippuun. Kannattanee tosin samalla vaihtaa ne vaijerit, niin ei heti tarvitse uudestaan purkaa. Itsellä jumitti ruostunut vaijeri lukot ja konepeltiä ei saanut kunnolla enää lukkoon. Uusilla vaijereilla ja rasvauksella toimivat normaalisti.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Searchilla hajanaista tietoa etsitty, mutta turhaan.
Eli olisiko kasvaneeseen öljyn syöntiin mahdollinen syypää rikkinäinen separaattori?
Jotkut sanoo että vaikuttaa merkittävästi ja jotkut syyllistää vvkumeja.
Venttiilivarrenkumeja epäilen koska kansiremontti on tuohon tehty vähänaikaa sitten.
Searchilla hajanaista tietoa etsitty, mutta turhaan.
Eli olisiko kasvaneeseen öljyn syöntiin mahdollinen syypää rikkinäinen separaattori?
Jotkut sanoo että vaikuttaa merkittävästi ja jotkut syyllistää vvkumeja.
Venttiilivarrenkumeja epäilen koska kansiremontti on tuohon tehty vähänaikaa sitten.
Koneena m52b28 240tkm
Ei tiputa maahan asti? Tänään vaihdoin omaani öljynsuodattimen jalan tiivisteen ja vanoksen letkun. Öljyä meni 1L/1000km.
Ei tiputa maahan asti? Tänään vaihdoin omaani öljynsuodattimen jalan tiivisteen ja vanoksen letkun. Öljyä meni 1L/1000km.
Ainoa mitä oon huomannu ni tuo ohjaustehostimen letku, pistin separaattorin tilaukseen letkuineen kun ei paljoa näköjään kustantanut. Pitää tutkia vuotaako kumpikaan niistä, vanoksen letkulla tarkoitat sitä banjoliittimellä varustettua letkua?
Ainoa mitä oon huomannu ni tuo ohjaustehostimen letku, pistin separaattorin tilaukseen letkuineen kun ei paljoa näköjään kustantanut. Pitää tutkia vuotaako kumpikaan niistä, vanoksen letkulla tarkoitat sitä banjoliittimellä varustettua letkua?
Mistähän tuon separaattorin sai M52B20 koneeseen tilattua halvimmalla? onko siihen esim ebayssa olemassa jotain korjauspakettia kaikkine hiluineen halvemmalla vai kannattaako mennä suoraan KL-tiskille? Omassa autossa öljynkulutus on mitä hirvein ja pientä nykimistä alakierroksilla. Ajettu kuitenkin jo 350tkm. Palanut öljy haisee aika ajoin mutta ei savuta juurikaan vaikka viimeisen 8tkm aikana on mennyt melkein 5l öljyä...
[QUOTE=Byge;3516513]Mistähän tuon separaattorin sai M52B20 koneeseen tilattua halvimmalla? onko siihen esim ebayssa olemassa jotain korjauspakettia kaikkine hiluineen halvemmalla vai kannattaako mennä suoraan KL-tiskille? Omassa autossa öljynkulutus on mitä hirvein ja pientä nykimistä alakierroksilla. Ajettu kuitenkin jo 350tkm. Palanut öljy haisee aika ajoin mutta ei savuta juurikaan vaikka viimeisen 8tkm aikana on mennyt melkein 5l öljyä...[/QUOTE
Jos sisälle haisee öljy niin venakopan tiiviste vuotaa pakosarjan päälle? Itellä oli sama ongelma tosin kasi koneen kanssa.
Mistähän tuon separaattorin sai M52B20 koneeseen tilattua halvimmalla? onko siihen esim ebayssa olemassa jotain korjauspakettia kaikkine hiluineen halvemmalla vai kannattaako mennä suoraan KL-tiskille? Omassa autossa öljynkulutus on mitä hirvein ja pientä nykimistä alakierroksilla. Ajettu kuitenkin jo 350tkm. Palanut öljy haisee aika ajoin mutta ei savuta juurikaan vaikka viimeisen 8tkm aikana on mennyt melkein 5l öljyä...
Mittariston piilovalikosta katsellessa öljyn lämmöt seilaa edestakaisin joten onhan siellä anturi oltava.
onko mahdollisesti integroitu öljyntason anturiin?
Ei ole öljynlämpöanturia E39, edes M-mallissa vaikka siinä on olevinaan mittari sille.
Se lukema on laskennallinen arvioitu öljyn lämpötila joka perustuu ehkä mahdollisesti ainakin veden lämpötilaan, öljynpinta-anturin vastukseen, imuilman lämpötilaan yms.
Jonkun teorian mukaan vanos käyttäisi tuota öljyn laskennallista lämpötilaa johonkin, mutta itselläni se näyttää -48c jatkuvasti kun on kyrvähtänyt tuo öljynpinnan anturi eikä tunnu mitenkään vaikuttavan menoon.
Comment