E39 530d ilmamassamittarin vaihtaminen
Omassa E39 530d:ssä on oireena sellainen, että on ilmamassamittarin liitin kiinnitettynä tehoton ja savuttaa kuin ruuvattu vanha diesel-Mersu Liittimen irti nappaamalla ei savuta muuta kuin normaalisti täyskaasukiihdytyksessä, ja tehotkin palaavat lähes normaaleiksi. Ilmeisesti ilmamassamittari on tullut tiensä päähän?
Mitenkä se oli, että pitikö E39:ssä ilmamassamittarin vaihdon yhteydessä nollata mukaumat tai koodata DDE uudestaan tms., vai riittääkö uuden, alkuperäisen osan paikalleen nakkaaminen? Ts. vaatiiko piuhan päässä käyttöä lainkaan?
Omassa E39 530d:ssä on oireena sellainen, että on ilmamassamittarin liitin kiinnitettynä tehoton ja savuttaa kuin ruuvattu vanha diesel-Mersu Liittimen irti nappaamalla ei savuta muuta kuin normaalisti täyskaasukiihdytyksessä, ja tehotkin palaavat lähes normaaleiksi. Ilmeisesti ilmamassamittari on tullut tiensä päähän?
Mitenkä se oli, että pitikö E39:ssä ilmamassamittarin vaihdon yhteydessä nollata mukaumat tai koodata DDE uudestaan tms., vai riittääkö uuden, alkuperäisen osan paikalleen nakkaaminen? Ts. vaatiiko piuhan päässä käyttöä lainkaan?
Comment