Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mitrunhe
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 19
    • Kajaani

    E39 530d ilmamassamittarin vaihtaminen

    Omassa E39 530d:ssä on oireena sellainen, että on ilmamassamittarin liitin kiinnitettynä tehoton ja savuttaa kuin ruuvattu vanha diesel-Mersu Liittimen irti nappaamalla ei savuta muuta kuin normaalisti täyskaasukiihdytyksessä, ja tehotkin palaavat lähes normaaleiksi. Ilmeisesti ilmamassamittari on tullut tiensä päähän?

    Mitenkä se oli, että pitikö E39:ssä ilmamassamittarin vaihdon yhteydessä nollata mukaumat tai koodata DDE uudestaan tms., vai riittääkö uuden, alkuperäisen osan paikalleen nakkaaminen? Ts. vaatiiko piuhan päässä käyttöä lainkaan?
    E34 525i M50B25 '91 Nauticgrün
    Ex: E39 530dT '01 M-Sport Cosmosschwartz metallic
    Ex: E34 535i '91 Diamantschwarz metallic

    Comment

    • opTA
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 924
      • Suomi

      Originally posted by Bmw Master View Post
      http://prussianmotors.com/empower/images/inv_002991.jpg

      Johdot poikki, tinaus ja kutistesukka päälle?
      ..mjoo-o, diy-meininki.. Teoriassa toimii mutta toteutus ja käytön toimivuus (,,kulkevatko kaikki johdot samalla tavalla molemmissa ballasti/adapterijohdoissa), siihen en ota kantaa/vastuuta.
      Last edited by opTA; 05-07-2015, 15:00.

      Comment

      • cape
        Newbiemmer
        • Aug 2012
        • 25
        • Riihimäki

        ilmastointi

        528iA -99 ilmastoinnin kylmäaineen määrä? carcom näytti 8/98 eteen päin 750g ja vanhempiin jotain 1400g. Autosta tuli 1300g mutta olis kiva saada varmuus paljon pitää olla koska kompura hajosi ja nyt uusi kiinni. Ja mieleen tuli että oisko ylitäyttö rikkonut tuon vanhan kompuran.

        Nyt siis uusi kompura jo kiinni ja 750g ainetta koneessa mutta ei tuu kylmää. Kompura kyllä naksahtaa päälle. Ihme sihinä kyllä kuuluu autossa sisällä kun kompura lähtee pyörimään. Viittaako tämä aineen vähyyteen vai vuotoon jossain? Ois kiva saada pelittään tai joutuu vaihtaa takas volvoon!

        edit: ennen kompuran hajoamista ilmastointi siis puhalsi hyvin kylmää ja pelitti muutenkin hyvin.
        Last edited by cape; 05-07-2015, 15:47.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by cape View Post
          528iA -99 ilmastoinnin kylmäaineen määrä? carcom näytti 8/98 eteen päin 750g ja vanhempiin jotain 1400g. Autosta tuli 1300g mutta olis kiva saada varmuus paljon pitää olla koska kompura hajosi ja nyt uusi kiinni. Ja mieleen tuli että oisko ylitäyttö rikkonut tuon vanhan kompuran.

          Nyt siis uusi kompura jo kiinni ja 750g ainetta koneessa mutta ei tuu kylmää. Kompura kyllä naksahtaa päälle. Ihme sihinä kyllä kuuluu autossa sisällä kun kompura lähtee pyörimään. Viittaako tämä aineen vähyyteen vai vuotoon jossain? Ois kiva saada pelittään tai joutuu vaihtaa takas volvoon!

          edit: ennen kompuran hajoamista ilmastointi siis puhalsi hyvin kylmää ja pelitti muutenkin hyvin.
          Oikea määrä lukee tarrassa konehuoneessa mikäli tallessa. Sihinä viittaa vähäiseen määrään.
          Last edited by peto2; 05-07-2015, 17:09.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • D//Power02
            Bimmer Rookie
            • Nov 2014
            • 55
            • Vaasa

            Saako -02 530dA Touringista käynnistyksen estoa kotikonstein pois vai pitääkö auto hinata piuhan päähän?

            Autoon vaihdettiin uudet öljyt, sekä nollattiin huotovälin osoitin, jonka jälkeen sytytysvirta menee päälle, mutta ei startin solenoidi edes naksahda, kun kääntää avaimen starttiasentoon.

            On kokeiltu molemmilla avaimilla, eikä kummallakaan starttaa.
            Last edited by D//Power02; 05-07-2015, 18:49.
            -91 518i E34

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by D//Power02 View Post
              Saako -02 530dA Touringista käynnistyksen estoa kotikonstein pois vai pitääkö auto hinata piuhan päähän?

              Autoon vaihdettiin uudet öljyt, sekä nollattiin huotovälin osoitin, jonka jälkeen sytytysvirta menee päälle, mutta ei startin solenoidi edes naksahda, kun kääntää avaimen starttiasentoon.

              On kokeiltu molemmilla avaimilla, eikä kummallakaan starttaa.
              Piuhan päähän. En tunne Vaasan harrastajia mutta näppärällä harrastajalla saattaa olla sopivat piuhat ja softat. Ei välttämättä marmorille tarvii viedä.
              Last edited by peto2; 05-07-2015, 20:28.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • D//Power02
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 55
                • Vaasa

                Tämä olikin mielessä. Kaiketi, kun avaimen käänsi startille, niin kaikki valotkin himmeni aika kovasti, joten ensi hätään kokeillaan ladata akku täyteen.
                -91 518i E34

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by D//Power02 View Post
                  Tämä olikin mielessä. Kaiketi, kun avaimen käänsi startille, niin kaikki valotkin himmeni aika kovasti, joten ensi hätään kokeillaan ladata akku täyteen.
                  No juu. Tyhjän akun mahdollisuus kannattaa ensin sulkea pois.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by opTA View Post
                    ..mjoo-o, diy-meininki.. Teoriassa toimii mutta toteutus ja käytön toimivuus (,,kulkevatko kaikki johdot samalla tavalla molemmissa ballasti/adapterijohdoissa), siihen en ota kantaa/vastuuta.
                    Sitä vähän mietin, aika iso jännite niin kestääkö tinaus?

                    Originally posted by cape View Post
                    528iA -99 ilmastoinnin kylmäaineen määrä? c
                    750g +-10g.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Sitä vähän mietin, aika iso jännite niin kestääkö tinaus?
                      Kestää. E38:sta korahti orggis syttimet ja ei ollu valmista adapterijohtoja siihen hätään, niin tinasin orggisliittimistä noille tarvikeballasteille adapterit. Toimii edelleen... Ballastit pitäs vain uusia.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Sitä vähän mietin, aika iso jännite niin kestääkö tinaus?
                        Miksei kestäisi? En keksi yhtään syytä miksi ei kestäisi, jos juotos on tehty kunnolla. Juotostinan sulamislämpötila on yleensä korkeampi kuin johdoneristeen lämmönkesto (tina ~180C-350C riippuen käytetystä seoksesta). Juottamalla tehty liiton on luotettavampi liitos kuin liittimillä tehty.
                        Last edited by HTK12; 05-07-2015, 22:19.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Sitä vähän mietin, aika iso jännite niin kestääkö tinaus?
                          Jännitteellä ei ole mitään vaikutusta tinauksen tai minkään muunkaan liitoksen kestävyydelle, virta taasen onkin eri juttu. Korkea jännite voi aiheuttaa läpilyönnin varsinkin kun yleisimmät kutistesukat on speksattu vain 1000v asti.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Korkea jännite voi aiheuttaa läpilyönnin varsinkin kun yleisimmät kutistesukat on speksattu vain 1000v asti.
                            Syttymisjännite ~25000v? Teippiä eristeeksi?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Miksei kestäisi?
                              Ilmaisin huonosti, tarkoitin yleensä tuollaisen "virityksen" tekoa korkeajännitteiseen johtoon.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Ilmaisin huonosti, tarkoitin yleensä tuollaisen "virityksen" tekoa korkeajännitteiseen johtoon.
                                Tekee homman kunnolla, eli laittaa sellaista kutistesukkaa, joka eristää riittävästi (http://www.ketolainen.com/index.php?...=index&cPath=8). Hommat kun voi tehdä kunnolla tai sitten hutiloiden. Jos tehdään niin tehdään kunnolla tai jätetään tekemättä. Toki monet tekee mitä ihmeellisempiä virityksiä autoihinsa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎