E39 530d ilmamassamittarin vaihtaminen
Omassa E39 530d:ssä on oireena sellainen, että on ilmamassamittarin liitin kiinnitettynä tehoton ja savuttaa kuin ruuvattu vanha diesel-Mersu
Liittimen irti nappaamalla ei savuta muuta kuin normaalisti täyskaasukiihdytyksessä, ja tehotkin palaavat lähes normaaleiksi. Ilmeisesti ilmamassamittari on tullut tiensä päähän?
Mitenkä se oli, että pitikö E39:ssä ilmamassamittarin vaihdon yhteydessä nollata mukaumat tai koodata DDE uudestaan tms., vai riittääkö uuden, alkuperäisen osan paikalleen nakkaaminen? Ts. vaatiiko piuhan päässä käyttöä lainkaan?
Omassa E39 530d:ssä on oireena sellainen, että on ilmamassamittarin liitin kiinnitettynä tehoton ja savuttaa kuin ruuvattu vanha diesel-Mersu
Mitenkä se oli, että pitikö E39:ssä ilmamassamittarin vaihdon yhteydessä nollata mukaumat tai koodata DDE uudestaan tms., vai riittääkö uuden, alkuperäisen osan paikalleen nakkaaminen? Ts. vaatiiko piuhan päässä käyttöä lainkaan?
Teoriassa toimii mutta toteutus ja käytön toimivuus (,,kulkevatko kaikki johdot samalla tavalla molemmissa ballasti/adapterijohdoissa), siihen en ota kantaa/vastuuta.


Comment