memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannnu78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 150
    • Tampere

    Originally posted by Clavurion View Post
    Siilille ei tarvi tehdä mitään. Nimenomaan nuo liittimenpuoleiset naaras-pinnit siellä on ongelma. Liitinrungon mukana ei tule pinnejä. Periaatteessa runkoa et tarvitse, jos saa vanhat pinnit siitä irrotettua. Niitä pinnejä on sitten kolmelle eri johtopaksuudelle tehtynä. Laita auton runkonumero tai muuten tarkemmat speksit (manuaali vai automaatti-ilmastointi), niin voidaan ihmetellä oikeat palikat.
    Auton Specksit : WBADS21040GS34068

    Käyttöönotto:5/2003

    M54b22 koneinen automaatti bensa

    manuaali-ilmastointi

    saisko noilla ongittua palikat?

    ps.mielellään sen rungonkin hommaan koska maalaisuuteni intuitio sitä huutaa

    onko hintatasosta hajua ?

    kiitos jo etukäteen avusta

    saako noita muuten muualta kun marmorilta ? esim Kl-varaosat kl-varaosat rocks marmorille en mielellään jenejä kantas
    Last edited by jannnu78; 11-01-2016, 17:34.

    Comment

    • AEP
      BTCF Member
      • Jul 2013
      • 216
      • Hämeenlinna

      Originally posted by AEP View Post
      Hyvin alkoi tämä vuosi.
      Elikkä -02 530dA, surullisen kuuluisa GM- vaihdelaatikko päätti hävittää pykälät ja tuupata vaihteistoöljyt pihalle. En sen paremmin ole ehtinyt tutkimaan mistä öljyt ulos tuli. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Liekkö pakkasella jotain tekemistä asian kanssa kun sen nyt teki, -26c.
      Elikkäs tänään vähän tuota tuossa pihalla tutkin, on tullut öljyt pihalle laatikon etupäästä, suorakulmion muotoisesta reijästä. Tuossa tilassa siis momentinmuunnin? Eikä siellä pitäisi öljyä olla? Liekkö siis momentinmuuntimen takana oleva stefa pettänyt? Laatikkohan siitä tarvitsee nyt jokatapauksessa purkaa pois. Pitäisikö siinä reijässä olla jokin peitelevy tms?
      F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
      L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
      E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

      E39 B10 -02 Touring Titansilber
      E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
      E46 318i -98 Sedan Farngrün
      E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
      E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by AEP View Post
        Elikkäs tänään vähän tuota tuossa pihalla tutkin, on tullut öljyt pihalle laatikon etupäästä, suorakulmion muotoisesta reijästä. Tuossa tilassa siis momentinmuunnin? Eikä siellä pitäisi öljyä olla? Liekkö siis momentinmuuntimen takana oleva stefa pettänyt? Laatikkohan siitä tarvitsee nyt jokatapauksessa purkaa pois. Pitäisikö siinä reijässä olla jokin peitelevy tms?
        Todennäköisesti pääakselin stefa pettänyt. Tuskin vuoto on momentinmuuntimesta, mutta harkitsisin vahvasti sen uusimista samalla vaivalla, kun se on kuitenkin näiden laatikoiden tyypillisin surman aiheuttaja. Ei siinä reiässä kuulukaan olla mitään peitelätkää.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by jannnu78 View Post
          saisko noilla ongittua palikat?
          1 pc. 61138377762 Socket housing
          4 pc. 61131376206 Snap-in receptacle 2.5 (2,5-4,0 mm²)
          1 pc. 61131376202 Snap-in receptacle 2.5 (0,5-1,0 mm²)

          Osat merkkarilta muutaman euron. (Liikkeestä riippuen voi kylläkin olla, että myyvät noita vain isompina kampoina, jossa useampi pinni samassa.) Mielellään noiden pinnien kanssa kannattaisi olla kunnon rullaavat pihdit, niin saa kunnollisen liitoksen tehtyä. Jos pienikin mahdollisuus, että pihtejä voisi joskus jatkossakin tarvita, niin yksi järkevänhintainen vaihtoehto on Kamasa K248, jossa vaihtokärjet yleisimmille liitintyypeille.
          Last edited by Clavurion; 11-01-2016, 19:01.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Bmw e39 525
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 10
            • Porvoo

            Originally posted by Bmw e39 525 View Post
            Tarviis vähän asiantuntijoiden apua. Autona 530 da e39 01. Autolla outoja oire ilmennyt. Yleensä ilmenee n80 km vauhdissa.. Siis kun vauhtia on n.80 kun pitäisi ruveta kiihdyttänään ylämäkeen niin kaasua painaessa ei mitään tapahdu.. Vauhti vaan hiipuu vaikka kaasu pohjassa.. Kierrokset ei nouse edes.. Tekee tuota silloin tällöin.. Pakkasilla lisääntynyt.. Jos jollakulla ois vaikka ollut samanlaisia oireita.. Kiitoksia etukäteen..

            Kenelläkään samonlaisia ongelmia ollut?

            Comment

            • Powr
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2008
              • 1589
              • Kankaanpää

              Noniin nyt sain jakopään ja muut isot rempat tehtyä 540:iin. Ainoa ongelma on enään että laturi ei lataa. Laturin valo palaa mittaristossa ja akulle ei tule akun oman jännitteen lisäksi mitään.

              Vaihdoin laturiin hiilet ja säätimen sisältävän paketin. Ei vaikutusta. Mittailin herätteet johdoista. Vihreään tulee akun jännite ja siniseen 0.85v oli auto käynnissä tai ei.

              Voiko laturi kärvähtää muutenkin kuin säätimestä ja hiilistä vai täytyykö ruveta ettiin vikaa muualta?

              Ja kone tosiaan m62b44
              Last edited by Powr; 13-01-2016, 16:27.
              "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

              Comment

              • Jani_88
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 367
                • jkl

                On tuo apparin oven alareuna jo aika pahannäköinen ku tänään sitä nosturilla ihmettelin.. olisko järkevää paikkamaalauttaa (lähtenyt siis perinteisesti kukkii sieltä alasaumasta oven sisäpuolelta) vai hommata ehjä uus ovi?

                Comment

                • jannnu78
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 150
                  • Tampere

                  Originally posted by Jani_88 View Post
                  On tuo apparin oven alareuna jo aika pahannäköinen ku tänään sitä nosturilla ihmettelin.. olisko järkevää paikkamaalauttaa (lähtenyt siis perinteisesti kukkii sieltä alasaumasta oven sisäpuolelta) vai hommata ehjä uus ovi?

                  peruskauraa E39:sissä , kuskin puolelta kukkii mielestäni helpommin kun ojanpuolelta . osaava maalari"rajaa maalauksen esim kylkilistaan asti " ja vähän suhteita niin tulee aikalailla halvemmaksi kun täysin uusi ovi . eihän se ovi mätä ole vaikka kittisauma irvistää .
                  Last edited by jannnu78; 14-01-2016, 09:45.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Joka tapauksessa se oven alasauma pitää avata ja poistaa ruoste sieltä. Omassa noin 3 vuotta sitten korjautin kaikkien ovien alasaumat noin. Ulkopuolelta maalausraja kylkilistan alle. Virheettömänä ovat toistaiseksi kestäneet. Jos sauma on päässyt jo pahasti ruostumaan, niin ruosteiden puhalluksen jälkeen materiaali voi käydä jo liian ohueksi.
                    Last edited by Clavurion; 14-01-2016, 12:10.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • JL89
                      Newbiemmer
                      • Jan 2015
                      • 27
                      • Pori

                      Puuuuh. Alkaa nyt vähän usko jo horjumaan tän vehkeen kanssa eikä oikeen tiedä ketä/mihin uskoa.

                      530d-00 facelifti. Kone vaihdettu viime vuoden loka/marraskuun vaihteessa ja silloin sen yhteydessä mainittu että yhdessä suuttimessa on pientä ohivuotoa. Mun omistuksen aikana aina ollut vähän normaalia pidempi startti.

                      Nyt pakkasilla ei lähtenyt enää käyntiin, paitsi ^bräkleeneri kikalla.
                      Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
                      Vein auton aamulla (eri)pajalle, ei kahdeksaan tuntiin kuulunut mitään ja soittelin perään. Sano että suuttimet on ihan ok. Olivat korjausarvot mitanneet. Jotain nafta vuotoa oli jostain löydetty ja letkuklemmaria sitten loppuaika kiristelty. Sano ajavansa auton ulos ja soittavansa aamulla mitä sanoo..

                      En näitten päälle juuri mitään ymmärrä mutta eikös noi kaks mittausta meinaa vähän eri asioita?

                      Auto toimii muuten täysin normaalisti. Ei humppaa tyhjäkäynnit, ei präkää kiihdyttäessä tms. Ainoastaan tuo kylmän moottorin käynnistys ei onnistu.

                      Vaikuttaako nimenomaan toi ohivuoto juuri tähän ettei se käynnisty? Ja jos olis noi korjausarvot pielessä niin oireilis muutenkin? Eli sieltä vois suutin/met olla valmiit jos ovat vaan ne korjausarvot ottaneet? Kö?

                      Varmistaako/pois sulkeeko tuo bräkleener kikka jotain tai se että auto muuten toimii ja ei vaan kylmällä lähde?
                      Last edited by JL89; 14-01-2016, 19:54.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by JL89 View Post
                        Puuuuh. Alkaa nyt vähän usko jo horjumaan tän vehkeen kanssa eikä oikeen tiedä ketä/mihin uskoa.

                        530d-00 facelifti. Kone vaihdettu viime vuoden loka/marraskuun vaihteessa ja silloin sen yhteydessä mainittu että yhdessä suuttimessa on pientä ohivuotoa. Mun omistuksen aikana aina ollut vähän normaalia pidempi startti.

                        Nyt pakkasilla ei lähtenyt enää käyntiin, paitsi ^bräkleeneri kikalla.
                        Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
                        Vein auton aamulla (eri)pajalle, ei kahdeksaan tuntiin kuulunut mitään ja soittelin perään. Sano että suuttimet on ihan ok. Olivat korjausarvot mitanneet. Jotain nafta vuotoa oli jostain löydetty ja letkuklemmaria sitten loppuaika kiristelty. Sano ajavansa auton ulos ja soittavansa aamulla mitä sanoo..

                        En näitten päälle juuri mitään ymmärrä mutta eikös noi kaks mittausta meinaa vähän eri asioita?

                        Auto toimii muuten täysin normaalisti. Ei humppaa tyhjäkäynnit, ei präkää kiihdyttäessä tms. Ainoastaan tuo kylmän moottorin käynnistys ei onnistu.

                        Vaikuttaako nimenomaan toi ohivuoto juuri tähän ettei se käynnisty? Ja jos olis noi korjausarvot pielessä niin oireilis muutenkin? Eli sieltä vois suutin/met olla valmiit jos ovat vaan ne korjausarvot ottaneet? Kö?

                        Varmistaako/pois sulkeeko tuo bräkleener kikka jotain tai se että auto muuten toimii ja ei vaan kylmällä lähde?
                        Onko ne nyt mitanneet suuttimien ohivuodot? Korjausarvoja kun ei mitata, ne katotaan testerillä.

                        Eiköhän tässä olisi viisainta sopia jonkun foorumilaisen kanssa, että katselisitte vähän live-dataa? Sieltä katsoo käynnistettäessä pre-supply ja rail paineet, sekä käynnissä sitten ne korjausarvot (tyhjäkäynnillä, ajossa ja kunnon kiihdytyksessä). Lisäksi sitten kannattaisi mitata ne ohivuodot. Ei ole paha homma ja tältäkin foorumilta löytyy muistaakseni kuvalliset ohjeet. Ohivuotoa ei saa olla yli 20ml/2min.

                        Ellen nyt väärin muista, pitää rail-painetta olla käynnistettäessä vähintää se 350bar, että lähtee käyntiin. Korjaamoilla monesti ei välttämättä ole tietotaitoa ratkoa näitä ongelmia tehokkaasti.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • JL89
                          Newbiemmer
                          • Jan 2015
                          • 27
                          • Pori

                          ^
                          Juu siis tämä koneen vaihtanut paja on ilmeisesti mitannut ne ohivuodot(kin) silloin.

                          Ja tämä minne sen tänään vein niin puhui puhelimessa vaan jostain korjausarvoista mitä olivat ilmeisesti sitten katsoneet.

                          Koneen vaihtaneeseen pajaan kyllä löytyy luottoa paljonkin ja juuri siitä syystä kysynkin että jos tämä toinen paja on vaan jotain korjausarvoja ottanut ja väittävät että suuttimet on kunnossa niin haenko aamulla auton vaan pois ja hoidan muualla.
                          Postauksesi viimeinen lause kertoo kyllä kaiken oleellisen. Eli jalat alle ennen kun on ihmetelty liian kalliisti, missä vika.

                          Olisin hoitanut tämänkin asian #1 pajassa mutta jonot on niin pirun pitkät ja kuvittelin että tän vois saada hoidettua jopa muuallakin.

                          Työkalut kyllä jossain määrin pysyy käsissä, toistaiseksi vaan luontoäidin tarjoama talli rajoittaa pitkälti ropaamista.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            Originally posted by JL89 View Post
                            ^
                            Juu siis tämä koneen vaihtanut paja on ilmeisesti mitannut ne ohivuodot(kin) silloin.

                            Ja tämä minne sen tänään vein niin puhui puhelimessa vaan jostain korjausarvoista mitä olivat ilmeisesti sitten katsoneet.

                            Koneen vaihtaneeseen pajaan kyllä löytyy luottoa paljonkin ja juuri siitä syystä kysynkin että jos tämä toinen paja on vaan jotain korjausarvoja ottanut ja väittävät että suuttimet on kunnossa niin haenko aamulla auton vaan pois ja hoidan muualla.
                            Postauksesi viimeinen lause kertoo kyllä kaiken oleellisen. Eli jalat alle ennen kun on ihmetelty liian kalliisti, missä vika.

                            Olisin hoitanut tämänkin asian #1 pajassa mutta jonot on niin pirun pitkät ja kuvittelin että tän vois saada hoidettua jopa muuallakin.

                            Työkalut kyllä jossain määrin pysyy käsissä, toistaiseksi vaan luontoäidin tarjoama talli rajoittaa pitkälti ropaamista.
                            No tämänkään vian selvittäminen ei nyt ole mitään rakettitiedettä, jos vaan tietää mitä pitää tarkistaa. Sellaisia korjaamoja vaan nykyisin tuntuu olevan harvassa. Löytyy kokemuksia itseltä lähipiiristä, sekä tältä foorumilta. Ellei hommaa osata saattaa tulla todella kallis korjaamokeikka.

                            No nuo tarkistukset tekee kyllä melkein kelissä kun kelissä. Ehkä nyt ohivuotoja ei lumipyryssä kehtaa mitata, mutta livetat kun voi ihmetellä auton sisällä, niin eipä siinä lumi tai pakkanen paljoa haittaa.

                            Itse hakisin sen auton pois ja hoitaisin asian kuntoon muualla. Joku foorumilainen varmaan voisi auttaa live-datan katselussa ja nuo ohivuodot nyt mittaa vaikka auto katoksessa. siihen ei tämän kummempia laitteita tarvitse: https://www.youtube.com/results?sear...jector+testing
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • JL89
                              Newbiemmer
                              • Jan 2015
                              • 27
                              • Pori

                              Jees, näin vähän ajattelin että täytyy se sieltä pois hakea.

                              Pihalla ei yksinkertaisesti kykene tällä hetkellä noita vuotoja mittaamaan, täytyy jostain koittaa joku lämmin halli selvittää ja siellä sit yrittää/löytää joku osaava pulju pienellä varoajalla. (Työtapaturma, oikeekätisenä, tietenkin oikeesta kädestä 2 sormea otti liiaksi damagea, "jäätyy" jo sisätiloissakin, saati pihalla, ei tuu mitään.)

                              Kiitokset, ei varmasti rakettitiedettä mutta moottoritekniikan aloittelijalle vähän hepreaa. Koitetaan, eihän sitä muutenkaan opi.
                              Todennäköisesti palaan tyhmien kysymysteni kanssa vielä palstalle joten pahoittelut jo valmiiksi.

                              Edit. Tekis vaan mieli sanoa et olen kaks bemaria omistanut. Ensimmäisen ja viimisen. Vuoden ollut ja oon kyllä ainakin tämän yksilön kohdalla lykännyt kädet niin syvälle paskaan ettei toista ole. On sen verran kalliita remppoja jo tullut ettei ihan huvikseen viittis korjaamoille arvailusta maksaa. Konekin jo vaihdettu (kansi). Turbo, tämä ihan kivakin kun saatiin "isompi" tilalle. Nyt ehkä suuttimet, tai jollei niin jottain pumppuja kait sitten. Ja olihan sieltä jotain ohjauksestakin jättäny jälkiä maahan, hammastanko varmaan mun tuurilla. + alustan osia, jarrut. Oliskohan jottain vielä.. No ihan varmaan kun tulee manattua.
                              Last edited by JL89; 14-01-2016, 22:49. Reason: Ajamisen iloa

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                Originally posted by JL89 View Post
                                Jees, näin vähän ajattelin että täytyy se sieltä pois hakea.

                                Pihalla ei yksinkertaisesti kykene tällä hetkellä noita vuotoja mittaamaan, täytyy jostain koittaa joku lämmin halli selvittää ja siellä sit yrittää/löytää joku osaava pulju pienellä varoajalla. (Työtapaturma, oikeekätisenä, tietenkin oikeesta kädestä 2 sormea otti liiaksi damagea, "jäätyy" jo sisätiloissakin, saati pihalla, ei tuu mitään.)

                                Kiitokset, ei varmasti rakettitiedettä mutta moottoritekniikan aloittelijalle vähän hepreaa. Koitetaan, eihän sitä muutenkaan opi.
                                Todennäköisesti palaan tyhmien kysymysteni kanssa vielä palstalle joten pahoittelut jo valmiiksi.

                                Edit. Tekis vaan mieli sanoa et olen kaks bemaria omistanut. Ensimmäisen ja viimisen. Vuoden ollut ja oon kyllä ainakin tämän yksilön kohdalla lykännyt kädet niin syvälle paskaan ettei toista ole. On sen verran kalliita remppoja jo tullut ettei ihan huvikseen viittis korjaamoille arvailusta maksaa. Konekin jo vaihdettu (kansi). Turbo, tämä ihan kivakin kun saatiin "isompi" tilalle. Nyt ehkä suuttimet, tai jollei niin jottain pumppuja kait sitten. Ja olihan sieltä jotain ohjauksestakin jättäny jälkiä maahan, hammastanko varmaan mun tuurilla. + alustan osia, jarrut. Oliskohan jottain vielä.. No ihan varmaan kun tulee manattua.
                                No sitten koita etsiä joku lämmin paikka. Joo kannattaa kysellä, jos ei tiedä. Täällä kuitenkin on paljon porukkaa, jolla on tietoa ja vastauksia saa yleensä aika hyvin.

                                Joo autojen kanssa voi välillä käydä huono tuuri. Mutta korjaamojen kanssa kannattaa olla tarkkana minne sen autonsa vie. Tälläisiäkin tapauksia nimittäin välillä käy: e39 530d voiko railipumpun vaihto maksaa 7000e?
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X