memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    Originally posted by jaykayarel View Post
    Onko EGR poistettu käytöstä? Jos on, niin millä tavalla?
    on poistettu aikaisemman omistajan toimesta, pelkkä alipaineletku tulpattu:think
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • opTA
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 924
      • Suomi

      Sigun e39 toukka potilaana/ongelmana:
      Starttaa muttei käynnisty.
      Tämä on tilanne nyt ja aiemmin x-määrä käynnistyskertoja suht' samointavoin eli n. viikon seisseenä kylmänä piiitkä starttaus ja käyntiin heti ja sitten sen vuorokauden aikana muut sammutukset/käynnistykset kaikki ok toiminta, kuin palmun alta lähtisi.
      Jokunen kerta lähtenyt ihan ekalla normi 1sek. starttauksella käyntiin ja ei mitään oireita missään, mutta nyt siis starttaa eikä käynnisty millään... Bensapumppu? Siirtopumppu, se toinen pumppu? (emminä noista polttoaine linjoista tiedä) Suodatin ok.

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2174
        • Himas

        Originally posted by opTA View Post
        Sigun e39 toukka potilaana/ongelmana:
        Starttaa muttei käynnisty.
        Tämä on tilanne nyt ja aiemmin x-määrä käynnistyskertoja suht' samointavoin eli n. viikon seisseenä kylmänä piiitkä starttaus ja käyntiin heti ja sitten sen vuorokauden aikana muut sammutukset/käynnistykset kaikki ok toiminta, kuin palmun alta lähtisi.
        Jokunen kerta lähtenyt ihan ekalla normi 1sek. starttauksella käyntiin ja ei mitään oireita missään, mutta nyt siis starttaa eikä käynnisty millään... Bensapumppu? Siirtopumppu, se toinen pumppu? (emminä noista polttoaine linjoista tiedä) Suodatin ok.
        Liimaventtiili?
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • -TSM-
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 98
          • Pirkanmaa

          Nokka-akselin asentotunnistimista on toki ollut paljon keskustelua aiemminkin, mutta mietin onkohan tämä oma ongelma KL:stä ostetusta tarvikeanturista johtuvaa (bmw merkki hiottu pois).
          Eli kylmänä käynnistäessä nostaa kierrokset melko korkealle, välillä melkein 2tonnin hujakoille. Etenkin nyt kylminä aamuina kuulostaa sekunnin parin verran pahalta, kun kierrättää kylmää konetta.
          Myös etenkin kylmänä tuntuu, että 1500-2000 välillä olisi vedossa pieni "kuoppa". Tätä tuskin kukaan muu edes huomaisi, mutta itselle auto on vuosien saatossa tullut sen verran tutuksi, että asiaan kiinnittää huomiota.
          Vikakoodeja ei ole, mutta uskaltaisikohan jo noilla oireilla hommata uuden anturin marmorilta?

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            Imuvuoto se on eikä auta uus anturi.
            Retard Member

            Comment

            • Jani_88
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 367
              • jkl

              Sigun laitteesta pimeni toinen led enkelinsilmä. Esim ebaysta, mitkä uskoltaa ostaa, onko wateilla tässä kohdin väliä?

              Comment

              • hander
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 152
                • Mylly

                Originally posted by Jani_88 View Post
                Sigun laitteesta pimeni toinen led enkelinsilmä. Esim ebaysta, mitkä uskoltaa ostaa, onko wateilla tässä kohdin väliä?
                Mulla iteasiassa kans pimeni just. Oisko jollain vaikka orggis keltaisia joutavana? Uudet tais maksaa motonetissä 40e/kpl

                E: kaupat tehty tuikuista
                Last edited by hander; 25-09-2016, 16:00. Reason: Its a diil
                - vw

                Menneet:
                e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                Comment

                • -TSM-
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 98
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by herja View Post
                  Imuvuoto se on eikä auta uus anturi.
                  Juuri vaihdettiin uusi mafin jälkeinen haitariletku kun vanha oli halkeillut. Ei ollut juuri vaikutusta.

                  Nokan anturi tuli ensimmäisenä mieleen koska silloin kun viallinen anturi joskus vaihdettiin tähän tarvikeanturiin, niin ehkä viikon verran ei käynnistäessä kierrätellyt niin korkealle. Ongelma kuitenkin palasi taas melko pian.

                  Comment

                  • opTA
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2011
                    • 924
                    • Suomi

                    Originally posted by opTA View Post
                    Sigun e39 toukka potilaana/ongelmana:
                    Starttaa muttei käynnisty.
                    Tämä on tilanne nyt ja aiemmin x-määrä käynnistyskertoja suht' samointavoin eli n. viikon seisseenä kylmänä piiitkä starttaus ja käyntiin heti ja sitten sen vuorokauden aikana muut sammutukset/käynnistykset kaikki ok toiminta, kuin palmun alta lähtisi.
                    Jokunen kerta lähtenyt ihan ekalla normi 1sek. starttauksella käyntiin ja ei mitään oireita missään, mutta nyt siis starttaa eikä käynnisty millään... Bensapumppu? Siirtopumppu, se toinen pumppu? (emminä noista polttoaine linjoista tiedä) Suodatin ok.
                    Liimaventtiili... Okei, oletetaan että syynä on tämä.
                    Mites tästä eteenpäin menetellään, eli kuinka paljon tarviaa avata konetta?
                    Onnistuuko kuinka "vasta-alkajalta" vaiko suosiolla pajalle tehtäväksi?
                    Sekä missä hintaluokassa liikutaan?

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2174
                      • Himas

                      Originally posted by opTA View Post
                      Liimaventtiili... Okei, oletetaan että syynä on tämä.
                      Mites tästä eteenpäin menetellään, eli kuinka paljon tarviaa avata konetta?
                      Onnistuuko kuinka "vasta-alkajalta" vaiko suosiolla pajalle tehtäväksi?
                      Sekä missä hintaluokassa liikutaan?
                      Starttaat vaan helvetisti niin siitä se lähtee. Olettaen että on tästä ilmiöstä kyse. Eli startatessa kone kuulostaa siltä että puristuksia ei olisi, polkisi tulpatonta mopoa.

                      Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289529&page=2
                      Eli ei vakavaa
                      Last edited by mikron; 25-09-2016, 19:34.
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10114
                        • KVLA

                        Ed. Luetun tekstin väärin ymmärrys...
                        Last edited by Heguli 31; 25-09-2016, 21:03.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by opTA View Post
                          Liimaventtiili... Okei, oletetaan että syynä on tämä.
                          Mites tästä eteenpäin menetellään, eli kuinka paljon tarviaa avata konetta?
                          Onnistuuko kuinka "vasta-alkajalta" vaiko suosiolla pajalle tehtäväksi?
                          Sekä missä hintaluokassa liikutaan?
                          Jos kyseessä on ns "liimaventtiili" ja auto on manuaali, niin turha starttia kiusata. Köyden perään ja hinaamalla käyntiin. Automaatin kanssa kannattaa ladata akku täyteen ja varoa polttamasta starttia.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • opTA
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 924
                            • Suomi

                            Ookkei... Ei niin vakavaa kuin alkuun mietin ja hätäisesti tänne kirjoitin koneen avaamista jne. mut vähän lukeneena ja fiksumpana ollaan.
                            Manuaali vaihteisto ja hinausta kokeillaan, jossei sillä tervehdy vika taitanee olla sitten bensapumppu.

                            Comment

                            • Haukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 1366
                              • Valkeala

                              Kontti auki- merkkivalo palaa jatkuvasti. Kontin laittaa kiinni nii kontin valot sammuu, mutta merkkivalo jää palamaan, eli ilmeisesti anturi(?) ja piuhat ehjiä, kun auto tietää kontin olevan kiinni. Mikähän on vikana?

                              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                Originally posted by Haukkis View Post
                                Kontti auki- merkkivalo palaa jatkuvasti. Kontin laittaa kiinni nii kontin valot sammuu, mutta merkkivalo jää palamaan, eli ilmeisesti anturi(?) ja piuhat ehjiä, kun auto tietää kontin olevan kiinni. Mikähän on vikana?
                                Aloittaisin ekana piuhojen tarkistamisesta.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X