Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by hander View Post
    Onko nyt joku "väylä poikki", kun testerit ei pääse käsiksi kuin (toisessa paikassa) vaihdelaatikkoon ja (taas toisessa pajassa) moottoriin? Oli uutta ja vanhaa lukijaa, konehuoneen pistokkeeseen sekä tuohon turhaan nelinastaiseen obd-töpseliin. Onko se inpa yhtään parempi? Mikään moduuli ei siis vastannut.

    Muuten sähköt pelaa, mutta akun purkaa syksyllä ja keväällä päivässä, sekä kiertovesipumpulle ei tule jännitettä.
    Siis pääsikö moottoriin ja vaihdelaatikkoon käsiksi? Tuleeko sinne diagnostiikka pistokkeeseen virta? Kokeilisin lukea vielä koodit INPA/DIS/ISTA tms. Ellei mihinkään pääse käsiksi niin sitten irroittelmaan moduuleja kunnes selviää mikä jumittaa väylän.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • hander
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 152
      • Mylly

      Originally posted by HTK12 View Post
      Siis pääsikö moottoriin ja vaihdelaatikkoon käsiksi? Tuleeko sinne diagnostiikka pistokkeeseen virta? Kokeilisin lukea vielä koodit INPA/DIS/ISTA tms. Ellei mihinkään pääse käsiksi niin sitten irroittelmaan moduuleja kunnes selviää mikä jumittaa väylän.
      Juu, siis kahdessa eri putiikissa kävin, joista toinen pääsi askiin ja toinen koneeseen käsiksi. Erikoista sekin, että kumpikaan ei päässyt molempiin yksiköihin. En tiedä tuleeko pistokkeeseen virta. Pitää vielä mitata. Oliko kaikkien moduulien liittimet siis mittariston takana jossain kiskossa? Näin ainakin olin lukevinani jossain ketjussa.
      - vw

      Menneet:
      e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
      vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by hander View Post
        Juu, siis kahdessa eri putiikissa kävin, joista toinen pääsi askiin ja toinen koneeseen käsiksi. Erikoista sekin, että kumpikaan ei päässyt molempiin yksiköihin. En tiedä tuleeko pistokkeeseen virta. Pitää vielä mitata. Oliko kaikkien moduulien liittimet siis mittariston takana jossain kiskossa? Näin ainakin olin lukevinani jossain ketjussa.
        Kun sinne nyt kerta johonkin pääsee käsiksi, niin sovi jonkun harrastajan kanssa, että katsotte INPA/DIS/ISTA. Ei ole siis totaali jumissa. Ellei INPA:lla pääse käsiksi, niin sitten kannattaa alkaa moduuleja irroittelemaan. Liitinkisko, josta saa kaikki moduulit irroiteltua löytyy hanskalokeron takaa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Mikä tuon osan 4 integral link nimi on suomeksi?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by JJT View Post
            Mikä tuon osan 4 integral link nimi on suomeksi?
            Jossakin on listattu poikittaistukivarreksi. Mihin sitä osan nimeä tarvitsee? Marssit varaosakauppaan tuo osanumeron kanssa ja sanot haluavasi sen. Kaikilla kunnon varaosaliikkeillä löytyy kyllä listat mistä ristiinvertaamalla löytyy osat alkuperäisnumerolla.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • nikke.h
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 244
              • Lahti

              E39 530d touring. Takavalot jää palamaan. Sammuvat vain jos akunkengän irrottaa. Mitä pirua? Ongelma ilmeni venettä traileroidessa. Oisko ne traikun sähköt voinut kyrväyttää jotain..

              Comment

              • Oxtar_
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 314
                • Hämeenlinna

                Originally posted by nikke.h View Post
                E39 530d touring. Takavalot jää palamaan. Sammuvat vain jos akunkengän irrottaa. Mitä pirua? Ongelma ilmeni venettä traileroidessa. Oisko ne traikun sähköt voinut kyrväyttää jotain..


                Tai sitten valomoduuli on saanut kosteaa tai muuten mennyt rikki.
                E39 540iA Oxfordgrün

                ex:
                E39 528iA
                E53 3.0dA
                E34 530iA
                E34 525i

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Onkohan vika ristikossa vai missä? 540i siis kyse.

                  Alkuun kuului kovemmissa vedätyksessä kopinaa, epäilisin että kardaanista joka löi johonkin. Ääni pikkuhiljaa hävisi ja ei sitten enää kopissu vedätyksissä.
                  Viikko sitten ajeltu reilu pari sataa km maantiellä ja ei vedätyksiä, tms. polkemista (eukko ajo), niin ihmettelin kun kotia tullessa sitten 1.llä ja 2.lla kopisi/hakkasi niin pirusti, etenkin jos vähän käänti tai muuten oli "vastusta" enemmän kuin suoraan ajaessa.
                  Aattelin sitten ponnistaa vian ulos ja muutamina päivinä tuli annettua monoa ihan huolella ja muutaman kerran savut renkaista. Ei kopise yhtään nyt.


                  Asia ei sinällään haittaa kun talven aikana voimansiirron palikat uusitaan ja uudet moottorin/laatikon tukikumit, yms. Mutta pitäis vielä yks reissu heittää, n. 350km suuntaansa. Niin mietin uskaltaakohan tuolla lähteä tien päälle, ettei sitten joku paikka laukea kesken reissun ja jää tienpäälle.


                  Meneekö ristikko, tai mikä siellä onkaan vikana, niin jumiin/rikki että matka katkeaa siihen? Kun tuntuu että tasainen pitkään jatkuva vauhti tekee tuota kopinaa.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Onkohan vika ristikossa vai missä? 540i siis kyse.

                    Alkuun kuului kovemmissa vedätyksessä kopinaa, epäilisin että kardaanista joka löi johonkin. Ääni pikkuhiljaa hävisi ja ei sitten enää kopissu vedätyksissä.
                    Viikko sitten ajeltu reilu pari sataa km maantiellä ja ei vedätyksiä, tms. polkemista (eukko ajo), niin ihmettelin kun kotia tullessa sitten 1.llä ja 2.lla kopisi/hakkasi niin pirusti, etenkin jos vähän käänti tai muuten oli "vastusta" enemmän kuin suoraan ajaessa.
                    Aattelin sitten ponnistaa vian ulos ja muutamina päivinä tuli annettua monoa ihan huolella ja muutaman kerran savut renkaista. Ei kopise yhtään nyt.


                    Asia ei sinällään haittaa kun talven aikana voimansiirron palikat uusitaan ja uudet moottorin/laatikon tukikumit, yms. Mutta pitäis vielä yks reissu heittää, n. 350km suuntaansa. Niin mietin uskaltaakohan tuolla lähteä tien päälle, ettei sitten joku paikka laukea kesken reissun ja jää tienpäälle.


                    Meneekö ristikko, tai mikä siellä onkaan vikana, niin jumiin/rikki että matka katkeaa siihen? Kun tuntuu että tasainen pitkään jatkuva vauhti tekee tuota kopinaa.
                    Ristikko siellä jumittelee..

                    Itsellä oli sama ongelma ja kyllä pari viikkoa tuli ajeltua melko hiipien, ennenkuin sai kardaanin vaihdettua.

                    Jos nyt sanon että kyllä se tuon reissun kestää, niin varmasti hajoaa

                    Itse en noin kauas lähtisi, mutta mikä on sinun riskinottokykysi? Todennäköisesti reissu onnistuisi, mutta vittumaista ajella autolla jossa tietää olevan vikaa.
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • temekki
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 40
                      • suami

                      Originally posted by kalevik View Post
                      Ristikko siellä jumittelee..

                      Itsellä oli sama ongelma ja kyllä pari viikkoa tuli ajeltua melko hiipien, ennenkuin sai kardaanin vaihdettua.

                      Jos nyt sanon että kyllä se tuon reissun kestää, niin varmasti hajoaa

                      Itse en noin kauas lähtisi, mutta mikä on sinun riskinottokykysi? Todennäköisesti reissu onnistuisi, mutta vittumaista ajella autolla jossa tietää olevan vikaa.
                      Mullakin tuntuis olevan 530i:ssä samaa vikaa. Oikeastaan ollut jo viimeisen 30 000km ajan, normaaliajossa ei kuulu mitään, mutta jos ykkösellä lyö kävelyvauhdista kaasun pohjaan niin sekunnin ajan ääntää. Sama homma kakkosella, jos pienillä kierroksilla lyö kaasun pohjaan. Isommilla vaihteilla saa kiihdytellä ja vedätellä miten lystää ilman ääniä. Suurin osa ajosta on työmatkaa maantiellä 125km/siivu ja eipä se ääntely ole pahemmaksi mennyt. Nyt kun on tilat, niin ajattelin laittaa kuntoon.

                      Oliko nyt näin että jos haluaa ns. kerralla kuntoon niin kannattaa vain hommata koko kardaani purkuvehkeestä tai kunnostettuna? Melko paskamainen homma tuo ristikon tai CV-nivelen vaihto pelkästään kun kardaani pitää muutenkin ottaa pois? Saksan Ebaysta ja ihan Suomestakin löytää näköjään purkutavaraa, mutta mistä nuita kunnostettuja kannattais kattella? Koko akselin vaihto on ilmeisesti aika suoraviivainen operaatio, kardaani mahtuu pois pakoputkea pelkästään laskemalla? (Huonot muistot kun on viimeksi pitänyt painia niiden helvetin umpeen ruostuneiden pakarin laippaliitosten kanssa )
                      Last edited by temekki; 17-10-2016, 12:05. Reason: tarkennusta

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Eikö se tule ihan yhtä hyvä kun vaihtaa tukilaakerin, ristikon, vakionop.nivelen ja rätin?
                        Toki kardaanin tasapainottaa myös.

                        (en usko että saa ristikkoa varaosana e39, kun ei saanu edelliseen Alpinaankaan, mutta uusi siihen vaihdettiin/tasapainotettiin ja ei ollu tutinoita).

                        En nyt kännyllä viiti selata osaluetteloja. Mutta tuleeko kangen mukana nuo cv- ja rättinivel? Tukilaakerin luulisi tulevan.
                        Alpinaan oli cv reilu 200€, tukilaakeri n. 80€ ja rätti samaa luokkaa. Ristikon vaihto ja tasapainotus muistaakseni 100€ hautalana...
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 957
                          • Salo

                          Originally posted by temekki View Post
                          Oliko nyt näin että jos haluaa ns. kerralla kuntoon niin kannattaa vain hommata koko kardaani purkuvehkeestä tai kunnostettuna? Melko paskamainen homma tuo CV-nivelen vaihto pelkästään kun kardaani pitää muutenkin ottaa pois? Saksan Ebaysta ja ihan Suomestakin löytää näköjään purkutavaraa, mutta mistä nuita kunnostettuja kannattais kattella? Koko akselin vaihto on ilmeisesti aika suoraviivainen operaatio, kardaani mahtuu pois pakoputkea pelkästään laskemalla? (Huonot muistot kun on viimeksi pitänyt painia niiden helvetin umpeen ruostuneiden pakarin laippaliitosten kanssa )
                          Ei mahda ihan pakoputkea pudottamalla onnistua. Pakoputken ja kardaanin välissä on lämpösuoja joka peittää pääsyn tukilaakerille. Ehkä sen voisi pujotella sivuun.

                          Itse hankin muistaakseni 530D kardaanin jonka kunnostutin. Siis nivel + lyhennys 9 mm ja tasapainotus. Etupäätä siis lyhennettiin.

                          Tämä kikkailu siksi että käytetyt 540 kardaanit on jostain ihme syystä älyttömän hintaisia, muut melkein ilmaisia. Tuli halvemmaksi tehdä noin ja en kyllä olisi edullistakaan käytettyä 540 keppiä ilman kunnostusta alle laittanut.

                          Tallissa olisi osina se pois otettu, ristinivel pitäisi laittaa ja tasapainottaa. Purin vanhasta ristinivelen ihan mielenkiinnosta.
                          Attached Files
                          E61 525i, Suzuki VS1400
                          Exät: Jaana, Susanna, Maija

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            Missä kohtaa on e39 523i -96 moottorinjohtosarjan liitin nokan asentoanturille?

                            Edellisestä autosta sen verran muistikuvia että jossain imusarjan alla mutta tarkempaa? Tuleeko samasta haarasta liittimiä jollekin muulle?

                            Ostin siis talviauton ja vikakoodia tulee nokan anturista. Eihän siitä ole koko liitin kiinni Yritin lampun kanssa etsiä mutta ei löytyny liittimelle vastaparia.
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • erä-koira
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 541
                              • peräkylässä

                              ostin tos autooni hellan xenon valot mut ei tullut mukana kantoja niin käyks niihin http://www.epdtuning.com/adapteri-fa...000-p-990.html lyhyviin noi ja pitkiin http://www.epdtuning.com/adapteri-fa...000-p-832.html että saa käymään d2s ja pitkiin h7?
                              NO FOODS NO FARMS

                              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                              e39 523i vm:97

                              Comment

                              • petterihi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2015
                                • 622
                                • Kerava

                                Onko muita keinoja saada E39 touringissa turvaistuimen etuistuimen alle menevät vyöt kiinni kuin kiskoa nostamalla: https://www.dflund.se/~jokke/bilbarnstol/

                                Nyt perhe kulkee 406 pösöllä ja minä ajelen E39:llä yksin... :think
                                E39 523iA Touring -00
                                --
                                E39 523 osia edullisesti
                                Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎