Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Kannattaa e39:stä tarkastaa ne konehuoneen 10cm jarruletkut, jotka tulevat ABS pumpulta. Näitä eivät katsastuksessa tarkista ja mulla petti toinen niistä letkuista -> poljin pohjaan. Onneksi nyt ei ihan kokonaan jarrut kadonneet. Ovat ilmeisesti aika yleinen vika johtuen letkujen läheisestä sijainnista pakosarjaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Alfonzo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 55
      • Kanta-Häme

      Originally posted by bemmeri View Post
      Onkohan vika ristikossa vai missä? 540i siis kyse.

      Alkuun kuului kovemmissa vedätyksessä kopinaa, epäilisin että kardaanista joka löi johonkin. Ääni pikkuhiljaa hävisi ja ei sitten enää kopissu vedätyksissä.
      Viikko sitten ajeltu reilu pari sataa km maantiellä ja ei vedätyksiä, tms. polkemista (eukko ajo), niin ihmettelin kun kotia tullessa sitten 1.llä ja 2.lla kopisi/hakkasi niin pirusti, etenkin jos vähän käänti tai muuten oli "vastusta" enemmän kuin suoraan ajaessa.
      Aattelin sitten ponnistaa vian ulos ja muutamina päivinä tuli annettua monoa ihan huolella ja muutaman kerran savut renkaista. Ei kopise yhtään nyt.


      Asia ei sinällään haittaa kun talven aikana voimansiirron palikat uusitaan ja uudet moottorin/laatikon tukikumit, yms. Mutta pitäis vielä yks reissu heittää, n. 350km suuntaansa. Niin mietin uskaltaakohan tuolla lähteä tien päälle, ettei sitten joku paikka laukea kesken reissun ja jää tienpäälle.


      Meneekö ristikko, tai mikä siellä onkaan vikana, niin jumiin/rikki että matka katkeaa siihen? Kun tuntuu että tasainen pitkään jatkuva vauhti tekee tuota kopinaa.
      Ristikkoa minäkin epäilin ensiksi. No omalla kohdalla syypääksi osoittautui polttoainetankin lämpösuoja (osa nro. 10), jonka kiinnitykset oli "hävinneet" takapäästä ja täten lämpösuoja makasi kardaanin päällä.

      Ilmeisesti juurikin kiihdytyksissä ottaa sitten kardaaniin sopivasti kiinni ja antaa mukavan kopinan kabiinin puolelle :think
      E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
      SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

      Comment

      • juha_s
        Alueaktiivi
        • May 2008
        • 447
        • Lappeenranta

        Originally posted by petterihi View Post
        Onko muita keinoja saada E39 touringissa turvaistuimen etuistuimen alle menevät vyöt kiinni kuin kiskoa nostamalla: https://www.dflund.se/~jokke/bilbarnstol/

        Nyt perhe kulkee 406 pösöllä ja minä ajelen E39:llä yksin... :think
        Ite laitoin kiskojen alle, mutta käyttäen niitä rautoja. On aika kyhäyksen näkönen kun survoo ton liinan alle.
        F11 535d xDrive M-Sport -13

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by Alfonzo View Post
          Ristikkoa minäkin epäilin ensiksi. No omalla kohdalla syypääksi osoittautui polttoainetankin lämpösuoja (osa nro. 10), jonka kiinnitykset oli "hävinneet" takapäästä ja täten lämpösuoja makasi kardaanin päällä.

          Ilmeisesti juurikin kiihdytyksissä ottaa sitten kardaaniin sopivasti kiinni ja antaa mukavan kopinan kabiinin puolelle :think
          Joo, näkee sitten kun purkaa mitä löytyy. Mutta jos olisi tuollainen "vika", niin kaiketikin kuuluisi jatkuvasti samoissa olosuhteissa. Nyt tosiaan kopina hävisi kun paikkoja vähän verrytteli. Luulen että ristikko on jumissa tuossa mulla ja tukilaakerin kumi väsynyt/revennyt jolloin kartaani pääsee elämään enemmän, kun ristikossa jumia.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • petterihi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 622
            • Kerava

            Originally posted by juha_s View Post
            Ite laitoin kiskojen alle, mutta käyttäen niitä rautoja. On aika kyhäyksen näkönen kun survoo ton liinan alle.
            Mulla ei tullut istuimen mukana mitään rautoja tai ainakaan ne eivät ole tallessa enää. Pitää kysellä kaupoilla jos löytyisi jotain sopivaa.
            E39 523iA Touring -00
            --
            E39 523 osia edullisesti
            Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              Originally posted by petterihi View Post
              Onko muita keinoja saada E39 touringissa turvaistuimen etuistuimen alle menevät vyöt kiinni kuin kiskoa nostamalla: https://www.dflund.se/~jokke/bilbarnstol/

              Nyt perhe kulkee 406 pösöllä ja minä ajelen E39:llä yksin... :think
              Eikö siellä penkin alla ole tanko jonka ympäri ne vyöt voi laittaa hirttosolmulla? Sen tangon tukevuudesta en osaa sanoa mitään.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • hander
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 152
                • Mylly

                Originally posted by petterihi View Post
                Onko muita keinoja saada E39 touringissa turvaistuimen etuistuimen alle menevät vyöt kiinni kuin kiskoa nostamalla: https://www.dflund.se/~jokke/bilbarnstol/

                Nyt perhe kulkee 406 pösöllä ja minä ajelen E39:llä yksin... :think
                Irroittaa ne kiskojen takimmaiset ruuvit, niin saa remmit ujutettua kiskojen ali. Pakko mainita, että jos vaan mahdollista niin hankkikaa pelkästään vöillä kiinnitettävä, tai telakallinen jakkara. Sopii jakkaran edessäkin istumaan ja kiinnittyy tukevammin. e38:ssakin piti hanttarin penkki säätää aivan eteen ja ylös, että vanha jalallinen jakkara sopi.
                - vw

                Menneet:
                e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                Comment

                • hander
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 152
                  • Mylly

                  Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                  Eikö siellä penkin alla ole tanko jonka ympäri ne vyöt voi laittaa hirttosolmulla? Sen tangon tukevuudesta en osaa sanoa mitään.
                  Se tanko liikkuu etupenkin mukana, joten hihnat löystyy jos sattuu penkkiä säätämään taaksepäin.
                  - vw

                  Menneet:
                  e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                  vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                  Comment

                  • petterihi
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 622
                    • Kerava

                    Originally posted by hander View Post
                    Irroittaa ne kiskojen takimmaiset ruuvit, niin saa remmit ujutettua kiskojen ali. Pakko mainita, että jos vaan mahdollista niin hankkikaa pelkästään vöillä kiinnitettävä, tai telakallinen jakkara. Sopii jakkaran edessäkin istumaan ja kiinnittyy tukevammin. e38:ssakin piti hanttarin penkki säätää aivan eteen ja ylös, että vanha jalallinen jakkara sopi.
                    Ok, tilan puolesta ei pitäisi tulla suurta ongelmaa - melko lyhytkasvuista väkeä ollaan.
                    E39 523iA Touring -00
                    --
                    E39 523 osia edullisesti
                    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                    Comment

                    • Krynx
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 908
                      • á la Temmes

                      Muistelisin, että tästä aiheesta on ollut juttua aikaisemmin foorumilla. Siltikään sitä en nyt ei onnistunut löytämään. Ulkolaisilta foorumeilta jotain selvisi, mutta ei nyt oikein riittävää tietoa.

                      Ihan jos ajatus tasolla leikitään. Minulla on pihassa -96vm 523i manuaalilla, sekä vm-99 528ia. 523i on siis m52b25 ja 528ia on m52b28tu. Mitä kaikkea pitää repiä tuosta 528i kopasta matkaan? Jos haluan siirtää tekniikan tuohon vanhempaan. Vaihdeloota vauhtipyörineen menee kaiketi vanhasta? Moottorin johtosarja ainakin ja avaimesta ainakin siirtää ajonesto sirut? Ulkolaisilta foorumeilta tajusin senverran, että ei kannata edes harkita... :think
                      E39 525d -00
                      E39 523i-96
                      E30 316 -86

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Krynx View Post
                        Muistelisin, että tästä aiheesta on ollut juttua aikaisemmin foorumilla. Siltikään sitä en nyt ei onnistunut löytämään. Ulkolaisilta foorumeilta jotain selvisi, mutta ei nyt oikein riittävää tietoa.

                        Ihan jos ajatus tasolla leikitään. Minulla on pihassa -96vm 523i manuaalilla, sekä vm-99 528ia. 523i on siis m52b25 ja 528ia on m52b28tu. Mitä kaikkea pitää repiä tuosta 528i kopasta matkaan? Jos haluan siirtää tekniikan tuohon vanhempaan. Vaihdeloota vauhtipyörineen menee kaiketi vanhasta? Moottorin johtosarja ainakin ja avaimesta ainakin siirtää ajonesto sirut? Ulkolaisilta foorumeilta tajusin senverran, että ei kannata edes harkita... :think
                        Siis m52b28tu.
                        Tuo on tuplavanoksella joten moottorinohjauksen tarvitset myös. Se taas tarvitsee ews rojut.

                        Muut saavat kertoa mitä kaikkea muuta.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Siis m52b28tu.
                          Tuo on tuplavanoksella joten moottorinohjauksen tarvitset myös. Se taas tarvitsee ews rojut.

                          Muut saavat kertoa mitä kaikkea muuta.
                          Jep. Siihen tulee vaan pieni mutta kun moottorinohjausboksi ei sovi johtosarjaan, 9/98 tekniikan ja sähköjen facelift.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Krynx
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 908
                            • á la Temmes

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Jep. Siihen tulee vaan pieni mutta kun moottorinohjausboksi ei sovi johtosarjaan, 9/98 tekniikan ja sähköjen facelift.
                            No toki se ohjausboksin tarvisee ja johtosarjan sille, mutta onko tuolle moottorille oma johtosarjansa? Vai onko se sitten koko autolle, joka pitäisitä swapata autosta toiseen.
                            E39 525d -00
                            E39 523i-96
                            E30 316 -86

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Krynx View Post
                              No toki se ohjausboksin tarvisee ja johtosarjan sille, mutta onko tuolle moottorille oma johtosarjansa? Vai onko se sitten koko autolle, joka pitäisitä swapata autosta toiseen.
                              Moottorille on oma johtosarjansa mutta moottorin ja korin johtosarjat liittyvät toisiinsa aivan erilailla tuon ajankohdan eri puolilla.

                              Esim. Laturin ohjausjohto tulee vanhemmissa suoraan mittaristolta laturille kun taas uudemmassa versiossa se kiertää moottorinohjausboksin kautta.
                              Vastaavia muutoksia on melkein kaikilla apulaitteilla.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Krynx
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 908
                                • á la Temmes

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Moottorille on oma johtosarjansa mutta moottorin ja korin johtosarjat liittyvät toisiinsa aivan erilailla tuon ajankohdan eri puolilla.

                                Esim. Laturin ohjausjohto tulee vanhemmissa suoraan mittaristolta laturille kun taas uudemmassa versiossa se kiertää moottorinohjausboksin kautta.
                                Vastaavia muutoksia on melkein kaikilla apulaitteilla.
                                Eli on käytännössä helpompi laittaa tulitikku varpaan kynnen alle ja potkaista seinään. Mahdollista toteuttaa mutta liikaa vaivaa ja tuskaa
                                E39 525d -00
                                E39 523i-96
                                E30 316 -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎