Kannattaa e39:stä tarkastaa ne konehuoneen 10cm jarruletkut, jotka tulevat ABS pumpulta. Näitä eivät katsastuksessa tarkista ja mulla petti toinen niistä letkuista -> poljin pohjaan. Onneksi nyt ei ihan kokonaan jarrut kadonneet. Ovat ilmeisesti aika yleinen vika johtuen letkujen läheisestä sijainnista pakosarjaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnkohan vika ristikossa vai missä? 540i siis kyse.
Alkuun kuului kovemmissa vedätyksessä kopinaa, epäilisin että kardaanista joka löi johonkin. Ääni pikkuhiljaa hävisi ja ei sitten enää kopissu vedätyksissä.
Viikko sitten ajeltu reilu pari sataa km maantiellä ja ei vedätyksiä, tms. polkemista (eukko ajo), niin ihmettelin kun kotia tullessa sitten 1.llä ja 2.lla kopisi/hakkasi niin pirusti, etenkin jos vähän käänti tai muuten oli "vastusta" enemmän kuin suoraan ajaessa.
Aattelin sitten ponnistaa vian ulos ja muutamina päivinä tuli annettua monoa ihan huolella ja muutaman kerran savut renkaista. Ei kopise yhtään nyt.
Asia ei sinällään haittaa kun talven aikana voimansiirron palikat uusitaan ja uudet moottorin/laatikon tukikumit, yms. Mutta pitäis vielä yks reissu heittää, n. 350km suuntaansa. Niin mietin uskaltaakohan tuolla lähteä tien päälle, ettei sitten joku paikka laukea kesken reissun ja jää tienpäälle.
Meneekö ristikko, tai mikä siellä onkaan vikana, niin jumiin/rikki että matka katkeaa siihen? Kun tuntuu että tasainen pitkään jatkuva vauhti tekee tuota kopinaa.
Ilmeisesti juurikin kiihdytyksissä ottaa sitten kardaaniin sopivasti kiinni ja antaa mukavan kopinan kabiinin puolelle :thinkE39 530dA Touring M-Sport Individual -04
SAAB 9-3 2.0t BioPower -02
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostOnko muita keinoja saada E39 touringissa turvaistuimen etuistuimen alle menevät vyöt kiinni kuin kiskoa nostamalla: https://www.dflund.se/~jokke/bilbarnstol/
Nyt perhe kulkee 406 pösöllä ja minä ajelen E39:llä yksin... :thinkF11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Originally posted by Alfonzo View PostRistikkoa minäkin epäilin ensiksi. No omalla kohdalla syypääksi osoittautui polttoainetankin lämpösuoja (osa nro. 10), jonka kiinnitykset oli "hävinneet" takapäästä ja täten lämpösuoja makasi kardaanin päällä.
Ilmeisesti juurikin kiihdytyksissä ottaa sitten kardaaniin sopivasti kiinni ja antaa mukavan kopinan kabiinin puolelle :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by juha_s View PostIte laitoin kiskojen alle, mutta käyttäen niitä rautoja. On aika kyhäyksen näkönen kun survoo ton liinan alle.
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostOnko muita keinoja saada E39 touringissa turvaistuimen etuistuimen alle menevät vyöt kiinni kuin kiskoa nostamalla: https://www.dflund.se/~jokke/bilbarnstol/
Nyt perhe kulkee 406 pösöllä ja minä ajelen E39:llä yksin... :thinkBMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostOnko muita keinoja saada E39 touringissa turvaistuimen etuistuimen alle menevät vyöt kiinni kuin kiskoa nostamalla: https://www.dflund.se/~jokke/bilbarnstol/
Nyt perhe kulkee 406 pösöllä ja minä ajelen E39:llä yksin... :think- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostEikö siellä penkin alla ole tanko jonka ympäri ne vyöt voi laittaa hirttosolmulla? Sen tangon tukevuudesta en osaa sanoa mitään.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by hander View PostIrroittaa ne kiskojen takimmaiset ruuvit, niin saa remmit ujutettua kiskojen ali. Pakko mainita, että jos vaan mahdollista niin hankkikaa pelkästään vöillä kiinnitettävä, tai telakallinen jakkara. Sopii jakkaran edessäkin istumaan ja kiinnittyy tukevammin. e38:ssakin piti hanttarin penkki säätää aivan eteen ja ylös, että vanha jalallinen jakkara sopi.
Comment
-
-
Muistelisin, että tästä aiheesta on ollut juttua aikaisemmin foorumilla. Siltikään sitä en nyt ei onnistunut löytämään. Ulkolaisilta foorumeilta jotain selvisi, mutta ei nyt oikein riittävää tietoa.
Ihan jos ajatus tasolla leikitään. Minulla on pihassa -96vm 523i manuaalilla, sekä vm-99 528ia. 523i on siis m52b25 ja 528ia on m52b28tu. Mitä kaikkea pitää repiä tuosta 528i kopasta matkaan? Jos haluan siirtää tekniikan tuohon vanhempaan. Vaihdeloota vauhtipyörineen menee kaiketi vanhasta? Moottorin johtosarja ainakin ja avaimesta ainakin siirtää ajonesto sirut? Ulkolaisilta foorumeilta tajusin senverran, että ei kannata edes harkita... :thinkE39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostMuistelisin, että tästä aiheesta on ollut juttua aikaisemmin foorumilla. Siltikään sitä en nyt ei onnistunut löytämään. Ulkolaisilta foorumeilta jotain selvisi, mutta ei nyt oikein riittävää tietoa.
Ihan jos ajatus tasolla leikitään. Minulla on pihassa -96vm 523i manuaalilla, sekä vm-99 528ia. 523i on siis m52b25 ja 528ia on m52b28tu. Mitä kaikkea pitää repiä tuosta 528i kopasta matkaan? Jos haluan siirtää tekniikan tuohon vanhempaan. Vaihdeloota vauhtipyörineen menee kaiketi vanhasta? Moottorin johtosarja ainakin ja avaimesta ainakin siirtää ajonesto sirut? Ulkolaisilta foorumeilta tajusin senverran, että ei kannata edes harkita... :think
Tuo on tuplavanoksella joten moottorinohjauksen tarvitset myös. Se taas tarvitsee ews rojut.
Muut saavat kertoa mitä kaikkea muuta.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSiis m52b28tu.
Tuo on tuplavanoksella joten moottorinohjauksen tarvitset myös. Se taas tarvitsee ews rojut.
Muut saavat kertoa mitä kaikkea muuta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJep. Siihen tulee vaan pieni mutta kun moottorinohjausboksi ei sovi johtosarjaan, 9/98 tekniikan ja sähköjen facelift.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostNo toki se ohjausboksin tarvisee ja johtosarjan sille, mutta onko tuolle moottorille oma johtosarjansa? Vai onko se sitten koko autolle, joka pitäisitä swapata autosta toiseen.
Esim. Laturin ohjausjohto tulee vanhemmissa suoraan mittaristolta laturille kun taas uudemmassa versiossa se kiertää moottorinohjausboksin kautta.
Vastaavia muutoksia on melkein kaikilla apulaitteilla.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostMoottorille on oma johtosarjansa mutta moottorin ja korin johtosarjat liittyvät toisiinsa aivan erilailla tuon ajankohdan eri puolilla.
Esim. Laturin ohjausjohto tulee vanhemmissa suoraan mittaristolta laturille kun taas uudemmassa versiossa se kiertää moottorinohjausboksin kautta.
Vastaavia muutoksia on melkein kaikilla apulaitteilla.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
Comment