memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by luikas View Post
    Katsastuksessa tuli korjauskehoitus kallistuksen vakaajan koripuslista edessä.

    Onko vaihdossa mitään ihmeelistä muutakuin kiinnikkeen pultit irti, kumet pois ja uutta tilalle? Pitää irroittaa koiranluun päästä irti että saa kumet vaihdettua vai meneekö ilmankin?

    Osa 2

    Ei ole ihmeellistä, nosta keula pukeille tai aja auto nosturille. Mikäli sulla on vain yksi rengas ilmassa, kallistuksen vakaajaa ei ole levossa ja puslia tuskin saat vaihdettua.

    Originally posted by juha_s View Post
    Ei tartte irrottaa koiranluun päästä, eikös noissa oo halkeema että saa päälle?
    Ovat halkaistu, joten saa pujotettua päälle

    Originally posted by bemmeri View Post
    Saakohan tuota kontin ja rungon välistä haitarikumia vaihdettua mitenkään?

    Lähinnä nuo johdot mietityttää, kun vielä kaikki ehjiä, niin ei huvittaisi niitä katkoa ja tinailla uudestaan. :think
    Saa vaihdettua, purat kontin verhoilut pois ja kalastelet johtosarjan ulos kontista. Sitten pujotat johtosarjan uuden kumin sisään ja takaisin konttiin. Ennen kuin vedät sen johtosarjan ulos kontista, niin kiinnitä siihen joku johto jonka jätät kontin sisään. On sitten helppo vetää sillä johdolla se johtosarja takaisin kontin sisään. Samalla kannattaa kyllä tarkistaa huolella se johtosarjan kunto. Näitä nimittäin menee ja näillä alkaa jo olla sen verran ikää, että eipä olisi ihme vaikka muutomasta johdosta olisi jo eristeet halkeilleet.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4180

      Originally posted by HTK12 View Post
      Saa vaihdettua, purat kontin verhoilut pois ja kalastelet johtosarjan ulos kontista. Sitten pujotat johtosarjan uuden kumin sisään ja takaisin konttiin. Ennen kuin vedät sen johtosarjan ulos kontista, niin kiinnitä siihen joku johto jonka jätät kontin sisään. On sitten helppo vetää sillä johdolla se johtosarja takaisin kontin sisään. Samalla kannattaa kyllä tarkistaa huolella se johtosarjan kunto. Näitä nimittäin menee ja näillä alkaa jo olla sen verran ikää, että eipä olisi ihme vaikka muutomasta johdosta olisi jo eristeet halkeilleet.
      Ok. Pitääpä talven aikana vaihdella tuo kumi ja tarkistaa johtojen kunto.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Sakari Jatkosota
        Bimmer Rookie
        • Oct 2016
        • 31
        • Järvenpää

        Terve vaan kaikille


        Tuli tuossa muutama kuukausi sitten hommattua ensimmäinen BMW. Auto on vuoden E39 525i vm 2003. Muutama asia tullut eteen tässä omistusaikana mitkä vaativat hieman kunnostusta.

        1. Ohjaustehostin ääntää ja ratti todella raskas paikallaan käänneltäessä
        2. Kuluttaa öljyä jonkin verran (~5-7dl) +1000km


        Ensin ongelma 1. Tarkistin, että tehostimessa on öljyä oikea määrä ja kyllähän sitä on. Ostin sitten uuden ohjaustehostimen pumpun, kun sattui lähistöllä olemaan toimiva alkuperäinen pumppu muutamalla kympillä. Lisäksi hain uudet öljyt ja ohjaustehostimen öljysäiliön (näytti olevan suodatin siinä kiinteästi joten täytyy vaihtaa koko säiliö).

        Mitä hieman tutkin, niin tuo pumppu ei hirveän paha ole vaihtaa? Samalla varmaan on hyvä vaihtaa tuo hihna ja rullat (osa nro: 11282250244). Tämä pitäisi olla ymmärtääkseni oikea osa?

        2. Ja sitten tuosta öljynkulutuksesta. Katsoin, että auton pohja on vähän öljystä sotkuinen eli ilmeisesti vuotaa jostain ja öljynkulutus sen vuoksi korkea. Onko näissä jotain yleisiä paikkoja mistä nämä alkavat vuotamaan öljyä?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          Originally posted by Sakari Jatkosota View Post
          2. Ja sitten tuosta öljynkulutuksesta. Katsoin, että auton pohja on vähän öljystä sotkuinen eli ilmeisesti vuotaa jostain ja öljynkulutus sen vuoksi korkea. Onko näissä jotain yleisiä paikkoja mistä nämä alkavat vuotamaan öljyä?
          Venttilikopan tiiviste ja öljynsuodattimen jalan tiiviste tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Haulla löytyy foorumilta paljon juttua molemmista.

          Comment

          • baijeri88
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 958
            • Mikkeli

            Mulla puhaltaa e39 vain kylmää. Välillä saattaa tulla haaleaa. Lämmöt nousee normaalisti ja nestettä ei häviä. Vesiventtiilille tuleva letku kuumenee ja lähtevä letku lämpenee jonkin verran. Irrotin venttiilin pistokkeen ja mittasin niin ei tule jännitettä missään lämmönsäätimen asennossa. Alipaineletku jalkotilassa näytti olevan paikallaan. Sulakkeet ehjät. Mistä lähtis vikaa hakemaan?

            Edit: manuaali ilmastoinnilla oleva 525i facelift
            E36 Cab Atlantisblau
            E92 325i


            eX:
            E39 525i, E36 325i
            E34 Sedan Alpinweiss II
            , 316 -87 & 316i -90

            Comment

            • hander
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 152
              • Mylly

              Originally posted by baijeri88 View Post
              Mulla puhaltaa e39 vain kylmää. Välillä saattaa tulla haaleaa. Lämmöt nousee normaalisti ja nestettä ei häviä. Vesiventtiilille tuleva letku kuumenee ja lähtevä letku lämpenee jonkin verran. Irrotin venttiilin pistokkeen ja mittasin niin ei tule jännitettä missään lämmönsäätimen asennossa. Alipaineletku jalkotilassa näytti olevan paikallaan. Sulakkeet ehjät. Mistä lähtis vikaa hakemaan?

              Edit: manuaali ilmastoinnilla oleva 525i facelift
              Ilmastoinnin paneelin takana on ohjaus vesiventtiileille. Sieltä pitäis lähteä kurkkimaan piuhoja ja releitä, kun itsellä tällä hetkellä sama ongelma.
              - vw

              Menneet:
              e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
              vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                Originally posted by baijeri88 View Post
                Mulla puhaltaa e39 vain kylmää. Välillä saattaa tulla haaleaa. Lämmöt nousee normaalisti ja nestettä ei häviä. Vesiventtiilille tuleva letku kuumenee ja lähtevä letku lämpenee jonkin verran. Irrotin venttiilin pistokkeen ja mittasin niin ei tule jännitettä missään lämmönsäätimen asennossa. Alipaineletku jalkotilassa näytti olevan paikallaan. Sulakkeet ehjät. Mistä lähtis vikaa hakemaan?

                Edit: manuaali ilmastoinnilla oleva 525i facelift
                Veikkaisin jumissa olevaa vesiventtiiliä. Kun liitin on irti vesiventtiilistä, venttiilit on auki, joten sisälle pitäisi kyllä tulla kuumaa. Myös vesiventtiileiltä lähtevä letku pitäisi olla kuuma. Varovasti koputtelemalla saattaa saa vesiventtiilin liikkeelle.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Tuleeko 540i:ssä vikakoodi, tai syttyykö joku moottorin häiriövalo jos toiset(takimmaiset) lambdat ei ole kytketty? Vikakoodi ei niin haittaa jos muuten toimii ok ja ei pala mitään valoja.

                  Käsittäkseni nuo valvoo vain kattien toimintaa.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • hander
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 152
                    • Mylly

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Veikkaisin jumissa olevaa vesiventtiiliä. Kun liitin on irti vesiventtiilistä, venttiilit on auki, joten sisälle pitäisi kyllä tulla kuumaa. Myös vesiventtiileiltä lähtevä letku pitäisi olla kuuma. Varovasti koputtelemalla saattaa saa vesiventtiilin liikkeelle.
                    Omassa on kiinni uus vesiventtiili/kiertovesipumppu-paketti.

                    E: Ja inpalla kyselty kiertovesipumpun kuulumiset. Ei mitään vastausta. Vesiventtiilin pyynnöt pysyvät samassa tilassa, vaikka ilmastoinnin paneelissa painaisi mitä tahansa mihin tahansa asentoon. Eli oma veikkaus tosiaan, että esim. rele siellä välillä on mykistynyt.
                    Last edited by hander; 29-10-2016, 17:35.
                    - vw

                    Menneet:
                    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by hander View Post
                      Omassa on kiinni uus vesiventtiili/kiertovesipumppu-paketti.

                      E: Ja inpalla kyselty kiertovesipumpun kuulumiset. Ei mitään vastausta. Vesiventtiilin pyynnöt pysyvät samassa tilassa, vaikka ilmastoinnin paneelissa painaisi mitä tahansa mihin tahansa asentoon. Eli oma veikkaus tosiaan, että esim. rele siellä välillä on mykistynyt.
                      Sinun tapauksessa mittaisin johdot. Vesiventtiilien ohjaamisen hoitaa IHKA paneeli eikä siellä mitään releitä sen ulkopuolella. Ainut mitä ihka paneelin ulkopuolella on puhaltimen siili, muuten kaikki toiminnallisuus on tuossa paneelissa. Toki ei se toisella IHKA paneelilla kokeileminen paljoa maksa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • luikas
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 644
                        • Oulu area

                        Originally posted by juha_s View Post
                        Ei tartte irrottaa koiranluun päästä, eikös noissa oo halkeema että saa päälle?
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Ei ole ihmeellistä, nosta keula pukeille tai aja auto nosturille. Mikäli sulla on vain yksi rengas ilmassa, kallistuksen vakaajaa ei ole levossa ja puslia tuskin saat vaihdettua.

                        Ovat halkaistu, joten saa pujotettua päälle
                        Tästä tämä foorumi on hyvä kun kysyy jotain niin saa todennäköisesti vastauksen ja työohjeet kaupan päälle Kiitos vastanneille!
                        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                        Past:
                        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                        F31 318d xdrive -14
                        F07 530d GT-11
                        E90 330xda LCI -09
                        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                        E39 530d M-Sport -03
                        E39 530iA M-Sport -02
                        E39 528i -97
                        E30 320i -88

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          Ei saat., oonko nyt niin puusilmä että en löydä missä on lampunpesimien osakuvat? Jonkun aikaa selailin noita osioita ja ei sattunut silmään missä ne mahtaisi olla.




                          Tarviisi osanumero muoviklipsille/"sokalle" joka pitää kiinni lampuille menevää putkea liitoksessa, on siellä oik. nurkassa etupuskurin takana.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8282
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Ei saat., oonko nyt niin puusilmä että en löydä missä on lampunpesimien osakuvat? Jonkun aikaa selailin noita osioita ja ei sattunut silmään missä ne mahtaisi olla.




                            Tarviisi osanumero muoviklipsille/"sokalle" joka pitää kiinni lampuille menevää putkea liitoksessa, on siellä oik. nurkassa etupuskurin takana.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4180

                              Kiitti.

                              Enpä hokassu kattoa tuolta sähköpuolelta, kun ei niin sähköinen järjestelmä loppupeleissä ole kyseessä.


                              Edit. Eipä taida kyseistä sokkaa saada irtaallaan. Samanlainen musta klipsi, kuin tuossa kuvassa lensi jonnekin ja en sitä enää löytänyt pihalta.

                              Last edited by bemmeri; 30-10-2016, 18:10.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2174
                                • Himas

                                Ota lampunpesurin sulake irti. Loppuu se turha tuulilasinpesunesteen kulutuskin.
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X