Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5018
    • Paimio

    Mistäs mahtaisi johtua että lämpimänä starttausaika on pidentynyt sen ratkaisevan puoli sekuntia jolloin ei ihan ehdi selkärangassa olevan starttiajan puitteissa käynnistyä joka kerta?

    Kylmänä ja hieman pidempään seisseenä starttaa kuin aina ennenkin, mutta esim tankkauksen jälkeen tarvitaan se pari ylimmääräistä startin pyörähdystä...
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Onko päävirtakaapeli yhtä jöötiä kontista moottorille asti, vai onko jonkinsortin liitoksia jossain pohjamuovien tms alla?

      Oli kyllä v-mäinen irroittaa tuo moottorin puoli kun moottori autossa paikoillaan apulaitteen. Lähti kuitenkin, mutta takaisin laittoa helpottaisi jos tuo startti-laturiyhteen kaapelista saisi laitettua irtaallaan. :think


      No moottorin sain pois nokalta, yllättävän mukavasti tuli kun keulan purki edestä. Kuskin puolen pakosarja piti ottaa pois kun simpukkaan otti kiinni. Ois ehkä lähteny sarja paikallaakin jos ois vekslannu.
      Last edited by bemmeri; 05-11-2016, 13:56.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • ApriliaMan
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 235
        • Lohja

        Originally posted by Haatainen View Post
        o/ kohtalotoveri ilmoittautuu. Seuraavaksi ajattelin purkaa ja putsailla tyhjäkäyntiventtiilin, kun itsellä vika ilmenee tällä hetkellä oikeastaan ainoastaan, jos auton täräyttää tulille ja jättää hetkeksikään tyhjäkäynnille.
        Juurikin silloin se sytyttää vikavalon, kun jättään auton lämpeämään tyhjäkäynnille. Eikä oikeestaan kesällä tee vaan heti kun kelit muuttuu kosteaksi tai kylmäksi.

        Yleensä valo syttyy vielä siinä vaiheessa, kun ryyppy menee pois päältä ja kierrokset alkaa laskemaan... :think

        Auton on ollu mulla nyt 6 vuotta ja kokoajan se on vaivannu, nyt vaan alkaa ärsyttää

        Ja kun tosiaan tuolla ulkomaan foorumeilla on aika paljon kohtalotovereita.
        e39 530iA ///M Sport -02
        Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

        ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          .....
          Last edited by schwarze; 22-11-2016, 17:01.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by schwarze View Post
            Kyllä se päävirtakaapeli on yhtä kyrpää perästä rintapellille asti. Rintapellissä on sitten "jakonapa", josta tulee akkujäykkää startille. Mitäs puuhastelet :think
            Joo, ei tuo startin haara ja moottorin alla ollu paha purkaa kun kaapeli näkösällä, mutta sinne laturille menevä jatko oli kyllä aikamoista pujottelua.

            Moottorin vaihtoa/korjausta talven aikana, yms..
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • MikaSS
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 202
              • Kokkola

              E39 528i käy viidellä?

              Autona E39 528i vm. 12/95 ja ongelmana että ruvennut tyhjäkäynnillä käymään 5 sylinterillä. Sit kun vähän nostaa kierroksia niin lähtee kaikki peliin. Auton käydessä näppäsin yksitellen puolien johtoja irti ja näytti että 1.sylinteri on tämä oireileva sylinteri. On tarkisteltu imuvuotoja ja vaihdettu puolia ristiin ja edellinen omistaja oli kuulemma tulpatkin uusinut hiljattain. Ajattelin kuitenkin vielä tarkistaa että kyseessä oikeat tulpat ja mahdollisesti vaihtaa niitä vielä ristiin. Antureista vaihdettu ainoastaan nokka-akselin anturin mutta uuden kampiakselin asentoanturin antoi mukaan ja sanoi ettei ole vaihdettu. Omat epäilykseni ovat vielä tuo kampiakselin asentoanturi tai sitten vanos ei toimi mutta en osaa sanoa voiko ruveta käymään viidellä vaikka vanos ei pelaisikaan? Auto käytettiin kuitenkin hiljattain katsastuksessa ja meni ekalla päästöistä läpi joten en usko että mikään iso vika pitäisi olla kyseessä. Tiedän että vikakoodien luku pitäisi suorittaa ja olen koittanut pistää kyselyä kuka suorittaa Kokkolan alueella mutta vastausta ei ole vielä tullut. Kaikki apu on tervetullut
              nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
              Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                Originally posted by MikaSS View Post
                Autona E39 528i vm. 12/95 ja ongelmana että ruvennut tyhjäkäynnillä käymään 5 sylinterillä. Sit kun vähän nostaa kierroksia niin lähtee kaikki peliin. Auton käydessä näppäsin yksitellen puolien johtoja irti ja näytti että 1.sylinteri on tämä oireileva sylinteri. On tarkisteltu imuvuotoja ja vaihdettu puolia ristiin ja edellinen omistaja oli kuulemma tulpatkin uusinut hiljattain. Ajattelin kuitenkin vielä tarkistaa että kyseessä oikeat tulpat ja mahdollisesti vaihtaa niitä vielä ristiin. Antureista vaihdettu ainoastaan nokka-akselin anturin mutta uuden kampiakselin asentoanturin antoi mukaan ja sanoi ettei ole vaihdettu. Omat epäilykseni ovat vielä tuo kampiakselin asentoanturi tai sitten vanos ei toimi mutta en osaa sanoa voiko ruveta käymään viidellä vaikka vanos ei pelaisikaan? Auto käytettiin kuitenkin hiljattain katsastuksessa ja meni ekalla päästöistä läpi joten en usko että mikään iso vika pitäisi olla kyseessä. Tiedän että vikakoodien luku pitäisi suorittaa ja olen koittanut pistää kyselyä kuka suorittaa Kokkolan alueella mutta vastausta ei ole vielä tullut. Kaikki apu on tervetullut
                Miulla oireili tuo kampuran anturi noin, ei vikakoodeja mutta pätki käyntiä. Siinäkin voi toki olla paskaa sen "silmän" päällä joten ensihätään jos sen katsoo. Vanos se ei ole.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5018
                  • Paimio

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Mistäs mahtaisi johtua että lämpimänä starttausaika on pidentynyt sen ratkaisevan puoli sekuntia jolloin ei ihan ehdi selkärangassa olevan starttiajan puitteissa käynnistyä joka kerta?

                  Kylmänä ja hieman pidempään seisseenä starttaa kuin aina ennenkin, mutta esim tankkauksen jälkeen tarvitaan se pari ylimmääräistä startin pyörähdystä...
                  Eikö tähän ongelmaan löydy vinkkejä?

                  Nyt tarvitsee aika-ajoin jo kylmänäkin sen ylimääräisen puolisekuntisen...

                  Ajattelin katsoa vikakooditkin vielä josko siellä jotain olisi...

                  Edit:
                  Lisätään nyt vielä että tuntuu kuin kone nakuttaisi enemmän kuin ennen tyhjäkäynnillä? Voisiko nakutustunnistin aiheuttaa pitempää starttaustarvetta?
                  Last edited by TheRipper; 07-11-2016, 15:26.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • hander
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 152
                    • Mylly

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Eikö tähän ongelmaan löydy vinkkejä?

                    Nyt tarvitsee aika-ajoin jo kylmänäkin sen ylimääräisen puolisekuntisen...

                    Ajattelin katsoa vikakooditkin vielä josko siellä jotain olisi...

                    Edit:
                    Lisätään nyt vielä että tuntuu kuin kone nakuttaisi enemmän kuin ennen tyhjäkäynnillä? Voisiko nakutustunnistin aiheuttaa pitempää starttaustarvetta?
                    Oisko ketju venyny? Ajoitus myöhäsellä tjsp
                    - vw

                    Menneet:
                    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5018
                      • Paimio

                      Originally posted by hander View Post
                      Oisko ketju venyny? Ajoitus myöhäsellä tjsp
                      Tuskin sentään.

                      Vikakoodikin löytyi ja

                      Inpa näytti seuraavaa:

                      65 Camshafts - Sensor
                      Error frequency : 5
                      Logistic Counter : 40

                      Emission related malfunction
                      Defect code stored after filtering
                      Error present
                      Sporadic error

                      Eikö tämä siis sitten ole juurikin se nokka-akselin ajotus/asentoanturi?

                      Eli siis tämä:
                      Sensor, camshaft position FAE 79304 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima


                      Vai kannattaisiko ennemmin ottaa tämä:
                      Sensor, camshaft position FEBI BILSTEIN 24162 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
                      Last edited by TheRipper; 07-11-2016, 16:17.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Tuskin sentään.

                        Vikakoodikin löytyi ja

                        Inpa näytti seuraavaa:

                        65 Camshafts - Sensor
                        Error frequency : 5
                        Logistic Counter : 40

                        Emission related malfunction
                        Defect code stored after filtering
                        Error present
                        Sporadic error

                        Eikö tämä siis sitten ole juurikin se nokka-akselin ajotus/asentoanturi?

                        Eli siis tämä:
                        Sensor, camshaft position FAE 79304 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima


                        Vai kannattaisiko ennemmin ottaa tämä:
                        http://www.mister-auto.fi/fi/tunnist...a10124162.html
                        Unohda molemmat ja osta oem merkkiliikkeestä.
                        Näin vältyt tuskalta
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5018
                          • Paimio

                          Originally posted by jannmann View Post
                          Unohda molemmat ja osta oem merkkiliikkeestä.
                          Näin vältyt tuskalta
                          Niin ja mitä kiinalaista halpista ne sitten mahtavat tarjota tuplahintaan? Hellaa, minkä laatu nykyään tiedetään...:think
                          Vai onko noissa jotain tunnistimen arvoeroja sitten?

                          Edit:
                          Noh laitoin autokeskukseen nyt tiedustelun menemään että onko tarjolla ja mihin hintaan...katsotaan...


                          Onkos joku tuota vaihtanut itse? Näyttää aikas irstaassa paikassa olevan tuon jonkun solenoidin takana, se ainakin täytyy purkaa? Osa 3 siis:
                          Last edited by TheRipper; 07-11-2016, 16:45.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • heismain
                            Newbiemmer
                            • Jun 2011
                            • 11
                            • Pohjois-Savo

                            Bemarissa e39 520 2.2 on taas kelien kylmetessä alkanut moottorin vikavalo syttymään. Moottori käy epätasaiseti (5:llä pytyllä?), mutta pystyy ajamaan. Luin ja nollasin vikakoodit jonka jälkeen toimii normaalisti ja häiriövalo sammui.
                            Vika koodeja olivat: p1345 ja p1620.

                            Viime keväällä oli samoja ongelmia pakkaskelillä, mutta kesän ja syksyn ajan toiminnut moitteetta. Nyt ensimmäisten pakkasten alkaseesa alkoi nämä häiriöt.

                            Voisiko vika olla suuttimissa tai puolassa?:think

                            Comment

                            • hjenkka
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 577
                              • JKL

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Niin ja mitä kiinalaista halpista ne sitten mahtavat tarjota tuplahintaan? Hellaa, minkä laatu nykyään tiedetään...:think
                              Vai onko noissa jotain tunnistimen arvoeroja sitten?

                              Edit:
                              Noh laitoin autokeskukseen nyt tiedustelun menemään että onko tarjolla ja mihin hintaan...katsotaan...


                              Onkos joku tuota vaihtanut itse? Näyttää aikas irstaassa paikassa olevan tuon jonkun solenoidin takana, se ainakin täytyy purkaa? Osa 3 siis:
                              http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_1480
                              hyvin on toiminut hellan anturit niin kampuralla kuin nokallakin.

                              helppo homma vaihtaa tuo anturi jos yhtään pysyy työkalut käsissa..

                              Nokka-akselin asentotunnistin Hella (OE laatua) - 12141703221, 12 14 1 703 221, 1703221, 12141703221H - Sopii malleihin: E39
                              Last edited by hjenkka; 07-11-2016, 17:11.
                              "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                              Vs1400 Intruder

                              Ex:
                              F11 530dA xDrive
                              E60 523iA
                              E39 520i Sedan
                              E39 530dA Touring
                              E39 528iA Sedan
                              E46 318i Sedan
                              E39 523i Sedan
                              E36 316i Sedan x2

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Niin ja mitä kiinalaista halpista ne sitten mahtavat tarjota tuplahintaan? Hellaa, minkä laatu nykyään tiedetään...:think
                                Vai onko noissa jotain tunnistimen arvoeroja sitten?

                                Edit:
                                Noh laitoin autokeskukseen nyt tiedustelun menemään että onko tarjolla ja mihin hintaan...katsotaan...


                                Onkos joku tuota vaihtanut itse? Näyttää aikas irstaassa paikassa olevan tuon jonkun solenoidin takana, se ainakin täytyy purkaa? Osa 3 siis:
                                http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_1480

                                Ööö...
                                Jos yhtään on viettänyt aikaa tällä foorumilla, muuallakin kuin loveline alueella niin pitäis olla tiedossa että tarvikkeet toimii 50/50 jos kyseessä nokka, kampura,abs tai pdc anturit.

                                Ja se taas on kuluttajan omaa tyhmyyttä jos se on pakko ostaa Suomesta viralliselta maahantuojan edustajalta kovalla ylihinnalla.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎