Talouteen saapui eilen -03 E39 520i Touring (1 aiempi omistaja, leimasta joka vuosi ensimmäisellä läpi ja huollot tehty aina merkkiliikkeessä
), jonka myötä meni ns. Bemari-neitsyys. Auto on kaikin puolin hyvässä kunnossa ja siisti, mutta siinä on yksi vika, avainten kaukosäätö ei toimi.
Olen tässä googlannut vianhakua niin täältä kuin maailmaltakin, mutta ainakaan vielä ei ole ongelma ratkennut.
Olen kokeillut seuraavaa:
- Avainten koodaus: Autoon sisään, avain virtalukon 1. asentoon hetkeksi, jonka jälkeen käänsin virrat pois, sitten painoin ovien avauspainikkeen pohjaan ja samalla painoin BMW-logopainiketta kolmesti.
- Avainten koodaus "toisella menetelmällä": Muuten sama kuin yllä mutta käytin 5 krt nopeasti virrat päällä ja pois, jonka jälkeen nuolipainike pohjaan ja kolme painallusta BMW-logosta.
- Tavaratilan oikeasta reunasta, akun yläpuolella sijaitsevasta sulaketaulusta olen tarkistanut, että sulake 53 (7.5A keskuslukon sulake) on ehjä.
Mistä katson seuraavaksi?
Tuli ebaystä tilattua myös tuommoinen obd2 pc-kaapeli, eli siitä voisi olla apua? :think

Olen tässä googlannut vianhakua niin täältä kuin maailmaltakin, mutta ainakaan vielä ei ole ongelma ratkennut.
Olen kokeillut seuraavaa:
- Avainten koodaus: Autoon sisään, avain virtalukon 1. asentoon hetkeksi, jonka jälkeen käänsin virrat pois, sitten painoin ovien avauspainikkeen pohjaan ja samalla painoin BMW-logopainiketta kolmesti.
- Avainten koodaus "toisella menetelmällä": Muuten sama kuin yllä mutta käytin 5 krt nopeasti virrat päällä ja pois, jonka jälkeen nuolipainike pohjaan ja kolme painallusta BMW-logosta.
- Tavaratilan oikeasta reunasta, akun yläpuolella sijaitsevasta sulaketaulusta olen tarkistanut, että sulake 53 (7.5A keskuslukon sulake) on ehjä.
Mistä katson seuraavaksi?
Tuli ebaystä tilattua myös tuommoinen obd2 pc-kaapeli, eli siitä voisi olla apua? :think
Comment