memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RazeR1
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 8
    • Nokia

    Talouteen saapui eilen -03 E39 520i Touring (1 aiempi omistaja, leimasta joka vuosi ensimmäisellä läpi ja huollot tehty aina merkkiliikkeessä ), jonka myötä meni ns. Bemari-neitsyys. Auto on kaikin puolin hyvässä kunnossa ja siisti, mutta siinä on yksi vika, avainten kaukosäätö ei toimi.

    Olen tässä googlannut vianhakua niin täältä kuin maailmaltakin, mutta ainakaan vielä ei ole ongelma ratkennut.

    Olen kokeillut seuraavaa:
    - Avainten koodaus: Autoon sisään, avain virtalukon 1. asentoon hetkeksi, jonka jälkeen käänsin virrat pois, sitten painoin ovien avauspainikkeen pohjaan ja samalla painoin BMW-logopainiketta kolmesti.

    - Avainten koodaus "toisella menetelmällä": Muuten sama kuin yllä mutta käytin 5 krt nopeasti virrat päällä ja pois, jonka jälkeen nuolipainike pohjaan ja kolme painallusta BMW-logosta.

    - Tavaratilan oikeasta reunasta, akun yläpuolella sijaitsevasta sulaketaulusta olen tarkistanut, että sulake 53 (7.5A keskuslukon sulake) on ehjä.

    Mistä katson seuraavaksi?

    Tuli ebaystä tilattua myös tuommoinen obd2 pc-kaapeli, eli siitä voisi olla apua? :think

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by RazeR1 View Post
      Talouteen saapui eilen -03 E39 520i Touring (1 aiempi omistaja, leimasta joka vuosi ensimmäisellä läpi ja huollot tehty aina merkkiliikkeessä ), jonka myötä meni ns. Bemari-neitsyys. Auto on kaikin puolin hyvässä kunnossa ja siisti, mutta siinä on yksi vika, avainten kaukosäätö ei toimi.

      Olen tässä googlannut vianhakua niin täältä kuin maailmaltakin, mutta ainakaan vielä ei ole ongelma ratkennut.

      Olen kokeillut seuraavaa:
      - Avainten koodaus: Autoon sisään, avain virtalukon 1. asentoon hetkeksi, jonka jälkeen käänsin virrat pois, sitten painoin ovien avauspainikkeen pohjaan ja samalla painoin BMW-logopainiketta kolmesti.

      - Avainten koodaus "toisella menetelmällä": Muuten sama kuin yllä mutta käytin 5 krt nopeasti virrat päällä ja pois, jonka jälkeen nuolipainike pohjaan ja kolme painallusta BMW-logosta.

      - Tavaratilan oikeasta reunasta, akun yläpuolella sijaitsevasta sulaketaulusta olen tarkistanut, että sulake 53 (7.5A keskuslukon sulake) on ehjä.

      Mistä katson seuraavaksi?

      Tuli ebaystä tilattua myös tuommoinen obd2 pc-kaapeli, eli siitä voisi olla apua? :think
      Tekeekö auto mitään noiden kokeilujen aikana kun painelet nappeja?
      Ja mun mielestä virtalukon asento pitää olla 2, ei 1.


      Last edited by jannmann; 25-11-2016, 20:31.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • RazeR1
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 8
        • Nokia

        Originally posted by jannmann View Post
        Tekeekö auto mitään noiden kokeilujen aikana kun painelet nappeja?
        Ja mun mielestä virtalukon asento pitää olla 2, ei 1.


        https://youtu.be/WVq2QSN-H5o
        Auto ei tee mitään kokeilujen aikana, koitin myös 2. asennon kautta, lopputulos silti sama.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          Originally posted by RazeR1 View Post
          Talouteen saapui eilen -03 E39 520i Touring (1 aiempi omistaja, leimasta joka vuosi ensimmäisellä läpi ja huollot tehty aina merkkiliikkeessä ), jonka myötä meni ns. Bemari-neitsyys. Auto on kaikin puolin hyvässä kunnossa ja siisti, mutta siinä on yksi vika, avainten kaukosäätö ei toimi.

          Olen tässä googlannut vianhakua niin täältä kuin maailmaltakin, mutta ainakaan vielä ei ole ongelma ratkennut.

          Olen kokeillut seuraavaa:
          - Avainten koodaus: Autoon sisään, avain virtalukon 1. asentoon hetkeksi, jonka jälkeen käänsin virrat pois, sitten painoin ovien avauspainikkeen pohjaan ja samalla painoin BMW-logopainiketta kolmesti.

          - Avainten koodaus "toisella menetelmällä": Muuten sama kuin yllä mutta käytin 5 krt nopeasti virrat päällä ja pois, jonka jälkeen nuolipainike pohjaan ja kolme painallusta BMW-logosta.

          - Tavaratilan oikeasta reunasta, akun yläpuolella sijaitsevasta sulaketaulusta olen tarkistanut, että sulake 53 (7.5A keskuslukon sulake) on ehjä.

          Mistä katson seuraavaksi?

          Tuli ebaystä tilattua myös tuommoinen obd2 pc-kaapeli, eli siitä voisi olla apua? :think
          Kokeilitko molemmilla avaimilla? Näistä voi akut mennä rikki ja eivät enää toimi. Seuraavaksi varmaan pitäisi jossain käydä varmistamassa, että ne avaimet lähettää signaalia.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • RazeR1
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 8
            • Nokia

            Originally posted by HTK12 View Post
            Kokeilitko molemmilla avaimilla? Näistä voi akut mennä rikki ja eivät enää toimi. Seuraavaksi varmaan pitäisi jossain käydä varmistamassa, että ne avaimet lähettää signaalia.
            Molemmilla avaimilla koitettu, kummatkin yhtä mykkiä.

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              Ja omasta kokemuksesta älä osta halvinta, ongelmia lähes yhtä paljon kuin viallisella.
              Niinno, motonetin siili oli hella-merkkinen ja piikkien design oli kehittynyt verrattuna alkuperäiseen, eli paljon ohuempia piikkejä. Vaikutti ainakin asialliselta ja pelitti se sen aikaa mitä se auto oli.
              E39 ja E91

              Comment

              • RazeR1
                Newbiemmer
                • Nov 2016
                • 8
                • Nokia

                Originally posted by HTK12 View Post
                Kokeilitko molemmilla avaimilla? Näistä voi akut mennä rikki ja eivät enää toimi. Seuraavaksi varmaan pitäisi jossain käydä varmistamassa, että ne avaimet lähettää signaalia.
                Onko muuten tietoa että miten / missä voi käydä tarkastuttamassa lähettävätkö avaimet signaalia? Täten voisi sulkea muut viat pois.

                Onkos muuten tässä timantin tai salmiakin muotoisessa avaimessa joku led joka syttyy nappia painaessa?

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2174
                  • Himas

                  Originally posted by RazeR1 View Post
                  Onko muuten tietoa että miten / missä voi käydä tarkastuttamassa lähettävätkö avaimet signaalia? Täten voisi sulkea muut viat pois.

                  Onkos muuten tässä timantin tai salmiakin muotoisessa avaimessa joku led joka syttyy nappia painaessa?
                  Ei ole lediä. Sen akun voi vaihtaa jos puukottaa varovasti avaimen auki. Ebaystä uusi akku edullisimmin.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    Miten se tuo 16:9 navi näyttö irtoaa?
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by RazeR1 View Post
                      Onko muuten tietoa että miten / missä voi käydä tarkastuttamassa lähettävätkö avaimet signaalia? Täten voisi sulkea muut viat pois.

                      Onkos muuten tässä timantin tai salmiakin muotoisessa avaimessa joku led joka syttyy nappia painaessa?
                      Empä nyt osaa suoraan sanoa missä siellä onnistuisi. Luulisi kuitenkin jossain elektroniikka liikkeessä onnistuvan. Ei ole kalliita ne laitteet, millä näkee tuleeko sieltä signaalia vai ei.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1787
                        • vihti

                        Mistä ootte hommannu moottorin tukikumeja uusia, vanhoilla jo 300tkm ajettu niin uuden turbotetun tekniikan kanssa olis hyvä jo vaihtaa?
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • weicco
                          BTCF Member
                          • Jul 2014
                          • 71
                          • Jyväskylä

                          Hoi, 528:ssa on hiukan ongelmaa jäähdytysjärjestelmän suhteen, tekee painetta turhan paljon, hajos nyt jo toinen syyläri vuoden sisään, molemmat korkanneet ylävesiletkun lähistöltä.

                          Lämpöjä ei nosta missään vaiheessa, öljyt ja vedet pysyy omilla puolillaan.

                          Mitään vinkkiä ennenkun kantta nostaa pois?

                          Comment

                          • Byge
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 249
                            • Oulu

                            Originally posted by weicco View Post
                            Hoi, 528:ssa on hiukan ongelmaa jäähdytysjärjestelmän suhteen, tekee painetta turhan paljon, hajos nyt jo toinen syyläri vuoden sisään, molemmat korkanneet ylävesiletkun lähistöltä.

                            Lämpöjä ei nosta missään vaiheessa, öljyt ja vedet pysyy omilla puolillaan.

                            Mitään vinkkiä ennenkun kantta nostaa pois?
                            Miten paisarin korkki? Sen pitäisi laueta ensin ennemmin ku syylärin...
                            Nykyiset:
                            520i

                            Entiset:
                            316i
                            520i

                            Comment

                            • weicco
                              BTCF Member
                              • Jul 2014
                              • 71
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Byge View Post
                              Miten paisarin korkki? Sen pitäisi laueta ensin ennemmin ku syylärin...
                              No sitäkin mietin, mutta eikö sen kuvittelis siitä paisarista halkeevan? Erillinen paisari siis tässä.

                              Kun ylävesiletkun lähistöltä molemmat meni, toinen kennon päästä ja toinen letkun liitoksesta. Täytyy melkeen ottaa paisari irti ja kokeilla paineilmalla toimiiko korkki. :think


                              Mut kuuluuko siellä muka olla niin kova paine normaalisti?

                              Comment

                              • hjenkka
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 577
                                • JKL

                                Originally posted by weicco View Post
                                No sitäkin mietin, mutta eikö sen kuvittelis siitä paisarista halkeevan? Erillinen paisari siis tässä.

                                Kun ylävesiletkun lähistöltä molemmat meni, toinen kennon päästä ja toinen letkun liitoksesta. Täytyy melkeen ottaa paisari irti ja kokeilla paineilmalla toimiiko korkki. :think


                                Mut kuuluuko siellä muka olla niin kova paine normaalisti?
                                ehdottomasti kannattaa käydä hakee uusi 1,4bar korkki, mielellään vielä orkkis..
                                "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                                Vs1400 Intruder

                                Ex:
                                F11 530dA xDrive
                                E60 523iA
                                E39 520i Sedan
                                E39 530dA Touring
                                E39 528iA Sedan
                                E46 318i Sedan
                                E39 523i Sedan
                                E36 316i Sedan x2

                                Comment

                                Working...
                                X