memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1625
    • Dallas

    340-360tkm, saksantuonnin mittarikilometreillä. Olikohan goodyearin pussi, ainaki kahan maahantuoma oli, aivan paska, alapään panta prässätty väärään kohtaan ja karkasi, prässäytin sen oikein hydrauliikka liikkeessä, niin oisko puoltoista vuotta ~45tkm, niin kudoksista vuoti.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by luikas View Post
      Millä kilometreillä tullut vaihto eteen perän ilmapusseille? Itsellä mennyt reilu 300tkm eikä ole tiedossa ainakaan että olisi vielä vaihdettu. Ajattelin hommat valmiiksi tilalle ettei tarvitse sitten odotella.

      Onko kokemuksia ARNOTT merkkisistä?



      Nykyisin mainostavat että sopii normi sekä Sport alustaisiin, pitääkö paikkansa?
      Itsellä näytti ensimmäinen menevän jossain 410tkm paikkeilla.
      Hajonneessa olikin kumma hiertymä ja toinen pussukka näytti ainakin ulkoisesti ihan hyvältä vielä.

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1452
        • Tampere

        Eilen asensin Arnotin pussin 320tkm/2001 toukkaan. Hetkellisessä rahapulassa vaan toiselle puolelle ja sporttialusta.

        Laatu vaikutti siistiltä ja istuvuus oli muuten hyvä, mutta yläpäässä piti laittaa pari prikkaa kiinnitysklipsien alle, kun oli tapit pari milliä pitkät. Ei lyhkäsessä kokeilussa ole tuntunut mitenkään toispuoliselta.

        Hajonnut pussi oli halkeillut ympäriinsä alareunasta ja vuotokohtana oli kanssa selkeä hiertymä pussin alareunassa auton keulan puolella. Viimeinen niitti oli, kun auto seisoi hallissa pari viikkoa pussit tyhjänä.
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          Onko M-mittaristoa saanut lisävarusteena. Kun yhdessä 530d M-sportissa sellainen on. Hinta ei ole paha ja vaikka kilsoja olisi ilmoitettua enemmän niin sekään ei vielä ongelma ole. Mutta hiukan erikoinen setti oli omaan silmään.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • AEP
            BTCF Member
            • Jul 2013
            • 216
            • Hämeenlinna

            Originally posted by lj123 View Post
            Onko M-mittaristoa saanut lisävarusteena. Kun yhdessä 530d M-sportissa sellainen on. Hinta ei ole paha ja vaikka kilsoja olisi ilmoitettua enemmän niin sekään ei vielä ongelma ole. Mutta hiukan erikoinen setti oli omaan silmään.
            Ei käsittääkseni ole saanut, huvittavalta näyttää tuo kierroslukumittari dieselissä
            F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
            L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
            E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

            E39 B10 -02 Touring Titansilber
            E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
            E46 318i -98 Sedan Farngrün
            E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
            E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              Originally posted by AEP View Post
              Ei käsittääkseni ole saanut, huvittavalta näyttää tuo kierroslukumittari dieselissä
              Juu, liike väitti kovin, että kun on M sport niin on M sport mittaristo.

              Onhan se facelift mittaristo eBayn mukaan jo sen arvoinen, että nostaa pommin arvoa ihan hyvin.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • ZNI
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 802
                • Kontiolahti

                Tätä palstaa lukiessa on ainakin tullut selväksi, etten ole ainoa e39:n omistaja, jolla on ongelmia e39:n puhaltimen kanssa

                Ei viitsisi uutta aloittaa, kun samasta aiheesta on varmaan miljoona topiccia jo Puhaltimen moottori ja siili vaihdettu tässä syksyllä, kun oireena oli puhaltimen hyytyily ja lopulta se ei pelannut sitten ollenkaan.

                Nyt on pari kertaa pikkupakkasilla tehnyt niin, että koko puhallin ei lähde ollenkaan käyntiin auton käynnistyksen yhteydessä eikä mistään napista tapahdu mitään. Saattaa lähteä toimia sitten vaikka kaupan pihasta tai ainakin jossain vaiheessa toimintakyky on palautunut 0,5-1,5 tunnin päästä. Missä vika ts. mistä lähteä etsimään vikaa?

                Ja mitenkä nopeasti muiden e39 puhaltaa lämmintä? Tuntuu, että vaikka lämmöt on täysillä, niin puhaltimelta tuleva ilma tuntuu pikkasen haaleanlämpöiseltä vasta puolen tunnin ajon jälkeen.
                E39 528i ///M-sport
                E30 "316"
                E38 740iA
                E34 M5


                ex.

                E34 525iA touring
                E34 525i
                E30 316


                Originally posted by beemers
                sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  Originally posted by ZNI View Post
                  Tätä palstaa lukiessa on ainakin tullut selväksi, etten ole ainoa e39:n omistaja, jolla on ongelmia e39:n puhaltimen kanssa

                  Ei viitsisi uutta aloittaa, kun samasta aiheesta on varmaan miljoona topiccia jo Puhaltimen moottori ja siili vaihdettu tässä syksyllä, kun oireena oli puhaltimen hyytyily ja lopulta se ei pelannut sitten ollenkaan.

                  Nyt on pari kertaa pikkupakkasilla tehnyt niin, että koko puhallin ei lähde ollenkaan käyntiin auton käynnistyksen yhteydessä eikä mistään napista tapahdu mitään. Saattaa lähteä toimia sitten vaikka kaupan pihasta tai ainakin jossain vaiheessa toimintakyky on palautunut 0,5-1,5 tunnin päästä. Missä vika ts. mistä lähteä etsimään vikaa?

                  Ja mitenkä nopeasti muiden e39 puhaltaa lämmintä? Tuntuu, että vaikka lämmöt on täysillä, niin puhaltimelta tuleva ilma tuntuu pikkasen haaleanlämpöiseltä vasta puolen tunnin ajon jälkeen.
                  Tuleeko IHKAAn palkit ym. näkyviin kun puhallin ei puhalla? Omassa tulee kyllä heti lämmintä, kun koneessa on lämmintä. Jos autossasi on kiertovesipumppu, niin onko se kunnossa? Paljonko moottorinlämmöt (onko termari kunnossa)? -30C kelissä voi ajaa Ivaloon t-paidassa, kun lämmöt säätää kohdalleen.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • ZNI
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 802
                    • Kontiolahti

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Tuleeko IHKAAn palkit ym. näkyviin kun puhallin ei puhalla? Omassa tulee kyllä heti lämmintä, kun koneessa on lämmintä. Jos autossasi on kiertovesipumppu, niin onko se kunnossa? Paljonko moottorinlämmöt (onko termari kunnossa)? -30C kelissä voi ajaa Ivaloon t-paidassa, kun lämmöt säätää kohdalleen.
                    Palkit näkyy koko ajan ja säätäessä puhalluksen voimakkuutta palkit myös vähenee/lisääntyy, mutta puhallin ei pihahdakaan.

                    Lämmöt pysyy ihan normaaleissa ja nestettä on. Olisko toi kylmyys sitten vaan jälkioireilua siitä, kun jäähdytysnesteet oli päässeet vähän vajumaan ja eivät olisi ehkä vielä tasaantuneet lisäyksen jälkeen, vaikka onhan tolla ajettu :think Aiemmin syksyllä autossa oli kyllä lämmintä, mietin lähinnä tuon kylmyyden ja puhaltimen temppuilun liittymistä toisiinsa.
                    E39 528i ///M-sport
                    E30 "316"
                    E38 740iA
                    E34 M5


                    ex.

                    E34 525iA touring
                    E34 525i
                    E30 316


                    Originally posted by beemers
                    sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                    Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by ZNI View Post
                      Palkit näkyy koko ajan ja säätäessä puhalluksen voimakkuutta palkit myös vähenee/lisääntyy, mutta puhallin ei pihahdakaan.

                      Lämmöt pysyy ihan normaaleissa ja nestettä on. Olisko toi kylmyys sitten vaan jälkioireilua siitä, kun jäähdytysnesteet oli päässeet vähän vajumaan ja eivät olisi ehkä vielä tasaantuneet lisäyksen jälkeen, vaikka onhan tolla ajettu :think Aiemmin syksyllä autossa oli kyllä lämmintä, mietin lähinnä tuon kylmyyden ja puhaltimen temppuilun liittymistä toisiinsa.
                      Vaikuttaisi hieman kyllä IHKA vialta, kun se hoitaa puhaltimen ohjaamisen. Auto ilmeisesti vuotaa nestettä? Paljonko sieltä oli kadonnut nestettä? Siellä voi olla ilmaa nyt kierrossa, joten ei puhalla enää yhtä lämmintä. Jos puhallin toimii normaalisti ajossa, niin kyllä sieltä pitää tulla heti lämmintä kun moottori on lämmin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        Originally posted by lj123 View Post
                        Onko M-mittaristoa saanut lisävarusteena. Kun yhdessä 530d M-sportissa sellainen on. Hinta ei ole paha ja vaikka kilsoja olisi ilmoitettua enemmän niin sekään ei vielä ongelma ole. Mutta hiukan erikoinen setti oli omaan silmään.
                        Originally posted by AEP View Post
                        Ei käsittääkseni ole saanut, huvittavalta näyttää tuo kierroslukumittari dieselissä
                        Pakko kysyä tyhmä kysymys tähän väliin, millainen mittaristo se tuo oikein on? Kyllä mulla on ainakin kiekkakello diisselissä

                        Comment

                        • AEP
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 216
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by Jamppa81 View Post
                          Pakko kysyä tyhmä kysymys tähän väliin, millainen mittaristo se tuo oikein on? Kyllä mulla on ainakin kiekkakello diisselissä
                          M5 mittaristo, kurkkaappa oman mittaristosi punaraja ja kierroslukumittari muutenkin niin tajuat kyllä
                          F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
                          L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                          E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                          E39 B10 -02 Touring Titansilber
                          E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                          E46 318i -98 Sedan Farngrün
                          E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                          E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                          Comment

                          • Arde92
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1328
                            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                            Mikäs helkkari vaivaa mun ajovalojen korkeuden automaattista säätöä.. Pitkän aikaa oli aivan mykkänä ja valot makas maassa. Yhtäkkiä se alkoi toimia normaalisti ja näytti niinku kuuluuki, Paitsi aamulla taas näytti maahan

                            E: Tosiaan toinen korkeudensäätömoottorin liitin ei ollut pohjassa
                            Last edited by Arde92; 16-12-2016, 14:33.
                            E39 M5 Titansilber<------
                            F11 530D Spacegray
                            E36 323i M-sport Med Hölsteri
                            Ex :E61 525D Lci Carboni
                            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                            Comment

                            • ZNI
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 802
                              • Kontiolahti

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Vaikuttaisi hieman kyllä IHKA vialta, kun se hoitaa puhaltimen ohjaamisen. Auto ilmeisesti vuotaa nestettä? Paljonko sieltä oli kadonnut nestettä? Siellä voi olla ilmaa nyt kierrossa, joten ei puhalla enää yhtä lämmintä. Jos puhallin toimii normaalisti ajossa, niin kyllä sieltä pitää tulla heti lämmintä kun moottori on lämmin.
                              Joo, yhtäkkiä oli vienyt nestettä (liki paisarillisen verran meni uutta tilalle), mutta mitään vuotokohtaa ei ole paljastunut eikä tiputa allekaan. Nyt eilen taas ajotietokone käski tarkastamaan nesteet, joita on taas lisätty ja puhaltaa lämmintä eli oli taas kadottanut nestettä johonkin. Varmaan sitten vesipumpulta lentää ajon aikana tai jotain, pitää uusi pumppu hommata ja vaihtaa.

                              Mutta IHKAt vaihtoon tuosta säätöpaneelin takaa, saakohan noita tarvikkeena?

                              Edit. Ei kun siis IHKA on se koko helvetin säätöpaneeli eikä sen tausta tms. No aina oppii näköjään uutta.
                              Last edited by ZNI; 16-12-2016, 11:04.
                              E39 528i ///M-sport
                              E30 "316"
                              E38 740iA
                              E34 M5


                              ex.

                              E34 525iA touring
                              E34 525i
                              E30 316


                              Originally posted by beemers
                              sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                              Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                Originally posted by ZNI View Post
                                Joo, yhtäkkiä oli vienyt nestettä (liki paisarillisen verran meni uutta tilalle), mutta mitään vuotokohtaa ei ole paljastunut eikä tiputa allekaan. Nyt eilen taas ajotietokone käski tarkastamaan nesteet, joita on taas lisätty ja puhaltaa lämmintä eli oli taas kadottanut nestettä johonkin. Varmaan sitten vesipumpulta lentää ajon aikana tai jotain, pitää uusi pumppu hommata ja vaihtaa.

                                Mutta IHKAt vaihtoon tuosta säätöpaneelin takaa, saakohan noita tarvikkeena?

                                Edit. Ei kun siis IHKA on se koko helvetin säätöpaneeli eikä sen tausta tms. No aina oppii näköjään uutta.
                                Juu se IHKA on se koko yksikkö, joka hoitaa kaiken ilmastointiin liittyvän. IHKA:n jos vaihdat, niin se kannattaa koodata, että kaikki asetukset on kohdallaan. Aika paljon vuotaa sulla, eikö missään näy mitään jälkeä? Kannattaa selvittää mistä se vuotaa ennen osarulettia. Omastakin pitäisi jossain vaiheessa jaksaa paineella testata missä vuoto. Vuotaa tosin niin vähän, että ei ole vielä motivaatiota löytynyt.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X