memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by tjhoo View Post
    523i ja 2000-vuosimalli: ABS ja ACS valot syttyivät. Valot sammuvat kun auton sammuttaa. Ajossa hiljaisella vauhdilla ABS-pumppu hakkaa risteyksessä, eikä oikein meinaa jarruttaa. Sitten vähän ajan päästä sytyttää häiriövalot ja tiputtaa ABS ja luistoneston pois päältä.

    Käytetty vikakoodin luvussa, tässä diagnoosipaperi:
    (Tässä iso kuva mikä sanoo juuri ei mitään)

    Jos tätä nyt oikein tulkitsen, niin ABS-yksikkö olisi sanonut sopimuksen irti, koska diagnostiikka ei saa yhteyttä oikein mihinkään boksiin? Entä tuo "Wheel speed sensor", onko jokin abs-anturi myös rikki vaiko boksin vika?
    Kyseinen lappu on aika arvoton. Voi johtua myös jonkin pyörän anturista mutta tuosta kyseisestä "vikakoodin luvusta" sitäkään ei tiedä mikä pyörä kyseessä.

    Pyydäppä jotain paikallista foorumilaista lukaisemaan viat uudelleen jos vaikka moduulitkin alkaisivat keskustelemaan paremmin.

    Comment

    • tjhoo
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 85
      • Lappeenranta/Taipalsaari

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Kyseinen lappu on aika arvoton. Voi johtua myös jonkin pyörän anturista mutta tuosta kyseisestä "vikakoodin luvusta" sitäkään ei tiedä mikä pyörä kyseessä.

      Pyydäppä jotain paikallista foorumilaista lukaisemaan viat uudelleen jos vaikka moduulitkin alkaisivat keskustelemaan paremmin.
      No niin, vaimo käytti auton luetettava "bosch service -statuksen omaavassa paikassa", joten olisin uskonut olisi edes koodit osattu lukea. Pitääpä ottaa yhteyttä korjaamoon ja kysyä, miten vikakoodit luettiin.

      Kiitos kaikille vastauksista, pistän tonne Kaakkois-Suomen alueelle kyselyä, olisiko joku foorumilainen ehtinyt auttamaan kunnon vikadiagnoosin teossa. Autoon kyllä vaihdettiin takalaakeri "mallia Motonet", mutta siitä on yli 6kk aikaa.

      Tämä vikaa ilmaantui tilanteessa, jossa otin ajossa luistoneston pois, jotta olisi voinut vedätellä talvisladia. Kun laitoin luistoneston takaisin päälle, niin kytkentävaiheessa tuli selvä nykäys ja sen jälkeen abs+asc valot syttyi. Saa vielä antaa kommentteja, jos on tullut vastaavia tilanteita vastaan.
      Nykyiset:
      E70 3.0sd (2008)

      Exät:
      F87 M2 (2016)
      F11 520xd (2013)
      F11 525xd (2012)
      E39 530i (2002)
      E39 540i (1999)
      E39 523i (2000)
      E39 520d (2001)

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        Originally posted by tjhoo View Post
        No niin, vaimo käytti auton luetettava "bosch service -statuksen omaavassa paikassa", joten olisin uskonut olisi edes koodit osattu lukea. Pitääpä ottaa yhteyttä korjaamoon ja kysyä, miten vikakoodit luettiin.

        Kiitos kaikille vastauksista, pistän tonne Kaakkois-Suomen alueelle kyselyä, olisiko joku foorumilainen ehtinyt auttamaan kunnon vikadiagnoosin teossa. Autoon kyllä vaihdettiin takalaakeri "mallia Motonet", mutta siitä on yli 6kk aikaa.

        Tämä vikaa ilmaantui tilanteessa, jossa otin ajossa luistoneston pois, jotta olisi voinut vedätellä talvisladia. Kun laitoin luistoneston takaisin päälle, niin kytkentävaiheessa tuli selvä nykäys ja sen jälkeen abs+asc valot syttyi. Saa vielä antaa kommentteja, jos on tullut vastaavia tilanteita vastaan.
        Ei se vika ole ollut testerissä, vaan käyttäjässä. Autologic on käsittääkseni yksi parhaista ei merkkitestereistä. Se, että testeriä ei osta käyttää ei tule minulle yllätyksenä. Täälläpäin on ihan sama meininki ainakin yhdellä paikallisella Bosch service korjaamolla. Kuten sanoin aiemmassa viestissä, niin ongelma johtuu siitä, että luettiin OBD-pistokkeesta koodit kun ne olisi sinun autossasi pitänyt lukea konehuonessa olevasta BMW omasta pistokkeesta. BMW vikakoodeja on tullut sen verran luettua, että tuo nyt johtuu asentajan virheestä 95% todennäköisyydellä. Toki joltakin foorumilaisesta onnistuu varmasti koodienlukeminen paremmin kuin tuolla korjaamolla. Kävisin keskustelemassa asiasta korjaamolla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • tjhoo
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 85
          • Lappeenranta/Taipalsaari

          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei se vika ole ollut testerissä, vaan käyttäjässä. Autologic on käsittääkseni yksi parhaista ei merkkitestereistä. Se, että testeriä ei osta käyttää ei tule minulle yllätyksenä. Täälläpäin on ihan sama meininki ainakin yhdellä paikallisella Bosch service korjaamolla. Kuten sanoin aiemmassa viestissä, niin ongelma johtuu siitä, että luettiin OBD-pistokkeesta koodit kun ne olisi sinun autossasi pitänyt lukea konehuonessa olevasta BMW omasta pistokkeesta. BMW vikakoodeja on tullut sen verran luettua, että tuo nyt johtuu asentajan virheestä 95% todennäköisyydellä. Toki joltakin foorumilaisesta onnistuu varmasti koodienlukeminen paremmin kuin tuolla korjaamolla. Kävisin keskustelemassa asiasta korjaamolla.
          Luulisi siinä vaiheessa kun tekee diagnoosia huomaavan, että homma ei oikein toimi, jos ei saada yhteyttä moduuleihin. Kävin katsomassa auton konepellin alle, ja siltä näyttäisi että tuon pistokkeen korkki on sopivasti pölynpeitossa, ettei sitä ole vähään aikaan avattu Kyllä tekis mieli hankkia itselle kunnon lukijat ja opetella niitä käyttämään.
          Nykyiset:
          E70 3.0sd (2008)

          Exät:
          F87 M2 (2016)
          F11 520xd (2013)
          F11 525xd (2012)
          E39 530i (2002)
          E39 540i (1999)
          E39 523i (2000)
          E39 520d (2001)

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by tjhoo View Post
            Luulisi siinä vaiheessa kun tekee diagnoosia huomaavan, että homma ei oikein toimi, jos ei saada yhteyttä moduuleihin. Kävin katsomassa auton konepellin alle, ja siltä näyttäisi että tuon pistokkeen korkki on sopivasti pölynpeitossa, ettei sitä ole vähään aikaan avattu Kyllä tekis mieli hankkia itselle kunnon lukijat ja opetella niitä käyttämään.
            Niinhän sitä luulisi.. Itse kun näiden kanssa on tullut harrasteltua aika paljon, niin yhdisti heti tuohon. Tämä tieto löytyy BMW dokumenteista, että tuota pistoketta tulee käyttää jos se autosta löytyy. Se OBD on siellä tuon ikäisessä puhtaasti siksi, että Jenkkilässä sen vaativat. Tämä se monimerkkikorjaamojen ongelma, heillä ei ole merkkikohtaista tietoa.

            Mikäli kiinnostaa hankkia itselle lukulaitteet, niin ne ei BMW:hen paljoa maksa. Piuhan hinta on halvimmillaan ebay:ssä ~10€ ja sitten läppärille asentaa INPA:n. INPA löytyy netistä ladattavista, joten jos löytyy jo läppäri ja itse asentaa INPA:n, niin ei tule kalliiksi.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Krynx
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 908
              • á la Temmes

              Saako m52tu koneisen kikkareen etummaista pakosarja muilutettua yläpuolelta pois? On hiukan ahdasta niin saisi hiukan lisää tilaa, jotta pääsisi jotenkin käsiksi takimmaisen pultteihin.
              E39 525d -00
              E39 523i-96
              E30 316 -86

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Originally posted by Krynx View Post
                Saako m52tu koneisen kikkareen etummaista pakosarja muilutettua yläpuolelta pois? On hiukan ahdasta niin saisi hiukan lisää tilaa, jotta pääsisi jotenkin käsiksi takimmaisen pultteihin.
                tuskin, itse tuli aikoinaan pyöriteltyä pakosarjoja vaikka mitenkä päin mutta ei mahtunut yläkautta, irroita pultit alakautta niin helpottuu kummasti.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Krynx
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 908
                  • á la Temmes

                  Originally posted by Axum View Post
                  tuskin, itse tuli aikoinaan pyöriteltyä pakosarjoja vaikka mitenkä päin mutta ei mahtunut yläkautta, irroita pultit alakautta niin helpottuu kummasti.
                  Ei minun kourilla ja työkaluilla alakautta mahtunut, mutta kun sen lämpösuojan sai irti niin yläpuolelta sai pultit auki. Vielä kun keksisi asennon jossa ne sarjat saisi pudotettua pois ilman, että joutuu moottorin kannatinta irrottamaan
                  E39 525d -00
                  E39 523i-96
                  E30 316 -86

                  Comment

                  • Skunkki^
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 688
                    • Espoo

                    -01 Tourinkissa ei toimi kuskin oven kaiutin ja sähkölasien / penkin muistien katkaisijoiden valot.

                    Tuleeko noille katkaisijoiden valoille jostain oma virtansa? (kaiuttimelle varmasti tulee)
                    KIA Optima PHEV

                    Exät:
                    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                    Comment

                    • MaxSound
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 255
                      • Kajaani

                      Minulla kuskinpuolen kaiuttimen toimimattomuus johtui rikkinäisestä vakioradiosta. Kasettisoitin romukoppaan ja Alpine tilalle. Kaikki kaiuttimet toimii ja sai luopua C-kaseteistakin

                      Kannattaa toki tutkia ovesta johtojen läpivienti, jos on muutakin pimeänä.
                      E39 525DA Touring -01, 540tkm

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Originally posted by MaxSound View Post
                        Minulla kuskinpuolen kaiuttimen toimimattomuus johtui rikkinäisestä vakioradiosta. Kasettisoitin romukoppaan ja Alpine tilalle. Kaikki kaiuttimet toimii ja sai luopua C-kaseteistakin

                        Kannattaa toki tutkia ovesta johtojen läpivienti, jos on muutakin pimeänä.
                        Mulla oli sellainen, että kaiuttimeen tuli kaksi piuhaa, en tiedä liittyikö tehdas-gsm:ään, mutta kun toisen niistä irrotti ja sitten sen toisen liitti toiselle puolelle niin alkoi toimia.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Minkä lämpötila anturin tietoa automaattilaatikko käyttää? Meinaan kun saa ajella kylmällä moottorilla vähintään 10km kun turbiini lukittuu.:think Muistaakseni aikaisemmin ei ole mennyt noin pitkään.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by lj123 View Post
                            Mulla oli sellainen, että kaiuttimeen tuli kaksi piuhaa, en tiedä liittyikö tehdas-gsm:ään, mutta kun toisen niistä irrotti ja sitten sen toisen liitti toiselle puolelle niin alkoi toimia.
                            Juu liittyy. Siinä kaiuttimessa on tupla kelat joista toinen puhelinta varten.

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              Originally posted by tjhoo View Post
                              523i ja 2000-vuosimalli: ABS ja ACS valot syttyivät. Valot sammuvat kun auton sammuttaa. Ajossa hiljaisella vauhdilla ABS-pumppu hakkaa risteyksessä, eikä oikein meinaa jarruttaa. Sitten vähän ajan päästä sytyttää häiriövalot ja tiputtaa ABS ja luistoneston pois päältä.
                              Mulla oli täsmälleen sama vika ja korjaantui anturin vaihdolla.

                              Tuohon liittyen. Onko abs anturit yhteydessä myös parkkitutkiin? Kun kävi niin, että kun tuo abs-anturi meni rikki, niin samaan aikaan alkoi parkkitutka huutelemaan omiaan. Vaihdoin abs-anturin, niin parkkitutkakin alko toimimaan samalla kertaa tallista pois peruuttaessa. Tässä meni siis pari viikkoa välissä. Ja kyseessä vasen etu anturi.

                              Ja laatikon toimintaan tuo vaikutti myös. Ei vaihtanut isommalle D:llä.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                Originally posted by Purtsi123 View Post
                                Tuohon liittyen. Onko abs anturit yhteydessä myös parkkitutkiin? Kun kävi niin, että kun tuo abs-anturi meni rikki, niin samaan aikaan alkoi parkkitutka huutelemaan omiaan. Vaihdoin abs-anturin, niin parkkitutkakin alko toimimaan samalla kertaa tallista pois peruuttaessa. Tässä meni siis pari viikkoa välissä. Ja kyseessä vasen etu anturi.
                                Väärä hälytys. Eipä toimi taaskaan. Sattu vaan tuurillaan kerran toimimaan.
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X