Originally posted by qazzu
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by qazzu View PostKäynnistysongelmaa sigun auton kanssa...ei ihan vastaavaa löytynyt haulla, joten olisikohan jollakin ideoita. Vikaa vähän paha kuvailla, mutta yritetään..
Silloin tällöin alkanut auto tekemään käynnistyessään sen, että lähtee kyllä käyntiin, mutta tuntuu, että olisi vain puolet pytyistä tulilla. Liikkeelle jos yrittää lähteä, niin sammuu heti. Kovalla kaasuttamisella ja kytkimen luistattamisella saattaa eteenpäin päästä, mutta tehot on ihan nollissa. Korjautunut aina sillä, että auto sammuksiin ja odottelee jonkun 10min ja starttaa uudelleen, ja toimii taas normaalisti.
Tämä tapahtuu yleensä, jos puolihuolimattomasti kääntää virta-avainta ja ei pidä sitä loppuasennossa riittävän pitkään. Kun "hehkuttaa" riittävästi, niin starttaa normaalisti.
Vikakoodit on luettu useastikin, mutta mitään ei löydy.
Missähän vika voisi olla? Voisiko virtalukko jotenkin tämän aiheuttaa? Nimittäin tuntuu, että eräällälailla yli pitää kääntää avain, jotta starttaa normaalisti. Ennen "otti kiinni" paljon aiemmin.
Avaintakaan ei enää virtalukko lataa (eikös näissä avaimen pitäisi virtalukosta latautua?). Tämäkin vika alkoi kai samoihin aikoihin.
Vai onkohan jotain ihan muuta? Tulpat, puolat, startti?!?F30 320iA //M-Sport
ex. E39 530i //M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by qazzu View PostItse itseäni siteeraten... löytyihän sieltä vikakoodia kun kävi uudelleen lukemassa. "65 nw_e error"... Nokka-akselin asentotunnistin? Eikös tämä juuri yleensä käynnistysongelmiin/tehottomuuteen/yms liity?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by Enter View PostAuto on e39 525i vm.03
Vika on semmonen että auto kulkee 10kmh. Eml valo ja asc alo syttyi. Välillä koko pirssi sammui ku nylkyttelin huoltamolle. Koitan liittää kuvan vikakoodilapusta niin jos jollain ois ollu vastaavia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View PostAi niin, unohdin, että nykynuoriso ei enää kameraa tai skanneria osaa käyttää, ainoastaan joten kuten joka kodin yleiskonettanyt ei vaan ollu ekana mielessä että mitenpäin tuo oli ku vitutti nii riskisti.
Se tuosta aiheesta. Tänään kuittasin omalla ilmanaikusella kapulatesterillä tuosta vikakoodit ja vika ei ainakaa heti tullu takasi ku kävin lenkin ajaan. Kaasuläpästä siellä oli joku vika muistissa ja eihän se jäänyt mieleen että mitä siinä luki.
Comment
-
-
Noniin nyt se sitten kävi se odottamaton eli minunkin kolmeysiin tuli vika joka jo vähän haittaa ajamista, eli virtalukko meni jumiin niin että virrat jäi päälle ja takaisinpäin käännettäessä pyörii lukko tyhjää vain vaikka ei olis avain edes puoliksi sisällä.Pystyykö tuon lukon jotenkin korjaamaan vai pitääkö ostaa kokonaan uusi? purkuauton lukkoa en haluaisi koska onhan se perseestä käyttää jos joutuu kahta avainta arpomaan että kumpi se nyt taas kävikään siihen ja siihen lukkoon.
Väliaikaisratkaisuna piti ottaa rattiakselin muovit ja virtalukon pohja irti että pääs duunissa ruokiksen pitämään, e39 aika helppo varastettava ilmeisesti kun viidessä minuutissa oli auto käynnistettävissä sillä takakontistä löytyvällä ristipää ruuvarilla.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Se lukkopesä sarjoitettuna ei maksa mahdottomia merkkitiskiltäkään.
Ei se auto käynnisty, jos avaimen siru ei ole kela-antennin lukuetäisyydellä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSe lukkopesä sarjoitettuna ei maksa mahdottomia merkkitiskiltäkään.
Ei se auto käynnisty, jos avaimen siru ei ole kela-antennin lukuetäisyydellä.Oli enemmänkin varoitus niille joilla on ongelmaa sen EWS:än kanssa ettei vaan "korjauksena" koodaa sitä pois käytostä jos on vähänkään hienompi pirssi ja asuu vaikka pk-seudulla.
Eli ei muutaku autokeskuksen tiskiltä pesää kysymäänE39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostJuu tuli huomattuaOli enemmänkin varoitus niille joilla on ongelmaa sen EWS:än kanssa ettei vaan "korjauksena" koodaa sitä pois käytostä jos on vähänkään hienompi pirssi ja asuu vaikka pk-seudulla.
Eli ei muutaku autokeskuksen tiskiltä pesää kysymään
Virtalukonpohja kyllä on melkein autossa kuin autossa lähes noin helposti irroitettavissa.
Etenkin jos malttaa murjoa muovit.
Lähinnä rattilukko pitää vanhemmat autot ilman ajonestoa paikoillaan.
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostJuu tuli huomattuaOli enemmänkin varoitus niille joilla on ongelmaa sen EWS:än kanssa ettei vaan "korjauksena" koodaa sitä pois käytostä jos on vähänkään hienompi pirssi ja asuu vaikka pk-seudulla.
Eli ei muutaku autokeskuksen tiskiltä pesää kysymään
Tämän takia itse en kyllä kenellekkään suosita alkuperäisen ajoneston ohittamista. Toki se voi joskus aiheuttaa ongelmia, mutta mieluummin itse ainakin korjaan ne ja tiedän, että autoa ei perus piripää saa vietyä. Ammattilaisia taas tuskin e39 enää kiinnostaa, kun arvoa on niin vähän.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment