memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hander
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 152
    • Mylly

    #91
    Originally posted by qazzu View Post
    Ihan kotikonstein INPA:lla ja jostain ebaysta tilatulta lukijalla. Hyvin tuo aiemmin ainakin on vikakoodit näyttänyt, jos/kun jotain ollut.

    Huoltoonhan kärry on menossa lähiaikoina, siellä saavat lukea kunnon vehkeillä samalla. Jos vaan etukäteen jo saisi vähän vihiä, että mikä tuossa olisi mahdollisesti.
    Kyllähän näistä virtalukot väljistyy ja virtalukon pohjatkin menee, jotta jäljillä saatat jo ollakin. Luonnollisesti noista vioista ei koodeja synny.
    - vw

    Menneet:
    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

    Comment

    • qazzu
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 24
      • lahti

      #92
      Originally posted by qazzu View Post
      Käynnistysongelmaa sigun auton kanssa...ei ihan vastaavaa löytynyt haulla, joten olisikohan jollakin ideoita. Vikaa vähän paha kuvailla, mutta yritetään..

      Silloin tällöin alkanut auto tekemään käynnistyessään sen, että lähtee kyllä käyntiin, mutta tuntuu, että olisi vain puolet pytyistä tulilla. Liikkeelle jos yrittää lähteä, niin sammuu heti. Kovalla kaasuttamisella ja kytkimen luistattamisella saattaa eteenpäin päästä, mutta tehot on ihan nollissa. Korjautunut aina sillä, että auto sammuksiin ja odottelee jonkun 10min ja starttaa uudelleen, ja toimii taas normaalisti.

      Tämä tapahtuu yleensä, jos puolihuolimattomasti kääntää virta-avainta ja ei pidä sitä loppuasennossa riittävän pitkään. Kun "hehkuttaa" riittävästi, niin starttaa normaalisti.

      Vikakoodit on luettu useastikin, mutta mitään ei löydy.

      Missähän vika voisi olla? Voisiko virtalukko jotenkin tämän aiheuttaa? Nimittäin tuntuu, että eräällälailla yli pitää kääntää avain, jotta starttaa normaalisti. Ennen "otti kiinni" paljon aiemmin.

      Avaintakaan ei enää virtalukko lataa (eikös näissä avaimen pitäisi virtalukosta latautua?). Tämäkin vika alkoi kai samoihin aikoihin.

      Vai onkohan jotain ihan muuta? Tulpat, puolat, startti?!?
      Itse itseäni siteeraten... löytyihän sieltä vikakoodia kun kävi uudelleen lukemassa. "65 nw_e error"... Nokka-akselin asentotunnistin? Eikös tämä juuri yleensä käynnistysongelmiin/tehottomuuteen/yms liity?
      F30 320iA //M-Sport
      ex. E39 530i //M-Sport

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2174
        • Himas

        #93
        Originally posted by qazzu View Post
        Itse itseäni siteeraten... löytyihän sieltä vikakoodia kun kävi uudelleen lukemassa. "65 nw_e error"... Nokka-akselin asentotunnistin? Eikös tämä juuri yleensä käynnistysongelmiin/tehottomuuteen/yms liity?
        Kyllä. Osta orggisosa, täältä lueskellut kun harakirit ei ole toimineet.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Kylyma
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 130
          • Raahe

          #94
          Auto on e39 525i vm.03

          Vika on semmonen että auto kulkee 10kmh. Eml valo ja asc alo syttyi. Välillä koko pirssi sammui ku nylkyttelin huoltamolle. Koitan liittää kuvan vikakoodilapusta niin jos jollain ois ollu vastaavia.
          Last edited by Kylyma; 09-06-2017, 19:32.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #95
            Originally posted by Enter View Post
            Auto on e39 525i vm.03

            Vika on semmonen että auto kulkee 10kmh. Eml valo ja asc alo syttyi. Välillä koko pirssi sammui ku nylkyttelin huoltamolle. Koitan liittää kuvan vikakoodilapusta niin jos jollain ois ollu vastaavia.
            Sovi jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodienlukemisesta. Noiden yleistestereiden jälkeen saa arpoa missä se vika on (varsinkin, jos niissä on suomenkieli käytössä, kuten tuossa oli).
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ts18056
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 276
              • Joroinen

              #96
              Makuultaanko porukka ottaa näitä valokuvia, kun niskanikamat rutisee kun yrittää tiirailla mitä niissä lukee :think
              E39 525i -01
              ex 750iL -96

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #97
                Originally posted by ts18056 View Post
                Makuultaanko porukka ottaa näitä valokuvia, kun niskanikamat rutisee kun yrittää tiirailla mitä niissä lukee :think
                iPuhelimella...

                Comment

                • Kylyma
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 130
                  • Raahe

                  #98
                  Originally posted by ts18056 View Post
                  Makuultaanko porukka ottaa näitä valokuvia, kun niskanikamat rutisee kun yrittää tiirailla mitä niissä lukee :think
                  Samsungi tabletilla otin, en tiiä että miks tuo pyöräytti tuon nurinniskoin mut tommonen se nyt on. Koita kestää

                  Comment

                  • ts18056
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 276
                    • Joroinen

                    #99
                    Ai niin, unohdin, että nykynuoriso ei enää kameraa tai skanneria osaa käyttää, ainoastaan joten kuten joka kodin yleiskonetta
                    E39 525i -01
                    ex 750iL -96

                    Comment

                    • Kylyma
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 130
                      • Raahe

                      Originally posted by ts18056 View Post
                      Ai niin, unohdin, että nykynuoriso ei enää kameraa tai skanneria osaa käyttää, ainoastaan joten kuten joka kodin yleiskonetta
                      Myönnettäköön että ittiäki joskus tympäsee lukea/katsoa poikittaisia kuvia. Punotaan ens kerralla oikeenpäin nyt ei vaan ollu ekana mielessä että mitenpäin tuo oli ku vitutti nii riskisti.

                      Se tuosta aiheesta. Tänään kuittasin omalla ilmanaikusella kapulatesterillä tuosta vikakoodit ja vika ei ainakaa heti tullu takasi ku kävin lenkin ajaan. Kaasuläpästä siellä oli joku vika muistissa ja eihän se jäänyt mieleen että mitä siinä luki.

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1787
                        • vihti

                        Noniin nyt se sitten kävi se odottamaton eli minunkin kolmeysiin tuli vika joka jo vähän haittaa ajamista, eli virtalukko meni jumiin niin että virrat jäi päälle ja takaisinpäin käännettäessä pyörii lukko tyhjää vain vaikka ei olis avain edes puoliksi sisällä. Pystyykö tuon lukon jotenkin korjaamaan vai pitääkö ostaa kokonaan uusi? purkuauton lukkoa en haluaisi koska onhan se perseestä käyttää jos joutuu kahta avainta arpomaan että kumpi se nyt taas kävikään siihen ja siihen lukkoon.

                        Väliaikaisratkaisuna piti ottaa rattiakselin muovit ja virtalukon pohja irti että pääs duunissa ruokiksen pitämään, e39 aika helppo varastettava ilmeisesti kun viidessä minuutissa oli auto käynnistettävissä sillä takakontistä löytyvällä ristipää ruuvarilla.
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Se lukkopesä sarjoitettuna ei maksa mahdottomia merkkitiskiltäkään.

                          Ei se auto käynnisty, jos avaimen siru ei ole kela-antennin lukuetäisyydellä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1787
                            • vihti

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Se lukkopesä sarjoitettuna ei maksa mahdottomia merkkitiskiltäkään.

                            Ei se auto käynnisty, jos avaimen siru ei ole kela-antennin lukuetäisyydellä.
                            Juu tuli huomattua Oli enemmänkin varoitus niille joilla on ongelmaa sen EWS:än kanssa ettei vaan "korjauksena" koodaa sitä pois käytostä jos on vähänkään hienompi pirssi ja asuu vaikka pk-seudulla.

                            Eli ei muutaku autokeskuksen tiskiltä pesää kysymään
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by naikou View Post
                              Juu tuli huomattua Oli enemmänkin varoitus niille joilla on ongelmaa sen EWS:än kanssa ettei vaan "korjauksena" koodaa sitä pois käytostä jos on vähänkään hienompi pirssi ja asuu vaikka pk-seudulla.

                              Eli ei muutaku autokeskuksen tiskiltä pesää kysymään

                              Virtalukonpohja kyllä on melkein autossa kuin autossa lähes noin helposti irroitettavissa.
                              Etenkin jos malttaa murjoa muovit.

                              Lähinnä rattilukko pitää vanhemmat autot ilman ajonestoa paikoillaan.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                Originally posted by naikou View Post
                                Juu tuli huomattua Oli enemmänkin varoitus niille joilla on ongelmaa sen EWS:än kanssa ettei vaan "korjauksena" koodaa sitä pois käytostä jos on vähänkään hienompi pirssi ja asuu vaikka pk-seudulla.

                                Eli ei muutaku autokeskuksen tiskiltä pesää kysymään
                                Kuten Muurahainen sanoi, niin virtalukon pohjan saa melkein kaikista autoista yhtä helposti esiin. Väkivaltaa käyttäen ei mene minuuttiakaan, kun se on esillä. Auton viemistä haittaa vain virtalukko ja ajonesto. Ammattilaiselle nämäkään ei ole kuin hidasta, mutta muilta jää auto viemättä.

                                Tämän takia itse en kyllä kenellekkään suosita alkuperäisen ajoneston ohittamista. Toki se voi joskus aiheuttaa ongelmia, mutta mieluummin itse ainakin korjaan ne ja tiedän, että autoa ei perus piripää saa vietyä. Ammattilaisia taas tuskin e39 enää kiinnostaa, kun arvoa on niin vähän.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X