Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja nelipyöräsuuntaus ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

Originally posted by Cell View Post
    Mikä on ylössäädetty camber?
    Sitä minäkin olen jo useasti halunnut tietää?

Comment

• Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

Originally posted by Cell View Post
      Mikä on ylössäädetty camber?
      Meillä päin se tarkoittaa camberia mikä on käännetty niin pystyyn kuin säädöt mahdollistavat. Riippuen autosta mutta esim. E39 taka-akselissa noin 1asteeseen ja 45 minuuttiin.
      Siitä ylemmäs harvoin oikeasti matalilla autoilla minä olen päässyt.

Comment

• Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

Originally posted by Hemi View Post
        Siis en nyt kerta kaikkiaan ymmärrä.?
        Minähän olen jo monesti todennut ja mistä tämä keskustelu lähti että täydellisiä säätöjä tekeviä ei joko Suomessa ole, tai sitten ne on sen verran harvassa että minä eikä juuri kukaan muukaan BTCF:llä tiedä tällaista paikkaa olevankaan.
        SINÄ VÄITIT NIITÄ TEILLÄ TEKEVÄN, joten mitä ihmettä sinä minulta tällaista paikkaa tivaat kun olen jo kymenen kertaa tällaisen lafkan olemassaolon kyseenalaistanut?
        Senkin jo aiemmin totesin, että Apinakin osaa perus säätötyön tehdä tehdastoleranssien sisään mikäli alusta on vakio, mutta aika harvassa ne on liikkeet tässä maassa jotka reilusti madalletun ja 19" leveillä pyörillä rullaavan e46:n saa oikeasti mm.vetelemättömäksi ja niin että renkaat kuluu suoraan.
        Meillä säätötyön mahdollistavat toimet tehdään ihan itse ja säätötyö teetetään meidän antamiin arvoihin, joten Pirkanmaalla/Lounais-Suomen alueella voi käytännössä työn tehdä ihan kuka tahansa laadukkaan mittalaitteiston omaava yritys, riippuen kulloisestakin jonotilanteesta(ihan vaikka lähin euromaster).
        Eli se pelkkä mittaaminen on ihan peruskauraa.

Mitä ihmettä tässä nyt on sinulle edelleenkin epäselvää?
        Että missä se täydellinen säätö tehdään mikä löytyy teillä kaikista autoista ja mitä se kaikkine koeajoineen maksaa?
        Jossakin siellä missä te käytätte on mies jolla on kokemusta pitkältä ajalta teidän autojen täydellisistä säädöistä niin paljasta nyt jotta muutkin voivat käydä täällä ja paljonko pitää varata rahaa mukaan?

Minun säätäminen on jo dissattu ammattitaidottomaksi, joten siihen asemaan olen nyt jo tyytynyt eikä mielestäni se vaadi enää lisäselvennystä.
        Last edited by Rubu; 21-10-2009, 05:58.

Comment

• Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

Ok, voit helposti osoittaa olevasi oikeassa vaikka listaamalla ne firmat joissa ko.etupään säätö onnistuu esim.19" pyörille.
          Ole hyvä ja listaa sinä ne firmat missä te käytätte autonne missä ne täydelliset säädöt jotaiseen teidän autoon on tehty kun puhut koko ajan että "meidän autoissa on isot pyörät ja niihin kaikkiin on tehty täydelliset säädöt".

Missä ne isoilla pyörillä tehdyt täydelliset säädöt on tehty?

Comment

• Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

Varmasti etucamberia ei silloin säädetäkkään jos ei tarvetta ole, mutta ainakaan minun käsien läpi ei ole mennyt yhtäkään e46:sta etteikö vähintään camberien balansointi olisi ollut tarpeellinen.
            Missä näihin autoihin on tehty täydellinen säätö vai eikö teillä ole yhtään E46:sta ollut?
            Last edited by Rubu; 21-10-2009, 09:48.

Comment

• Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

Minähän olen jo monesti todennut ja mistä tämä keskustelu lähti että täydellisiä säätöjä tekeviä ei joko Suomessa ole, tai sitten ne on sen verran harvassa että minä eikä juuri kukaan muukaan BTCF:llä tiedä tällaista paikkaa olevankaan.
              Mitä ihmettä sinä minulta tällaista paikkaa tivaat kun olen jo kymmenen kertaa tällaisen lafkan olemassaolon kyseenalaistanut?

Onko tässä asiassa loppujen lopuksi vedettävä sellainen johtopäätös että:

1: Teidän autoissa ei ole noita täydellisiä säätöjä mistä puhut?
              2: Sinun tiedot perustuvat, joko omiin autoihisi (ei näihin autoihin missä on täydelliset säädöt)tai lukemaasi kirjallisuuteen/muiden ihmisten kertomaan/kokemuksiin?
              Last edited by Rubu; 21-10-2009, 09:48.

Comment

• jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

Multiquote
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

Originally posted by Rubu View Post
                  Missä näihin autoihin on tehty täydellinen säätö vai eikö teillä ole yhtään E46:sta ollut?
                  Jos sinä et kerta kaikkiaan ymmärrä lukemaasi ihan rehellistä Suomen kieltä, niin en yhtään ihmettele että teillä nämä hommat tehdään "maalaisjärjellä".
                  Eli kun oikein kovin jaksat pinnistää ja lukea ihan vaikka vain pari viimeistä postaustani, niin ehkä nämä mieltäsi kovin askarruttavat kysymykset sieltä selviää?

ps.Et muuten satu olemaan Turbo Terminaattorille sukua?

Comment

• Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

Kun tuo minun ulosanti ja sisäistäminen on sen verran vajaata on ehkä parempi, että ei enää vatvota tätä aihetta ja keskitytään pohtimaan E39 pyöränsuuntauksen ihmettelyä.

Ps. En ole sukua tietääkseni Turbo-Terminaattorille mutta antaisiko tämä viestiketjun senssittely minulle lisänimen Turbo-Rubu?

Comment

• Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

Mutta, mutta....?
                      Pitääkö nyt kuitenkin se aiempi väittämäsi paikkansa, että mikäli BTCF:ltä sankoin joikoin nyt sinun lupauksista ja "ammattitaidosta" vakuuttuneena syöksyy sankoin joukoin madallettuja kulmaongelmaisia/18"-20" renkaitaan syöviä e36, e46 ja e39:jä, että ne teillä siellä Kuopiossa tulee varmasti kuntoon?
                      Eli kai sinä nyt olet sanasi mittainen mies tässä asiassa(kun kerran minähän olin vain ylimielinen paska) että hommat teillä myös OIKEASTI hoituu niin että teillä ne kulloisenkin alustan ja rengastuksen optimisäädöt saadaan alle?
                      Teillä siis onnistuu myös näiden bemujen vaadittavat täydelliset etupään camberien säädöt(eri puolien balansointi+ne oikeat=vaadittavat kulma-arvot yli 18" rengastuksille?) sekä etupään casterkulmien balansointi?
                      Jos näin todella on, niin minähän todella olen se ylimielinen sontakasa joka ihan vain ylimielisyyttäni heitin kysyjälle vastauksen jossa epäilin tällaisen säätölafkan löytymistä lähes mahdottomaksi.
                      Huom.EN mahdottomaksi, mutta lähes mahdottomaksi.
                      Eli tätä melkoisen huvittavaa topikkia on nyt lukenut moni oikeasti ongelmiinsa kyrpiintynyt ukko, joka monen aiemman yrityksen ja "ammattimiehen" lupauksiin pettyneenä ne vihdoin haluaisi optimi-iskuun suhteessa alla olevaan rengastukseensa ja alustaansa niin että myös renkaiden linttaan kuluminen vihdoin loppuu?
                      Oletko edelleen siis sanojesi mittainen mies ja LUPAAT että teillä nämä saadaan kuntoon ajamalla hallin ovista sisään, eikä pelkästään toleranssialueiden sisään johon pystyy kuka tahansa ko.mittalaitteistot omistava?
                      Last edited by Hemi; 21-10-2009, 12:49.

Comment

• Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

Originally posted by Samppae39 View Post
                        Missähän sitte osattas laittaa ne kulmat kohdalleen 235/45-17 rengastukselle?
                        Eli tämä oli se kysymys, johon sampan monen epäonnistuneen säätöyrityksen jälkeen annoin vastauksen, mutta johon en rubun mielestä osannut antaa ylimielisyyttäni oikeaa vastausta.
                        Onko nyt vihdoin niin että niin Samppa39 kuin kaikki hänen kohtalotoverinsa vihdoin saavat kulmat rengastukselleen oikein vain ajamalla rubun "ammattitaitoiseen" hoivaan?
                        Eli että mitään etukäteistöitä/valmisteluja ei tarvitse esim.e46:n etupään suhteen tehdä ja kun auto hallista ajetaan ulos on alla myös sille 19" rengastukselle balansoidut optimiarvot?
                        Jos näin tosiaan on, niin sehän on TODELLAKIN erinomainen juttu että edes yksi tällainen täydellisiä optimisäätöjä tekevä lafka tässä maassa OIKEASTI on?
                        Miten sen kanssa nyt siis RuBu on?.... äläkä vastaa vain minulle, vaan kymmenille/sadoille ko.ongelmissa painiville tämän lukijoille?
                        Last edited by Hemi; 21-10-2009, 13:02.

Comment

• joni_wt
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 3627
                          • Yka

mm.Meidän kaikki myymämme autot varustetaan uusin vähintään 17" pyörin, jonka jälkeen jokainen auto käy läpi huolellisen akselistosuuntauksen. Mikäli ajettavuus ei ole täydellinen, homma otetaan aina uusiksi kunnes säädöt löytyy, jolloin voin väittää että tässä kehittyy jonkinlainen tuntuma siihen minkälaiset kulmat milläkin rengastuksella missäkin autossa pitää olla.
                          No hö. Minä kun vain haluaisin tietää missä ja mikä tämä tällainen autokauppa on. Olisi mielenkiintoista omistaa auto, jossa on täydellisesti säädetty alusta.
                          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

Comment

• Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

Olen aidosti sitä mieltä, että ne jotka kaipailee Kuopion alueella pyöränkulmien säätöä voi tulla minun luokseni, joko omilla arvoilla säädettäväksi tai jos ei itse ymmärrä asian päälle minä voin laittaa minun kokemuksella hyväksi havaitut asetukset.
                            Saa tänne ajaa kauempaakin jos ei paikallisessa tule mieleistä.

Näitä sanoja lainatakseni.

Comment

• Rubu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 809
                              • Kuopio

Miten sen kanssa nyt siis RuBu on?
                              Minä säädän ainakin meillä sen mukaan millaiset pyörät asiakkaalla on alla ja katselen vähän miten renkaat on kuluneet jos alla on vanhat pyörät.

Mielestäni nuo sinun ohjeet pätevät tiettyihin kombinaatioihin jotka on hyvin rajallisia ja niihin ei kannattaisi jokaisen mennä säädättämään.

Teen vuosittain noin 600 säätöä erimerkkisiin autoihin ja kokeilen useissa eri säätöjä asiakkaiden toiveiden mukaan mukaan lukien kilpa-autot, joten jotain ajatuksia on vuosien varreltakin tarttunut.
                              Päätän oman puheenvuoroni tämän asian tiimoilta tähän.

Tästä voi jatkaa jokainen topicin alkuperäisen aiheen parissa ja Hemin ei tarvitse enää kommentoida kuin korkeintaan toisten esittämiin kysymyksiin kun et vastannut minun kysymyksiin niin jätetään asia tähän.

Comment

• Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

Päätän oman puheenvuoroni tämän asian tiimoilta tähän.

Tästä voi jatkaa jokainen topicin alkuperäisen aiheen parissa ja Hemin ei tarvitse enää kommentoida kuin korkeintaan toisten esittämiin kysymyksiin kun et vastannut minun kysymyksiin niin jätetään asia tähän.
                                Siis sinähän tämän keskustelun avasit, joten onnistuuko täydellinen säätötyö esim.e46:een vai ei onnistu?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎