No nyt kuvat näkyy.
E39 ja nelipyöräsuuntaus ?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kuvat näkyvät hienosti.Originally posted by Mr.Speed View Post
Takana on ainakin vasenpaa lisätty negatiivistä camberia.:think Tuohon hintaan olisi pitänyt saada camberit ja auraukset edes symmetriseksi vastapuolen kanssa. Vaihtoivatko jotain osia alustaan?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Paljonko 530i sedanissa tulee vakiona etucamberia m-sport alustalla? Ja millaiset camberit edessä ja takana olisi suositeltavat noilla jousilla ja 235/45R17 renkailla? Vaihdan alustan juhannuksen jälkeen ja voisi samalla tehdä viilalla vähän lisätilaa eteen. Ajattelin viilata niin, että 3 mm saa tarvittaessa pystympään / ulommaksi tolpan yläpäätä, niin luulisi siinä olevan sopivasti samalla varaa säätää arvot tasalle.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Siinä on hyvät camberit ilman viilailuja, kuten näet noista minun auton arvoista tuossa aiemmin...Originally posted by Bomb5 View PostPaljonko 530i sedanissa tulee vakiona etucamberia m-sport alustalla? Ja millaiset camberit edessä ja takana olisi suositeltavat noilla jousilla ja 235/45R17 renkailla? Vaihdan alustan juhannuksen jälkeen ja voisi samalla tehdä viilalla vähän lisätilaa eteen. Ajattelin viilata niin, että 3 mm saa tarvittaessa pystympään / ulommaksi tolpan yläpäätä, niin luulisi siinä olevan sopivasti samalla varaa säätää arvot tasalle.
Comment
-
Tuo suuntaus aina vähän arvoitus, kun ja jos ei ole ennemmin käynyt suuntauksessa että olisi jotain raporttia jäänyt, niin tietäisi sitten suurinpiirtein mihin kulmat asettuu. Tietysti sinulla taitaa olla aika uutta osaa alustassa, niin kaiken pitäisi asettua kohdalleen.Originally posted by Bomb5 View PostPaljonko 530i sedanissa tulee vakiona etucamberia m-sport alustalla? Ja millaiset camberit edessä ja takana olisi suositeltavat noilla jousilla ja 235/45R17 renkailla? Vaihdan alustan juhannuksen jälkeen ja voisi samalla tehdä viilalla vähän lisätilaa eteen. Ajattelin viilata niin, että 3 mm saa tarvittaessa pystympään / ulommaksi tolpan yläpäätä, niin luulisi siinä olevan sopivasti samalla varaa säätää arvot tasalle.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Selasinpa taaksepäin, niin -0.06 -0.06 oli sulla ilmeisesti edessä, mikä kuulostaa kyllä hyvältä. Tuo saattaa aavistuksen vielä suurentua, kun jouset asettuu ajossa pidemmällä aikavälillä (-0.10 ?). Mullahan on nyt noilla väsyneillä eibacheilla -1.00 ja -0.45 tms. edessä. Sillä teen nuo säädöt, että saa varmasti symmetriset arvot suuntauksessa. Tarkotus on nyt hifistellä, kun siihen kerrankin on mahdollisuus. Laitan tämän e39:n kulkemaan hienosti, hinnalla millä hyvänsä (näköjään).Originally posted by Bmw Master View PostSiinä on hyvät camberit ilman viilailuja, kuten näet noista minun auton arvoista tuossa aiemmin...
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Nyt on etujouset ja iskarit vaihdettu. Mitta kaareen nousi 34,5 cm -> 38 cm (eibach pro kit -> uudet m-sport 1 jouset). Sanokaaas, mihin suuntaan e39:n kokonaisauraus menee, jos jousten pituus kasvaa, jos oletetaan että muuten kulmat pysyisivät suht. samoina? Pääsen huomenna montulle löysäämään ja kiristämään alatukivarsien puslapäät. Nyt tunkkasin ~sinnepäin. Eli kiristänkö alatukivarsien puslat jänkäämällä niitä sisäänpäin (vähemmän aurausta) vai ulospäin (enemmän aurausta)? "Säätövaraahan" noissa on ehkä 2 milliä. En saa vietyä autoa ihan heti suuntaukseen. Kulmat on säädetty aika hiljattain ennen tolppien vaihtoa. Voisin kompensoida tuota jousten pituuden kasvua, jos tietäisin kumpaan suuntaan "säädän".Last edited by Bomb5; 27-06-2013, 14:07.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Eiköhän ne kulmat oo tehokkaasti perseellään jo nyt, jos pari milliä on säätövaraa ja sulla ne on auki ollu... :think
Mutta mielestäni jos ulosjousto olis täysin ulkona, niin auraamaan alkais?´
Eli sisäänpäin alatukivartta, niin auraus pienenis...
Ehkei kannata "hifistellä", viet sitte vaan säätöön heti kun ehtii?
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Joo kävin just montulla. En alkanu liikaa hifistelemään.Originally posted by Bmw Dreamer View PostEiköhän ne kulmat oo tehokkaasti perseellään jo nyt, jos pari milliä on säätövaraa ja sulla ne on auki ollu... :think Ehkei kannata "hifistellä", viet sitte vaan säätöön heti kun ehtii?
Avasin alatukivarsien ja reaktiotankojen puslapäät ja heiluttelin autoa vähän aikaa. Kiristin sitten siihen asentoon, mihin ne sopivasti asettuivat. Nyt mulla on siis vasta etupää laitettuna, takana vielä vanhat iskarit ja eibachit. Itseasiassa ratti on ihan suorassa ja kulkee aika junamaisesti suoraan, eikä puolla minnekään. Täytyy toisessa threadissa kertoa tarkemmin, mutta tein myös etucambereille säätövaraa. E39:n etupään ylätukilaakereiden kohdistustapit lähtee hyvin, kun iskee esim. viilapenkissä taltalla sivusta ja pyyhkäsee jämän vielä viilalla. Näytti siltä, että sen voisi myös autossa paikallaan ollessa lyödä suoraan läpi sopivan kokoisella tapilla, jos joku asiaa miettii. Nyt kelpaa ajella, kulkee aika leppoisasti! Vielä kun saa takapäänkin valmiiksi, ja käytettyä suunnattavana...
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment
-
Leveille renkaille takacamperia liikaa.Miten tuo etupään auraus olisi tulkittavissa?Jos oikein ymmärrän,niin liian isosta lähtötilanteesta vielä haritusta lisätty vs. ohjearvot???Originally posted by Garash View PostKysytään itekkin, uusin keulaan osia ja käytin suuntauksessa ja tässä tulokset:
Tuo etupään auraus joka sutattu niin näkyy paperin ylälaidassa ennen ja jälkeen arvot.
Onko hyvät? 18" ja ~40mm madallus
Miltä etupyörien asento näyttää silmällä katsottuna ja veteleekö ajettaessa?
Ps.Yllättävän hyvät etucamperit vaikka on madallettu.Last edited by Heguli 31; 01-07-2013, 14:04.
Comment
-
Itse ymmärsin sen niin että alkutilanne tuo 10,6 ja 11 ja lopputilanne 0,2 ja 0,3. Ei nopean koeajon aikana vetelyä havaittavissa. Eturenkaat ei aivan kulje suoraan vaan hieman \ / asennossa.Originally posted by Heguli 31 View PostLeveille renkaille takacamperia liikaa.Miten tuo etupään auraus olisi tulkittavissa?Jos oikein ymmärrän,niin liian isosta lähtötilanteesta vielä haritusta lisätty vs. ohjearvot???
Miltä etupyörien asento näyttää silmällä katsottuna ja veteleekö ajettaessa?
Ps.Yllättävän hyvät etucamperit vaikka on madallettu.E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
Comment
-
Etu auraus aika hurjasti yli ohjearvojen. Miksei laitettu rajojen sisään kun kulmat tarkistettiin? Oliko raidetangon säätö jumissa, säätövarat lopussa tms ongelma?Originally posted by Garash View PostItse ymmärsin sen niin että alkutilanne tuo 10,6 ja 11 ja lopputilanne 0,2 ja 0,3. Ei nopean koeajon aikana vetelyä havaittavissa. Eturenkaat ei aivan kulje suoraan vaan hieman \ / asennossa.
Kun ohjeen mukaan aurausta saisi olla -0.2 ... 0.7 mm per pyörä, niin sinne on jätetty -7.8 mm ja -14.3 mm. Kumma juttu...Last edited by Havis; 01-07-2013, 16:05."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment

Comment