Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja nelipyöräsuuntaus ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

Originally posted by Bmw Master View Post
    Eikös tuo taka camberi ole hyvä noin, ohjearvo käskisi kääntää lisää kallelleen mikä ei mun mielestä ole
    viisasta?
    Niin siis, edestä pitäisi kääntää pystynpään. Hemihän tuossa jo kirjoittikin.
    Bmw 316 E30 -88

Comment

• janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

Originally posted by N.u.t View Post
      Entä jos ja kun ei ole camberit säädettävissä. Ainoastaan auraus ?
      Auto edelleenkin normaali korkeudessa. Jos ohjearvo antaisi minimissään aurauksen nollaan, siis takapäässä. Kuinka etupää säädettäisiin ?
      Sovitaan vannekooksi 17 tuumaa ja etuveto.

Toinen kysymys koskee autoja joissa toleranssit aurauksen suhteen menee aurauksesta haritukseen. Voit siis säätää joko haritukselle tai auraukselle toleranssien puitteissa.
      Lähinnä ranskiksia tuo koskee.
      Nämä suuntausohjeet ovatkin täällä ainoastaan e39 alustan säätöihin tarkoitettuja, joten näitä ei voi sekoittaa muihin auto merkkeihin.
      Bmw 316 E30 -88

Comment

• Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

Originally posted by janke View Post
        Niin siis, edestä pitäisi kääntää pystynpään. Hemihän tuossa jo kirjoittikin.
        Etucamber ei ole säädettävissä niin aika vaikea tehdä mitään. Eli vaihtoehto on kääntää taakse lisää jos aikaa tehdä asteen eron.

Comment

• janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

Etucamber ei ole säädettävissä niin aika vaikea tehdä mitään. Eli vaihtoehto on kääntää taakse lisää jos aikaa tehdä asteen eron.
          Näinhän se kyllä on.
          Bmw 316 E30 -88

Comment

• Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

Kaikkea saa toki säädettyä, mutta se toki voi vaatia niiden säätöjen tekemistä, joko itse tai säätöosin.
            Lisäksi e39:n etupäähän on muutama kikka jolla camberia saa yleensä jonkin verran säädettyä.
            Itse olen tässä yli kymmen vuoden aikana saanut jokaisen oman ja vaihdokki e39:n etupään säädettyä -0.15"-0.25" haarukkaan, joten se että "ei ole säädettävissä", ei ole ihan koko totuus.

Comment

• Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

Originally posted by Hemi View Post
              Kaikkea saa toki säädettyä, mutta se toki voi vaatia niiden säätöjen tekemistä, joko itse tai säätöosin.
              Lisäksi e39:n etupäähän on muutama kikka jolla camberia saa yleensä jonkin verran säädettyä.
              Itse olen tässä yli kymmen vuoden aikana saanut jokaisen oman ja vaihdokki e39:n etupään säädettyä -0.15"-0.25" haarukkaan, joten se että "ei ole säädettävissä", ei ole ihan koko totuus.
              Kyllä kyllä, mutta jos ulkopuolisella säädättää ja teettää säädöt tulee hintaa äkkiä 500-1000e säädölle. 90% säätöpaikoista sanoo heti ettei voi säätää.

Kerro toki jos jotain helppoja ja halpoja keinoja.

Comment

• Guest's Avatar

Kyllä kyllä, mutta jos ulkopuolisella säädättää ja teettää säädöt tulee hintaa äkkiä 500-1000e säädölle. 90% säätöpaikoista sanoo heti ettei voi säätää.

Kerro toki jos jotain helppoja ja halpoja keinoja.
                Itse käytin paikallisessa Bosch car servicessä oman e39:n nelipyöräsuuntauksessa pari päivää sitten, ja säädöt tuli kuntoon kaikin puolin. Hintaa tuli yhteensä 157€

Comment

• janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

Originally posted by Mr.Speed View Post
                  Itse käytin paikallisessa Bosch car servicessä oman e39:n nelipyöräsuuntauksessa pari päivää sitten, ja säädöt tuli kuntoon kaikin puolin. Hintaa tuli yhteensä 157€
                  Mitäs kaikkea tuo hinta sisälti?
                  Bmw 316 E30 -88

Comment

• Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

Mulla maksoi 50 e ja tuli kuntoon. Mutta jos tolpat joutuu ottaa irti ja yläpäitä viilaamaan niin... Eikä ole paljoa varaa viilata.

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by janke View Post
                      Mitäs kaikkea tuo hinta sisälti?
                      Perhepizzan ja 1,5 litran coca-colan

Pyörien asentokulmien tarkistus. yksikköhinta 55€
                      Säätötyö 1,5 tuntia. tuntihinta 68€ yhteensä 102€

Auraukset oli pielessä edessä ja takana jne. Nyt menee suoraan ja on hyvä ajaa.

Comment

• TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

Auraukset oli pielessä edessä ja takana jne. Nyt menee suoraan ja on hyvä ajaa.
                        Mihin arvoihin kulmat säädettiin? Saatko laitettua tänne kuvan säätölapusta, siis arvoista ennen ja jälkeen säädön?
                        E39 528iA

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by TJJ View Post
                          Mihin arvoihin kulmat säädettiin? Saatko laitettua tänne kuvan säätölapusta, siis arvoista ennen ja jälkeen säädön?

Tässä nyt jonkinlainen kuva ens hätään. Oikea etu caster menee nippanappa yli raja-arvon, mutta sen takia ei lähdetty enempää jumppaamaan.

Auto on siis E39 530i touring. 235/40-18" rengastuksella ja alusta on madallettu.

Last edited by Guest; 08-06-2013, 17:38. Reason: kun ei näy kuvat

Comment

• TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

Tässä nyt jonkinlainen kuva ens hätään. Oikea etu caster menee nippanappa yli raja-arvon, mutta sen takia ei lähdetty enempää jumppaamaan.

Auto on siis E39 530i touring. 235/40-18" rengastuksella ja alusta on madallettu.

Ei näy ainakaan minulla kuvaa. Kuvalinkit tuossa on, mutta ei kuvia.
                            E39 528iA

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by TJJ View Post
                              Ei näy ainakaan minulla kuvaa. Kuvalinkit tuossa on, mutta ei kuvia.
                              Näkyykö muilla nuot kuvat? Aivan normaalisti liitin kuvat tuon insert imagen kautta. JPEG-kuvia ovat.

Comment

• Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

Näkyykö muilla nuot kuvat? Aivan normaalisti liitin kuvat tuon insert imagen kautta. JPEG-kuvia ovat.
                                Ei näy. Kirjoita ne arvot kun minä tuossa aiemmin, auraukset ja camberit riittää.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎