Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja nelipyöräsuuntaus ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10076
    • KVLA

    Originally posted by janke View Post
    Pakko edessä jotain olla vialla, kun yleensä jos etupään ripustukset on kunnossa niin, pitäisi olla reiulusti negatiivistä alle yhden asteen:think Onko iskarit ja tukivarret kiristetty painopäällä?
    Kyllä se vaan noilla madallusseteillä kääntää tuota neg.camperia isommalle ilman mitään varsinaista vikaa.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kyllä se vaan noilla madallusseteillä kääntää tuota neg.camperia isommalle ilman mitään varsinaista vikaa.
      Eikös e39:n ripustukset pitäisi pysyä ryhdissään, vaikka madaltaakin reilusti:think
      Edellyttää kuiteskin 100% ripustuksien kuntoa!?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by bemmeri View Post
        En tiedä kun en ollut paikanpäällä. Mutta luulisin että hommansa ovat osanneet, bmw/mb "korjaamo" on jossa etutolpat vaihettiin.
        Noihin korjaamoihin ei hirveästi voi luottaa, sehän täällä on todettu monet kerrat, mikä on kyllä sääli kuluttajaa kohtaan.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10076
          • KVLA

          Ainakin minulla edellisessä 540:ssä 30mm H&R madallusjousilla ja niihin passeleilla Konin Sporteilla pyörä kallistui lisää muistaakseni n.30min M-Sport orkkisalustaan verrattuna.Ja palikat oli kaikki tikissään.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Ainakin minulla edellisessä 540:ssä 30mm H&R madallusjousilla ja niihin passeleilla Konin Sporteilla pyörä kallistui lisää muistaakseni n.30min M-Sport orkkisalustaan verrattuna.Ja palikat oli kaikki tikissään.
            Kylläpä ne minullakin kääntyi noilla coileilla, mutta nehän ovatkin ihan päin ...tua suunniteltu.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by janke View Post
              Eikös e39:n ripustukset pitäisi pysyä ryhdissään, vaikka madaltaakin reilusti:think
              Ei pysy.

              Omasta arvot, mielestäni ihan ok vaikkei symmetriset olekkaan.

              Etucamber
              vasen oikea
              -0.06 -0.06
              Etuauraus
              vasen oikea
              0.04 0.04
              Takacamber
              vasen oikea
              -1.55 -1.43
              Taka-auraus
              vasen oikea
              0.05 0.06

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Ei pysy.

                Omasta arvot, mielestäni ihan ok vaikkei symmetriset olekkaan.

                Etucamber
                vasen oikea
                -0.06 -0.06
                Etuauraus
                vasen oikea
                0.04 0.04
                Takacamber
                vasen oikea
                -1.55 -1.43
                Taka-auraus
                vasen oikea
                0.05 0.06
                Hyvältähän noi näyttää. Olikos madallettu?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by janke View Post
                  Hyvältähän noi näyttää. Olikos madallettu?
                  Just laitatin sedanin (on siis touring) m-sport jouset, olivat n.20mm matalammat kuin vakiot mutta en juurikaan huomaa eroa. Alunperin oli sport alustalla ja se oli selvästi matalampi kuin nyt.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Just laitatin sedanin (on siis touring) m-sport jouset, olivat n.20mm matalammat kuin vakiot mutta en juurikaan huomaa eroa. Alunperin oli sport alustalla ja se oli selvästi matalampi kuin nyt.
                    Kävit siis juuri suuntauksessa? Millä rengastuksella? Kulkeeko sinun E39 nyt "loistavasti":think
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by janke View Post
                      Kävit siis juuri suuntauksessa? Millä rengastuksella? Kulkeeko sinun E39 nyt "loistavasti":think
                      Torstaina. 235/45-17 edessä Nokian Hakka Z, takana Nokian ZG2. Suuntauksen jälkeen oli fiilis että nyt menee todella hienosti. Nyt kun ajanut enemmän huomaa välillä uria. Täytyy kokeilla takarenkaat eteen jos vaikuttaa. Tai sitten tilata uudet Nexenit.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Torstaina. 235/45-17 edessä Nokian Hakka Z, takana Nokian ZG2. Suuntauksen jälkeen oli fiilis että nyt menee todella hienosti. Nyt kun ajanut enemmän huomaa välillä uria. Täytyy kokeilla takarenkaat eteen jos vaikuttaa. Tai sitten tilata uudet Nexenit.
                        Hieman on liikaa takana negatiivistä, mikäli tavoittelet täydellistä uratunnottomuutta ko.rengastuksella.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Hieman on liikaa takana negatiivistä, mikäli tavoittelet täydellistä uratunnottomuutta ko.rengastuksella.
                          Joo, säädöt oli tapissaan niin ei saanut pystympään.

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            Laitellaas tännekin, eli olisiko raadilla ajatuksia miten tuosta E39:stä saisi vähemmän herkän urille. Nyt meinaa motarilla napata uriin vähän turhankin herkästi (etupään ongelma?)


                            Eli seuraavanlainen setuppi tuossa D10 touringissa;

                            -Kaikki alustan osat uutta poislukien hammastanko
                            -Alpina jouset & iskarit

                            -Edessä camber 0,35 / 0,22 ast., auraus 0,04mm
                            -235/40-18 suhteellisen kuluneet Yokohamat

                            -Takana camber 1,35 ast, auraus 0,06mm
                            -265/35-18 hyväkuntoiset Nokialaiset



                            Onko tuo laitos kuinka herkkä etupään camberille / erolle vas-oik? Aurausta vielä pienemmälle?

                            Hammastanko tuntui olevan suhteellisen järjissään (ei juurikaan klappia sivusuunnassa), ehkä sitä voisi aavistuksen kiristää mutta en nyt ihan heti uskoisi ongelman piilevän siellä.
                            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Kyllähän suurin syy on nuo eturenkaat.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10076
                                • KVLA

                                Originally posted by jukkae View Post
                                Kyllähän suurin syy on nuo eturenkaat.
                                Jopa uutena,mutta iltapuolella olevat kumit on tuossa merkissä kyllä vaihtotavaraa.Nuo takaset Noksut ei pitäisi kyllä vedellä mihinkään,jos rengaspaineet on vielä kohdillaan eikä ole missään tullut runkovaurioita.Itse kulmathan on ihan hyvät,mikäli vielä peräpää on myös kaikilta osin välyksetön.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎