Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja nelipyöräsuuntaus ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Rubu View Post
    En säädä E46 etucamberia jos auto ei ole tavallisuudesta poikkeava ja arvot on tasaiset.
    Camberi on helppo säätää kun poistaa rajoitintapin pois.
    Tästä aiheesta on forumilla tarinaa, joten se siitä.

    Monella leveillä ja isoilla vanteilla ajavilla pyörät on tuotu ihan iholle kaaren tasaan ja etupyörien nostaminen pystyyn aiheuttaa sen että rengas/vanne ottaa kaareen kiinni.
    Tätä ilmiötä on myös takapyörissä.
    Eli ET ole milloinkaan säätänyt e46:n etupäätä....tai jos olisit niin tietäisit että pelkkä ohjurin poisto ei suinkaan jokaisessa e46:ssa mahdollista säätöjen tekemistä.
    Forumilla toki on aiheesta tarinaa, kun lähinnä minä olen ko.säätötyöstä ollut äänessä.
    Varmasti etucamberia ei silloin säädetäkkään jos ei tarvetta ole, mutta ainakaan minun käsien läpi ei ole mennyt yhtäkään e46:sta etteikö vähintään camberien balansointi olisi ollut tarpeellinen.
    Pienikin madallus ja/tai vannekoon kasvattaminen ja e46:n etupään cambersäätö on PAKOLLINEN.
    Kysyn nyt vielä kerran, tehdäänkö se teillä jokaiseen e46:een vain stopparit poistamalla?
    Tämä pyörien kaariin hierominen on vanteiden et-ongelma, eikä siis ongelma joka antaisi aihetta oikeiden kulmien suhteen kompromisseihin.
    Vannekaupat tai kaarimankelit ovat tätä ongelmaa varten, ei se että lähdetään väärillä kulmilla niin että auto vetelee, on epästabiili ja kuluttaa renkaansa loppuun alle puolen kesän.
    Vai onko sekin "makuasia" kuinka nopeasti väärät kulmat syö renkaiden sisäkantit kankaille?

    No, eli vielä uusiksi tuo kysymys: Tehdäänkö teillä näitä "täydellisiä säätötöitä" mm.e46:iin vain perssonien stopparit poistamallla ja että tällä saadaan riittävä säätötyö tehtyä?

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      Originally posted by Hemi View Post
      No, eli vielä uusiksi tuo kysymys: Tehdäänkö teillä näitä "täydellisiä säätötöitä" mm.e46:iin vain perssonien stopparit poistamallla ja että tällä saadaan riittävä säätötyö tehtyä?
      Meillä tehdään ainoastaan näitä "täydellisiä säätötöitä" ei täydellisiä säätö töitä mitä teillä päin tehdään.
      Eli en hiero kuin kipeätä pillu** asiakkaan autoa koko päivää, koska harva asiakas on valmis maksamaan tästä, jokaiselle autolle erikseen etsittävästä ihannearvoista, eli meillä tehdään 95% prosenttiin autoista riittävät työt ja 5% pyritään asiakkaan kanssa sopimaan mikä hänen autolleen siinä tilanteessa on järkevää.

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        Jaa niin, kerro nyt vielä ihmeessä missäpäin Te käytätte autojanne säädettävänä ja mitä tämä täydellinen säätäminen maksaa?

        On edes yksi paikka missä autonsa saa edullisesti viimeisen päälle kuntoon kun meillä se ei tunnu ainakaan sinun mielestä onnistuvan.

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5175
          • Kuopio

          Originally posted by Hemi View Post
          Suosittelen nyt kuitenkin edes auttavasti aiheeseen ja sen perusasioihin perehtymistä ennen kuin nyt lähdet kyseenalaistamaan käytännössä koko tämän topikin.
          Eli olisikohan noilla pyöränkulmilla jotain tekemistä renkaan elastisuuden kanssa niin, että eri ajotilanteissa pyritään kulutuspinta pitämään niin sisä kuin ulkoreunoiltakin maassa kiinni=pitoa.
          Eli korkeaprofiilinen rengas antaa sivuttaiskiihtyvyyksissä aivan erilailla periksi ns.sortuen alle kuin matala jäykkäkylkinen rengas.
          En kyllä mielestäni kyseenalaistanut vaan kysyin sinulta, että mitä tällä menettelyllä saavutetaan? Ja kyllä mulle perusasiat on tuttuja ja siksi kysyinkin sinulta näitä tarkempia tietoja ja miksi asiat näin ovat?

          Kuten jo aikaisemmin mainitsit itse, että sinulla on "haarukka", josta lähdet hakemaan säätöjä eli ns. perus-setuppi. Voisit nyt meille kaikille varmaan kertoa, mikä tämä "haarukka" on niin muutkin osaavat lähteä hakemaan "oikealta" alueelta säätöjä.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Hemi View Post
            Sehän voi olla "ihan kunnossa" jo nyt, eli ihan tukevasti tehdastoleranssien sisällä? Tehdas ei anna yhtä ainoaa optimiarvoa, vaan toleranssialue käytännössä kattaa kaikki ko.korimalliin speksatut vannehalkaisijat. Suomessa säätölaitteistoja käyttävät liikkeet eivät vain tajua yhtään mitään kullekkin vannehalkaisijalle vaadittavista kulmista, vaan se riiittää että ollaan laajan toleranssialueen sisällä. 18"-19" rengastus kuitenkin vaatii alle ihan erilaiset akselistosuuntaukset kuin 15" "nuljukumit".
            Varmaan pitäisi tietää mikä rengastus on alla, ja laittaa kulmat sen mukaan kohdalleen. Eli: Pieni vannehalkaisija= paljon camberia ja Suuri vannehalkaisija = vähän camberia.
            Sitten kun aletaan "hifistelemään", pitää tietää renkaan merkki+malli sekä nopeusluokka, jotta hieman tiedetään renkaan rakennetyyppi.
            Eli eurooppalainen rengas= vähemmän camberia, Aasialainen rengas= enemmän camberia"
            No niin, jatketaas taas.
            Itseäni janin kysymykseen esim.tuosta aiemmin sivulta 17 lainaten:
            Eli nämä perusjutut olen käynyt läpi ehkä 30-40 kertaa jo aiemmin, mutta tässä tämä tuli viimeksi esille, mutta toki hieman karrikoiden/yleistäen.

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              Originally posted by Rubu View Post
              Jaa niin, kerro nyt vielä ihmeessä missäpäin Te käytätte autojanne säädettävänä ja mitä tämä täydellinen säätäminen maksaa?

              On edes yksi paikka missä autonsa saa edullisesti viimeisen päälle kuntoon?
              Minua ei oikeastaan kiinnosta tässä aiheessa muu kuin tämä, joten ilmainen mainos olisi paikallaan

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Eli silloin kun näiden kanssa tosiaan lähdetään "hifistelemään", tietenkin siitä nyrkkisääntönä lähdetään että annettu camberien toleranssiarvo voidaan jakaa yhtä moneen osaan kuin ko.korimalliin on eri rengaskokoja oikealla vierintäkehällä tarjolla.
                Nyt jos puhutaan tästä e39:stä, antaa tehdas toleranssiarvon 15"-18" rengastukselle, jolloin alueen jakaminen neljään eri osaan on helppoa.
                Ensimmäinen neljännes toleranssialueesta tuolle 15" rengastuksella ja viimeinen neljännes 18" kokoluokille. 16" ja 17" tietenkin silloin siitä välistä.
                Eli mikäli esim.takacamberi maksimi on kyseisellä alustalla esim. -2.20`ja minimi -1.35`, lähdetään siitä että tuo -2.20`- 2.00`on 15" kokoluokan säätöalue ja -1.35`-1.45`(.....eipä unohdeta miinusmerkkejä edestä jotta kukaan "ammattimies" ei erehdy vääntämään alle positiivista camberia....)on sitten sille 18" kokoluokalle. 16" ja 17" siis sitten taas tästä välistä.
                Nyt on niin, että esim.e39:iin ei ole olemassakaan tehtaalta speksattuja camber eikä aurausarvotoleransseja 19"-20" rengastuksille joita kuitenkin nykyään käytetään. Näissä tapauksissa lähdetään AINA tehtaan antamasta minimicamberista joka nyt tässä tapauksessa on tuon 18" kokoluokan camber.
                Nythän on niin että e39:iin 18" speksi on 265-leveälle renkaalle, jolloin 235-245-leveyksinen 19" yleensä toimii tällä minimillä melkoisen hyvin.
                Nimittäin tuo camber tarve on myös osin riippuvainen renkaan leveydestä.
                Eli mitä leveämpi rengas, sitä vähemmän se tarvitsee/sietää camberia.
                Ok, eli nyt tullaan sitten juuri siihen mistä minua nämä "asiantuntijat" jo ehtivät syytellä, eli onko tarvetta mennä jopa tehdastoleranssialueiden ulkopuolelle?
                Käytäntö on osoittanut että kyllä on, mikäli ajettavuus ja pito-ominaisuudet halutaan optimoida erityisesti myös vesisateella toimiviksi, eli renkaan tiehen kohdistaman pintapaineen lisäämistä myös sen ulkoreunalle.
                Eli jos/kun lähdetään näihin 275-297-leveyksisiin 19"-20" renkaisiin, ei tuo 18":n speksi enään käytännössä oikein riitä.
                Pointti on kuitenkin siinä, että alle ruuvataan tuo camber minimi ja kokeillaan kuinka toimii, nimittäin nyt hyvin määrääväksi tekijäksi tulee renkaan valmistaja/rakenne. Periaatteessa camber on kuitenkin aina liikaa negatiivinen mikäli renkaan sisäreuna kuluu yli neljänneksen nopeammin.
                Näin tapahtuu 100% varmuudella mikäle alle pyöräytetään leveät 20" renkaat ja sitten "asiantuntijat" ruuvaa toleranssialueelta keskiarvon, eli sen 16":n renkaan camberarvot joilla se 16" rengas tietenkin kuluu täysin suoraan, mutta niin että se 20" rengas on jo juhannuksen jälkeen lähes kankailla, vaikka se huhtikuussa pyöräytettiin alle.
                Samalla tietenkin auto kulkee tuon 20" renkaan pelkän sisäkyljen kantamana tai vähintään niin että koko akselistomassasta lepää 75%:sti renkaan sisäkyljellä. Sadekelillä pitoa ei ole lainkaan, rengas kuluu välittömästi ns."hampaalle" ja tästä syystä tietenkin alkaa huutamaan kuin palosireeni.
                Vetelee, nuljuaa tärisee ja rengas on loppu viimeistään kesälomien jälkeen.
                Näin siis vaikka nämä "ammattimiehet" ovat tarkasti kulmat asettaneet tehtaan antamien toleranssialueiden tismalleen keskelle.........

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  edit. tupla.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Rubu View Post
                    Minua ei oikeastaan kiinnosta tässä aiheessa muu kuin tämä, joten ilmainen mainos olisi paikallaan
                    Miten niin? Eipä nyt kuitenkaan missään tapauksessa unohdeta sitä mistä tämä lähti. Eli minä kuulemma olin ylimielinen paska kun menin ja totesin kysymykseen "missä säätötyö OIKEASTI onnistuu": että ei juuri missään.
                    Sinähän se tämän jälkeen mainostit olevasi todellinen "ammattimies" ja laitot vieläpä yhteystiedot yrityksestä joka ne kulmat oikeasti laittaa kohdalleen?
                    Eli mitähän ihmettä tässä nyt pitäisi oikein mainostaa, kun ainakaan minä en aidosti tiedä yhtäkään paikkaa Suomessa joka kaikki merkit+mallit niiden kaikkine eri "säätökikkoineen" hallitsee niin, että käytetylle renkaalle saadaan tehtyä optimi alustakulmat.
                    Meillähän nämä tehdään niin, että ENNNEN mittaukseen vientiä teemme kaikki säädöt ITSE verstaalla mahdollisiksi niin että joko poistetaan kaikki säätötyön esteenä olevat stopparit, säätövaraa tehdään lisää ja/tai vaihdetaan säädettävät/säädön mahdollistavat osat. Kaikki säätötyössä avattavat pultit+epäkeskot käydään läpi/avataan ja tarvittaessa vaihdetaan. Tämän jälkeen auto viedään mihin tahansa laadukasta säätötyötä tekevään yritykseen(jonotusaika) ja säätötyön tekevälle henkilölle annetaan EHDOTTOMAT tavoitearvot erityisesti camberien suhteen riippuen siitä minkä merkkiset, kokoiset ja malliset renkaat autoon alle laitetaan.
                    Ainahan saavutetutkaan arvot ei toimi, jolloin arvoja muutetaan haluttuun suuntaan, halutun ajettavuuden tavoittamiseksi.

                    Comment

                    • Rubu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 809
                      • Kuopio

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Eli silloin kun näiden kanssa tosiaan lähdetään "hifistelemään", tietenkin siitä nyrkkisääntönä lähdetään että annettu camberien toleranssiarvo voidaan jakaa yhtä moneen osaan kuin ko.korimalliin on eri rengaskokoja oikealla vierintäkehällä tarjolla.
                      Nyt jos puhutaan tästä e39:stä, antaa tehdas toleranssiarvon 15"-18" rengastukselle, jolloin alueen jakaminen neljään eri osaan on helppoa.
                      Ensimmäinen neljännes toleranssialueesta tuolle 15" rengastuksella ja viimeinen neljännes 18" kokoluokille. 16" ja 17" tietenkin silloin siitä välistä.
                      Eli mikäli esim.takacamberi maksimi on kyseisellä alustalla esim. -2.20`ja minimi -1.35`, lähdetään siitä että tuo -2.20`- 2.00`on 15" kokoluokan säätöalue ja -1.35`-1.45`(.....eipä unohdeta miinusmerkkejä edestä jotta kukaan "ammattimies" ei erehdy vääntämään alle positiivista camberia....)on sitten sille 18" kokoluokalle. 16" ja 17" siis sitten taas tästä välistä.
                      Nyt on niin, että esim.e39:iin ei ole olemassakaan tehtaalta speksattuja camber eikä aurausarvotoleransseja 19"-20" rengastuksille joita kuitenkin nykyään käytetään. Näissä tapauksissa lähdetään AINA tehtaan antamasta minimicamberista joka nyt tässä tapauksessa on tuon 18" kokoluokan camber.
                      Nythän on niin että e39:iin 18" speksi on 265-leveälle renkaalle, jolloin 235-245-leveyksinen 19" yleensä toimii tällä minimillä melkoisen hyvin.
                      Nimittäin tuo camber tarve on myös osin riippuvainen renkaan leveydestä.
                      Eli mitä leveämpi rengas, sitä vähemmän se tarvitsee/sietää camberia.
                      Ok, eli nyt tullaan sitten juuri siihen mistä minua nämä "asiantuntijat" jo ehtivät syytellä, eli onko tarvetta mennä jopa tehdastoleranssialueiden ulkopuolelle?
                      Käytäntö on osoittanut että kyllä on, mikäli ajettavuus ja pito-ominaisuudet halutaan optimoida erityisesti myös vesisateella toimiviksi, eli renkaan tiehen kohdistaman pintapaineen lisäämistä myös sen ulkoreunalle.
                      Eli jos/kun lähdetään näihin 275-297-leveyksisiin 19"-20" renkaisiin, ei tuo 18":n speksi enään käytännössä oikein riitä.
                      Pointti on kuitenkin siinä, että alle ruuvataan tuo camber minimi ja kokeillaan kuinka toimii, nimittäin nyt hyvin määrääväksi tekijäksi tulee renkaan valmistaja/rakenne. Periaatteessa camber on kuitenkin aina liikaa negatiivinen mikäli renkaan sisäreuna kuluu yli neljänneksen nopeammin.
                      Näin tapahtuu 100% varmuudella mikäle alle pyöräytetään leveät 20" renkaat ja sitten "asiantuntijat" ruuvaa toleranssialueelta keskiarvon, eli sen 16":n renkaan camberarvot joilla se 16" rengas tietenkin kuluu täysin suoraan, mutta niin että se 20" rengas on jo juhannuksen jälkeen lähes kankailla, vaikka se huhtikuussa pyöräytettiin alle.
                      Samalla tietenkin auto kulkee tuon 20" renkaan pelkän sisäkyljen kantamana tai vähintään niin että koko akselistomassasta lepää 75%:sti renkaan sisäkyljellä. Sadekelillä pitoa ei ole lainkaan, rengas kuluu välittömästi ns."hampaalle" ja tästä syystä tietenkin alkaa huutamaan kuin palosireeni.
                      Vetelee, nuljuaa tärisee ja rengas on loppu viimeistään kesälomien jälkeen.
                      Näin siis vaikka nämä "ammattimiehet" ovat tarkasti kulmat asettaneet tehtaan antamien toleranssialueiden tismalleen keskelle.........
                      Originally posted by Rubu View Post
                      Edelleenkään et taida tajuta että en asettele 2 asteen cambereita jos säätö vara riittää ylemmäksi...




                      Originally posted by Rubu View Post
                      Olen nostanut camberin niin ylös kuin säädöt ovat riittäneet isoilla vanteilla ja rankalla madalluksella!
                      Kuitenkin siten että jos toinen puoli ei nouse enää säädän toisen puolen samaan.
                      Nämä säädöt tietenkin tehtynä painopusseilla.
                      Näinpä...
                      Last edited by Rubu; 20-10-2009, 21:20.

                      Comment

                      • Rubu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 809
                        • Kuopio

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Meillähän nämä tehdään niin, että ENNNEN mittaukseen vientiä teemme kaikki säädöt ITSE verstaalla mahdollisiksi niin että joko poistetaan kaikki säätötyön esteenä olevat stopparit, säätövaraa tehdään lisää ja/tai vaihdetaan säädettävät/säädön mahdollistavat osat. Kaikki säätötyössä avattavat pultit+epäkeskot käydään läpi/avataan ja tarvittaessa vaihdetaan. Tämän jälkeen auto viedään mihin tahansa laadukasta säätötyötä tekevään yritykseen(jonotusaika) ja säätötyön tekevälle henkilölle annetaan EHDOTTOMAT tavoitearvot erityisesti camberien suhteen riippuen siitä minkä merkkiset, kokoiset ja malliset renkaat autoon alle laitetaan.
                        Ainahan saavutetutkaan arvot ei toimi, jolloin arvoja muutetaan haluttuun suuntaan, halutun ajettavuuden tavoittamiseksi.
                        Tämähän ei onnistu kaikilta kotiolosuhteissa.

                        Ilmeisesti et nyt sitten osaa sanoa sitä paikkaa missä käytät aina teetättämässä sen täydellisen säädön mihin teillä kaikki autot on säädetty ja hiottu auto kerrallaan, joka vie useasti useamman säätö kerran ja koeajon.

                        Keskitytään nyt hetkeksi näiden sinun kertomien asioiden puimiseen kun olet kyseenalaistanut minun ammattitaidon.

                        Comment

                        • Rubu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 809
                          • Kuopio

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Meidän kaikki myymämme autot varustetaan uusin vähintään 17" pyörin, jonka jälkeen jokainen auto käy läpi huolellisen akselistosuuntauksen. Mikäli ajettavuus ei ole täydellinen, homma otetaan aina uusiksi kunnes säädöt löytyy, jolloin voin väittää että tässä kehittyy jonkinlainen tuntuma siihen minkälaiset kulmat milläkin rengastuksella missäkin autossa pitää olla.

                          Joko teillä myydään tosi vähän autoja tai sitten puhut hassuja...

                          Varmaan teillä pitäisi olla joku vakiopaikka mihin olet tottunut viemään auton kun tämä tuntuu olevan sinulle näin tärkeä aihe.
                          Tuskin varailet summan mutikassa mattimatikaisen pajalle ja vie lappua mihin haluat säädettävän.
                          Hintakin sinulla varmaan on jo tiedossa kerta joka autolle tehdään ja haetaan nämä parhaat säädöt.

                          Eli missä käytät kaikki firmasi autot säädättämässä näihin parhaisiin arvoihin, joista puhut koko ajan ja jotka löytyvät kaikista teillä myytävistä autoista?
                          Ja minkä verran maksaa näiden täydellisten säätöjen säätäminen kaikkine koeajoineen mitä sanot suoritettavan niin kauan että autolle löytyy paras mahdollinen ajettavuus.
                          Last edited by Rubu; 20-10-2009, 21:22.

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            Faktat kehiin!

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Rubu View Post
                              Joko teillä myydään tosi vähän autoja tai sitten puhut hassuja...

                              Varmaan teillä pitäisi olla joku vakiopaikka mihin olet tottunut viemään auton kun tämä tuntuu olevan sinulle näin tärkeä aihe.
                              Tuskin varailet summan mutikassa mattimatikaisen pajalle ja vie lappua mihin haluat säädettävän.
                              Hintakin sinulla varmaan on jo tiedossa kerta joka autolle tehdään ja haetaan nämä parhaat säädöt.

                              Eli missä käytät kaikki firmasi autot säädättämässä näihin parhaisiin arvoihin, joista puhut koko ajan ja jotka löytyvät kaikista teillä myytävistä autoista?
                              Ja minkä verran maksaa näiden täydellisten säätöjen säätäminen kaikkine koeajoineen mitä sanot suoritettavan niin kauan että autolle löytyy paras mahdollinen ajettavuus.
                              Siis en nyt kerta kaikkiaan ymmärrä.?
                              Minähän olen jo monesti todennut ja mistä tämä keskustelu lähti että täydellisiä säätöjä tekeviä ei joko Suomessa ole, tai sitten ne on sen verran harvassa että minä eikä juuri kukaan muukaan BTCF:llä tiedä tällaista paikkaa olevankaan.
                              SINÄ VÄITIT NIITÄ TEILLÄ TEKEVÄN, joten mitä ihmettä sinä minulta tällaista paikkaa tivaat kun olen jo kymenen kertaa tällaisen lafkan olemassaolon kyseenalaistanut?
                              Senkin jo aiemmin totesin, että Apinakin osaa perus säätötyön tehdä tehdastoleranssien sisään mikäli alusta on vakio, mutta aika harvassa ne on liikkeet tässä maassa jotka reilusti madalletun ja 19" leveillä pyörillä rullaavan e46:n saa oikeasti mm.vetelemättömäksi ja niin että renkaat kuluu suoraan.
                              Meillä säätötyön mahdollistavat toimet tehdään ihan itse ja säätötyö teetetään meidän antamiin arvoihin, joten Pirkanmaalla/Lounais-Suomen alueella voi käytännössä työn tehdä ihan kuka tahansa laadukkaan mittalaitteiston omaava yritys, riippuen kulloisestakin jonotilanteesta(ihan vaikka lähin euromaster).
                              Eli se pelkkä mittaaminen on ihan peruskauraa.

                              Mitä ihmettä tässä nyt on sinulle edelleenkin epäselvää?
                              Last edited by Hemi; 20-10-2009, 22:06.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Mikä on ylössäädetty camber?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎