Originally posted by Havis
View Post
E39 ja nelipyöräsuuntaus ?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei vaan lopputilanne siis 0,2 ja 0,3, asentaja sano että softa on sekoillut ja tulostanut omia arvoja juuri tuohon auraukseen. Säädöt toimi hyvin kun vasta uusittu keulaan kaikki. Eli siis kulmat on ilmeisesti nyt kunnossa?E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
-
Mistä sinä nuo lukemat löydät tuossa lapussa?Aurauksen "lopulliset" lukemat näyttää kyllä ihan jotain muuta.Mielestäni harittaa ihan "homonaan".Pitäisi tosian näkyä jo paljaalla silmällä.Originally posted by Garash View PostItse ymmärsin sen niin että alkutilanne tuo 10,6 ja 11 ja lopputilanne 0,2 ja 0,3. Ei nopean koeajon aikana vetelyä havaittavissa. Eturenkaat ei aivan kulje suoraan vaan hieman \ / asennossa.
ED:Jos tuos lapun lukemiin ei olekkaan uskomista,niin sitten tilanne on toki aivan muuta.Takacamperia kuitenkin liikaa (vaikka ohjearvoissa napisti olisikin).Jos auraus taas on oikeasti ohjearvoissa,niin haritusta/aurausta ei silmällä humaa.Jos nuo lukematkaan on oikeita.
Eli miten me voidaan noita arvoja kommentoida,jos lapun lukemat ei pidä paikkansa???Last edited by Heguli 31; 01-07-2013, 16:24.
Comment
-
Tuolla paperin ylälaidassa niinkun kirjotin eka viestissä, eli siis kulmat ilmeisesti kunnossa, pitää seurata vielä renkaita lähteekö kulumaan.Originally posted by Heguli 31 View PostMistä sinä nuo lukemat löydät tuossa lapussa?Aurauksen "lopulliset" lukemat näyttää kyllä ihan jotain muuta.Mielestäni harittaa ihan "homonaan".Pitäisi tosian näkyä jo paljaalla silmällä.
ED:Jos tuos lapun lukemiin ei olekkaan uskomista,niin sitten tilanne on toki aivan muuta.Takacamperia kuitenkin liikaa (vaikka ohjearvoissa napisti olisikin).Jos auraus taas on oikeasti ohjearvoissa,niin haritusta/aurausta ei silmällä humaa.Jos nuo lukematkaan on oikeita.
Eli miten me voidaan noita arvoja kommentoida,jos lapun lukemat ei pidä paikkansa???E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
Comment
-
Niin tietenkin (sorry).Olisi pitänyt lukea huolellisemmin.Kulmat on aika mallillaan takapään kallistusta lukuunottamatta.Jos takarenkaasi on leveämmät kuin 235:t,niin kannattaa seurata tosiaan niiden kulumista camperin takia.Originally posted by Garash View PostTuolla paperin ylälaidassa niinkun kirjotin eka viestissä, eli siis kulmat ilmeisesti kunnossa, pitää seurata vielä renkaita lähteekö kulumaan.
Nykysessä ämmässä oli takapää melkein yhtä lintallaan.Etupäässä vielä enemmin poikkeamaa ohjearvosta.Viilasin etupäähän campersäätöä lisää ja säädätin kaikki pyörät pystympään.Nyt mennään arvoilla ed. 0.30 ja takapää 1.28.Ja aivan symmetrisillä.245/275R19 renkaiden mahdollisen kuluman takia säädätin ne pystympään kevään alkutilanteesta.Sain tuon etu/takacamperien eronkin pidettyä suunnillen yhdessä asteessa,mikä olisi auton ajokäytöksen takia suositeltavaa.Last edited by Heguli 31; 01-07-2013, 17:33.
Comment
-
Tänään soitin tonne puljuun jossa kulmia säädettiin ja kyselin noista cambereistä. Ei kuulemma onnistu tuon paremmin.Originally posted by Nuuskis View PostKävin suuntauttamassa omaa autoa viimeviikolla ku tahtoi kulua renkaan sisäreuna edestä. Noi camberit vähän epäilyttää, mitä oon lukenu noita postauksia. Onkoha ne ny ihan oikein? Ja auto on hiukan m-sporttia alempana 17" renkailla.
Löytyykö etelä-pohjanmaalta osaavaa paikkaa missä osattaisiin viilata noita cambereitä kohdalleen?E39 525i -01
Comment
-
Kävitkö s-joella suuntauksessa vai missä?Originally posted by Nuuskis View PostTänään soitin tonne puljuun jossa kulmia säädettiin ja kyselin noista cambereistä. Ei kuulemma onnistu tuon paremmin.
Löytyykö etelä-pohjanmaalta osaavaa paikkaa missä osattaisiin viilata noita cambereitä kohdalleen?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Nyt taustoja paremmin tietämättä, mutta narinanivelissä (tai ylätukitangoissa) väljää...?Originally posted by Nuuskis View PostTänään soitin tonne puljuun jossa kulmia säädettiin ja kyselin noista cambereistä. Ei kuulemma onnistu tuon paremmin.
Löytyykö etelä-pohjanmaalta osaavaa paikkaa missä osattaisiin viilata noita cambereitä kohdalleen?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
seinäjoella kävin suuntauttamassa vianorilla.
Just edellisellä viikolla vaihdoin narinahelat taakse ja muuta väljää ei ollut takana, ja eteen vaihdoin iskarit ja reaktiotangot puslineen, eikä sieltäkään väljää löytynyt mistään nivelistä..
ja autoa on madallettu senverran että navasta on kaareen 340mm edessä ja takana..E39 525i -01
Comment
-
Seinäjoella ei kannata mennä suuntakseen muualle kun EP-autokorjaamoon!! Vianorin suuntauksista kuulunut liikaa valituksia ja taitaa olla vielä pitäjän kalleinkin:think Kiristitkö reaktiotangot auton paino päällä:thinkOriginally posted by Nuuskis View Postseinäjoella kävin suuntauttamassa vianorilla.
Just edellisellä viikolla vaihdoin narinahelat taakse ja muuta väljää ei ollut takana, ja eteen vaihdoin iskarit ja reaktiotangot puslineen, eikä sieltäkään väljää löytynyt mistään nivelistä..
ja autoa on madallettu senverran että navasta on kaareen 340mm edessä ja takana..Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Siellä joo! Toki viimeksi jouduin käydä carcom:issa, mutta hoitui kulmat sielläkin, mutta niiden penkki hiukan epäillyttää, joten ep:lle menossa jälleen.Originally posted by Nuuskis View PostKyllä auto oli jo tassuillaan ku puslat vedettiin kiinni. Sielläkö oot ite käyny suuntauttamas?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Etucambereita ei voi säätää ja jos paljon madallalettu niin takaa voi säätövara loppua kesken.Originally posted by Nuuskis View PostTänään soitin tonne puljuun jossa kulmia säädettiin ja kyselin noista cambereistä. Ei kuulemma onnistu tuon paremmin.
Löytyykö etelä-pohjanmaalta osaavaa paikkaa missä osattaisiin viilata noita cambereitä kohdalleen?
Comment
-
Camberin säätöjähän ei ole e39 etupäässä, mutta jäsentämällä tunkkia apuna käyttäen saadaan jonkinverran halluttuun suuntaan säätöä ja yläpään viilauksella saadaan varmaan helpoiten camberia hifisteltyä.Originally posted by Bmw Master View PostEtucambereita ei voi säätää ja jos paljon madallalettu niin takaa voi säätövara loppua kesken.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Vien auton huomenna tiistaina suunnattavaksi. Olen viilannut etutolppien yläpääntukien kiinnitysreiät pitkiksi etucamberien symmetristä säätöä varten. Kuinka helposti nuo yläpäät liikkuu auton painon ollessa iskarin yläpäätä ja koria vasten ja mikä on paras keino liikuttaa tuota yläpäätä kohdalleen mutterien löysäämisen jälkeen? Pitääkö keulaa keventää tunkkaamalla tms? Hemi, tai joku jolle tehty vastaava säätö?Last edited by Bomb5; 22-07-2013, 01:06.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Mulla on myös viilaukset yläpäässä ja parhaiten ne iskarit liikkuu, kun on tunkattu keulaa ylös. Suuntauspenkeissä on yleensä nostimet joten "hifistely" pitäisi onnistua samalla kun laitetaan kulmia kohdalleen.Originally posted by Bomb5 View PostVien auton huomenna tiistaina suunnattavaksi. Olen viilannut etutolppien yläpääntukien kiinnitysreiät pitkiksi etucamberien symmetristä säätöä varten. Kuinka helposti nuo yläpäät liikkuu auton painon ollessa iskarin yläpäätä ja koria vasten ja mikä on paras keino liikuttaa tuota yläpäätä kohdalleen mutterien löysäämisen jälkeen? Pitääkö keulaa keventää tunkkaamalla tms? Hemi, tai joku jolle tehty vastaava säätö?Bmw 316 E30 -88
Comment
Comment