Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11093
    • Oulu

    Originally posted by Jondis View Post
    Nyt alkaa mennä homma taas yli oman ymmärryksen, tunnin verran koitin tahkota wds:ää läpi ilman tulosta. Eli ulkolämpömittarin kanssa ongelmia, koitettu uudella anturilla(parillakin itseasiassa). Hyppyjohdolla näyttää +50 ja ilman johtoa tai anturia -40 eli pitäisi tuon perusteella vissiin johdotuksen olla ok? Johdoista oli kuparit kuitenkin aikalailla mustat, niin ajattelin että vedän vähän pidemmältä uudet johdot jos olisi kuitenkin niissä vika. Siinä apparin lokarin viertä kulkevaa johtonippua tutkiessa totesin, että siellä menee kolme sini-ruskeeta johtoa. Mihin kaikkialle muualle nuo menee? Kävin niitä läpi ja tuntui kaikki olevan yhteydessä tuohon anturin alkuperäseen johtoon. Vedin sitten yhden niistä poikki ja tökkäsin miinuspuolen jodon anturilta siihen kiinni ja samoilta kohti nipusta sini-punaseen plussapuolen. Tuloksena apparin etuvilkku ei pelaa kuten ei ulkolämpömittarikaan, hyppylanka testillä johdot ei olekkaan enään ok. Koitin myös laittaa miinuspuolen johdon suoraan maihin - ei toimi. Sitten liitin sen katkaisemani sini-ruskean johdon takaisin alkuperäiseen asuunsa ja totesin, että taas pelaa anturin miinuspuoli sieltä alkuperäisistä anturin johdoista. Plussapuoli pelaa siis siitäkin, mistä johdon katkaisin. Eli mihin tuo ulkolämpötila anturin sini-ruskea johto menee? Wds kertoo vain, että lähtee mittariston mustasta liittimestä ja päätyy sinne anturin liittimeen. Mutta ilmeisesti samoja johtoja käyttelee sitten muutkin vermeet? Jos vedän mittariston liittimeltä asti uudet johdot, niin miten puihin mennään vai toteanko että mittaristo on tuonkin osalta toimimaton(bensamittari ei myöskään toimi, vaikka anturit ja johdotukset ok)?
    Edit: ja autohan oli 5/00 528i kom mallin mittaristolla
    Ootko kuinka kauan ootellu sen lukeman muuttumista uudella anturilla? Mulla meni yön yli et näytti oikeeta. Koitin uudestaan tempasemalla anturin pois niin että näytti -40 ja sit takas. Niin ehkä 10min sisään alko vasta hitaasti kipuamaan -40:stä ylöspäin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14357
      • Oulu

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ootko kuinka kauan ootellu sen lukeman muuttumista uudella anturilla? Mulla meni yön yli et näytti oikeeta. Koitin uudestaan tempasemalla anturin pois niin että näytti -40 ja sit takas. Niin ehkä 10min sisään alko vasta hitaasti kipuamaan -40:stä ylöspäin.
      Vaatii ajoa, niin nopeuttaa päivittymistä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        On se uus anturi siellä varmaan kuukauden tai ehkä kohta kaksikin roikkunut paikallaan Noita johtojan kun ihmettelin niin käytin "toimivuuden" kokeiluun aina hyppylankaa, koska se +50 tulee samantien tauluun silloin.
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by Jondis View Post
          ... mittaristo on tuonkin osalta toimimaton(bensamittari ei myöskään toimi, vaikka anturit ja johdotukset ok)?
          Edit: ja autohan oli 5/00 528i kom mallin mittaristolla
          Oletko tehnyt mittaristotestin salavalikosta? Sittenhän sen tietää, toimiiko mittaristo vai ei.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Jondis
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 698
            • Tuusula

            On tehty sekin, neula liikkuu hienosti mittaristotestillä. Salavalikossa näyttää vasen-oikea-kokonaismäärä kaikki nollaa. Ja tosiaan anturit ja johdot mittailtu mittariston liittimeen asti, että kai tuossa mittaristossa on piirilevyssä joku kylmäjuotos tmv. Mutta jos joku osaisi tuohon lämpöanturin miinuspuolen johtoon jotain sanoa niin se nyt olis päällimmäisenä työnalla, näillä märillä keleillä olis kiva että sais ilmastoinnin kuivaamaan ilmaa.
            MB E55 AMG -05
            E36 318TiA -96
            E34 535i -89 imolarot
            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Voiko m62 automaatti tykätä kyttyrää jos se on jumissa ja vetää sutia? Tuntu että alko pieni käry nokkaan tulemaan ku yritin D:llä ja r:llä saada liikkeelle. Tosin rengas suti aika hyvin ja kuulu kyllä että toinen rengas repi asfalttia. Että onkohan nyt vaan kumen käry ku ei kerta mikään järkyttävä käry ollut.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by majgul View Post
                Voiko m62 automaatti tykätä kyttyrää jos se on jumissa ja vetää sutia? Tuntu että alko pieni käry nokkaan tulemaan ku yritin D:llä ja r:llä saada liikkeelle. Tosin rengas suti aika hyvin ja kuulu kyllä että toinen rengas repi asfalttia. Että onkohan nyt vaan kumen käry ku ei kerta mikään järkyttävä käry ollut.
                Siis auto jumissa vai mikä? Ei se laatikko siitä säikähdä, jos et ala tyyliin jarrua vasten sudittamaan.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Siis auto jumissa vai mikä? Ei se laatikko siitä säikähdä, jos et ala tyyliin jarrua vasten sudittamaan.
                  Hups, siis auto oli/on edelleen jumissa .

                  Pitää varmaan lapio hommata että saa pois. Hyvä tietää että ei loota ota itteensä.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Jos se nyt yhtään liikkuu, niin hiekaan vetävien alle reippaasti, niin eiköhän se lähde. Hätätilanteessa sinne alle nyt voi heittää melkein mitä vaan mitä sattuu käsillä olemaan. Toki jos on pohjastaan kiinni, niin voi joutua lapioimaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      Jos ei ole mahastaan kiinni ja auto on jäänyt kiinni niin laita veto päälle ja mene työntämään.. toiminut monesti lähiviikkoina.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Originally posted by Axum View Post
                        Jos ei ole mahastaan kiinni ja auto on jäänyt kiinni niin laita veto päälle ja mene työntämään.. toiminut monesti lähiviikkoina.
                        Kaks kaveria oli autoa työntämässä eikä siltikään liikkunut. Aika hyvin se on kii. Pahinta ku siinä on kuoppa, meinannu pari kertaa nousta mutta ei. Pitää hiekottaa ja lapioida nii eiköhän se siitä

                        Comment

                        • Viljo540
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2012
                          • 55
                          • KPO

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Se on fyysisesti avoin perä, ei sitä ohjelmoimalla lukolliseksi pysty muuttamaan.
                          Jep...ajatus ilmeisimmin kaverilla oli että jarruilla/luistonestolla pelattas niinkuin hänen mersussaan.
                          Missä on e39:n pyyhkijöiden tihkutunnistin??Mistä se ottaa vihiä,ku välillä toimii kuin enkeli ja välillä ei pyyhi vaikka eteensä ei meinaa nähdä ja toisaalta välillä veivaa melkein kuivaa lasia?!?

                          Ja toi ulkoläpötila-anturi asia kiinnostaa kyllä muakin,kun se kerta sieltä on karannu...tai ainakin johdot on irti.Eikö siis ilmastointi toimi niinkuin pitää jos toi on pois pelistä??
                          Last edited by Viljo540; 31-12-2017, 23:27. Reason: lisää tietoo
                          Sieg Nature!

                          -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                          -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                          -1998 Zetor 7431-
                          -1989 w124 230-
                          -1972 El Camino 383cid-
                          -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                          -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Viljo540 View Post
                            Jep...ajatus ilmeisimmin kaverilla oli että jarruilla/luistonestolla pelattas niinkuin hänen mersussaan.
                            Missä on e39:n pyyhkijöiden tihkutunnistin??Mistä se ottaa vihiä,ku välillä toimii kuin enkeli ja välillä ei pyyhi vaikka eteensä ei meinaa nähdä ja toisaalta välillä veivaa melkein kuivaa lasia?!?

                            Ja toi ulkoläpötila-anturi asia kiinnostaa kyllä muakin,kun se kerta sieltä on karannu...tai ainakin johdot on irti.Eikö siis ilmastointi toimi niinkuin pitää jos toi on pois pelistä??
                            Tunnistin löytyy siitä peilin kohdilta.

                            Comment

                            • opTA
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 924
                              • Suomi

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Tunnistin löytyy siitä peilin kohdilta.
                              Peili...?
                              Kuskin peili...
                              Apukuskinpeili...
                              Taustapeili...
                              Kuskin meikkipeili...
                              Apukuskin meikkipeili...
                              ..joku muu peili...?

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1333
                                • pks

                                Originally posted by Viljo540 View Post
                                Jep...ajatus ilmeisimmin kaverilla oli että jarruilla/luistonestolla pelattas niinkuin hänen mersussaan.
                                Kyllä se DSC, tai jopa asc+T lukkoperää vähän yrittääkin korvata jarruilla, ongelma vaan ajamisen tai jopa huonolla pidolla etenemisen kannalta on kun se pyrkii myös ohjaamaan jarruttelemalla ja estää sutimista myös leikkaamalla kaiken tehon..

                                pelkän sähköisen "lukko" -toiminnon saa päälle dsc off tilaan helposti vasta uudemmissa, esim e9x sarjassa jostain ~2008 alkaen ilmeisesti. Ei se silti tosiaan oikean lukkoperän veroiseksi muutu, mutta ainakin minusta niin on huomattavasti kivempi ajaa kun normaalisti avoimella perällä. Kai nämä vanhatkin saa tekemään mitä vaan jos on tarpeeksi pätevä tietokoneen kanssa
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎