Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11093
    • Oulu

    Originally posted by TJJ View Post
    Tutkin lisäilmaluistia ja laitoin toisen (käytetyn) tilalle. Kovasti se vaan napsutti ja tuli engine failsafe modea... Puhdistin alkuperäisen jarrucleanerilla ja laitoin sen takaisin ja nyt silläkin tulee välillä failsafea ja se napsuu. Sitten kun polkaisee kaasua, alkaa taas toimimaan. Eli jumittaako nuo nyt molemmat? Kyllä ne sisäosat kuitenkin liikkuu molemmissa herkästi.
    Jarrukliineri pelkästään on vähän huono aine tk venttiilin putsaukseen. Se vie sen vähänkin voitelun siitä ja alkaa jumittaan entistä enemmän. Ruutaa vaikka wd40:stä perään ihan urakalla ja heiluttelee, minkä jälkeen nuo on mulla ainakin pelannu moitteetta jatkossa. Itse putsauskin onnistuu tuolla wd40:llä tai crc:llä, kun nehän on ennemmän liuottimia, kuin voiteluaineita.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Jarrukliineri pelkästään on vähän huono aine tk venttiilin putsaukseen. Se vie sen vähänkin voitelun siitä ja alkaa jumittaan entistä enemmän. Ruutaa vaikka wd40:stä perään ihan urakalla ja heiluttelee, minkä jälkeen nuo on mulla ainakin pelannu moitteetta jatkossa. Itse putsauskin onnistuu tuolla wd40:llä tai crc:llä, kun nehän on ennemmän liuottimia, kuin voiteluaineita.
      Joo, purin tuon toisen ilmaluistin eikä siellä ole muita liikkuvia/kuluvia osia (eikä hiiliä tms) kuin tuo laakeroitu kääntyvä osa. Ei jarrucleaner tosiaan taida tehdä hyvää tuon laakereille. Herkkyydestä päätellen ne taitaa olla kuulalaakereita joissa kai alunperin on joku ohut öljy. En silti tajua miksi tuo jumittaa, eihän se mikään hienomekaaninen laite ole vaan aika järeät käämit siellä on. Pitäisi purkaa vielä lisää jotta näkisi millaiset laakerit tuossa on, siis pääseekö sinne jotain karstaa väliin vai kuluuko laakeripesät (kun on ennenkin putsattu vain jarrucleanerilla...). Toki voihan vika olla sähköinen ja yksi kolmesta tulevasta johdosta tai sisäisistä käämeistä pätkii.

      Minä ehdin jo tilata uuden ilmaluistin. Pitää sitten vertailla miltä uusi kuulostaa.
      E39 528iA

      Comment

      • 0se
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 113
        • .

        Originally posted by Carbonfiber View Post
        Kuinka Touringissa saa vaihdettua takalasin kehyksen? Onko millainen homma irroittaa autosta? Onko kehys liimattu lasiin?
        Lasi on liimattu eli lähtee vaikka mattoveitsen terällä leikkaen. Yleensä se on jo puoliksi ruostunut irti. Pyyhkijän mutteri on todennäköisesti niin jumissa että sen joutuu rälläköimään palasiksi ja muistaakseni myös mikrokytkin meinaa ottaa osumaa.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by TJJ View Post
          Joo, purin tuon toisen ilmaluistin eikä siellä ole muita liikkuvia/kuluvia osia (eikä hiiliä tms) kuin tuo laakeroitu kääntyvä osa. Ei jarrucleaner tosiaan taida tehdä hyvää tuon laakereille. Herkkyydestä päätellen ne taitaa olla kuulalaakereita joissa kai alunperin on joku ohut öljy. En silti tajua miksi tuo jumittaa, eihän se mikään hienomekaaninen laite ole vaan aika järeät käämit siellä on. Pitäisi purkaa vielä lisää jotta näkisi millaiset laakerit tuossa on, siis pääseekö sinne jotain karstaa väliin vai kuluuko laakeripesät (kun on ennenkin putsattu vain jarrucleanerilla...). Toki voihan vika olla sähköinen ja yksi kolmesta tulevasta johdosta tai sisäisistä käämeistä pätkii.

          Minä ehdin jo tilata uuden ilmaluistin. Pitää sitten vertailla miltä uusi kuulostaa.
          Meinaatko että siellä on ihan oikeat laakeritkin ettei vain pelkästään liukulaaakeroitu?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Meinaatko että siellä on ihan oikeat laakeritkin ettei vain pelkästään liukulaaakeroitu?
            Kyllä siellä oikeat laakerit taitaa olla. Purettuna tuota liikkuvaa sisäosaa voi heilutella vapaammin eikä tuntuma oikein pelkkiä liukulaakereita vastaa. Ei vaan taida saada kokonaan purettua ilman sopivaa ulosvetäjää tai rälläkkää.
            E39 528iA

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              Originally posted by 0se View Post
              Lasi on liimattu eli lähtee vaikka mattoveitsen terällä leikkaen. Yleensä se on jo puoliksi ruostunut irti. Pyyhkijän mutteri on todennäköisesti niin jumissa että sen joutuu rälläköimään palasiksi ja muistaakseni myös mikrokytkin meinaa ottaa osumaa.
              Kiitos! Miten se irtoaa autosta se kehys? Pitääkö konttikin irroittaa?
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 926
                • Turku

                Pitäis laitella led bar keulille. Jos tuon polttimo tarkastuksen käy koodaamassa pois. Pitääkö koodailla uudestaan mikäli esim. Akku vaihdetaan/loppuu?
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by TJJ View Post
                  nyt silläkin tulee välillä failsafea ja se napsuu. Sitten kun polkaisee kaasua, alkaa taas toimimaan. Eli jumittaako nuo nyt molemmat? Kyllä ne sisäosat kuitenkin liikkuu molemmissa herkästi.
                  Nyt tulee lämpimässä startissa aina tuo failsafe ja moottori käy oudosti, vika häviää kun painaa kaasua. Pitää lukea koodit onko siellä taas lambdaa vai jotain muuta.

                  Toisaalta aamulla tuntui olevan "hurjat tehot" päällä, joten tuo lisäilmaluistiko onkin se taikakalu jota on vuosikausia etsitty..:think
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by _Bäri_ View Post
                    Pitäis laitella led bar keulille. Jos tuon polttimo tarkastuksen käy koodaamassa pois. Pitääkö koodailla uudestaan mikäli esim. Akku vaihdetaan/loppuu?
                    Ei tarvitse koodata uudelleen. Muutos on pysyvä.

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 548
                      • Tampere

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Nyt tulee lämpimässä startissa aina tuo failsafe ja moottori käy oudosti, vika häviää kun painaa kaasua. Pitää lukea koodit onko siellä taas lambdaa vai jotain muuta.

                      Toisaalta aamulla tuntui olevan "hurjat tehot" päällä, joten tuo lisäilmaluistiko onkin se taikakalu jota on vuosikausia etsitty..:think
                      Pidä nyt ainakin läppäri autossa mukana, itsellä iski moottoritiellä tuo sen viimeisen niitin, ei naurattanut kun auto kulki -80 muusta liikennevirrasta, onneksi oli kone mukana niin sai hetken stopin jälkeen ajella piuhassa kiinni normaalivauhtia ja pari kertaa matkallakin joutui nollailemaan.

                      Olen aika varma että se oli kampiakselin tunnistin (etenkin kun sulla sepa jo uusittu viimeaikoina), mutta valalle en mene
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • 0se
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 113
                        • .

                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Kiitos! Miten se irtoaa autosta se kehys? Pitääkö konttikin irroittaa?
                        Avaa lasi ja ota kehyksestä ne muovit pois niin näkyy 4kpl muttereita millä kehys on kiinni saranassa. Konttia ei tarvi irrottaa.

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3406
                          • Kotka

                          Airbag vikakoodi: 20 sensor sidebag left is sending wrong data. Missä kyseinen anturi sijaitsee?
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14357
                            • Oulu

                            Originally posted by Skarpa View Post
                            Airbag vikakoodi: 20 sensor sidebag left is sending wrong data. Missä kyseinen anturi sijaitsee?
                            Ilmeisesti sivutörmäystunnistimesta kyse. Löytyy penkin alta kun lattia verhoilua ravottaa.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3406
                              • Kotka

                              Originally posted by zener View Post
                              Ilmeisesti sivutörmäystunnistimesta kyse. Löytyy penkin alta kun lattia verhoilua ravottaa.
                              Jesh, kiitoksia.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Gize View Post
                                Pidä nyt ainakin läppäri autossa mukana, itsellä iski moottoritiellä tuo sen viimeisen niitin, ei naurattanut kun auto kulki -80 muusta liikennevirrasta, onneksi oli kone mukana niin sai hetken stopin jälkeen ajella piuhassa kiinni normaalivauhtia ja pari kertaa matkallakin joutui nollailemaan.

                                Olen aika varma että se oli kampiakselin tunnistin (etenkin kun sulla sepa jo uusittu viimeaikoina), mutta valalle en mene
                                Tänään siellä olikin uudet vikakoodit eikä mitään muita:

                                76 CAN DDE messageerror
                                Error frequency : 254
                                Vehicle speed 2.75 km/h

                                119 motor throttle valve MDK mecanical Error (hard steering or jam)
                                Error frequency : 10

                                Pitää seuraavaksi puhdistaa kaasuläpän runko. Mutta mikä ihme tuo eka on? Ei minulla kuitenkaan ABS-vikavalo ole syttynyt.

                                Montakohan vikaa tuossa nyt on/oli päällä vai onko noilla joku yhteinen tekijä? Tuo läpän jumitus toki voinee antaa tuon ekankin koodin tai sitten ei...Mutta mikä se lambda-juttu sitten eilen oli.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎