Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lihakimpale
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2017
    • 261
    • Oulu

    Originally posted by Live4e28 View Post
    Osaisko joku viisaampi sanoa, mistä lähtis tutkimaan välystä voimansiirrossa?

    Ykkösvaihteella tuppaa pompottamaan ikävästi. Ei kolise.
    Yksi narinahela on todettu väljäksi, mutta voiko johtua pelkästään siitä?
    Kilometrejä autolla 265tkm.
    Tasakaasulla vai kiihdyttäessä.

    Comment

    • iKivi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 515
      • Kokkola

      [IMG][/IMG]

      Kuuluisko se ulkolämpötila-anturi olla tossa? Samassa nipussa jossa sumarit kaksi piuhaa poikki. Mahdollisesti sinimusta ja punamusta
      E46Ci Facelift, F34Gt

      Ex:
      3-series 4x
      5-series 24x
      7-series 5x
      X3

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by iKivi View Post
        [IMG][/IMG]

        Kuuluisko se ulkolämpötila-anturi olla tossa? Samassa nipussa jossa sumarit kaksi piuhaa poikki. Mahdollisesti sinimusta ja punamusta
        Kuvahan ei näy.

        Johdotus ulkolämpöanturille: sin./pun. ja sin/rusk.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • iKivi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 515
          • Kokkola

          Originally posted by Clavurion View Post
          Kuvahan ei näy.

          Johdotus ulkolämpöanturille: sin./pun. ja sin/rusk.
          Jeps. Eiköhän ne sitten ollut oikeat piuhat. Oli jonkin verran paskaa niin ei ollut ihan varma väristä. Uutta anturia tilalle
          E46Ci Facelift, F34Gt

          Ex:
          3-series 4x
          5-series 24x
          7-series 5x
          X3

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2542
            • Kajaani

            Kännykällä söörtsi tökkii joten kysyn. Mistä lähteä etsimään syyllistä kun visko tarraa kiinni heti käynnistyksestä lähtien? Aivan tajuton humina. Tuntuu että jos kierroksia käyttää jossain neljässä tonnissa niin irrottaa hetkeksi. Hieman on tehottoman tuntuinen kun rupeli pyörii koko ajan, toki koneena m52tub25 että eihän se tykki oo muutenkaan..
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • Live4e28
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 140
              • Varsinais-Suomi/Päijät-Häme/Savo

              Originally posted by lihakimpale View Post
              Tasakaasulla vai kiihdyttäessä.
              Pelkästään tasakaasulla. Perä tuntuu kyllä jotenkin kiihdytyksessä "myöntävän", eli voisko se olla sitten pelkästään kiinni alatukivarren puslasta?
              e28 520ti
              e66 730Li alpinweiss III
              e46 316i hellrot(ten) m52tub25
              w124 300E
              945 turbo gs6-37dz​

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Roisto View Post
                Kännykällä söörtsi tökkii joten kysyn. Mistä lähteä etsimään syyllistä kun visko tarraa kiinni heti käynnistyksestä lähtien? Aivan tajuton humina. Tuntuu että jos kierroksia käyttää jossain neljässä tonnissa niin irrottaa hetkeksi. Hieman on tehottoman tuntuinen kun rupeli pyörii koko ajan, toki koneena m52tub25 että eihän se tykki oo muutenkaan..
                Visko itse on entinen.

                Voi sitten lähteä flekti päreiksi jos se hyvin pitää kiinni ja kierrättelee kovemmin.

                Comment

                • JermuS
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 4213
                  • Kaustinen

                  -99 530d potilaana. Siirtopumpun sulake sulaa, lanka pysyy ehjänä mutta muovi sulaa. Vaihettu siirtopumppu ja rele, tän jälkeen pysty ajamaan kunnes huomasin että taas sulake on sulanut. Nyt ei enää käynnisty, sulakkeen pohjaan tulee virta, mutta pumpun liittimelle ei.

                  Onko muilla ollu vastaavaa vikaa ja mikä mahtaisi olla syynä?
                  -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                  -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                  -Volvo S60 2.4i -04
                  -LMC Munsterland LUX 495 -98

                  https://www.instagram.com/jermus_h/

                  Pohjanmaa - Connection

                  Kaustinen connection

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by JermuS View Post
                    -99 530d potilaana. Siirtopumpun sulake sulaa, lanka pysyy ehjänä mutta muovi sulaa. Vaihettu siirtopumppu ja rele, tän jälkeen pysty ajamaan kunnes huomasin että taas sulake on sulanut. Nyt ei enää käynnisty, sulakkeen pohjaan tulee virta, mutta pumpun liittimelle ei.

                    Onko muilla ollu vastaavaa vikaa ja mikä mahtaisi olla syynä?
                    Onhan siellä nyt paikallaan varmasti oikean kokoinen sulake, ettei kukaan ole vaihtanut isompaa tilalle? Sulakkeen muovin ei kyllä pitäisi sulaa, vaan langan pitäisi palaa poikki. Missä kunnossa johdot/sulakepaikka? Veikkaisin, että pumppu ottaa liikaa virtaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • JermuS
                      BTCF Member
                      • Jul 2008
                      • 4213
                      • Kaustinen

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Onhan siellä nyt paikallaan varmasti oikean kokoinen sulake, ettei kukaan ole vaihtanut isompaa tilalle? Sulakkeen muovin ei kyllä pitäisi sulaa, vaan langan pitäisi palaa poikki. Missä kunnossa johdot/sulakepaikka? Veikkaisin, että pumppu ottaa liikaa virtaa.
                      25A kuten pitääki olla. :think nyt otin pohjan pois ja olihan se sieltäki lämmenny ja johto poikki. Täytyy kattoo jos kaverin purkuautoista löytys käypänen tilalle. Mut jostain se varmaan vetää maihin..? :think ehkä johto jostain nirhautunu ja vastaa runkoon.. :think
                      -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                      -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                      -Volvo S60 2.4i -04
                      -LMC Munsterland LUX 495 -98

                      https://www.instagram.com/jermus_h/

                      Pohjanmaa - Connection

                      Kaustinen connection

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by JermuS View Post
                        25A kuten pitääki olla. :think nyt otin pohjan pois ja olihan se sieltäki lämmenny ja johto poikki. Täytyy kattoo jos kaverin purkuautoista löytys käypänen tilalle. Mut jostain se varmaan vetää maihin..? :think ehkä johto jostain nirhautunu ja vastaa runkoon.. :think
                        Se ei silti selitä tuota sulakkeen sulamista. Jos siellä on oikonen, niin silloin sulakkeen kuuluu palaa (eli lanka poikki). Sulakkeen ei pitäisi ikinä sulaa. Oletko tarkistanut, että kuuluu olla 25A sulake? Oikein mitoitetulla sulakkeella, sulake palaa ennenkuin piuhat sulaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1451
                          • Tampere

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Se ei silti selitä tuota sulakkeen sulamista. Jos siellä on oikonen, niin silloin sulakkeen kuuluu palaa (eli lanka poikki). Sulakkeen ei pitäisi ikinä sulaa. Oletko tarkistanut, että kuuluu olla 25A sulake? Oikein mitoitetulla sulakkeella, sulake palaa ennenkuin piuhat sulaa.
                          Semmoista sulakkeen ja johtojen sulamista ensisijaisesti aiheuttaa huono kosketus esimerkiksi sulakkeen kannassa. Kun siihen muodostuu ylimenovastusta, tulee lämpöäkin, eikä sulake pala, kun koko piirin virta jää mitoitettua pienemmäksi.
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

                          Ennenkin on ollut autoja

                          Comment

                          • JermuS
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 4213
                            • Kaustinen

                            Nyt laitoin tuolle sulakkeelle uuden oman erillisen pohjan. Sieltä oli johto lämmenny ja menny poikki.. nyt auto käy ja pystyy ajamaan, mutta edelleen sulake ja rele lämpenee
                            . :think

                            Ja kyllä ainakin siinä kaaviossa on merkattu 25A sulake tuolle.
                            -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                            -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                            -Volvo S60 2.4i -04
                            -LMC Munsterland LUX 495 -98

                            https://www.instagram.com/jermus_h/

                            Pohjanmaa - Connection

                            Kaustinen connection

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Haatainen View Post
                              Semmoista sulakkeen ja johtojen sulamista ensisijaisesti aiheuttaa huono kosketus esimerkiksi sulakkeen kannassa. Kun siihen muodostuu ylimenovastusta, tulee lämpöäkin, eikä sulake pala, kun koko piirin virta jää mitoitettua pienemmäksi.
                              Tai sitten yhtä yleisesti myös liian iso sulake. Aika yleinen korjaus on monilla vaihtaa isompi sulake kun alkuperäisen kokoinen palaa. Pointtina oli, että aina pitää selvittää miksi lämpenee. BMW aika hyvin sijoitettu yleisesti nuo sulakerasiat niin niihin ei niin pahasti iske korroosia kuin joillakin merkeillä, jotka yleisesti sijoittavat sulkarasiat konehuoneeseen ilman kunnon suojausta.

                              Originally posted by JermuS View Post
                              Nyt laitoin tuolle sulakkeelle uuden oman erillisen pohjan. Sieltä oli johto lämmenny ja menny poikki.. nyt auto käy ja pystyy ajamaan, mutta edelleen sulake ja rele lämpenee
                              . :think

                              Ja kyllä ainakin siinä kaaviossa on merkattu 25A sulake tuolle.
                              Sitten lienee ihan oikea kokoinen. Muistelisin vaan joskus lukeneeni, että se siirtopumppu kuluttaisi ~10A.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Tai sitten yhtä yleisesti myös liian iso sulake. Aika yleinen korjaus on monilla vaihtaa isompi sulake kun alkuperäisen kokoinen palaa. Pointtina oli, että aina pitää selvittää miksi lämpenee. BMW aika hyvin sijoitettu yleisesti nuo sulakerasiat niin niihin ei niin pahasti iske korroosia kuin joillakin merkeillä, jotka yleisesti sijoittavat sulkarasiat konehuoneeseen ilman kunnon suojausta.

                                Sitten lienee ihan oikea kokoinen. Muistelisin vaan joskus lukeneeni, että se siirtopumppu kuluttaisi ~10A.
                                Samalta sulakkeelta ja releeltä syöttö myös tankin pumpulle.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎