No ei kyllä päivity koodaamalla mittaristoon kilometrit. Jos mittaristossa on m35080 piiri, niin OBD:n kautta ei onnistu. Muistelisin, että 2000 olisi jo sellainen. Avaamalla ja sopivalla programmerilla toki saa muutettua. Ellei ole tuota m35080 piiriä, niin sitten onnistuu OBD-portin kautta esim. bmw scannerilla.
-99 vm mittaristoista olen ainakin vaihdellu kilometerejä ihan bmw scannerilla. En siis "ruuvannu" pois kilsoja lähinnä kopsannu muilta bokseilta kilsat kohdilleen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Eli ilmeisesti helppo homma, mikäli onnistuu noin. Mitä muuta mittariston hommaamisessa pitää ottaa huomioon, kuin obc koko? Varmaan tiettyyn vuosimalli haarukkaan pitää osua auto josta sen hommaa? Realoemista en oikein saanut mitään vuosimallihaitaria selville. Kukaanko ei ole tuollasta vikaa korjaillut mittaristosta?
Eli olisi tarkoitus asentaa e39 faceliftiin, e39 prefacesta irroitetut sähköjakkarat normi manuaalisten tilalle. Fl ja prefl penkkien liittimet on erilaiset joten ei käy suoraan. Minulle kerrottiin ettei tarvitse tehdä muutakuin kytkeä väri väriin ja lisätä virran syöttö sähköpenkille. Tutkiskelin johtoja tuossa ja totesin ettei siellä kaikki värit täsmää.
Penkkiin tuleva virran syöttö on luultavastikkin tuo puna-ruskea paksu kaapeli. Muut värit melkein sattuukin mutta miten nuo valkoise johdot kytketään keskenään?
Kokeillaan vielä oisko jollain tähän tietoa?
Wds siis ei toimi minulla ja hankala sieltäkin hakea johto kerrallaan :think
X275 Liittimen isoilla pyöreillä pinneillä oleva osa kuskinpuoli, X279 vänkärinpuoli
X10230 keskimmäinen osa liitintä
X10214 liittimen loppuosa kuskinpuoli, X10215 vänkärinpuoli
Uudemmassa:
X275 kuskinpuoli, X279 vänkärinpuoli
Aika monesta eri kytkentkaaviostaa joutui nuo tiedot kokoamaan joten vastuu on asentajalla kannattaa ainakin tarkistaa että saksalaiset värit on käännetty yllä oikein...
-99 vm mittaristoista olen ainakin vaihdellu kilometerejä ihan bmw scannerilla. En siis "ruuvannu" pois kilsoja lähinnä kopsannu muilta bokseilta kilsat kohdilleen.
Niissä missä mittaristossa ei ole tuota m35080 piiriä, homma onnistuu BMW scannerilla. Ihan varmaksi en muista minkä ikäisissä on tuo piiri, mutta jossain 2000-> alkoivat käyttämään.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
X275 Liittimen isoilla pyöreillä pinneillä oleva osa kuskinpuoli, X279 vänkärinpuoli
X10230 keskimmäinen osa liitintä
X10214 liittimen loppuosa kuskinpuoli, X10215 vänkärinpuoli
Uudemmassa:
X275 kuskinpuoli, X279 vänkärinpuoli
Aika monesta eri kytkentkaaviostaa joutui nuo tiedot kokoamaan joten vastuu on asentajalla kannattaa ainakin tarkistaa että saksalaiset värit on käännetty yllä oikein...
Jos kiinnostaa niin herätettynä virtaa meni 0,8a. Ihka puolivälissä, sisä ja kontin valot päällä,liki 15a. Ihka pienimmällä, ilman sisävaloja 9,5a. Tuossa varmaankin lämpiää samalla kusipojan suuttimet.
Jos meinaat liskoja pakoon ajella ja nukkua muutaman tunnin rapulaa pois, työmaan parkkipaikalla, voipi kotia lähtiessä tyhjä akku olla.
Koitin myös säteilijään b28, käyttää kiertovesipumppua. -11c ja 40min oli näytöllä -3c. työmaalta lähtiessä -6c 1.5h lämmitystä ~+8c ilman kierrätystä.
Kenelläkään tietoa miten tuo jarruvalokatkaisija toimii? Sigun autossa jarruvalot toimii normaalisti kun virrat on päällä, mutta virrat pois jää jarruvalot palamaan. Menikö tuosta jarruvalokatkaisija vai valomoduuli? Katkaisijasta liitin irti palaa jarruvalot vaikka olisi virrat missä asennossa tahansa, tuo lienee fail-safe. :think
Kenelläkään tietoa miten tuo jarruvalokatkaisija toimii? Sigun autossa jarruvalot toimii normaalisti kun virrat on päällä, mutta virrat pois jää jarruvalot palamaan. Menikö tuosta jarruvalokatkaisija vai valomoduuli? Katkaisijasta liitin irti palaa jarruvalot vaikka olisi virrat missä asennossa tahansa, tuo lienee fail-safe. :think
Ei ole tietoa, mutta kokeile mitä tapahtuu kun LCM on irti?
Kokeilemattakin voin sanoa, että sammuu, koska LCM hoitaa kaikki ulkopuolen valot. Jarruvalolle menee piuhat suoraan LCM:ltä, joten se irroittamalla ei ole edes teoriassa mahdollista jarruvalojen palaa. Samalla tosin menee kaikki ulkovalot autosta.
Mites noi lcm menee? Auto on -96 ja siihin pitäs saada semmonen lcm mihin saa koodattua jenkkiparkit. Nykyiseen ei saa. Näkeekö sitä boxin numeroista mitenkään vai onko ihan arpapeliä
Mites noi lcm menee? Auto on -96 ja siihin pitäs saada semmonen lcm mihin saa koodattua jenkkiparkit. Nykyiseen ei saa. Näkeekö sitä boxin numeroista mitenkään vai onko ihan arpapeliä
LCM3 ja valojen korkeussäätö (LWR) sen mukaan millainen se on sun autossa, automaatti/manuaali säätöinen.
Onko tuttua kellekkään.. Kuuntelin autolle mentäessä että kummallinen sirinä kuului jostain repsikan puolen eturenkaan luota.. Auto oli jonkin aikaa ollut jo parkissa mut ääni vaan kuului. Mitään hajua? E39 535 kyseessä.
Nyt alkaa mennä homma taas yli oman ymmärryksen, tunnin verran koitin tahkota wds:ää läpi ilman tulosta. Eli ulkolämpömittarin kanssa ongelmia, koitettu uudella anturilla(parillakin itseasiassa). Hyppyjohdolla näyttää +50 ja ilman johtoa tai anturia -40 eli pitäisi tuon perusteella vissiin johdotuksen olla ok? Johdoista oli kuparit kuitenkin aikalailla mustat, niin ajattelin että vedän vähän pidemmältä uudet johdot jos olisi kuitenkin niissä vika. Siinä apparin lokarin viertä kulkevaa johtonippua tutkiessa totesin, että siellä menee kolme sini-ruskeeta johtoa. Mihin kaikkialle muualle nuo menee? Kävin niitä läpi ja tuntui kaikki olevan yhteydessä tuohon anturin alkuperäseen johtoon. Vedin sitten yhden niistä poikki ja tökkäsin miinuspuolen jodon anturilta siihen kiinni ja samoilta kohti nipusta sini-punaseen plussapuolen. Tuloksena apparin etuvilkku ei pelaa kuten ei ulkolämpömittarikaan, hyppylanka testillä johdot ei olekkaan enään ok. Koitin myös laittaa miinuspuolen johdon suoraan maihin - ei toimi. Sitten liitin sen katkaisemani sini-ruskean johdon takaisin alkuperäiseen asuunsa ja totesin, että taas pelaa anturin miinuspuoli sieltä alkuperäisistä anturin johdoista. Plussapuoli pelaa siis siitäkin, mistä johdon katkaisin. Eli mihin tuo ulkolämpötila anturin sini-ruskea johto menee? Wds kertoo vain, että lähtee mittariston mustasta liittimestä ja päätyy sinne anturin liittimeen. Mutta ilmeisesti samoja johtoja käyttelee sitten muutkin vermeet? Jos vedän mittariston liittimeltä asti uudet johdot, niin miten puihin mennään vai toteanko että mittaristo on tuonkin osalta toimimaton(bensamittari ei myöskään toimi, vaikka anturit ja johdotukset ok)?
Edit: ja autohan oli 5/00 528i kom mallin mittaristolla
Comment