Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Soininen View Post
    Eli olisi tarkoitus asentaa e39 faceliftiin, e39 prefacesta irroitetut sähköjakkarat normi manuaalisten tilalle. Fl ja prefl penkkien liittimet on erilaiset joten ei käy suoraan. Minulle kerrottiin ettei tarvitse tehdä muutakuin kytkeä väri väriin ja lisätä virran syöttö sähköpenkille. Tutkiskelin johtoja tuossa ja totesin ettei siellä kaikki värit täsmää.

    Auton johtosarja

    ruskea
    rus-must
    viol-vihr
    sin-rus
    sin-pun
    valk-rus
    valk-pun
    valk-vihr

    prefl sähköpenkki

    ruskea
    rus-must
    pun-rus
    viol-vihr
    sin-rus
    sin-pun
    valk-sin
    valk-pun
    valk-kelt

    Penkkiin tuleva virran syöttö on luultavastikkin tuo puna-ruskea paksu kaapeli. Muut värit melkein sattuukin mutta miten nuo valkoise johdot kytketään keskenään?
    Tuolta löytyy sähkökaaviot: https://www.newtis.info/ . Tuon avulla pitäisi löytyä oikeat parit.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • walopower
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 294
      • Espoo

      Originally posted by transistori123 View Post
      moro. kysytäänpä tästä jos tulis nopeeta tietoa.

      eli luistonesto toimii, abs toimii, mutta luistonestoa ei saa pois. homma alkoi niin että luistonesto (tottakai lintassa vetäessä ) oli pois päältä ja kun koitti painaa takas niin ei mennyt. sitten ajossa yhtäkkiä luistonesto kytkeytyikin yhtäkkiä takaisin päälle (ja luistoneston valo sammui), mutta ei päälle enää millään?

      luin jostakin että luistoneston vaijeri voi olla mennyt poikki... missähän kyseinen palikka sijaitsee ja minkä näköisestä vaijerista on kyse? vai onko muita ehdotuksia?

      auto -00 vuoden 528.
      Ei oo tuossa vaijeria. Vikakoodit lukuun.
      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

      Comment

      • walopower
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 294
        • Espoo

        Originally posted by HTK12 View Post
        Lukaise koodit INPA/DIS/ISTA:lla.
        Toi on ABS:n pre charge pump.
        Mulla oli sama koodi kun moduli oli rikki.
        Jos välillä valo katoaa kylmänä mutta tulee lämmettyä takaisin niin vaihtaisin tai korjaisin suoraan modulin. Pumpulle on myös paineanturi hydraulikka yksikössä, sitä voi mitata yleismittarilla.
        Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1296
          • Kajaani

          Originally posted by HTK12 View Post
          Tuolta löytyy sähkökaaviot: https://www.newtis.info/ . Tuon avulla pitäisi löytyä oikeat parit.
          Sen vähän mitä minä tuosta ymmärrän niin en kyllä löytänyt sopivaa... :think
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • -TSM-
            Bimmer Rookie
            • Jan 2016
            • 94
            • Pirkanmaa

            Originally posted by -TSM- View Post
            E39 sedaniin vaihdettiin tänään korjaamolla takajarruletkut ja putket etuoviin asti.
            Kerrankin korjaamolla oli hinta ja palvelu kunnossa. Kuitenkin pienenä miinuksena 40km ajon jälkeen hitaassa kaupunkiajossa syttyi abs ja luistoneston merkkivalot. Seuraavalla käynnistyksellä liikkeelle päästyä valo sammui. Viittaako johonkin kosketushäiriöön vai onko anturi sökö? Irrotetaanko nämä liittimistään letkuja ja putkia vaihtaessa? Jos onkin jäänyt huonosti tms..
            Päivitetään tätä hieman. Eli korjaamo pyysi näyttämään autoa paikanpäälle, että heidän jäljiltä ei ole jäänyt mitään mistä vikavalo johtuisi.
            Autocom antoi koodin oikean puolen etu abs-anturista. Anturia ei voinut irroittaa ja putsata, kun oli niin jumissa että irrottaessa alkoi hajoamaan palasiksi.
            Kävin hakemassa uuden Boschin anturin ja huomenna vaihdetaan.
            Nyt jostain syystä kun lähtee liikkeelle ja vikavalot (abs ja luistonesto) ei ole vielä ehtineet syttymään, niin abs alkaa hakkaamaan polkimeen jo ihan kevyellä jarrutuksella vaikka tien pinta ei ole edes liukas. Kun vikavalot syttyy, niin silloin jarrut tuntuu paremmilta vaikka absit ei pelissä mukana olekaan (tai juuri siitä syystä). Onko anturi vaan jo niin rikki, että hakkaa abseja vaikka niille ei varsinaista tarvetta olekaan? Vai onko jo jotain muutakin rikki?
            Last edited by -TSM-; 22-11-2017, 22:04.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by -TSM- View Post
              Päivitetään tätä hieman. Eli korjaamo pyysi näyttämään autoa paikanpäälle, että heidän jäljiltä ei ole jäänyt mitään mistä vikavalo johtuisi.
              Autocom antoi koodin oikean puolen etu abs-anturista. Anturia ei voinut irroittaa ja putsata, kun oli niin jumissa että irrottaessa alkoi hajoamaan palasiksi.
              Kävin hakemassa uuden Boschin anturin ja huomenna vaihdetaan.
              Nyt jostain syystä kun lähtee liikkeelle ja vikavalot (abs ja luistonesto) ei ole vielä ehtineet syttymään, niin abs alkaa hakkaamaan polkimeen jo ihan kevyellä jarrutuksella vaikka tien pinta ei ole edes liukas. Kun vikavalot syttyy, niin silloin jarrut tuntuu paremmilta vaikka absit ei pelissä mukana olekaan (tai juuri siitä syystä). Onko anturi vaan jo niin rikki, että hakkaa abseja vaikka niille ei varsinaista tarvetta olekaan? Vai onko jo jotain muutakin rikki?
              Luultavammin juuri tuosta anturista johtuvaa.
              Luulee että pyörässä on nopeuseroa ja sen takia hakkaa abs:ää.

              Helpottaa kun auto tajuaa että nyt on jotain rikki ja kytkee abs:n pois.

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                Originally posted by Soininen View Post
                Sen vähän mitä minä tuosta ymmärrän niin en kyllä löytänyt sopivaa... :think
                Hyödyttääkö tuo:


                Ei ollut eri vuosimalleille niin ei tiedä onko pre-fl vai fl.
                E39 ja E91

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1296
                  • Kajaani

                  Täähän on ns penkinsisäinen johtosarja, eli kytkimiltä moottoreille :think
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Soininen View Post
                    Sen vähän mitä minä tuosta ymmärrän niin en kyllä löytänyt sopivaa... :think
                    Näköjään taitaa olla hieman vajavainen E39:n kohdalta, vilkaise http://www.bmw-planet.net/diagrams/ , tuolta pitäisi löytyä. Ei toimi Firefox/Chrome/Edge ilman puukotuksia, mutta Internet Explorerilla toimii.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • harriba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 420
                      • Espoo

                      Originally posted by -TSM- View Post
                      Päivitetään tätä hieman. Eli korjaamo pyysi näyttämään autoa paikanpäälle, että heidän jäljiltä ei ole jäänyt mitään mistä vikavalo johtuisi.
                      Autocom antoi koodin oikean puolen etu abs-anturista. Anturia ei voinut irroittaa ja putsata, kun oli niin jumissa että irrottaessa alkoi hajoamaan palasiksi.
                      Kävin hakemassa uuden Boschin anturin ja huomenna vaihdetaan.
                      Nyt jostain syystä kun lähtee liikkeelle ja vikavalot (abs ja luistonesto) ei ole vielä ehtineet syttymään, niin abs alkaa hakkaamaan polkimeen jo ihan kevyellä jarrutuksella vaikka tien pinta ei ole edes liukas. Kun vikavalot syttyy, niin silloin jarrut tuntuu paremmilta vaikka absit ei pelissä mukana olekaan (tai juuri siitä syystä). Onko anturi vaan jo niin rikki, että hakkaa abseja vaikka niille ei varsinaista tarvetta olekaan? Vai onko jo jotain muutakin rikki?
                      Mun E39:stä oli taannoin apparin puolen ABS-sensori rikki. Oireet juuri noita, eli vikavaloja ja absin pärinää kun jarruttaa kävelyvauhdissa. Vaihdelootan vikamuistissa oli myös jotain rutinaa epäloogisista pyörintänopeuksista, joskaan kojelaudan lootavaloa ei syttynyt.

                      Kaikki korjaantuivat uuden anturin vaihdolla. Mutta anturi on kranttu asennussyvyydelle, ts. kaikki hapettumat korvakkeen alla pitää harjata pois. Samoin abs:n kehä pitää olla ehjä, ts. jos vanhaa on meikaroitu irti liian innokkaasti niin kehä on saattanut ottaa hittiä. Toki liitin ja johdot on syytä tarkastaa myös.
                      Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                      X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                      Comment

                      • -TSM-
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2016
                        • 94
                        • Pirkanmaa

                        Kiitos vastauksista! Hyvä tietää, että on sitten todennäköisesti vain anturista johtuvaa tuo turha absien rutina.
                        Vaihto venyykin kiireiden takia ensi viikolle, mutta päivittelen sitten miten kävi.

                        Itsellä manuaali, niin sen osalta ei jäänyt koodeja muistiin.

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1296
                          • Kajaani

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Näköjään taitaa olla hieman vajavainen E39:n kohdalta, vilkaise http://www.bmw-planet.net/diagrams/ , tuolta pitäisi löytyä. Ei toimi Firefox/Chrome/Edge ilman puukotuksia, mutta Internet Explorerilla toimii.
                          Eipä aukia vaikka itkis, nussis ja näkis kuoleman unta...
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Soininen View Post
                            Eipä aukia vaikka itkis, nussis ja näkis kuoleman unta...
                            Sulla on liian uusi selain ja/tai millään mobiilihelistimellä ei tarvii edes koittaa. Muistelisin että javan oletusasetukset estää käytön myös.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Soininen View Post
                              Eipä aukia vaikka itkis, nussis ja näkis kuoleman unta...
                              Itsellä ainakin toimii IE:llä, koneena win 10 x64. Uudemmilla selaimilla kuten firefox/chrome java on estetty oletuksena. Toki tuon WDS voi ladata myös omalle koneelle. Laittaa sen pyörimään vaikka virtuaali xp:lle, niin ei vaadi ihmeempiä säätöjä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Miltä pyörältä EGS saa renkaan pyörintänopeuden?
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎