Originally posted by Soininen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by transistori123 View Postmoro. kysytäänpä tästä jos tulis nopeeta tietoa.
eli luistonesto toimii, abs toimii, mutta luistonestoa ei saa pois. homma alkoi niin että luistonesto (tottakai lintassa vetäessä) oli pois päältä ja kun koitti painaa takas niin ei mennyt. sitten ajossa yhtäkkiä luistonesto kytkeytyikin yhtäkkiä takaisin päälle (ja luistoneston valo sammui), mutta ei päälle enää millään?
luin jostakin että luistoneston vaijeri voi olla mennyt poikki... missähän kyseinen palikka sijaitsee ja minkä näköisestä vaijerista on kyse? vai onko muita ehdotuksia?
auto -00 vuoden 528.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLukaise koodit INPA/DIS/ISTA:lla.
Mulla oli sama koodi kun moduli oli rikki.
Jos välillä valo katoaa kylmänä mutta tulee lämmettyä takaisin niin vaihtaisin tai korjaisin suoraan modulin. Pumpulle on myös paineanturi hydraulikka yksikössä, sitä voi mitata yleismittarilla.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuolta löytyy sähkökaaviot: https://www.newtis.info/ . Tuon avulla pitäisi löytyä oikeat parit.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by -TSM- View PostE39 sedaniin vaihdettiin tänään korjaamolla takajarruletkut ja putket etuoviin asti.
Kerrankin korjaamolla oli hinta ja palvelu kunnossa. Kuitenkin pienenä miinuksena 40km ajon jälkeen hitaassa kaupunkiajossa syttyi abs ja luistoneston merkkivalot. Seuraavalla käynnistyksellä liikkeelle päästyä valo sammui. Viittaako johonkin kosketushäiriöön vai onko anturi sökö? Irrotetaanko nämä liittimistään letkuja ja putkia vaihtaessa? Jos onkin jäänyt huonosti tms..
Autocom antoi koodin oikean puolen etu abs-anturista. Anturia ei voinut irroittaa ja putsata, kun oli niin jumissa että irrottaessa alkoi hajoamaan palasiksi.
Kävin hakemassa uuden Boschin anturin ja huomenna vaihdetaan.
Nyt jostain syystä kun lähtee liikkeelle ja vikavalot (abs ja luistonesto) ei ole vielä ehtineet syttymään, niin abs alkaa hakkaamaan polkimeen jo ihan kevyellä jarrutuksella vaikka tien pinta ei ole edes liukas. Kun vikavalot syttyy, niin silloin jarrut tuntuu paremmilta vaikka absit ei pelissä mukana olekaan (tai juuri siitä syystä). Onko anturi vaan jo niin rikki, että hakkaa abseja vaikka niille ei varsinaista tarvetta olekaan? Vai onko jo jotain muutakin rikki?Last edited by -TSM-; 22-11-2017, 22:04.
Comment
-
-
Originally posted by -TSM- View PostPäivitetään tätä hieman. Eli korjaamo pyysi näyttämään autoa paikanpäälle, että heidän jäljiltä ei ole jäänyt mitään mistä vikavalo johtuisi.
Autocom antoi koodin oikean puolen etu abs-anturista. Anturia ei voinut irroittaa ja putsata, kun oli niin jumissa että irrottaessa alkoi hajoamaan palasiksi.
Kävin hakemassa uuden Boschin anturin ja huomenna vaihdetaan.
Nyt jostain syystä kun lähtee liikkeelle ja vikavalot (abs ja luistonesto) ei ole vielä ehtineet syttymään, niin abs alkaa hakkaamaan polkimeen jo ihan kevyellä jarrutuksella vaikka tien pinta ei ole edes liukas. Kun vikavalot syttyy, niin silloin jarrut tuntuu paremmilta vaikka absit ei pelissä mukana olekaan (tai juuri siitä syystä). Onko anturi vaan jo niin rikki, että hakkaa abseja vaikka niille ei varsinaista tarvetta olekaan? Vai onko jo jotain muutakin rikki?
Luulee että pyörässä on nopeuseroa ja sen takia hakkaa abs:ää.
Helpottaa kun auto tajuaa että nyt on jotain rikki ja kytkee abs:n pois.
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostSen vähän mitä minä tuosta ymmärrän niin en kyllä löytänyt sopivaa... :think
Ei ollut eri vuosimalleille niin ei tiedä onko pre-fl vai fl.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostE28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostSen vähän mitä minä tuosta ymmärrän niin en kyllä löytänyt sopivaa... :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by -TSM- View PostPäivitetään tätä hieman. Eli korjaamo pyysi näyttämään autoa paikanpäälle, että heidän jäljiltä ei ole jäänyt mitään mistä vikavalo johtuisi.
Autocom antoi koodin oikean puolen etu abs-anturista. Anturia ei voinut irroittaa ja putsata, kun oli niin jumissa että irrottaessa alkoi hajoamaan palasiksi.
Kävin hakemassa uuden Boschin anturin ja huomenna vaihdetaan.
Nyt jostain syystä kun lähtee liikkeelle ja vikavalot (abs ja luistonesto) ei ole vielä ehtineet syttymään, niin abs alkaa hakkaamaan polkimeen jo ihan kevyellä jarrutuksella vaikka tien pinta ei ole edes liukas. Kun vikavalot syttyy, niin silloin jarrut tuntuu paremmilta vaikka absit ei pelissä mukana olekaan (tai juuri siitä syystä). Onko anturi vaan jo niin rikki, että hakkaa abseja vaikka niille ei varsinaista tarvetta olekaan? Vai onko jo jotain muutakin rikki?
Kaikki korjaantuivat uuden anturin vaihdolla. Mutta anturi on kranttu asennussyvyydelle, ts. kaikki hapettumat korvakkeen alla pitää harjata pois. Samoin abs:n kehä pitää olla ehjä, ts. jos vanhaa on meikaroitu irti liian innokkaasti niin kehä on saattanut ottaa hittiä. Toki liitin ja johdot on syytä tarkastaa myös.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNäköjään taitaa olla hieman vajavainen E39:n kohdalta, vilkaise http://www.bmw-planet.net/diagrams/ , tuolta pitäisi löytyä. Ei toimi Firefox/Chrome/Edge ilman puukotuksia, mutta Internet Explorerilla toimii.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostEipä aukia vaikka itkis, nussis ja näkis kuoleman unta...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostEipä aukia vaikka itkis, nussis ja näkis kuoleman unta...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment