Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsi^
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 2749
    • Hyvinkää / Vantaa

    Originally posted by toddpacker View Post
    Ainakin tässä topicissa, posti #12
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=362018&page=2
    Tattista !
    ex: E39 525d -03, E36 316TI Compact -99 , E30 318iA -89, E38 730iA -95

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Originally posted by TJJ View Post
      Tai moottorin hiilet lopussa ja moottorin akseli liikkuu kääntyessä hiukan sivuttain, jolloin hiilet saa paremman kontaktin.
      Omassa X5 tuo kääntyessä puhaltimet hiipuminen oli lopun alkua. Seuraava vaihe on sitten se että auton käynnistäessä ei pyöri ollenkaan, vasta puhallusnopeuden täysille säätö herätti hetkeksi.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • jepe-
        BTCF Member
        • Feb 2008
        • 713
        • Kotka

        Onko täällä automaatti tietäjiä.. Zf laatikko.
        Kylmänä paikallaan D ja R kytkettäessä tuntui sellanen jännä nykäys takaa.. Jarruttaessa kun vaihtaa pienempää niin ei meinaa kunnolla pysähtyä kokonaan.. Ja jarrupoljin tuntui vähän jäykemmältä kun normaalisti. Rouva ajo auton lämpöseks ni rupes kuulemma toimimaan.

        Voiko johtua pakkasesta, tais olla ensimmäinen kylmä aamu täällä päin..
        Alpina B10 3.3 Touring
        Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Olisiko jarrutehostimen kaukalon pohjalla vedenpoistoreiät tukossa ja tehostimessa vettä joka on jäätynyt. Sitten kun painaa jarrua perinteisellä vastuksella ja kytkee vaihteen, ei jarrua olekaan normaalia määrää ja vaihteenkytkentä saa aikaan nykäyksen.

          Itselle ei koskaan E39-aikana tuota tapahtunut mutta usealle kaverille kuulemma kävi näin.
          ---

          Comment

          • Zudi
            Bimmer Rookie
            • Jan 2018
            • 54
            • Joensuu

            Tässä miettinyt hankivani angelit mutta autossa on xenonit lyhyissä valoissa jotenka hankkiako xenon umpiot joissa annelit vai normi unpiot? Pitkisä valoissa näyttäisi olevan ihan normaalit pitkät. Kysymys numero 2 meneekö angelit suoraan normi parkkejen liittimiin ja sit kysymys numero kolme missä xenoneiden ballastit kuuluisi olla kiinni kun joku edellinen omistaja on jättänyt ne vain roikkumaan valojen taakse.

            Comment

            • Worldfuture
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 324
              • Forssa

              Originally posted by Zudi View Post
              Tässä miettinyt hankivani angelit mutta autossa on xenonit lyhyissä valoissa jotenka hankkiako xenon umpiot joissa annelit vai normi unpiot? Pitkisä valoissa näyttäisi olevan ihan normaalit pitkät. Kysymys numero 2 meneekö angelit suoraan normi parkkejen liittimiin ja sit kysymys numero kolme missä xenoneiden ballastit kuuluisi olla kiinni kun joku edellinen omistaja on jättänyt ne vain roikkumaan valojen taakse.
              Ballastit kuuluu olla semmoses "telinees" pitkien polttimoiden takana. Ja ei varmaan suoraan mee liittimiin, mut saat kyl virran niistä. Tai luonnollisesti pakko ottaakkin jos haluaa että ne parkkeina toimii.

              Comment

              • e39 ukko
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 36
                • Joensuu

                Tietääkö kukaan paljon maksaa e39 528i ajotietokone siihen mittariston alle? Itellä on temppuillu useamman kuukauden, että numerot ja vikakoodit ei näy kun tosi huonosti ja kirjaimista puuttuu sakaroita niin tekstistä ei saa mitään selkoa.. Ja pystyykö sen ajotietokoneen itse vaihtamaan?:think

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2539
                  • Kajaani

                  Originally posted by e39 ukko View Post
                  Tietääkö kukaan paljon maksaa e39 528i ajotietokone siihen mittariston alle? Itellä on temppuillu useamman kuukauden, että numerot ja vikakoodit ei näy kun tosi huonosti ja kirjaimista puuttuu sakaroita niin tekstistä ei saa mitään selkoa.. Ja pystyykö sen ajotietokoneen itse vaihtamaan?:think
                  Epäilen että pystyy pelkästään sen vaihtamaan. Eiköhän täällä joku korjaa niitä pikseleitä, kyselyä vaan eteenpäin kun nimimerkkejä en muista.
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    Originally posted by Roisto View Post
                    Epäilen että pystyy pelkästään sen vaihtamaan. Eiköhän täällä joku korjaa niitä pikseleitä, kyselyä vaan eteenpäin kun nimimerkkejä en muista.
                    Rahu korjaili, käytin itsekin siellä.
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Miten tuon puhalluksen voimakkuuden ja lämpötilan sai säädettyä muistiin?
                      Hivenen nyt ärsyttää, kun laittaa virrat päälle niin puhaltaa kovaa ja viileää.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11096
                        • Oulu

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Miten tuon puhalluksen voimakkuuden ja lämpötilan sai säädettyä muistiin?
                        Hivenen nyt ärsyttää, kun laittaa virrat päälle niin puhaltaa kovaa ja viileää.
                        Tä? Jää kai ne asetukset siihen mitä oli, ainakin jos kyseessä on automaatti ilmastointi. Automaatti asennossa toki pelaa automaattisesti. Meillä ainakin puhaltaa hiljaa niin kauan kuin kone on kylmä ja alkaa vasta sitten puhaltaan kovempaa kun sieltä oikeesti saa lämmintä ilmaa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Tä? Jää kai ne asetukset siihen mitä oli, ainakin jos kyseessä on automaatti ilmastointi. Automaatti asennossa toki pelaa automaattisesti. Meillä ainakin puhaltaa hiljaa niin kauan kuin kone on kylmä ja alkaa vasta sitten puhaltaan kovempaa kun sieltä oikeesti saa lämmintä ilmaa.
                          Ei ne jää. Mulla lähtee automaatti pois päältä ja puhaltaa lähes täysillä ylhäältä ja keskeltä. Onkos tuolta sitten mennyt jokin rikki?
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11096
                            • Oulu

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Ei ne jää. Mulla lähtee automaatti pois päältä ja puhaltaa lähes täysillä ylhäältä ja keskeltä. Onkos tuolta sitten mennyt jokin rikki?
                            Vähän kuullostaa siltä. Kummiskin useassa autossa tullu tuota automaagi ilmastointia käytettyä ja kaikissa se on muistanu asetukset.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14373
                              • Oulu

                              Paneeli vikaa mahtaapi olla.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                Mullakin taitaa välillä lämppärin säädöt säilyy ja välillä muuttuu. Tiedä sit mistä johtuu...

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎