Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfistipohjoosesta
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 257
    • Loimaa

    Mites jos tikun yläpää ei ole riittävän tiivis. Voisiko paine siksi nostaa öljyn ylemmäs kun ei ole "vastapainetta".

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
      Mites jos tikun yläpää ei ole riittävän tiivis. Voisiko paine siksi nostaa öljyn ylemmäs kun ei ole "vastapainetta".
      Kyseessä bensa, niin siellä on alipaine.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Alfistipohjoosesta
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 257
        • Loimaa

        Heh... Niimpä tosiaan. Vaikea sinne painetta mistään keksiä.

        Comment

        • Fubar
          BTCF Member
          • Aug 2003
          • 191
          • Kuopio

          Originally posted by Fubar View Post
          Mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimän kun 530D toimii muuten niin kuin pitää mutta pidemmissä/kovemmissa kiihdytyksissä auto puutuu mystisesti noin 2500 kierroksesta alkaen? Esimerkiksi kun motarille rampista kiihdyttää niin auto ikäänkuin nykii kun päästään tuonne vähän isommille kierroksille. Kiihdytys muuttuu siis ikäänkuin katkonaiseksi kierrokset ja nopeus kyllä kasvaa "portaittain", mutta tehot tavallaan häviävät hetkeksi.
          Tuntuu vähän samalta kuin jos luistonesto lähtisi peliin ja rajoittaisi tehoja, mutta tekee saman vaikka ottaa luistoneston kokonaan pois päältä.Tekee saman myös pakkovaihteilla, eli ei ole ainoastaan isoimman vaihteen ongelma.
          Kaupungissa ja rauhallisessa ajossa kaikki toimii niin kuin pitää. Vikakoodeja en löytänyt kun niitä viimeksi katselin, mutta jos on hyvä vinkki minkä modulin takaa Inpalla kannattaisi vielä tarkastaa niin täytyy katsoa uudestaan.
          Vika on myös siitä hassu että ei ole aina päällä. Ensimmäisen oireen muistan viime kesän lopulta, sen jälkeen meni pitkään ilman oireita, mutta lopputalvesta tuli takaisin. Nykyään vika on ehkä enemmän päällä kuin poissa, tosin tätä vaikea minun varmana sanoa kun avokki autolla päivittäin ajaa ja hänellä on aika rauhallinen kaasujalka ja rajallinen ymmärrys autoista..
          Jos on hyvä vinkkejä mitä livedataa kannattaisi vielä katsoa niin sitäkin voin vielä seurata. Viimeksi en ainakaan polttoaineen syöttöpuolelta mitään erikoista löytänyt, mutta saattaa olla että vika ei silloin ollut päällä.
          Periaatteessa vika ei estä autolla ajoa, mutta olisihan sen kiva saada pois häiritsemästä. Suurin haitta on kick-downilla ohitettaessa kun ei koskaan tiedä onko vetoja olemassa vai ei..
          Voisiko esim. tukkeutunut polttoaineen suodatin estää virtausta niin että polttoaine ei vaan riitä kun koneella on enemmän kuormaa?
          Tähän ongelmaan päivitystä. Polttoainesuodin ja penkin alla oleva polttoaineen siirtopumppu on vaihdettu kesällä (uusi pierburg). Aluksi tuntui että ongelma poistui, mutta eipäs sittenkään.
          Mikä olisi seuraava mahdollinen vikapaikka? Voiko tankissa oleva siirtopumppu aiheuttaa tätä oiretta?
          Kesällä kun livedataa katsoin niin railipaine tosiaan putoaa kun vedot häviävät, siirtopaine oli muistaakseni jotain n. 4bar ehkä hieman yli.
          E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
          ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2542
            • Kajaani

            Kukaan asentanut näihin m54-koneelliseen TT-thermoa ja olisi halukas jakamaan asennuksistaan kuvia? Inspiraatiota etsin että miten sen laittaisi että kelpais itsellekin :think
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              Originally posted by Fubar View Post
              Tähän ongelmaan päivitystä. Polttoainesuodin ja penkin alla oleva polttoaineen siirtopumppu on vaihdettu kesällä (uusi pierburg). Aluksi tuntui että ongelma poistui, mutta eipäs sittenkään.
              Mikä olisi seuraava mahdollinen vikapaikka? Voiko tankissa oleva siirtopumppu aiheuttaa tätä oiretta?
              Kesällä kun livedataa katsoin niin railipaine tosiaan putoaa kun vedot häviävät, siirtopaine oli muistaakseni jotain n. 4bar ehkä hieman yli.
              Jos oireilee vajaalla tankilla, ni sitten mahdollista, että vikaa tankissa siirtopumpussa. Täydellä tankilla pitäs toimii vaikka pumppu eloton. Yks vika kohde myös tuon pumpun sihti tukossa.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by -Markus- View Post
                Jos oireilee vajaalla tankilla, ni sitten mahdollista, että vikaa tankissa siirtopumpussa. Täydellä tankilla pitäs toimii vaikka pumppu eloton. Yks vika kohde myös tuon pumpun sihti tukossa.
                Minkälainen hommeli tuo pumppu sinne tankkiin on vaihtaa? Tohtiiko muuta laittaa kuin alkuperäistä ja tarvitaanko siihen jotain muutakin?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Minkälainen hommeli tuo pumppu sinne tankkiin on vaihtaa? Tohtiiko muuta laittaa kuin alkuperäistä ja tarvitaanko siihen jotain muutakin?
                  Ei kai tuo hommana sen ihmellisempi. Tankki kannattaa olla aika tyhjä kun alkaa hommaan luonnollisesti. Mulle tuli VDO:n pumppu, hintaluokka 100 eur. Orkkispaketissa taitaa tulla se muovihässäkkäpidike sen pumpun ympärillä, mut maksaakin sit luokkaa 300-400 eur. Helpompi asentaa kyllä silloin.

                  Näytti olevan aeromotorssilla vdo 93 eur.

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5155
                    • Joensuu

                    530d 2001 orkkis webaston vesipumppu meni rikki. Yritin Saksan ebaysta etsiä, mutta en löytänyt halvalla hyvää. Vissiin en osannut kun luulis nuita siellä olevan. Linkki vinkkiä jollain heittää?
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      530d 2001 orkkis webaston vesipumppu meni rikki. Yritin Saksan ebaysta etsiä, mutta en löytänyt halvalla hyvää. Vissiin en osannut kun luulis nuita siellä olevan. Linkki vinkkiä jollain heittää?
                      Kiinanpoika näky tekevän äkkiseltään myös pumppuja, mutta hyvyydestä en tiedä. Se alkuperäinen maksaa... https://www.mtt-trading.fi/cat/p543-...47-12v-fi.html

                      Ebaystä tilaamalla ehkä säästänee jonku kympin.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        530d 2001 orkkis webaston vesipumppu meni rikki. Yritin Saksan ebaysta etsiä, mutta en löytänyt halvalla hyvää. Vissiin en osannut kun luulis nuita siellä olevan. Linkki vinkkiä jollain heittää?
                        Tuosta Webaston orkkispumppu. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Fubar
                          BTCF Member
                          • Aug 2003
                          • 191
                          • Kuopio

                          Originally posted by -Markus- View Post
                          Jos oireilee vajaalla tankilla, ni sitten mahdollista, että vikaa tankissa siirtopumpussa. Täydellä tankilla pitäs toimii vaikka pumppu eloton. Yks vika kohde myös tuon pumpun sihti tukossa.
                          Oireen esiintyminen ei ole polttoaineen määrästä riippuva. Tankin pystyy myös ajamaan täysin tyhjäksi joten ei se tankin pumppu kokonaan eloton ole.
                          Pitää tarkastaa tuo sihti. Sen jälkeen ei taida jäädä vaihtoehdoksi kuin se että se penkin alapuolella oleva uusi pumppu on viallinen..
                          E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                          ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                          Comment

                          • tansju
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2015
                            • 96
                            • Nokian perämettällä

                            Originally posted by Fubar View Post
                            Oireen esiintyminen ei ole polttoaineen määrästä riippuva. Tankin pystyy myös ajamaan täysin tyhjäksi joten ei se tankin pumppu kokonaan eloton ole.
                            Pitää tarkastaa tuo sihti. Sen jälkeen ei taida jäädä vaihtoehdoksi kuin se että se penkin alapuolella oleva uusi pumppu on viallinen..
                            Aikasemman kuvauksesi perusteella väittäisin että vika ei välttämättä ole löpön saannissa vaan turbon toiminnassa, itselläni aiheutti hyvin samanlaltaisia oireita mitkä osasin yhdistää turboon(tai lähinnä sitä ohjaaviin antureihin) siinä kohtaa kun sain aikaseksi virittää ahtopainemittarin. Ymmärtääkseni nuo saa myös livedatasta kaivettua ulos mutta siihen neuvoja tarviaa joltain fiksummalta

                            Comment

                            • Hampsu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 253
                              • Lappeenranta/Helsinki

                              Originally posted by Roisto View Post
                              Kukaan asentanut näihin m54-koneelliseen TT-thermoa ja olisi halukas jakamaan asennuksistaan kuvia? Inspiraatiota etsin että miten sen laittaisi että kelpais itsellekin :think
                              Tämä kiinnostaisi minuakin!
                              G21 320xd lci m-sport

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                Originally posted by Fubar View Post
                                Oireen esiintyminen ei ole polttoaineen määrästä riippuva. Tankin pystyy myös ajamaan täysin tyhjäksi joten ei se tankin pumppu kokonaan eloton ole.
                                Pitää tarkastaa tuo sihti. Sen jälkeen ei taida jäädä vaihtoehdoksi kuin se että se penkin alapuolella oleva uusi pumppu on viallinen..
                                Joo, jos illalla jätät auton parkkiin vajaalla tankilla (neljännes tai alle) ja aamulla lähtee käyntiin, niin tankin pumppu silloin varmastikin ok.

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎