Originally posted by Turpek2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Pazi88; 25-07-2019, 09:16.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Elikkäs 528 vuosimallia 97 rupesi yhtä äkkiä kuluttamaan 28 litraa sadalle. Vikakoodit 203 ja 202 ilmanmassamittari on kunnossa, lambdat vaihdettu, jäähytin nesteen anturi vaihdettu imuvuodot tarkistettu ei ole vuotoja, suuttimet tuntus olevan kunnossa. Jotenka mistä tämä voisi johtua? Onko kenelläkään oma kohtaista kokemusta. Sen verran vielä että korvaus ilma ventiili ja tyhjänkäynti säädin ovat kunnossa myös
Comment
-
-
Originally posted by Zudi View PostElikkäs 528 vuosimallia 97 rupesi yhtä äkkiä kuluttamaan 28 litraa sadalle. Vikakoodit 203 ja 202 ilmanmassamittari on kunnossa, lambdat vaihdettu, jäähytin nesteen anturi vaihdettu imuvuodot tarkistettu ei ole vuotoja, suuttimet tuntus olevan kunnossa. Jotenka mistä tämä voisi johtua? Onko kenelläkään oma kohtaista kokemusta. Sen verran vielä että korvaus ilma ventiili ja tyhjänkäynti säädin ovat kunnossa myös
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostEi sitä tietääkseni pääse mitenkään järkevästi mittaamaan. Aluperäisillä osilla ja puhtain liitoksin nämä kyllä toimii varmasti. Parhaat oppirahat saa laittamalla takanapoihin jotkut "noname" laakerit. Ensin saa tehdä työlään vaihdon, päälle abs murheet ja lopuksi saa jumpata saman homman uudelleen kiusallisen pian. Tämä siis yleisenä vuodatuksena, ei DarkWarderia koskien
ei mulla muuta ongelmaa ole sen kanssa mutta on syöpynyt pahastu takapuolelta mihin tulee anturi kiinni, ja nyt menee liian lähelle kehää ja ottaa kiinni siihen, prikoilla koitettu mutta ei onnistu.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
E39 535i M62 V8 1998 kulutus
Eli kyseinen auto, ja mitä olen lukenut niin autolla pitäs päästä matka ajoa alle 10 litran mutta mulla se vie tollaset 13,5 litraa satkulla, eli mikä voisi lisätä kulutusta ja miten sen saisi viemään taas alle kympin, autolla ajettu 352 tuhatta.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postei mulla muuta ongelmaa ole sen kanssa mutta on syöpynyt pahastu takapuolelta mihin tulee anturi kiinni, ja nyt menee liian lähelle kehää ja ottaa kiinni siihen, prikoilla koitettu mutta ei onnistu.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostOikeasti kulutus tuollainen vai näyttääkö mittari vaan tommosta?
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostEli kyseinen auto, ja mitä olen lukenut niin autolla pitäs päästä matka ajoa alle 10 litran mutta mulla se vie tollaset 13,5 litraa satkulla, eli mikä voisi lisätä kulutusta ja miten sen saisi viemään taas alle kympin, autolla ajettu 352 tuhatta.
Millaista ajoa tarkemmin?
Vikakoodit lukuun (jollain toimivalla kuten inpa / ista /dis) ja sitten ihmettelemään lisää.
Comment
-
-
Originally posted by Zudi View Postno ei ole varsinaisesti mitattu mutta ainakin noin 2 kertaa enemmän syö kun normaalisti ja käy selvästi rikkaalla ja realiaikainen kulutus mittari elää ihan omaa elämää. Esim hipaiset kaasua nousee se noin 20 litraan, painat kytkimen pohjaan niin eka laskee noin 4 litran kohtaan ja sitten se nousee 10 litraan ja sitten nollaa.
Eli ei kai siellä tulpat ui öljyssä?
Tuolla oli jollakin lambdojen johdot menneet ristiin -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=358856Last edited by Starck; 26-07-2019, 06:00.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostOlet varmaankin tarkastanut myös sytytyspuolen?
Eli ei kai siellä tulpat ui öljyssä?
Tuolla oli jollakin lambdojen johdot menneet ristiin -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=358856
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostOlet varmaankin tarkastanut myös sytytyspuolen?
Eli ei kai siellä tulpat ui öljyssä?
Tuolla oli jollakin lambdojen johdot menneet ristiin -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=358856
Comment
-
-
Ostin tuossa pari viikkoa sitten 535 e39n.
Nyt on ilmaantunut sellaista ongelmaa että kun automaattilaatikko vaihtaa 2-3 ja 4-5, laatikko ikäänkuin "luistaa". Ripeämmässä kiihytyksessä tuntuu kun laatkkko tekisi kytkinpommin.
Onko nyt siis laatikonvaihto edessä, vai voiko olla öljyistä kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostEli kyseinen auto, ja mitä olen lukenut niin autolla pitäs päästä matka ajoa alle 10 litran mutta mulla se vie tollaset 13,5 litraa satkulla, eli mikä voisi lisätä kulutusta ja miten sen saisi viemään taas alle kympin, autolla ajettu 352 tuhatta.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by sindney100 View PostOstin tuossa pari viikkoa sitten 535 e39n.
Nyt on ilmaantunut sellaista ongelmaa että kun automaattilaatikko vaihtaa 2-3 ja 4-5, laatikko ikäänkuin "luistaa". Ripeämmässä kiihytyksessä tuntuu kun laatkkko tekisi kytkinpommin.
Onko nyt siis laatikonvaihto edessä, vai voiko olla öljyistä kiinni?
Ihan ekana tarkistat öljyn määrän. Väärä öljyn määrä saa laatikon helposti luistamaan ja sitten se on nopeasti kaput.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment