memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 279
    • Helsinki

    Originally posted by Muurahainen View Post
    T-haaralla letkun väliin?

    Eikä nyt sitä painettakaan niin tarvitse poistaa. Tulee aina pois kun avaa jonkin paikan bensalinjasta
    oliko sulla toi paineen säädin tuolla tukissa rintapellin luona ja miten vaihdoit sen, otitko koko tukin irti vai miten, kun ei sinne tahdo oikein nähdä missä se sokka on siellä ja ei oikein noi suorat pihdit mahdu sinne?
    E39 535i M62 1998

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10519
      • Saaressa

      Originally posted by asis View Post
      Ei tietoa näkyykö eikä pääse nyt katsomaankaan, ei ole itsellä koodivehkeitä.



      No sehän se voisi olla :think Enpäs ainakaan vielä kokonaista simpukkaa ala vaihtamaan. Ei niitä kyllä näytä löytyvänkään



      Pumppu ei ainakaan pidä minkäänlaista ääntä ja toisinaan tehostaa ihan normaalisti, eli luulisi olevan ehjä.
      Mulla vaihdettiin ekana pumppu ja ei tullut kuntoon, sen jälkeen toi servotronicin Torque converter

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by DarkWarder65 View Post
        oliko sulla toi paineen säädin tuolla tukissa rintapellin luona ja miten vaihdoit sen, otitko koko tukin irti vai miten, kun ei sinne tahdo oikein nähdä missä se sokka on siellä ja ei oikein noi suorat pihdit mahdu sinne?
        On siellä joo. Luulen ottaneeni irti kaarevilla lukkorengaspihdeillä. Ihan satavarmaksi en kyllä muista kun tuosta on jo vuosia aikaa ja E38:ssa saattaa olla enemmän tilaakin.

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 279
          • Helsinki

          Originally posted by Muurahainen View Post
          On siellä joo. Luulen ottaneeni irti kaarevilla lukkorengaspihdeillä. Ihan satavarmaksi en kyllä muista kun tuosta on jo vuosia aikaa ja E38:ssa saattaa olla enemmän tilaakin.
          Ok, mulla siellä ei kaugheesti tilaa ole, suorat pihdit olis paremmat mutta ne ei sinne mahdu.
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Helpoimmalla ja nopeiten pääset kun nappaat tukin irti, asentaessa uudet suuttimien o-renkaat reilulla rasvalla.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • DarkWarder65
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 279
              • Helsinki

              Originally posted by Axum View Post
              Helpoimmalla ja nopeiten pääset kun nappaat tukin irti, asentaessa uudet suuttimien o-renkaat reilulla rasvalla.
              No se olisi parempi tehdä mutta sieltä lentää pirusti bensaa jokapaikkaan kun ei ole tuota venttiiliä mistä saa paineet pois.
              E39 535i M62 1998

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Originally posted by DarkWarder65 View Post
                No se olisi parempi tehdä mutta sieltä lentää pirusti bensaa jokapaikkaan kun ei ole tuota venttiiliä mistä saa paineet pois.

                Ota pumpun rele tai sulake irti ja käynnistä auto, löytyy oikean sisäilma filtterin alta
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by DarkWarder65 View Post
                  No se olisi parempi tehdä mutta sieltä lentää pirusti bensaa jokapaikkaan kun ei ole tuota venttiiliä mistä saa paineet pois.
                  Lentää sitä sieltä paineensäätimestäkin jos ei linjaa käytä tyhjäksi.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by DarkWarder65 View Post
                    No se olisi parempi tehdä mutta sieltä lentää pirusti bensaa jokapaikkaan kun ei ole tuota venttiiliä mistä saa paineet pois.
                    Ei sieltä nyt niin mahdottomasti bensaa tule, itse on tullut jonkun verran tuon kanssa jumppailtua. Pari reilua rättiä riittää imemään.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5142
                      • Paimio

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ei sieltä nyt niin mahdottomasti bensaa tule, itse on tullut jonkun verran tuon kanssa jumppailtua. Pari reilua rättiä riittää imemään.
                      Niin ja Bensassa sekin hyvä puoli että haihtuu aikas nopsaan niin eipä siitä suurta haittaa ole vaikka hieman jonnekin tihkuukin kun ei nyt ihan suoraan mihinkään sähkölaitteisiin mene.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Pilipali
                        Newbiemmer
                        • Dec 2018
                        • 10
                        • Turku

                        -96 528i

                        Nokka-akselin anturi vaihdettu nyt siemensiin, auto toimi moitteetta kun kävin pienellä ajelulla. Noh, nyt tänään oireet jatkuivat..Eli moottorijarrulla hidastaessa (2-4 vaihteella kokeilin) aina 1000-1800rpm saakka alkoi tämä raju nykiminen taas. Melkein joku vois luulla vielä, et isommat hevisessiot autossa menossa.. Kiihdyttää ei uskalla kun nykiminen alkaa, alkaa nykimään vain lisää.

                        Oireet siis alkoivat sen jälkeen kun anturi vaihdettiin ensiksi Hellan anturiin ja nyt vielä Siemenssiin. Ennen tätä esiintyi vanhalla anturilla vain pientä nyppimistä kiihdyttäessä ja käynnistäessä kävi kerran pari huonosti pienen (2vko) seisonnan jälkeen.

                        Metallista kolinaa kuuluu, joka loppuu kytkintä painaessa, toki siellä voi mikä vaan kolista, mutta kytkin tähän on ilmeisesti vaihdettu joku aika sitten.. Liian matalilla kierroksilla ei toki kuuluiskaan ajaa, mutta kyllä siinä 1800rpm vielä kuuuluisi toimia ilman moisia oireita.

                        Sitten vielä kokeilin vikakoodeja lueskella, mutta 2 eri laitteella ja ohjelmalla ei saa yhteyttä. Ennen kyllä onnistuin lukemaan koodit yms, mutta nyt ei yhdistä millään. Joku sulake mennyt?

                        Comment

                        • Starck
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 119
                          • Ulvila

                          Originally posted by Pilipali View Post
                          Nokka-akselin anturi vaihdettu nyt siemensiin, auto toimi moitteetta kun kävin pienellä ajelulla. Noh, nyt tänään oireet jatkuivat..Eli moottorijarrulla hidastaessa (2-4 vaihteella kokeilin) aina 1000-1800rpm saakka alkoi tämä raju nykiminen taas. Melkein joku vois luulla vielä, et isommat hevisessiot autossa menossa.. Kiihdyttää ei uskalla kun nykiminen alkaa, alkaa nykimään vain lisää.

                          Oireet siis alkoivat sen jälkeen kun anturi vaihdettiin ensiksi Hellan anturiin ja nyt vielä Siemenssiin. Ennen tätä esiintyi vanhalla anturilla vain pientä nyppimistä kiihdyttäessä ja käynnistäessä kävi kerran pari huonosti pienen (2vko) seisonnan jälkeen.

                          Metallista kolinaa kuuluu, joka loppuu kytkintä painaessa, toki siellä voi mikä vaan kolista, mutta kytkin tähän on ilmeisesti vaihdettu joku aika sitten.. Liian matalilla kierroksilla ei toki kuuluiskaan ajaa, mutta kyllä siinä 1800rpm vielä kuuuluisi toimia ilman moisia oireita.

                          Sitten vielä kokeilin vikakoodeja lueskella, mutta 2 eri laitteella ja ohjelmalla ei saa yhteyttä. Ennen kyllä onnistuin lukemaan koodit yms, mutta nyt ei yhdistä millään. Joku sulake mennyt?
                          Onkohan se Delphin lukija antanut väärän vinkin tai tulkittu vinkki väärin?
                          Jotenkin vian kuvaus vaikuttaa enemmä kampiakselin asentotunnistimelta.
                          Itsellä teki tuota samaa, jonain aamuna toimi nätistä ja joskus ei ollenkaan, silloin kun ei toimi tehoja ei ole alle 2000rpm häävisti, mutta yläkierroksilla kyllä pelasi.

                          Comment

                          • Pilipali
                            Newbiemmer
                            • Dec 2018
                            • 10
                            • Turku

                            Originally posted by Starck View Post
                            Onkohan se Delphin lukija antanut väärän vinkin tai tulkittu vinkki väärin?
                            Jotenkin vian kuvaus vaikuttaa enemmä kampiakselin asentotunnistimelta.
                            Itsellä teki tuota samaa, jonain aamuna toimi nätistä ja joskus ei ollenkaan, silloin kun ei toimi tehoja ei ole alle 2000rpm häävisti, mutta yläkierroksilla kyllä pelasi.
                            Toimii kyllä muuten moitteettomasti, käyntiin lähtee hyvin ja käy hyvin. Tehot tuntuu olevan tallella alle 2000rpm liikkeelle lähdettäessä, mutta hidastaessa nykiminen alkaa ja sillon ei uskalla kaasua edes antaa vaan vaihdetta alaspäin jolloin kierrokset nousee tarpeeksi liikkeelle pääsemiseen.:think

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Automaattilaatikon öljyn tarkistamisessa auto pitää olla vaakasuorassa. Mutta mistä tuo katsotaan? Mikä kohta pitää olla vaakasuorassa? Kaikki kun on vähän eri kulmassa...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5142
                                • Paimio

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Automaattilaatikon öljyn tarkistamisessa auto pitää olla vaakasuorassa. Mutta mistä tuo katsotaan? Mikä kohta pitää olla vaakasuorassa? Kaikki kun on vähän eri kulmassa...
                                Itse ainakin tarkistin niin että vaihteisto on suunnilleen vaakasuorassa...sitä sen maalaisjärjellä kuvittelin tarkoittavan.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X