Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11173
    • Oulu

    Originally posted by Turpek2 View Post
    E39 02 M54b25 viritys?
    Mistä lähteä liikkeelle kuin halutaan hevosvoimia lisää ilman jälkiasennusturboa.
    Ecun ohjelmoinnista voi saada sen +10hp, kisasähköt voisi siis olla vaihtoehto?
    Löytyykö mistään aiheeseen liittyen esimerkiksi projekti päiväkirjaa?
    Tallipaikka vapautumassa vuoden kahden sisällä, tulossa olisi alustan päivitys sekä tekniikkaa päivittää. Jos vaan kestää kone sinne asti kuin tuntuu tuo kansi vuotavan��
    Taitaa jäädä päiväuneksi +300hp vapaastihengittävästä m54b25
    +300hp vapari ei ihan tuosta vaan onnistu. Vaatii koko koneen uudelleen rakentamisen, paljon asiantuntemusta ja kiloeuroja rahaa. Laita vaan ahdin suosiolla kylkeen ja sulla on 300-400hp heittämällä. +10hp pelkkää ecua softaamalla on myös ihan päiväuni matskua. pakosarjat vaihtamalla ja softaamalla voi ehkä onnistua. Nokat siihen pitää vaparina vaihtaa kireempiin että saa pers dynossa tuntuvan tehonlisäyksen. Mitään "kisasähköjä" et siihen tarvi. Vakio ecu toimii turbokäytössäkin oikeen hyvin sopivasti softaamalla.
    Last edited by Pazi88; 25-07-2019, 09:16.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Zudi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2018
      • 54
      • Joensuu

      Elikkäs 528 vuosimallia 97 rupesi yhtä äkkiä kuluttamaan 28 litraa sadalle. Vikakoodit 203 ja 202 ilmanmassamittari on kunnossa, lambdat vaihdettu, jäähytin nesteen anturi vaihdettu imuvuodot tarkistettu ei ole vuotoja, suuttimet tuntus olevan kunnossa. Jotenka mistä tämä voisi johtua? Onko kenelläkään oma kohtaista kokemusta. Sen verran vielä että korvaus ilma ventiili ja tyhjänkäynti säädin ovat kunnossa myös

      Comment

      • Starck
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 119
        • Ulvila

        Originally posted by Zudi View Post
        Elikkäs 528 vuosimallia 97 rupesi yhtä äkkiä kuluttamaan 28 litraa sadalle. Vikakoodit 203 ja 202 ilmanmassamittari on kunnossa, lambdat vaihdettu, jäähytin nesteen anturi vaihdettu imuvuodot tarkistettu ei ole vuotoja, suuttimet tuntus olevan kunnossa. Jotenka mistä tämä voisi johtua? Onko kenelläkään oma kohtaista kokemusta. Sen verran vielä että korvaus ilma ventiili ja tyhjänkäynti säädin ovat kunnossa myös
        Oikeasti kulutus tuollainen vai näyttääkö mittari vaan tommosta?

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 279
          • Helsinki

          Originally posted by schwarze View Post
          Ei sitä tietääkseni pääse mitenkään järkevästi mittaamaan. Aluperäisillä osilla ja puhtain liitoksin nämä kyllä toimii varmasti. Parhaat oppirahat saa laittamalla takanapoihin jotkut "noname" laakerit. Ensin saa tehdä työlään vaihdon, päälle abs murheet ja lopuksi saa jumpata saman homman uudelleen kiusallisen pian. Tämä siis yleisenä vuodatuksena, ei DarkWarderia koskien

          ei mulla muuta ongelmaa ole sen kanssa mutta on syöpynyt pahastu takapuolelta mihin tulee anturi kiinni, ja nyt menee liian lähelle kehää ja ottaa kiinni siihen, prikoilla koitettu mutta ei onnistu.
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            E39 535i M62 V8 1998 kulutus

            Eli kyseinen auto, ja mitä olen lukenut niin autolla pitäs päästä matka ajoa alle 10 litran mutta mulla se vie tollaset 13,5 litraa satkulla, eli mikä voisi lisätä kulutusta ja miten sen saisi viemään taas alle kympin, autolla ajettu 352 tuhatta.
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2016
              • Kangasala

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              ei mulla muuta ongelmaa ole sen kanssa mutta on syöpynyt pahastu takapuolelta mihin tulee anturi kiinni, ja nyt menee liian lähelle kehää ja ottaa kiinni siihen, prikoilla koitettu mutta ei onnistu.
              Suosittelen vaihtamaan navan, elikkäs koko kynkän siihen. Purkuosia varmasti löytyy, vaikka työläshän se on niinkin.
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Zudi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 54
                • Joensuu

                Originally posted by Starck View Post
                Oikeasti kulutus tuollainen vai näyttääkö mittari vaan tommosta?
                no ei ole varsinaisesti mitattu mutta ainakin noin 2 kertaa enemmän syö kun normaalisti ja käy selvästi rikkaalla ja realiaikainen kulutus mittari elää ihan omaa elämää. Esim hipaiset kaasua nousee se noin 20 litraan, painat kytkimen pohjaan niin eka laskee noin 4 litran kohtaan ja sitten se nousee 10 litraan ja sitten nollaa.

                Comment

                • DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 279
                  • Helsinki

                  Originally posted by schwarze View Post
                  Suosittelen vaihtamaan navan, elikkäs koko kynkän siihen. Purkuosia varmasti löytyy, vaikka työläshän se on niinkin.
                  Joo koitin löytää sellasen missä olis toi anturin paikka ehjänä.
                  E39 535i M62 1998

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by DarkWarder65 View Post
                    Eli kyseinen auto, ja mitä olen lukenut niin autolla pitäs päästä matka ajoa alle 10 litran mutta mulla se vie tollaset 13,5 litraa satkulla, eli mikä voisi lisätä kulutusta ja miten sen saisi viemään taas alle kympin, autolla ajettu 352 tuhatta.
                    No kyllä tuon luulisi menevän kun kerran 540 menee myös matkassa alle kympin.
                    Millaista ajoa tarkemmin?

                    Vikakoodit lukuun (jollain toimivalla kuten inpa / ista /dis) ja sitten ihmettelemään lisää.

                    Comment

                    • Starck
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 119
                      • Ulvila

                      Originally posted by Zudi View Post
                      no ei ole varsinaisesti mitattu mutta ainakin noin 2 kertaa enemmän syö kun normaalisti ja käy selvästi rikkaalla ja realiaikainen kulutus mittari elää ihan omaa elämää. Esim hipaiset kaasua nousee se noin 20 litraan, painat kytkimen pohjaan niin eka laskee noin 4 litran kohtaan ja sitten se nousee 10 litraan ja sitten nollaa.
                      Olet varmaankin tarkastanut myös sytytyspuolen?
                      Eli ei kai siellä tulpat ui öljyssä?

                      Tuolla oli jollakin lambdojen johdot menneet ristiin -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=358856
                      Last edited by Starck; 26-07-2019, 06:00.

                      Comment

                      • Zudi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 54
                        • Joensuu

                        Originally posted by Starck View Post
                        Olet varmaankin tarkastanut myös sytytyspuolen?
                        Eli ei kai siellä tulpat ui öljyssä?

                        Tuolla oli jollakin lambdojen johdot menneet ristiin -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=358856
                        Tulpat eivät ui öljyssä plus muutenkin sytkä puoli tuntuisi olevan kunnossa, toki tulpat voisi vaihtaa mutta en jotenkin usko että ongelma siellä on

                        Comment

                        • Zudi
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2018
                          • 54
                          • Joensuu

                          Originally posted by Starck View Post
                          Olet varmaankin tarkastanut myös sytytyspuolen?
                          Eli ei kai siellä tulpat ui öljyssä?

                          Tuolla oli jollakin lambdojen johdot menneet ristiin -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=358856
                          Ja lambdat on oikein päin tai ainakin pitäisi kumminkas päin nämä bankit nyt sitten ovat ykkös bankin liitin taaempi ja kakkosen se edessä oleva? Näin jostaki luin ei kyllä tunnu yhtään loogiselta

                          Comment

                          • sindney100
                            Newbiemmer
                            • Jul 2019
                            • 2
                            • Hamina

                            Ostin tuossa pari viikkoa sitten 535 e39n.
                            Nyt on ilmaantunut sellaista ongelmaa että kun automaattilaatikko vaihtaa 2-3 ja 4-5, laatikko ikäänkuin "luistaa". Ripeämmässä kiihytyksessä tuntuu kun laatkkko tekisi kytkinpommin.
                            Onko nyt siis laatikonvaihto edessä, vai voiko olla öljyistä kiinni?

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2016
                              • Kangasala

                              Originally posted by DarkWarder65 View Post
                              Eli kyseinen auto, ja mitä olen lukenut niin autolla pitäs päästä matka ajoa alle 10 litran mutta mulla se vie tollaset 13,5 litraa satkulla, eli mikä voisi lisätä kulutusta ja miten sen saisi viemään taas alle kympin, autolla ajettu 352 tuhatta.
                              Tuo kulutuksen kasvu voisi liittyä myös tuohon vialliseen abs anturiin. Eli kun joltakin pyörältä ei tule pyöritystietoa, vaihteisto ei lukitse turbiinia kuten kuuluisi. Mulla oli omassa E39:ssä kerran vasen taka-anturi rikki ja se kyllä vaihtoi ihan miten sattui eikä muistaakseni lukinnut turbiinia :think
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • peto2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 8267
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by sindney100 View Post
                                Ostin tuossa pari viikkoa sitten 535 e39n.
                                Nyt on ilmaantunut sellaista ongelmaa että kun automaattilaatikko vaihtaa 2-3 ja 4-5, laatikko ikäänkuin "luistaa". Ripeämmässä kiihytyksessä tuntuu kun laatkkko tekisi kytkinpommin.
                                Onko nyt siis laatikonvaihto edessä, vai voiko olla öljyistä kiinni?

                                Ihan ekana tarkistat öljyn määrän. Väärä öljyn määrä saa laatikon helposti luistamaan ja sitten se on nopeasti kaput.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎