Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 279
    • Helsinki

    Originally posted by HTK12 View Post
    Kuten tuossa edellä todettiin, niin se ainut jota saa uutena BMW:ltä. Ei tosin tarkoita, että olisi ainut autoon sopiva. Varaosaluettelosta löytyy myös niitä vanhempia osanumeroita, joita ei enää voi tilata BMW:ltä. Katso kumpi siellä on paikallaan, niin etsit sen mukaan sopivan.
    Siellä on nyt LCM II, mutta tarkotus olis laittaa kolmonen sinne.
    E39 535i M62 1998

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by DarkWarder65 View Post
      Siellä on nyt LCM II, mutta tarkotus olis laittaa kolmonen sinne.
      Edelleen, manuaali vai automaatti säädöllä? Se se mikä pitää ottaa huomioon.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Huvila
        Newbiemmer
        • Aug 2019
        • 1
        • Kotka

        e39 528 -98 Kaasuläpän asentoanturi

        Pari päivää sitten luottopeli keksi heittää ajotietokoneeseen Engine Failsafe Progin päälle. Tästä pelästyneenä luin vikakoodit ja ainoat silmäänpainuvat koodit olivat:

        76 : Plausibility, signal, engine throttle sensor, potentiometer 1/2.
        AA : Control-unit self-test, engine throttle or intrernal fault.

        Tästä viisastuneena lähdin purkamaan kaasuläpän asentoanturia, mutta osa ei ollutkaan yleisempi(?) kahdella pultilla oleva malli, vaan kaasuläpän kupeessa oli käämihässäkkä osanumerolla 007 623. Purin muovikopan ja totesin käämityksen näyttävän ehjältä ja kotelon sisusta oli muutenkin siisti.

        Seuraavaksi tarvitsisin asiantuntijoiden neuvoa: voiko osalle tehdä mitään korjaustoimenpiteitä / mittauksia joilla voisi varmistaa sen toiminnan?
        Tai vaihtoehtoisesti saako näitä järkihintaan mistään? 800€ on sen verran paljon yhdestä anturista että joutaa koko hoito paaliin ennemmin. Purkaamolta voisi ehkä löytyä, mutta tiedä sitten niiden toimivuudesta.

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 279
          • Helsinki

          Originally posted by HTK12 View Post
          Edelleen, manuaali vai automaatti säädöllä? Se se mikä pitää ottaa huomioon.
          Niin kun sanoin mittariston vieressä on rulla mistä valon menee ylös ja alas, en tiedä sitten kun sillon kun laittaa valot päälle valon menee ylös ja alas ja sitten oikeeseen asentoon automaattisesti.
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            Muurahainen, nyt on vaihdettu tulpat, se paineen tasaaja ja ruiskusuuttimet, mutta silti on noi apumiehenpuoleiset pyttyjen arvot paljon korkeemmalla kun kuskinpuoli, mistä vielä vois lähtee vikaa ettimään?
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              -97 high mittaristo, ostaessa puolet pixelestä hävyksissä
              ja mössöö vaa. Nyt auto seiso vajaan viikon käyttämättä ja ja nyt palaa joka ikinen pixeli.. ylärivi tosin tripistä astemittarii himmenee.
              Onko kuitenkin sama tilanne että vaatii sen perus korjauksen vai onko nyt joku löysällä tms...?

              E: sieltähän ne rupes kyllä kuitenki käytössä häviimään
              Last edited by peltone; 27-08-2019, 10:02.
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 940
                • Mustio

                Originally posted by peltone View Post
                -97 high mittaristo, ostaessa puolet pixelestä hävyksissä
                ja mössöö vaa. Nyt auto seiso vajaan viikon käyttämättä ja ja nyt palaa joka ikinen pixeli.. ylärivi tosin tripistä astemittarii himmenee.
                Onko kuitenkin sama tilanne että vaatii sen perus korjauksen vai onko nyt joku löysällä tms...?
                Tohon himmenemiseen ainaki itsellä oli tinaukset murtunut parista kohtaa kun näyttö joskus vaihdettu ja kolvaamalla tuli taustavalot kuntoon
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5061
                  • Paimio

                  Originally posted by DarkWarder65 View Post
                  Niin kun sanoin mittariston vieressä on rulla mistä valon menee ylös ja alas, en tiedä sitten kun sillon kun laittaa valot päälle valon menee ylös ja alas ja sitten oikeeseen asentoon automaattisesti.
                  Jos on rulla niin manuaalinenhan se säätö on. Jos on automaatiinen niin ei ole mitään rullaa tietenkään...
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by DarkWarder65 View Post
                    Muurahainen, nyt on vaihdettu tulpat, se paineen tasaaja ja ruiskusuuttimet, mutta silti on noi apumiehenpuoleiset pyttyjen arvot paljon korkeemmalla kun kuskinpuoli, mistä vielä vois lähtee vikaa ettimään?
                    Puristukset voisi varmaan mitata, tarkistaa nokkien ajoitukset ja mikä oleellisinta onko imuvuotoa.
                    Vuotaako pakoputki? Lambdojen kunto?
                    Last edited by Muurahainen; 25-08-2019, 21:07.

                    Comment

                    • SamFor
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2019
                      • 33
                      • Hamina

                      Ajovalojen pesurit eivät toimi, ilmeisen tyypillinen ongelma? Mistä tätä kannattaisi lähteä tutkimaan, onko hajonnut pumppu yleinen syy näissä tapauksissa? Ainakin intensiivipesun pumppu oli itsellä silminnähden entinen, jonka vaihdoin. Tuo ajovalojen pesurin pumppu ilmeisesti sijaitsee oikeanpuoleisen etupyörän tienoilla kuten tuulilasin pesurinkin?
                      E53 X5 4.6is -03

                      Ex: E39 530i Touring -01

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5061
                        • Paimio

                        Nyt saapui nuo Evox Projectorit. Ihan asiallisilta vaikuttavat.

                        Muttah yksi kysymys nousi. Tuolle pitkän moottorille menee vain kaksi mustaa johtoa, tarkoittaako se sitä että sen voi kytkeä kummin päin vain? Millaisia liitäntöjä olette niille tehneet? Ihan vain rosvolla pitkien johdoista vai?
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Benzino
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 643
                          • EFHK

                          Voiko 97-mallisen e39:n nelipuolaratin bagin kiinnittää faceliftista irrotettuun 4-puolarattiin? Entä napit? Onko faceliftin ratin boorit samat mitä vanhemmissa?
                          Ratithan ulkoisesti saman mallisia, bagit eri malliset mutta jos vanhemman ratin yksivaihebagin saisi kiinni uudempaan rattiin, saisi ehjän ratin paikalleen.. :think

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11173
                            • Oulu

                            Originally posted by Benzino View Post
                            Voiko 97-mallisen e39:n nelipuolaratin bagin kiinnittää faceliftista irrotettuun 4-puolarattiin? Entä napit? Onko faceliftin ratin boorit samat mitä vanhemmissa?
                            Ratithan ulkoisesti saman mallisia, bagit eri malliset mutta jos vanhemman ratin yksivaihebagin saisi kiinni uudempaan rattiin, saisi ehjän ratin paikalleen.. :think
                            Ratti taitaa fyysisesti mennä paikalleen, mutta bägin johdot on ainakin erilaiset jos en väärin muista :think

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              Mitä eroa on sedanin ja touringin etutolpilla ku noita eriksee myydää? Haku ei tuottanu ku samoja kysymyksiä ilman vastauksia.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • Benzino
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2003
                                • 643
                                • EFHK

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Ratti taitaa fyysisesti mennä paikalleen, mutta bägin johdot on ainakin erilaiset jos en väärin muista :think
                                Se riittäisi jos faceliftin ratin saa kiinni. Rattiin taas kiinnitän auton oman bagin joten sen johdotus säilyy ennallaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎